MySpace.com patří s více než 94 miliony registrovaných uživatelů k nejpopulárnějším webům umožňujícím hledat a diskutovat s přáteli. Lidé, většinou teenageři či dvacátníci, si na web dávají své osobní profily a vytvářejí skupiny přátel a kontaktů s podobnými zájmy.
Námořní pěchota si svůj profil otevřela v únoru, aby byla blíže generaci, která by mohla být potenciálním zdrojem nových rekrutů. Za pět měsíců už prostřednictvím stránek požádalo o přímý kontakt s náborovými experty přes 430 lidí.
Pozemní armáda se dosud takovémuto způsobu inzerce vyhýbala kvůli veřejně rozebíraným případům, kdy se přes internet pedofilové snažili najít nové oběti. Nyní ale také připravuje podobnou akci jako námořní pěchota.
"Toto je bezpochyby nová vlna," řekl jeden z mluvčích námořní pěchoty Brian Lancioni. "Internet je skvělou cestou, jak (mládeži) ukázat, co námořní pěchota nabízí," dodal.