V úterý 6. března se na tři dny otevírají brány hannoverského výstaviště. Začíná největší evropská akce IT a elektroniky první poloviny roku. Letos je rozdělá do čtyř oblasí: firemní, veřejná správa, zdravotnictví a koncový spotřebitel.
Byť se minulé roky předpovídal CeBITu podobný osud jako Invexu (kdysi největší podobné akci v Česku), zdá se, že německá výstava přežije. Bude méně o koukání a více o obchodování.
"Není to počet návštěvníků, co se počítá, ale smlouvy, které zde budou podepsané," řekl agentuře AFP Reinhold Umminger, viceprezident společnosti, která CeBIT zajišťuje.
Zaměření na firmy dává tušit i letošní hlavní téma, které osciluje mezi počítačovou a internetovou bezpečností a internetovými službami se zaměřením na cloud.
Neznamená to, že nebudou k vidění evropské premiéry různých přístrojů a zařízení, ale v době internetu se na to již neklade takový důraz. Zájemci drtivou většinu z nich viděli o dva měsíce dříve na veletrhu CES nebo o pár dní dříve na veletrhu mobilních technologií Mobile World Congress.
Ostatně 80 procent vystavovatelů zajímají obchodní příležitosti.
Přesto se zdá, že se CeBITu podařilo najít cestičku, jak se v této konkurenci prosadit. Po několika letech propadu přibývají vystavovatelé. Letos se jich zúčastní na 4 200, a to včetně firem z Česka. Minimálně v oblasti bezpečnosti totiž má Česko co nabídnout.