Dny kolejové dopravy 14.–16. 6. 2011 Místo konání – areál nákladového nádraží železniční stanice Ostrava hlavní nádraží 9:30–18:00 – běžná otevírací doba Na kolejích vystavují (abecedně řazeno): |
Kromě hlavní hvězdy – lokomotivy Vectron Siemens – si na výstavě Czech Raildays 2011 můžete prohlédnout například dvoupodlažní vratnou soupravu 951 pro regionální dopravu na Slovensku.
Dále vás mohou zaujmout vozidla objednaná Českými drahami. Těm dominuje motorový vůz Regio-Shuttle RS1 od firmy Stadler, který bude pro ČD jezdit jako řada 840 pro Vysočinu.
Vystaveny jsou také revitalizované vozy pro dálkovou dopravu a modernizovaná lokomotiva "Brejlovec" nebo nový řídící vůz řady 961.
Železniční vozidla doplňuje tradičně expozice novinek v městské hromadné dopravě. V jižní části si můžete prohlédnout prezentaci polského výrobce Solaris. Domácí Dopravní podnik Ostrava vystavuje elektrobus a částečně nízkopodlažní tramvaje z rodiny VarioLF.
Podle redakce je díky nastartované modernizaci ČD a nástupu soukromníků na české koleje letošní ročník veletrhu nejzajímavější v historii.
Lokomotiva Vectron na testování v Česku |
První kompletně rekonstruovaná lokomotiva ČD Cargo
Zní to téměř neuvěřitelně. Nákladní dopravce ČD Cargo obdržel po téměř dvaceti letech své dvě první kompletně rekonstruované dvousystémové lokomotivy řady 363.5, které vznikly kompletní přestavbou starších stejnosměrných lokomotiv řady 163 z 80. let. Dopravce obdrží celkem třicet strojů, které bude postupně přebírat v letech 2011 až 2014.
Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)
Lokomotivy budou po otestování ve zkušebním provozu homologovány nejen pro provoz v České republice, ale i na Slovensku a v Maďarsku, což umožní jejich širší nasazení v železniční nákladní dopravě.
71E (ČD 163) | 71 Em (ČD 363.5) | Zlepšení | |
Napájecí soustava | 3 kV DC | 3 kV DC/ 25 kV 50 Hz | + napájecí systém AC |
Trvalý výkon DC | 4 x 870 kW | 4 x 925 kW | + 6,3 % |
Trvalý výkon AC | 4 x 925 kW | ||
Hmotnost | 85 t | 88 t | růst tažné síly - cargo |
Rekuperace | ne | ano | |
Maximální rychlost | 120 km/h | 120 km/h | cargo nepožaduje |
Skluzová ochrana | analog | v řízení pohonu | pohodlí strojvedoucího |
Podélné tlumiče | ne | ano | menší účinky na svršek |
Klimatizace | ochlazování | plná klimatizace | pohodlí strojvedoucího |
Vratná dvoupodlažní souprava 951 pro jižní Slovensko
Nová vratná dvoupodlažní souprava 951 na jednom konci vypadá jako červený City Elefant. Pokud se ale podíváte na opačný konec, uvidíte lokomotivu. Taková souprava se odborně označuje jako vratná souprava (PushPull). Vlak se skládá z lokomotivy, dvoupodlažních vložených vozů a dvoupodlažního řídícího vozu.
Souprava se dá ovládat z obou konců vlaku bez nutnosti přepřahu lokomotivy. Navíc je pořízení soupravy levnější oproti jednotce (pokud má dopravce vhodné nebo nevyužité lokomotivy).
Maximální rychlost | 160 km/h |
---|---|
Počet míst pro invalidní vozíky | 4 |
Počet sedadel | 90 |
Hmotnost vozu | 46,2 t |
Délka vozu | 26 400 mm |
Šířka skříně | 2 820 mm |
Výška vozu | 4 635 mm |
Rozchod | 1 435 mm |
Skříň obou typů vozů je stejně jako u City Elefantu z lehkých hliníkových profilů. Cestující druhé třídy mají k dispozici zásuvky pro své notebooky. Nástup je nízkopodlažní, interiér klimatizovaný.
Maximální rychlost | 160 km/h |
---|---|
Počet sedadel | 130 |
Hmotnost vozu | 47,5 t |
Délka vozu | 26 400 mm |
Šířka skříně | 2 820 mm |
Výška vozu | 4 635 mm |