Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Bulvární a lákavé titulky mají problém. Facebook je bude penalizovat

  9:27aktualizováno  9:27
Články, které lidé otevřou a zase rychle zavřou, dostanou nyní od Facebooku negativní hodnocení, a budou se tak uživatelům zobrazovat méně. Sociální síť se také snaží na základě zpětné vazby zpestřit nabídku informací, které uživatelům nabízí ve výběru Newsfeed.

Vítejte ve Facebooku, ulice 1 Hacker Way | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

„10 nejšílenějších způsobů, jak zhubnout. Ten šestý vás dostane do kolen!!!“

Takové a jim podobné titulky určitě znáte. V záplavě článků, které bojují o vaši přízeň, na sebe strhávají pozornost a často si při tom pomáhají nějakým tím přeháněním, mlžením nebo náznaky. Bojují tak o vaše kliknutí.

Facebook nyní oznámil, že takové články budou mít problém dostat se do vašeho přehledu zpráv (Newsfeed, tedy to, co se zobrazí, když se přihlásíte na Facebook nebo otevřete mobilní aplikaci). Nově bude systém sledovat, jak dlouho po rozkliknutí článek čtete. Pokud by zaznamenal, že na článek hodně lidí klikne a vzápětí z něj odejde (tzv „bounce“), usoudí, že měl článek zavádějící titulek. Snižuje se tak šance, že se článek objeví vysoko v Newsfeedu ostatních lidí.

Facebook také počítá jakýsi podíl mezi délkou článku a časem, který mobilní uživatelé stráví jeho čtením. Od délky čtení odečítá délku načtení článku, aby nepenalizoval dlouhé články a zohlednil různé rychlosti připojení. To vše může Facebook sledovat u své mobilní aplikace, ze které ostatně na sociální síť přistupuje již většina jejích uživatelů.

Podle čeho Facebook vybírá, co vám zobrazí?

Toto opatření navazuje na loňské oznámení, že Facebook sleduje, jak dlouho si čtete příspěvky nebo sledujete fotky vašich přátel. Jde o jeden z řady způsobů, jak Facebook uzpůsobuje zobrazený obsah tomu, co se vám bude líbit a co vás zaujme.

Někdo si myslí, že když se přihlásí na Facebook, vidí zkrátka přehled všech příspěvků od kontaktů a sledovaných stránek v chronologickém pořadí, ale tak to už dávno není. Je zcela logické, že Facebook nabízí uživatelům vysoce personalizovaný obsah. Zvyšuje tím svou oblíbenost a také příjmy z reklamy. Výsledkem je však určitým způsobem přizpůsobená a nevyvážená reprezentace reality.

Podívejte se, jak Facebook přizpůsobuje obsah a „zkresluje realitu“:

Autor:


Témata: reklama, Facebook


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zavirované komunikátory neznámých jmen se dostaly do obchodu Google Play....
Zavirované komunikační aplikace se dostaly do obchodu Googlu. Nemáte je?

Útočníci použili otevřený kód komunikátoru Telegram a přidali do něj funkce škodlivého softwaru SonicSpy. Tři funkční, ale škodlivé komunikátory byly pod...  celý článek

DJI Spark
Americká armáda přestane kvůli slabému zabezpečení používat drony DJI

Drony společnosti DJI patří mezi nejoblíbenější, více než 300 jich používá i armáda Spojených států amerických. Podle nového interního nařízení mají být...  celý článek

Před sto lety se začala rozpadat čínská neutralita
Čína před 100 lety vstoupila do 1. světové války

VIDEO Čína vstoupila před 100 lety do 1. světové války, několik měsíců po Spojených státech amerických. Učinila tak na straně Dohody. Válku vyhlásila Německu a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.