Češi si zapínají Facebook k večerní televizi a komentují ji

  • 162
Nejvíce českých uživatelů se baví na Facebooku kolem osmé hodiny večerní. Lidé v Česku nejraději sdílejí odkazy, komentáře a až na třetím místě jsou statusy.

Vytíženost sociální sítě Facebook v Česku tak kopíruje hlavní vysílací čas televizních stanic. Nejvíce tuzemských uživatelů Facebooku je totiž aktivních v podvečerních a večerních hodinách.

Tou dobou televizní stanice vysílají hlavní program, který lidé s oblibou na Facebooku komentují. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ataxo Interactive, která monitoruje sociální sítě, blogy a diskuze uživatelů z Česka.

Čtvrtina českého Facebooku žije ještě v 11 hodin večer

Zhruba kolem 18. hodiny je na Facebooku v průměru přihlášeno bezmála 750 000 lidí z více než 2 milionů českých uživatelů. Jejich počet se do 20:00 zvyšuje na více než 900 000 a poté se aktivita uživatelů Facebooku začíná postupně snižovat.

Například ve 23:00 ale stále ještě komunikuje půl milionu uživatelů Facebooku. Jejich počet v následujících hodinách prudce klesá.

"Lidé rádi přijdou na Facebook okomentovat to, co právě viděli v televizních zprávách nebo například v pořadech typu Talentmanie," podotkl Michal Bačo ze společnosti Ataxo Interactive.

Češi jsou podle studie na zmíněné sociální síti nejvíce aktivní ve čtvrtek, naopak nejméně se jich přihlásí v sobotu. Podle lednových statistik se téměř 60 procent českých uživatelů na stránky Facebooku přihlásí každý den, 84 procent jednou týdně.

Více než polovina profilů je podle zveřejněných údajů veřejně přístupných. Na uzavřené profily připadá jen 43 procent facebookových účtů.

Uživatelé této služby nejraději sdílejí odkazy, za kterými následují komentáře a na třetím místě jsou tzv. statusy.

Facebook byl založen v roce 2004 a stal se čtvrtým největším serverem na světě, měsíčně se na něj podívá 340 milionů lidí. Ještě na podzim roku 2008 měl Facebook v Česku kolem 150 000 registrovaných uživatelů.

,