náhledy
Na fotografii prvního vyrobeného letadla Ilja Muromec (výr. č. 107) vidíme před kabinou plošinu, kterou měly i některé z následujících strojů. U prvních dvou Muromců série B byl na této plošině zkušebně instalován kanon ráže 37 mm.
Autor: archiv autora
První Ilja Muromec série B (výr.č. 128), zvaný Kyjevský. Na přídi se skví ruská dvouhlavá orlice.
Autor: archiv autora
Druhý Ilja Muromec série B (výr.č. 135) s kanonem ráže 37 mm. Postava ve světlém plášti je ministr války V. A. Suchomlynov, vedle něho, nejblíže kanonu, stojí M. V. Šidlovskij, předseda představenstva RBVZ a pozdější velitel Eskadry vzdušných korábů. Další muž v civilu, stojící vpravo vepředu mezi dvěma uniformovanými, by podle vizáže mohl být konstruktér I. I. Sikorskij.
Autor: archiv autora
Ilja Muromec série B s hvězdicovými vodou chlazenými (!) motory Salmson. Vnitřní jsou čtrnáctiválce o výkonu 200 k, vnější devítiválce o výkonu 135 k. I přes relativně vysoké výkony těchto motorů byly letové výkony Muromců jimi vybavených nevalné z důvodu velkého čelního odporu. K němu kromě nekapotovaných hvězdicových motorů významně přispívaly také chladiče, které jsou za nimi patrné. Všimněte si ještě palivových nádrží nad motory. V této konfiguraci byly postaveny čtyři stroje.
Autor: archiv autora
Farman HF.16 s ruskými znaky. Na začátku války disponovalo ruské letectvo především letouny Farman HF.16 a Nieuport IV.
Autor: archiv autora
Nieuport IV s ruskými znaky a instalovaným kulometem. Na začátku války disponovalo ruské letectvo především letouny Farman HF.16 a Nieuport IV.
Autor: archiv autora