„Víte, čeho se nemůžu dočkat? Až si dáme očistu od internetu. Najednou začnu zase vidět svět kolem sebe, oči si odpočinou od počítače, budu si prostě povídat s těma, co potkám,“ cituje Marketing a Media zpěvačku Ewu Farnou.
„Den offline? Proč ne. Zkusím se odpojit a půjdu ven,“ komentovala iniciativu pro Marketing a Media eurokomisařka Věra Jourová, která se mimo jiného problematikou sociálních sítí zabývá i v Bruselu.
Akci #denoffline podporuje například i herec Tomáš Hanák, biskup Václav Malý, zakladatel portalů Slevomat a Rohlíku.cz Tomáš Čupr, zakladatel Partners Petr Borkovec nebo fotbalista David Jarolím. Připojí se youtubeři Kovy nebo Shopaholic Nicol.
Offline bude v sobotu podle serveru i bývalý manažer Microsoftu Václav Mach, dnes výkonný ředitel Unie vydavatelů, která akci rovněž podpořila.
Do úterního večera se k iniciativě připojilo víc než sto „signatářů“, jejichž vzkazy ke Dni offline se postupně zveřejňují na stránce: www.denoffline.cz.
Smyslem akce #denoffline je ukázat, že moderní technologie jsou dobrý sluha, ale zlý pán. „Offline sobota je připomínkou starých dobrých pomalejších časů, kdy mobil ještě nebyl člen rodiny,“ uvedl pro Marketing a Media ředitel on-line magazínu Flowee Jan Müller.
Akce je součástí komunikační strategie Flowee, která si klade za cíl vzdělávat zvláště mladé lidi a poskytovat jim inspiraci pro život v digitální džungli. Flowee proto například založilo web Dítě v síti.