HD brýle slibují pohled na svět ve vysokém rozlišení. Nabízejí obyčejný žlutý plast.

HD brýle slibují pohled na svět ve vysokém rozlišení. Nabízejí obyčejný žlutý plast. | foto: Pavel Kasík, Technet.cz

Američané znají z televize: zázračné HD sluneční brýle zlepší zrak

  • 247
USA (Od zvláštního zpravodaje Technet.cz) - Lepší barvy, vyšší kontrast a vidění ve vysokém rozlišení slibují "HD brýle", které se v Americe prodávají na internetu, v TV i v lékárnách. Člověku se nechce věřit vlastním očím. Parazitování šejdířů na technologických novinkách ale není nic nového.

Co HD brýle slibují? Bezmála dokonalé sluneční brýle:

  • "HD Vision vám přinese kontrast a jasnost, jakou jste dosud nepoznali!"
  • "Zlepší váš zrak!"
  • Moderní "evropský" vzhled
  • "Jako HD televize, také HD brýle přinášejí lepší zážitek..."

Za zhlédnutí rozhodně stojí i dvouminutová reklama: "Wow, chápu, proč se jim říká HD brýle, všechno je tak jasné."

HD brýle - proměňte běžný zrak v HD zrak

A co chudák zákazník za deset dolarů skutečně dostane? Obyčejné plastové sluneční brýle s oranžovo-žlutým nádechem. Jak fotografové vědí, žlutý filtr skutečně zlepší kontrast, ovšem rozhodně nezvýší "rozlišení", tedy kolik odlišených obrazových bodů jste schopni vnímat.

Brýle také nejsou polarizační, na což si ostatně reklama dává pozor, a místo o polarizaci mluví v oficiálních materiálech o neurčitém "odstínění odlesků". Polarizaci pak zmiňují jen pochvalné komentáře v diskusích a "uživatelských" recenzích. O jejich autentičnosti si myslíme své.

HD brýle jsou k dostání i v lékárně s rozšířeným sortimentem v centru San Franciska

Historie se opakuje

Když se koncem 19. století stala Amerika kolébkou elektrické revoluce s Edisonem, Teslou a Bellem v čele, vyrojil se bezpočet chytráků, kteří si přišli na slušné peníze prodejem "zázračných magnetických (doplňte libovolný předmět denní potřeby)". Pojmy spojené s elektřinou a magnetismem byly neuchopitelné a nesrozumitelné, ale magické a přitažlivé. Každý chtěl být součástí nové technologie.

HD brýle nejsou vyslovený podvod. Jen šikovná manipulace zmatených spotřebitelů a geniální parazitování na pojmu HD, který je na zákazníky posledních pár let tlačen horem dolem. Televize s vysokým rozlišením jsou na první pohled fascinující, a tato fascinace evidentně dává vlastní život mýtu jménem "vysoké rozlišení". Toho se pak chopí schopní podnikatelé, kteří si dokážou ospravedlnit, že lidem vlastně dávají to, co po nich lidé chtějí.

Podle nás jde o nádherný příklad pověstné technologie A. C. Clarka, technologie "natolik pokročilé, že ji nelze rozpoznat od magie." A kde je magie, tam se objeví i spousta šarlatánů s magickým práškem z rozemleté křídy.