Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


77 videí, která musíte určitě vidět

aktualizováno 
Jednoduchá myšlenka na sdílení internetových videoklipů učinila ze serveru YouTube.com světový fenomén. Každý měsíc zde uživatelé zhlédnou 100 milionů klipů. Redakce iDNES.cz zkusila z obrovského množství vybrat 77 videí, která by vám neměla uniknout.
Současnou hvězdou YouTube je Judson Laipply se svou evolucí tance.

Současnou hvězdou YouTube je Judson Laipply se svou evolucí tance.

Ve výběru nechybí současná nejsledovanější videa z YouTube, zábavné reklamy, parodie, ale ani zlomové okamžiky nedávné historie: například netradiční televizní loučení Vladimíra Mečiara nebo vítězství českých hokejistů v Naganu.

Trapasy ze života pak zastupuje třeba příběh zoufalé řidičky, která se marně snaží zaparkovat mezi dvě auta, nebo ostře nadávající reportér slovenské televize. Kouzelná je i scénka z milionáře, v níž si soutěžící při telefonátu s otcem vychutnává otázku za milion dolarů.

Na tohle se zkrátka musíte podívat

Právě tak začíná mnoho e-mailů obsahujících odkaz na nějaký ten videoklip. Stejná motivace nutká lidi nahrávat a sdílet videa - chtějí se s ostatními podělit o něco, co prostě musejí vidět. Server YouTube.com poskytuje perfektní zázemí pro sdílení videí, doporučování oblíbených klipů, hledání kuriózních záběrů, komentování... a další možnosti, jak zabít čas.

YouTube.com založený v únoru 2005 a od roku 2006 vlastněný společností Google je jednoznačnou jedničkou. Nejen na americké mediální scéně, kde má větší podíl na koláči sledovanosti než jeho 64 následovníků v žebříčku dohromady. Množství videoklipů z celého světa je na YouTube nepřeberné - celkem jich je (podle rok starých statistik) přes 45 terabytů.

Svět YouTube

Evoluce tance - nejsledovanější video na YouTube

Čím jiným začít než nejprohlíženějším videem? Od dubna 2006 zhlédlo klip přes 55 milionů diváků a Judson Laipply z Ohia se stal díky šestiminutové exkurzi do taneční historie legendou. Zde je přehled písní, na které tančí.

Kde je Matt?

Také Matt Harding se stal internetovou legendou prakticky díky tanci. Pokud tomu chcete tanec říkat. Důležité je, že sotva třicetiletý Matt jezdí jen tak po světě a v každé zemi zatančí. Projel už desítky zemí na všech kontinentech a z nějakého důvodu se stal miláčkem internetového publika, ač původně videa z cest posílal pouze svým přátelům. Nyní jej dokonce sponzoruje výrobce žvýkaček a Matt může cestovat na jejich náklady. Co je na tříminutovém videu tak zvláštního, budete muset zjistit na vlastní oči.

Originální hudební klip - Here We Go

Také tento klip splňuje všechny požadavky na hit elektronického věku - krátký, dobře ozvučený, amatérsky vyhlížející, profesionálně provedený a především velice originální a nápaditý. Která skupina kromě OK, Go se může pochlubit jednadvacetimilionovou sledovaností hudebního klipu?

Lehký mix pro zahřátí

Ženy a automobil


Co udělá babička, když na ni trouba v autě troubí?

Hudební klipy a parodie

  • „Vesnický buran“ Paul Potts v britské obdobě soutěže superstar - Britain’s got talent - zpívá Nessun Dorma a vyrazí vám dech
  • Nejstarší kapela na světě - The Zimmers
  • Známí zpěváci zpívají světoznámý hit - kdo kdy v hudbě něco znamenal, je na tomhle videu
  • Umělci v Do-Re-Mi - legendární verze legendárního hitu odbourala i Sabinu Laurinovou
  • Horkýže Slíže - RnB Soul. Vydařená parodie na současné hudební trendy od slovenských punkerů.
  • Pat a Mat. Úvodní melodie. Trojice mladých muzikantů si vzala do parády znělku populárního večerníčku A je to.
  • Karel Gott - Trezor. Choreograficky jedinečně zpracovaný videoklip na mistrovu slavnou píseň.
  • A ty se ptáš co já. Téměř klasická parodie tandemu Kaiser, Lábus, Hanušová a Srstka.

TV

Otázka za jeden milion dolarů a poslední nápověda. Poslouchejte, co tenhle chlapík řekne svému otci na telefonu, místo toho, aby si nechal poradit. Až budu mít děti, chci, aby mi jednou také takhle zavolaly.

Politika a sport


Mečiar se loučí. Nezapomenutelné, „upřímné“ rozloučení slovenského boxera.

Začíná klipová kultura?

Pamatujete ještě na první video, které vám přišlo e-mailem? Příšerná kvalita obrazu i zvuku, doba stahování delší než video samotné a nakonec stejně nejspíš nešlo spustit... Asi vás v tu chvíli ani nenapadlo, že za pár let bude internetové video svou sledovaností nebezpečně konkurovat i těm největším televizím. A to i přesto, že obvykle nemívají více než pár minut. Nevadí - najdete totiž přesně to, co hledáte. Když zrovna nevíte, na co máte chuť, a chcete zkrátka jen zabít čas, stačí mrknout, na co zrovna koukají ostatní nebo co doporučují lidé s podobným vkusem. A kdyby vám ani to nestačilo, máte možnost fušovat do řemesla režisérům a nahrát na internet svůj vlastní počin, celému světu na odiv. Vítejte v klipové kultuře.

Také by vás mohlo zajímat

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.