náhledy
Prototyp Avie B.H.25 létal nejprve s řadovým motorem Lorrain Dietrich 12Cc (foto) o výkonu 450 k. Než nastoupil službu u ČLS byl motor vyměněn za hvězdicový Walter Jupiter (licence Gnome-Rhône) o výkonu 530 k, stejný jako měly sériové B.H.25 létající u tohoto dopravce.
Autor: public domain
Avia B.H.25 byla prvním typem letadla ve flotile ČLS. Pohon obstarával hvězdicový motor Walter Jupiter.
Autor: public domain
Fokker F VIIa. ČLS používala dva stroje tohoto typu, které zakoupila olétané od KLM. Letoun má ještě imatrikulační značku L-B, v roce 1930 se změnila na OK.
Autor: Archiv Petra Popeláře
Fokker F.VIIa, OK-AAI (ex L-BAAI) na letišti Kbely. V hangáru je vidět "čumák" Avie B.H.25, patřící také ČLS. Vlevo je Dornier Merkur švýcarské společnosti Ad Astra Aero.
Autor: Archiv, Technet.cz
Třímotorová Avia Fokker F.VIIb/3m patřící ČLS
Autor: Archiv Petra Popeláře, Technet.cz
Třímotorová Avia Fokker F.VIIb/3m patřící ČLS (v péči mechaniků)
Autor: Archiv Českých aerolinií
Nepovedená Avia Av.51
Autor: Archiv, Technet.cz
Na tomto reklamním tisku ČLS se dokonce objevila silueta Avie Av.51. Typ kvůli nepovedené konstrukci nikdy nebyl na linky zařazen.
Autor: Archiv, Technet.cz
Největšími dopravními Fokkery ve službách ČLS byly 2 kusy typu F.XVIII.
Autor: Archiv Petra Popeláře
Zjednodušený náčrtek leteckých spojů z reklamní příručky z roku 1937, kterou obdržel kupec letenky v kanceláři ČLS.
Autor: Archiv, Technet.cz
Douglas DC-2 Československé letecké společnosti na Ruzyni v roce 1937
Autor: Letiště Praha, a. s.
Od roku 1936 létaly u ČLS moderní americké Douglasy DC-2
Autor: Archiv Petra Popeláře
Československá letecká společnost zařadila ve druhé polovině 30. let do své flotily nejmodernější dopravní letadla, jaká byla na trhu. Smolný byl příběh stroje na fotografii, je to DC-3, OK-AIH, zařazený do flotily 14.3.1939. Bylo to den před záborem zbytku republiky Němci, takže si ho ČLS vlastně vůbec neužila.
Autor: Archiv Petra Popeláře
Douglas DC-3 byl ve své době nejmodernějším dopravním letounem světa. ČLS obdržela jeden kus v srpnu 1937, dva v únoru 1938 a poslední kus pouze den před příchodem Němců.
Autor: Archiv Petra Popeláře
Nastupování cestujících do DC-3
Autor: Archiv Petra Popeláře
Douglasy DC-2 (OK-AIB, -AIC, -AID) a DC-3 (OK-AIE, -AIF) Československé letecké společnosti na Ruzyni
Autor: Letiště Praha, a. s.
Československá letecká společnost linku Praha - Londýn obhospodařovala společně s KLM
Autor: Archiv, Technet.cz
ČLS chránila své pasažéry a tím potažmo i své stroje preparátem Vasano. Vývoj léku, uvedeného na trh v roce 1927, měl na svědomí pražský farmakolog prof. Emil Starkenstein, který se snažil "namíchat něco" pro prevenci a léčbu mořské nemoci. A dodejme, že Vasano byl první účinný přípravek na tento neduh.
Autor: Archiv, Technet.cz
Československá letecká společnost, vpravo pohled do kabiny pro cestující v (snad) DC-3, vlevo fotomontáž představující DC-2 v letu nad oblaky.
Autor: Archiv, Technet.cz
Po 15. březnu 1939 zabrali naše letadla Němci, D-AAIG je bývalý OK-AIG.
Autor: Archiv Petra Popeláře