Elektronický podpis je možné využít například k podávání daňových přiznání či komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení. Pošta nejprve vydávání elektronických podpisů nabídne v Praze a v ostatních krajských městech a od prosince i v dalších sedmdesáti bývalých okresních městech. Do dvou let by elektronický podpis mělo nabízet zhruba 400 pošt.
Pošta elektronický podpis připravovala s firmou ICZ zhruba rok, z toho půl roku trvala akreditace u ministerstva informatiky. Tam běží řízení ještě s dalším zájemcem, společností eIdentity. Podle generálního ředitele pošty Karla Kratiny je za přípravou nových služeb snaha nahradit úbytek příjmů z klasických produktů, jako je doručování psaní a zásilek.
Pro udržení nynější ceny pošta počítá s tím, že o certifikát během pěti let projeví zájem kolem 100 tisíc uživatelů. Zájem o elektronický podpis poroste podle místopředsedy dozorčí rady pošty Ondřeje Felixe už v říjnu, kdy by měl začít platit zákon o finančních konglomerátech, podle kterého budou účetně uznatelné i doklady v elektronické podobě.