Češi stále častěji nakupují na internetu

  • 15
V Česku loni podle průzkumu společnosti GfK Praha opět výrazně vzrostl počet lidí, kteří nakoupili zboží či služby přes internet. Zatímco v roce 2004 nakoupilo ve virtuálních obchodech 2,158.000 lidí, loni jejich počet vzrostl na 2,797.000.

Více než třetina internetových uživatelů přitom loni uskutečnila čtyři a více on-line nákupů. Celkem již on-line nakupování vyzkoušelo 85 procent internetové populace ČR.

"Stejně jako v předchozích letech se i loni nejvíce on-line nakupovaly knihy, časopisy, výpočetní technika a spotřební elektronika. Loňské Vánoce přinesly úspěch internetovému prodeji hraček," uvedla v tiskové zprávě zaslané ČTK společnost GfK Praha. Mezi nejoblíbenější služby na internetu loni patřily fotoslužby a nákupy lístků do kin a divadel. Přes internet si lidé také často nakupovali či rezervovali turistické zájezdy a ubytování.

"On-line nákup přitahuje spíše muže než ženy, jelikož muži představují 54 procent nakupujících. Stále dominují mladší věkové kategorie do 29 let," uvedla GfK Praha. Podle průzkumu 91 procent internetových uživatelů plánuje nákup přes internet také v budoucnu.

Češi loni v internetových obchodech podle odhadu odborníků utratili zhruba deset miliard korun, což bylo o 40 procent více než v roce 2004. Nakupování přes internet má podle svých zastánců mnohé výhody, jako je například pohodlnost a časová úspora při nakupování "od stolu", nižší ceny zboží či možnost získat rychlý přehled o cenách u konkurence.

V následujících letech odborníci očekávají další výrazný růst nakupování přes internet. Na český trh se totiž chystají další hráči. Již loni v prosinci na něj vstoupila síť elektroprodejen Datart a nyní se k tomu chystá i Electroworld či největší světový hráč na poli stahování digitální hudby iTunes.