Jedním z důvodů, proč se česká rádia bojí hrát více nové hudby a často opakují léty prověřené kusy, je podle ředitele Radia Impuls fakt, že v současné době tolik hitů nevzniká.
Týdeník TÉMAVychází v pátek |
„Bohužel v 90. letech vznikalo mnohem více českých hitů než dneska. Mnoho písniček - poprockové, rockové i úplně popové - z 90. let přežilo až do dneška a lidi od 30 let ještě baví,“ vysvětluje ředitel.
„Naši posluchači mají rádi věci staršího data, které jsou ověřené. Starší nemusí v tomto případě znamenat z první republiky nebo špatné,“ upozorňuje.
Současná hudební produkce je podle Hrabáka s nástupem internetu tak široká a roztříštěná, že hit vznikne velmi těžko. „Kupodivu se pak ale objevují věci, které se stanou hitem, ať to podporují rádia či ne. Na prvním místě je tedy kvalita,“ uvažuje Hrabák.
Rádio Impuls prý občas zaexperimentuje s novou českou hudbou a některou z novinek pustí do éteru. „Testujeme, jak novinky, tak starší hudbu, jestli už se neoposlouchala. Zahraniční hudbu dáváme do vysílání vyloženě podle testů,“ vysvětluje Hrabák.