Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Co je zajímavější než sex? „Yahoo!“, tvrdí Google

aktualizováno 
Statistiky poukázaly na zajímavý paradox. V roce 2006 byl nejvyhledávanějším termínem serveru Google název jeho největšího konkurenta - "Yahoo". Předčil tak favorita dřívějších let, tedy klíčové slovo "sex". Jak je to možné?

Sex již není | foto: Profimedia.cz

Podle serveru dailydomainer.com za to může především lišta Google toolbar a přímé "vyhledávací okénko" v prohlížečích Opera a Firefox. Ty standardně slouží pro rychlé vyhledávání klíčových slov, jako jsou názvy firem či produktů, ale lze do nich zadat i název webu či domény.

Uživatelé si brzy navykli zadávat názvy stránek přímo tam - je to totiž jednodušší a rychlejší, než psát celé URL do adresního řádku. Leckdy totiž stačí zadat pouze jedno slovo z názvu a není nutné si pamatovat doménu, ve které server běží (.com, .org, .net ...). 

Zde zadané názvy jsou totiž implicitně (a zcela automaticky) vyhledány službou Google. Zkuste si sami a zadejte kupříkladu "meebo", "pandora", "myspace" nebo "youtube". První nalezený odkaz má zpravidla správnou adresu a drobný překlep či nepřesnost názvu také nemusí mít fatální následky.

Ve skutečnosti tak tito uživatelé nehledají relevantní odkazy na zadané heslo, ale pouze jednu konkrétní adresu.

Přesun v hitparádě - sex až na druhém místě

A právě tyto nové návyky zahýbaly řebříčkem vyhledávaných slov vyhledávače Google - na čelní příčku se vyšvihla adresa vyhledávací služby Yahoo.  


Sex versus Yahoo: statistika za srpen - říjen roku 2006


Sex versus Yahoo: statistika za roky 2004 - 2006

Uživatelé si tak vlastně jednou vyhledávací službou otevírali jinou.

Stránka na dobré adrese?

Boj o exkluzivní a dobře zapamatovatelné internetové adresy se tak dostává do trochu jiného světla. Odborníci na SEO, tedy optimalizaci webových stránek pro vyhledávače, se shodují, že čelní pozice ve vyhledávacích službách (tj. tedy především vysoký "google rank") je důležitější než samotné znění adresy.

Stále důležité jsou však domény prvního řádu. Pro mnoho lidí totiž existuje "jen" doména .com případně .cz a proto je při zadávání často upřednostňují. Do adresního řádku tedy zadají spíše kupříkladu chybné www.uncyclopedia.com než správné www.uncyclopedia.org .  

Extrém zcela opačný

Server dailydomainer.com upozorňuje také na velké množství lidí, kteří vyhledávací služby zcela ignorují a vše, co hledají, zadávají přímo do adresního řádku - a vhodně doplní doménovým názvem, nejčastěji .cz, nebo .com.

Velmi efektivní jsou proto adresy typu "www.zidle.cz" (kupodivu vedoucí na prezentaci výrobce židlí). Tento jev se označuje jako "direct navigation" nebo "type-in traffic".  

Google ochotně vyhledá, Yahoo se vnucuje

Jako perličku na konec jsem si nechal zajímavý přístup jednotlivých vyhledávačů, když jejich prostřednictvím hledáte konkurenční vyhledávací službu.


Statistika vyhledávání vyhledávačů Google, Yahoo, Altavista, MSN a ASK

Zatímco vyhledávač Google se k vyhledání termínu "Yahoo" nijak nevyjadřuje a ochotně vyhledá a službu nabídne jako první link, při opačném postupu (v Yahoo hledáte "Google") je jako první provokativně uveden odkaz nikoli na hledaný Google, ale na právě použitou službu Yahoo. Uživatel je tak vtipně upozorněn, že už jiný vyhledávač hledat nemusí a ani nemá.

zdroj statistik:
 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.