Není velkým překvapením, že se varianta pro Xbox 360 příliš neliší od té, kterou si užívají uživatelé PC. Ostatně, není ani důvod příliš měnit herní mechanismy, když tak dobře fungují. Základní principy nadále zůstávají přímočaré: usednete do tanku a pustíte se do velkolepých bitev dvou týmů s různými podmínkami v závislosti na zvoleném módu.
Úspěšná cestaOn-line hra pro více hráčů World of Tanks od běloruského vývojářského studia Wargaming.net se poprvé objevila před třemi lety a od té doby si získala hromadu fanoušků po celém světě díky jednoduchým, ale fungujícím herním mechanismům, modelu nazývanému free-to-play (tedy hraní, které není zpoplatněno, ale k dispozici jsou placené prémiové služby) a několika dalším aspektům. Projekt se stal velice úspěšným, ostatně 60 milionů registrovaných hráčů, to mluví za vše. Ovšem vlastníci konzolí měli smůlu, titul byl dostupný pouze pro osobní počítače. To se brzy změní, protože je v přípravách edice pro Xbox 360, která by se měla objevit ještě letos. Aktuálně je k dispozici betaverze, která naznačí, co můžeme od projektu čekat. |
Ovládání tanků je velmi intuitivní a rychle pochopitelné, neliší se od toho, co běžně nabízejí klasické střílečky. Zaměřování je velmi snadné a dostupné je samozřejmě i přibližování. Jinak řečeno, pokud máte za sebou pár stříleček pro Xbox 360, budete ihned ve svém živlu.
Ale současně lze říci, že přestože řízení tanku nepůsobí vysloveně autenticky, i tak se dostaví onen příjemný pocit, že ovládáte velké kovové monstrum. Ovšem nutno poznamenat, že ovládání je o něco těžší než na PC.
Hromada tanků potěší
Ve finálním produktu bude k dispozici velké množství různých typů tanků, které pocházejí z několika zemí a samozřejmě disponují odlišnými vlastnostmi. Tanky je možné vylepšovat (vybavení i vzhled) a do hry je implementován takzvaný "tech tree", který vám dovolí otevírat další tanky. Výběr je (respektive ve finálním produktu bude) dostatečně rozsáhlý, aby si milovníci studia různých statistik do sytosti užili.
Vybavení tanků je důležité, ale podstatné je také taktizování. Nestačí se jen vrhnout do bitevní vřavy s nabušeným kovovým monstrem a doufat, že se vám nějak podaří rozstřílet na kusy všechny protivníky svého týmu. Je podstatné zvažovat, odkud a po kom střílet, zda bude v danou chvíli lepší zaútočit, nebo vzít do zaječích a podobně. Hra je na jedné straně dostatečně dynamická, ale na té druhé není přehnaně zběsilá.
Jednotlivé mapy, kterých je ovšem v betaverzi jen pár, jsou slušně rozsáhlé a nabízejí dost překážek, za kterými se lze krýt. Jejich design se povedl a můžeme jen doufat, že něco podobného půjde prohlásit i o těch, které jsou připravovány pro finální verzi.
Precizní je i grafické ztvárnění, které samozřejmě není úplně na úrovni PC verze, ale je dostatečně propracované. Modely tanků vypadají dobře. Prostředí je na tom o něco hůře, ale rozhodně nejde o nic tragického.
Pro "zlaté členy" zdarma, pro ostatní ne
Stejně jako u PC verze i na Xboxu 360 bude hraní zdarma, ale jen pro ty, kteří se chlubí zlatým členstvím. Ti, kteří mají stříbrné, si budou moci vyzkoušet bezplatnou verzi po dobu sedmi dnů, ale poté už bude nutné platit.
Taktéž bylo oznámeno, že obě verze budou oddělené, tedy pro hráče verze pro Xbox 360 a PC jsou k dispozici samostatné servery, a není tedy možné používat totožný účet na PC i konzoli. To asi není úplně nejpraktičtější, ale je to zkrátka rozhodnutí vývojářů.
Ti se sice chlubí tím, že konzolová podoba se dočkala několika výrazných obměn, ale to je malinko přehnané. Samozřejmě bylo upraveno ovládání, uživatelské rozhraní a mírně i systém vylepšování, ale žádné velké změny oproti PC verzi neproběhly. Ale ani nebyly potřeba. Konzolová podoba je zábavná, lehce přístupná i pro nováčky, hratelnost je na velmi vysoké úrovni, takže si není moc na co stěžovat.
Uvidíme, jak dopadne kompletní podoba. Betaverze nás příjemně potěšila, přestože její obsah je notně ochuzený. Ale i tak jsme díky ní získali slušnou představu, co čekat a zatím jsme spokojeni.