Tisková konference Samsung (na obrázku: vize propojeného domácího multimediálního systému)

Tisková konference Samsung (na obrázku: vize propojeného domácího multimediálního systému) | foto: Pavel Kasík

Budoucnost podle Samsungu: obrazovka v každé místnosti

  • 2
Sdílení dat, uživatelské pohodlí a design, to je strategie na další roky. V rozhovoru nám pak marketingový ředitel prozradil, kolik televizí má doma on a jak podle něj nové technologie ovlivňují mezilidskou komunikaci.

Na veletrhu IFA jsme se zúčastnili tiskové konference firmy Samsung a poté i uzavřené diskuze "u kulatého stolu" na téma budoucnosti audio-video zařízení. Přinášíme shrnutí obojího a rozhovor se zástupci firmy Samsung.

Tisková konference (IFA2007) 

Tisková konference Samsungu (30. srpna) v hale 7, IFA 2007

Evropa je stále větší trh

Jak lépe zahájit tiskovou konferenci, než shrnutím vlastních úspěchů? Také Samsung se pochlubil, že téměř každá čtvrtá prodaná televize LCD v Evropě nese jejich logo. Boj o čelní příčky v prodejnosti LCD a plazma televizí byl vůbec na IFA 2007 jedním z těch zásadních.

 Tisková konference Samsung (IFA2007)

Dr. Park o výsledcích v Evropě

Samsung dále představil celou řadu novinek, především ale strategii, jakou hodlá další roky sledovat. Shrnuli ji do tří pilířů.

Přístup k obsahu znamená, že není důležité jen to, na čem si obsah prohlížíme, ale především obsah samotný. V budoucnu bude velká část videa šířena nejen na discích, ale také přes internet a počítačové sítě (Video On Demand apod.) Důležité jsou také bezdrátové technologie, jako příklad uvedl Samsung vlastní platformu pro komunikaci množství zařízení v rámci domácnosti přes BlueTooth.

Černá je dobrá

Dalším důležitým bodem je podle Samsungu design. Stačí se jenom podívat na výrobky této značky a není těžké uhodnout, která barva má jejich sympatie. "Proč nevyrábíte elektroniku v jiné barvě než černé? Řekněme v oranžové?" zeptal se jeden novinář v oranžovém tričku. "Černá barva, v případě Samsungu matná "klavírní čerň", je barva, u které zůstaneme i nadále." Je  prý zdaleka nejžádanější a jednoduše elegantní.

Černou barvu chce Samsung přinést i do kancelářského prostředí. "I tiskárna nebo televize má být krásný kus nábytku, kdo říká, že kancelář má být nudná?" to bylo nejspíš motto při návrhu multifunkční tiskárny s dotykovým displejem.

Multifunkční tiskárna (IFA2007)
Tiskárna rozhodně vybočuje svým vzhledem. Čas ukáže, jestli nebude v běžném provozu působit zaprášeně...

Elegantní tiskárna (IFA2007)Elegantní klavírová čerň (IFA2007)



Uživatelský prožitek především

Hlavní důraz chce ale Samsung klást na snadnost a plynulost ovládání, sdílení obsahu a ničím nerušený zážitek, zkrátka pohodlí. Jako příklad předvedli na "keynote" konferenci head-set, který umožní vypnout přehrávání MP3 a zároveň přijmout hovor z jiného zařízení.

Do kanceláře by pak mohly přijít obrazovky se zabudovanou kamerou - videokonference tak nebudou vyžadovat nastavování, počítač apod.


Budoucnost - kdykoli a kdekoli...

Dalšími slogany jsou: Hladké přechody mezi prostředími a Prohlížet co chcete, kdy chcete, kdekoli. Přehrávače i obsah by tak měly být maximálně personalizované.

Sdílení obsahu (IFA2007)



Nové produkty

Nelson Alan, marketingový ředitel, představil nové strategické produkty. Především je to LCD obrazovka s novým LED Smart Lighting podsvícením, o které jsme již informovali zde. Údajně dosahuje kontrastu až půl milionu k jedné.

Samsung - obrazovky (srovnání)

Dále jde o drahé projektory schopné zobrazit HD rozlišení. Zajímavostí je, že je možné přepnout do "cinema" módu, kdy budou zobrazovat frekvenci použitou filmovým pásem.

MP3 přehrávače

Pro naše čtenáře možná budou zajímavější nové MP3 přehrávače. Samsung uvedl jak videopřehrávač s dotykovým displejem (YP-P2), tak dětský přehrávač YP-T10 s animovaným menu, určený spíše dětem (nebo dospělým se smyslem pro recesi).

 Přehrávač YP-P2 (IFA2007)

Širokoúhlý dotykový displej, modrý zub pro sdílení dat. Ovládání nebylo zcela intuitivní, možná proto, že toho přehrávač umí  docela hodně a menu je rozsáhlé. Hrál jsem si s ním ale jen minutu, takže nemůžu soudit.

V současné době se nám zdá technologie LCD obrazovek perspektivnější. Nicméně trh si žádá obě technologie, a tak zatím vyvíjíme i vyrábíme jak LCD, tak plasma panely.
V budoucnosti se v Samsungu počítá i s technologiemi pro zobrazení trojrozměrného obrazu nebo s využitím výrazně větších OLED displejů. Zatím umíme dělat malé OLED displeje, ale plánujeme jejich další vývoj.

Proč je na veletrhu IFA kladen takový důraz na obrazovky?
Na veletrhu IFA se soustředíme na spotřební elektroniku, a v rámci ní v současné době procházejí největším rozmachem právě televizory. Prezentujeme zde ale i MP3 přehrávače, multimediální přehrávače, kamery, obrazovky s VVoIP. Televizory ale tvoří většinovou část našeho obratu.

Kolik televizí vůbec ještě můžete prodat? Když si člověk koupí první, druhou, třetí, tak musí přestat kupovat další, ne?
My samozřejmě doufáme, že se to nezastaví (smích). Doufáme, že časem bude televizní obrazovka v každé místnosti. Otázkou ale není kolik televizí, ale spíše kterým směrem se bude televizní průmysl ubírat. Myslím, že namísto jednosměrné komunikace směrem k televizoru bude stále častější obousměrný přenos a nadále se rozšíří interaktivita.

Rozhovor se zástupci firmy Samsung


 

 Odpovědi na dotazy (IFA2007)

Na naše dotazy odpovídali: (zleva) zleva: Mr.Kyung-Shik Lee, Mr.Seungsoo Park, Mr.S.I. Lee



Proč přicházíte s hybridním přehrávačem? (schopným přehrávat BlueRay i HD DVD disky)
Zatím není jasné, který z formátů se nakonec prosadí, a chceme dát uživatelům možnost volby. Některé tituly jsou totiž k dostání jen v jednom formátu. Tuto bitvu formátů tedy rozhodne trh.

Jste příznivci víceúčelových zařízení (např. kombinace MP3/foťák/mobil/kamera/hry...), nebo jste spíše pro jednoúčelová zařízení?
"A jaký je Váš názor?", kontroval pan Park. Přiznal jsem, že jsem spíše pro jednoúčelové zařízení, zvláště v případě fotoaparátu. Na to pan Park pokračoval:
Přesně tak. Před několika lety jsme uvedli víceúčelové zařízení, fotoaparát s mp3 přehrávačem, ale neuspěli jsme. Zjistili jsme, že zákazníci jim příliš nevěří. Myslí si, že když přístroj dělá více různých věcí, že je to na úkor kvality. A tak jsme strategii zatím přehodnotili a pracujeme na tom, abychom především vylepšili uživatelský zážitek. Tedy například umožnili sdílet obsah a informace mezi zařízeními.

Zajímáte se o to, jak bezdrátové technologie (Wi-Fi, Bluetooth) působí na lidské zdraví?

Příslušné studie samozřejmě probíhají a my je sledujeme a zatím se nedá říci, že bychom znali jednoznačný výsledek. Co se týče Bluetooth, je pravděpodobně velice málo nebezpečný nebo zcela bezpečný. U Wi-Fi to není tak jisté, ale menší nesouvislé dávky jistě nijak neškodí.

Jaký televizor a jaká zařízení (gadgets) používáte vy osobně a vaše rodina?
(Park) Samozřejmě, že mám doma PC a také televizi. I hudba je pro mě velmi důležitá, takže používám MP3 přehrávač.

(S.S. Lee) Mám 46" LCD televizi a čtyři plasmové televize. To proto, že jsme v rodině čtyři, každý máme svoji plasmu a v obýváku máme velké LCD, takže syn i dcera se mohou dívat, na co chtějí. Ten v obýváku skoro nepoužíváme.

Říkáte, že máte televizi pro každého člena rodiny. Pracuje vaše firma také na produktech, které by lidi přiblížily k sobě navzájem?

(Park) Investujeme do výzkumu sítí a hledáme nové způsoby, jak propojovat zařízení. Zařízení v domácnosti spolu budou bezdrátově spolupracovat i napříč místnostmi. Budou tak třeba všechny televize propojené s jedním media centrem.
(Lee) Zrovna včera jsem viděl, že můj syn, který teď studuje v USA, je ještě vzhůru. Poznal jsem to podle toho, že byl přihlášený k IM (instant messenger). A tak jsem mu hned mohl napsat a poslat ho na kutě. Je pravda, že moderní technologie z nás v jistém smyslu dělají individualisty. Na druhou stranu umožňují nové způsoby kontaktu.