Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Čermák: Přiznejte barvu, přemlouvají se dívky na Facebooku

aktualizováno 
Modré. Černá. 5. 29. Není vám úvod článku tak docela jasný? Rád přeložím. Mám na sobě dneska modré trenýrky. Moje žena černou podprsenku. Hrál jsem basketbal v dresu číslo 5. A moje přirození měří 29 centimetrů v klidu. Ještě malá douška: jedna z těchto informací je lež, ale neřeknu která.

Jakou barvu máte dnes? | foto: Dalibor Puchtapro iDNES.cz

Tak. Možná se teď trochu rozsvítilo těm, kteří si v posledních dvou až třech týdnech lámali hlavu, proč jim chodí na Facebooku statusy s názvem barvy nebo číslem. Ano, jde o některou z výše uvedených možností, nejpravděpodobněji o barvu podprsenky. "Nude", "nothing" nebo "nic" znamená žádnou podprsenku, to dá rozum.

Mám rád tyhle řetězové mánie, pokud neobtěžují a jsou založené na dobrém nápadu. Server Mashable přirovnal "podprsenkovou vlnu" k řetězovce "25 náhodných věcí", kterou žil Facebook zhruba před rokem. I ta zasáhla Česko, byť spíše okrajově a nevýrazně. Pokud si pamatuju, přišly mi asi dva nebo tři seznamy. Cílem bylo napsat pětadvacet informací o sobě.

Mohlo to být něco zásadního nebo banálního, případně i něco, co jste ještě nikomu nikdy neřekli. Kouzlo bylo zejména v mixu, tedy v tom, jak se všechny tyto věci daly dohromady. Bavilo mě takové seznamy číst a bavilo mě napsat si i vlastní, byť jsem ho na Facebooku nikdy nepublikoval ("V deseti letech jsem chtěl být kosmonaut", "Bojím se, když jsem sám v domě, zvlášť když se zapne kotel", "Nikdy jsem v ruce neměl silikonové ňadro a je mi to líto", atd.).

Kolik lidí se zúčastnilo, nemám tušení, ale už v únoru 2009 zveřejnil časopis Time odhad, že vzniklo pět miliónů takových seznamů (to je 125 miliónů "věcí").

Napsat barvu podprsenky zabere mnohem méně času než vymýšlet pětadvacet zajímavých detailů ze svého života. Navíc počet uživatelů Facebooku výrazně vzrostl (ze 150 miliónů v lednu na 350 miliónů v prosinci), takže lze čekat, že se opět zúčastnily milióny lidí, respektive žen. I když ani muži nebyli vyloučeni, zpočátku psali barvu podprsenky své manželky, později do toho zapojili vlastní trenýrky, čísla dresů a ... ehm ... velikosti.

Dělal jsem malý průzkum mezi přáteli a i v Česku byla "postižena" celá řada žen. Odpovídaly anglicky i česky. Nejmenovaná novinářka (Jana Ciglerová), toho času zrovna v porodnici, odpověděla "nude". Prý se hned lidé rozčilovali, jak se může v porodnici nudit. Hodně lidí si těchto statusů všimlo, ale neměli tušení, o co jde.

Jak to celé vzniklo? Podle serveru Mashable i dalších zdrojů nastartovaly podprsenkové šílenství ženy v americkém Detroitu a jejich motivem byl boj proti rakovině, lépe řečeno jeho propagace.

A to se mi líbí ze všeho nejvíce: že všechny tyhle pitominy ještě vznikají se šlechetnými úmysly. Nechci býr P.R. specialista - amatér, ale myslím, že ještě lepší propagaci čehokoliv bohulibého kolem ženských ňader by zajistil rovnou snímeček. Dobré úmysly se v téhle věci přímo znásobují. Jak totiž komentoval jeden z mých facebookových přátel, je vědecky (ve skutečnosti jde o fámu - pozn. redakce) prokázáno, že pohled na ženská ňadra prodlužuje nám mužům ... život.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.