Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Co ještě nevíte o nové stanici metra

  13:29aktualizováno  13:29
Poprvé v historii pražského metra jedou cestující od pátečních podvečerních hodin jet metrem 435 metrů přímo pod širým nebem. Na prodloužené trase A začal provoz oficiálně v sobotu 27. května 2006 s cestujícími až do stanice Depo Hostivař. Stavba stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných.

Nová stanice se paradoxně nachází v Malešicích. Paradoxů je ovšem více. Cestují si ihned všimnou malé rychlosti soupravy metra. Místo obvyklé osmdesátky se jede pouze rychlostí 40 kilometrů za hodinu, dojezd do stanice je ještě pomalejší, dvacítkou.

Stavba nové stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných. Vlastně je málo známo, že trať metra ze stanice Želivského až do depa byla původně míněna pouze jako spojka nově budovaného hostivařského depa. Tato manipulační trať byla poté přeměněna na známou trať až do stanice Skalka.

Nástupiště pro cestující se nachází v prostorech zastaralé myčky vozů. Nová myčka je dislokována ve vedlejším prostoru budov depa. Cestující tedy poprvé vystupují v místech, které prvoplánově nebyly postaveny jako stanice. S tím souvisí poměrně nezvykle velká vzdálenost přestupního terminálu pro autobusy. Pozitivem je relativní blízkost velkého parkoviště P+R.



Nová stanice Metra je oficiálně v provozu od soboty 27. května 2006 v prostorech  depa v Hostivaři. Stanice nese název prostor, ve kterých je umístěna. Metro pokračuje za stanicí Skalka po původně manipulační koleji. Na fotografii jsou v pozadí budovy depa Hostivař, v popředí je vidět třetí, napájecí kolej žluté barvy.

Virtuální jízda ze stanice Skalka



Za stanicí Skalka se po chvíli jízdy objeví venkovní kolejiště. Cestující uvidí vjezd do druhého traťového tunelu a zkušební trať. Na fotografii je výjezd z tunelové části od stanice Skalka.
 



Poté můžete sledovat jakoby klasické železniční koleje, dokonce i semafory vypadají stejně. Odlišnost je ve třetí, napájecí kolejí. Stavba poslední nové stanice započala úpravou právě tohoto kolejiště před depem. 
 



Koleje vedou do prostor depa, v jehož krajní části vyrostla v místě staré myčky nová stanice. 



 



Konec kolejí cestující minou při cestě od vlaku.
 



Konec kolejí je trochu jiný, než znají cestující z vlakových nádraží.


 

Vstup do nové stanice

Základní údaje

Provozní délka celé trasy A Dejvická – Depo Hostivař 11,004 km
Provozní délka nového úseku Skalka – Depo Hostivař 1,033 km
Počet stanic na trase A Dejvická – Depo Hostivař 13 stanic
Počet stanic na novém úseku Skalka – Depo Hostivař 1 stanice
Průměrná vzdálenost stanic na trase A 917 m
Nástupiště na novém úseku ostrovní
Maximální traťová rychlost 40 km/h
Maximální traťová rychlost pro dojezd do stanice v hale 20 km/h
Minimální provozní interval jízdy 180 s
Počet vozů v soupravě 5 vozů

Přečtěte si také:

Metro má novou stanici - Depo Hostivař


Ostrovní nástupiště je neužší v celém pražském metru.
 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bil'ak symbolizoval zradu, vazalství a demagogii
Biľak se narodil před 100 lety, symbolizoval zradu, vazalství a demagogii

VIDEO 11. srpna 1917 se na východě Slovenska, v tehdejších Horních Uhrách, v Krajné Bystré narodil Vasil Gyula, později známý jako Vasil Biľak, jeden z...  celý článek

Zlatý věk opia skončil před 100 lety
Před 100 lety končil zlatý věk opia

VIDEO 22. července 1917 vyšel francouzský časopis La Grimace s karikaturou zobrazující dlouhovlasého kuřáka opia, kterému z očí vyzařuje ďábelské šílenství a v...  celý článek

Navzdory válce vyrobili  ve firmě Laurin & Klement nový motor
Navzdory válce vyrobili ve firmě Laurin & Klement nový motor

VIDEO V roce 1917 musela mladoboleslavská automobilka Laurin & Klement spoléhat nejvíce na předválečné modely svých vozů a plnila hlavně válečné zakázky. Přesto v...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.