Krátké zprávy

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Facebook začal bojovat proti blokování reklamy. Momentálně vede 2:1

  • 145
Facebook zavedl systém, který měl překonat programy na blokování reklam. Jejich tvůrci však rychle zareagovali a upravili je tak, aby nový systém Facebooku obešly. Ale Facebook se nedal.

Vše začalo tento týden v úterý, když Facebook uvedl nový systém, jehož cílem bylo znemožnit blokovacímu softwaru, aby správně identifikoval reklamu a následně zablokoval její zobrazení. Zároveň s tím firma uvedla i systém, kde si uživatel může zobrazení reklam konfigurovat.

Jak už to v podobných případech bývá, vývojáři blokovacích programů zareagovali a hned ve čtvrtek zapnuli nový filtr, který měl reklamy na Facebooku znovu blokovat. Už při jeho vydání byli uživatelé varováni, že jeho tvůrci zatím nestihli nový filtr plně otestovat, a tak se mají uživatelé sami rozhodnout, zda jej budou používat a jestli jim neblokuje víc, než chtějí.

Facebook se prostřednictvím vyjádření viceprezidenta pro reklamu Andrew Boswortha vzápětí vyjádřil, že nový filtr blokuje i některé příspěvky (což patrně souvisí s tím, jak firma reklamu nově schovala, pozn. red.) a že chystá změnu, která nový filtr obejde.

11.srpna 2016 v 19:36, příspěvek archivován: 12.srpna 2016 v 13:59

@Techmeme these new attempts don’t just block ads but also posts from friends and Pages. We plan to address the issue.

A za několik hodin ji také spustila.

Zatím tedy Facebook vede, ale dá se očekávat, že ne dlouho a vývojáři blokovacích programů se pokusí přijít s něčím novým, na to zase bude Facebook reagovat a tak stále dokola, jen se bude měnit frekvence.

Vypadá to tedy jako začátek velice dlouhé hry na kočku a myš. Kočkou jsou v tomto případě výrobci softwaru na blokování reklam, kteří se snaží vyčmuchat zobrazované reklamní sdělení, ať je již do stránky zabudované jakkoliv. Myší je pak Facebook, který chce vydělávat a reklamy uživatelům zobrazovat.