Až v únoru příštího roku spustí aerolinky Emirates svoji linku z Dubaje do Panamy, půjde o nejdelší komerční let na světě. Cestující čeká let s Boeingem 777-200 LR dlouhý 17 hodin a 35 minut (více na stránkách aerolinek). Už dnes mají ale Emirates jistotu, že do roku 2018 o své prvenství přijdou.
O více než hodinu letu je chtějí překonat dva jiní dopravci. Singapore Airlines s linkou ze Singapuru do New Yorku a Qantas s novým spojením Perth - Londýn.
Singapore Airlines už dříve ovládaly žebříček nejdelších linek světa spojením s New Yorkem s letadlem pouze v konfiguraci pro byznys cestující. Linku nakonec pro ztrátovost zrušily v roce 2013. Tento týden ale oznámily, že se na trasu vrátí.
Přetahovaná o nejdelší linku světa
Zatímco dříve létaly Singapore Airlines s letadlem s Airbusem A340-500, teď na linku chystají nový letoun Airbus A350-900. Dopravce se s Airbusem dohodl, že v rámci objednávky 63 těchto letadel částečně přemění ještě na verzi A350-900 ULR s doletem až 8 700 námořních mil (více než 16 000 kilometrů). První letadla firma převezme v roce 2018, nasadí je na spojení do New Yorku a také na kratší linku do Los Angeles.
Dopravci hraje do karet především nižší cena leteckého paliva a technologický pokrok: nový Airbus A350 má nižší spotřebu, protože je vyroben z lehčích materiálů.
Ve stejném roce může začít přetahovaná o nejdelší linku světa. Tu aktuálně nabízí australský dopravce Qantas: 16 hodin a 55 minut letí Airbus A380 ze Sydney do amerického Dallasu. Od roku 2018 by ale rád ještě o hodinu delší let z Perthu do Londýna. Nasadit na něj chce nový Boeing Dreamliner 787-9. Let má trvat přes 18 hodin.
Serveru ATW Online to potvrdil šéf Qantas Alan Joyce. „Je to letadlo, které by takovou trasu zvládlo. Poprvé by tak bylo přímé spojení Evropy a Austrálie,“ dodal Joyce. Firma ale dosud neoznámila přesně, kdy linka odstartuje.