Ceny plochých televizorů klesají. Je čas na koupi?

  • 270
Pro obchodníky představují Vánoce miliardové žně, kdy lidé sahají hlouběji do kapsy než v průběhu roku. Říjen je pro ně prvním z předvánočních měsíců, na jejichž konci budou nakoupeny dárky za cca 80 miliard korun. Žhavým tipem na dárek se zdají být televizory s plochou obrazovkou.
Prodejci elektroniky chtějí štědrosti potenciálních zákazníků využít a přitlačit na prodej moderních televizí. Říkají, že lidé mají o důvod víc po plazmových a LCD obrazovkách sáhnout, protože příští rok proběhne v Německu mistrovství světa ve fotbale.

Vyplatí se tedy nákup už nyní? "Ceny televizních přijímačů, zejména plochých, erodují, každoročně klesají o 10 až 15 procent. Třeba taková plazmovka stála před pěti lety půl milionu. A teď v některých případech jen 50 až 70 tisíc," uvedl marketingový specialista společnosti Panasonic na spotřební elektroniku David Vaculík.

Podle něho bude zlevňování televizorů s plochými obrazovkami pokračovat i nadále. "Podle mě klasické televize za pár let definitivně skončí. Nasvědčuje tomu i to, že někteří velcí výrobci jako třeba Sony již tuto produkci zavírají nebo se jí zbavují," dodal Vaculík.

Jiný názor mají představitelé dalšího velkého výrobce televizí Thomson. "Pravda je, že ceny plochých televizí klesají. Ovšem my klasickou televizi neopouštíme. Stále jsou zákazníci, kteří dávají přednost klasice - buď kvůli ceně, nebo proto, že se bojí, že by nezvládli obsluhu plochých televizí, které jim trochu připomínají počítače, z nichž mají také strach," říká manažer pro prodej společnosti Thomson pro ČR Václav Příhoda.

Podle něho sice platí, že ceny v posledních letech i v prvním pololetí letošního roku klesaly, před Vánocemi u cen plochých televizí kvůli vyšší poptávce čeká spíše stagnaci. Budoucnost podle Příhody mají i takzvané slim televize, které sice mají klasické obrazovky, ale jsou hluboké jen asi 35 centimetrů. Spojují tak láci klasiky s lepší umístitelností a kvalitou obrazu plochých obrazovek.

,