náhledy
Bojový turbočmelák Z-37TM
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Z-37TM, výkresy před realizací. Skutečný prototyp se v drobnostech odlišoval.
Autor: archiv Lubomíra Hubeného
Bojový turbočmelák Z-37TM
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM, zbraňový závěsník
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Pohled do kokpitu Z-37TM krátce po ukončení zkoušek vojenského programu. Řídicí páka už je klasická „turbočmeláčí“ (předtím byla použita z L-39 Albatros), panel ovládání zbraní je však stále na svém místě.
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Z-37TM, maketa ovládacího panelu výzbroje a přídavných nádrží
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM. Pohled na turbovrtulový motor M601Z. Výtokové trysky umístěné v přední části motoru napovídají, že se jedná o motor s obráceným směrem průtoku plynů.
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM s postřikovacím zařízením po ukončení vojenského projektu
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM s postřikovacím zařízením po ukončení vojenského projektu
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový turbočmelák Z-37TM s rozmetacím zařízením po ukončení vojenského projektu
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Bojový Turbočmelák Z-37TM byl po zkouškách přestavěn na standardní práškovací Z-37T a dostal imatrikulaci OK-PJD. Vpředu je automobil Barkas B1000, z letadel kromě turbočmeláků vidíme stroje Z-42, Z-142 a Z-50.
Autor: Jiří Volejník (archiv Lubomíra Hubeného)
Zlin Z-37T, OK-PJD (bývalý „bojový Turbočmelák“), nálezový stav v Maďarsku v roce 2016
Autor: Letecké muzeum v Kunovicích