Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Český Kozel letěl v Rusku do vesmíru. Tmavé pivo porazilo světlé

aktualizováno 
Až do stratosféry, do výšky 21 kilometrů, poslali ruští pivovarníci v nápadité reklamě dvě plechovky piva Velkopopovický Kozel. Tmavé pivo vyletělo na meteorologickém balonu o necelý kilometr výše než světlé.

Vtipná reklama na české pivo, která má vysoký virální potenciál, vznikla paradoxně v Rusku, kde se od roku 2002 Velkopopovický Kozel v rámci licence vyrábí.

Plechovky musely být prázdné, protože by jednak kvůli nízkému tlaku ve výšce praskly a hlavně by je balony plné ani neunesly. Autoři pokusu již předem předpokládali, že balon praskne někde mezi dvacátým a třicátým kilometrem výšky. Z pochopitelných důvodů byly obě "kosmické lodi" vybaveny padáky, aby se bezpečně snesly na Zem. Na palubě byly přístroje, které umožňovaly během letu sledovat okolní teplotu i aktuální výšku. On-line byl přenášen i obraz ze dvou Go-pro kamer na palubě.

Virální marketing

Vtipné reklamy bývají oblíbeným obsahem ke sdílení na sociálních sítích. Vznikají i u nás. Nedávno se vtípek s reklamou povedl českému startupu, když video s šíleným cyklistou uhánějícím šílenou rychlostí na dálnici převzala i některá média jako seriózní zprávu. V Česku také vznikly spoty mobilního operátora T-Mobile, ve kterých hraje Chuck Norris. Reklamy s ním se šířily skrze sociální sítě po celém světě. Vtipné virální video se povedlo i Microsoftu. Skočila na něj i naše největší komerční televize Nova.

Ať už spot s Kozlem vznikl přímo jako virální reklama nebo nikoliv, potenciál ke spontánnímu šíření mezi uživateli má velký. Stejně jako skákající německý inženýr v klipu Microsoftu může být klasickou ukázkou takzvaného virálního marketingu, který je s nástupem internetu stále populárnější. Virální marketing (virál) je reklamním nástrojem používaným zejména k budování povědomí o značce nebo k masové propagaci konkrétního produktu.

"Základním předpokladem a principem úspěšnosti virálu je "spontánní" a lavinovité šíření informace mezi lidmi. Nejčastěji se jedná o různé formy neuvěřitelných a zábavných e-mailových zpráv, videospotů nebo odkazů na zvláštní webové adresy s netradičním obsahem," vysvětluje Tomáš Brázda, marketingový poradce Event & Promotion.

"Pokud se skutečně podaří připravit atraktivní virál, který kýženou lavinu spustí, může firma dosáhnout exponenciálního růstu "zavirování" informačních kanálů a tím i povědomí o své značce či produktu bez vynaložení větších nákladů na nákup médií," dodává Brázda.

Charakteristickým rysem virálu bývá skutečnost, že se snaží zakrýt svou propagační podstatu a pochopitelně samotného objednavatele reklamy. "Je anonymně vypuštěn a vydává se za atraktivní, tajně získanou nebo náhodně pořízenou, neuvěřitelnou informaci či událost. Lidé si rádi sdělují neuvěřitelné informace, každý si přeje být nositelem zajímavých zpráv, a proto je posíláme dál," popisuje jednoduchý princip fungování virálního marketingu Brázda.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nové logo Instagramu
Z Instagramu mizí uživatelské účty, panika však prý není na místě

Mnoha uživatelům populární sociální sítě se v uplynulých hodinách nepodařilo přihlásit ke svému účtu, někteří byli dokonce informování o jeho zablokování z...  celý článek

Ilustrační snímek
Google sponzoruje program, který má sám psát lokální zprávy

Google podpořil nový projekt, který má automatizovat psaní lokálního zpravodajství.  celý článek

Sídlo americké Národní bezpečnostní agentury ve Fort Meadu v Marylandu....
Putinovi hackeři napadli naše elektrárny, přiznaly zdroje z vlády USA

Hackeři operující ve prospěch ruské vlády pronikli v červnu do nejméně tuctu amerických elektráren. O napadení tajné služby věděly, nyní vyšlo najevo i to, kdo...  celý článek

BENTER Invest s.r.o.
Firemní konzultant - HPP

BENTER Invest s.r.o.
Praha
nabízený plat: 15 000 - 80 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.