Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Cenu elektroniky snížili všichni. Nejen Electro World

aktualizováno 
Snad každý velký prodejce elektroniky v Praze nyní tvrdí, že nabízí nejlevnější zboží. Průzkum ve vybraných prodejnách však ukazuje, že rozdíly v cenách u nejlevnějších druhů elektrospotřebičů nejsou ve velkých obchodech příliš výrazné.

Snad každý velký prodejce elektroniky v Praze nyní tvrdí, že nabízí nejlevnější zboží. Průzkum ve vybraných prodejnách však ukazuje, že rozdíly v cenách u nejlevnějších druhů elektrospotřebičů nejsou ve velkých obchodech příliš výrazné.

Nástup Electro Worldu ve Zličíně, kdy před otevřením giganta s elektronikou stáli lidé ve frontě i čtrnáct hodin, je výjimka. Ještě před otevřením tohoto obchodu v komplexu Metropole Zličín společnost inzerovala několik atraktivních výrobků za velmi nízké ceny, například video za 1500 korun, ovšem v omezených množstvích. V současné době není prodejce, který by měl oproti konkurenci výrazně nižší ceny.

„Nebudeme reagovat na konkurenci a chodit pod cenu. Ceny zboží, které v oddělení elektro prodáváme, jsou levné už samy o sobě,“ řekla včera mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková. Dodala, že se jim v této oblasti prodej zboží nijak nesnížil a zákazníci stále chodí nakupovat značky, s nimiž jsou spokojeni, a například otevření Electro Worldu se do jejich prodeje nepromítlo.

Electro World leták

Nakupujete rádi v prodejnách Electro World? Všechny aktuální letáky Electro World a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Podle Michala Kramera, ředitele společnosti Field Research, která se zabývá výzkumem trhu, jde v mnoha případech o reakci přímé konkurence na otevření nákupního centra Electro World; například firmy Datart nebo Electrocity se snaží udržet zákazníky, a proto přistoupily k poskytovaní cenové garance. „Ovšem tato garance je časově omezena, a to na dobu, kdy má konkurent nabízené zboží na skladě, což v případě Electro Worldu znamená často pouze několik hodin,“ tvrdí Kramer. Protože jsou cenově zvýhodněné výrobky často vyprodány v krátké době po uvedení do prodeje, snaží se prodávat nalákaným zákazníkům výrobky, na kterých již vydělávají.

Při výzkumu cen nejlevnějších výrobků se v obchodě Okay na Budějovické stala zajímavá věc. „Náš pracovník byl vykázán z obchodu. Vedení společnosti vydalo nařízení svým pracovníkům, aby vykázali z prodejny každého, kdo by si opisoval ceny prodávaných výrobků,“ uvedl Kramer. Dodal, že zákazníci však za své peníze chtějí zboží s nejlepším poměrem výkon - cena. Bojí se prodejci konkurence?

Lidé si potřebují opsat ceny zboží a technické parametry, aby je mohli porovnat s jinými prodejci.

V současné situaci na trhu lze podle výzkumů společnosti Field Research pozorovat, že rozruch okolo vstupu Electro Worldu na český trh a jejich reklama způsobily, že došlo k výraznému nárůstu prodeje elektroniky u většiny prodejců.

Související odkazy:

Článek vyšel v sobotním vydání MF DNES

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.