Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Co všechno se bude prohánět na kolejích nejen v Česku, uvidíte v Ostravě

  10:26aktualizováno  10:26
Lokomotivu Vectron od firmy Siemens, nový vozový park Českých drah či po téměř dvaceti letech první modernizovanou lokomotivu ČD Cargo můžete vidět na vlastní oči v Ostravě nedaleko hlavního nádraží. Vystavují zde i vozidla MHD, která jezdí podle drážního zákona nebo je alespoň pohání elektromotor.

Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163) | foto: ČD Cargo

Dny kolejové dopravy 14.–16. 6. 2011

Místo konání – areál nákladového nádraží železniční stanice Ostrava hlavní nádraží

9:30–18:00 – běžná otevírací doba
středa 15. 6., 9–18 h běžná otevírací doba
čtvrtek 16. 6., 9–16 h běžná otevírací doba

Na kolejích vystavují (abecedně řazeno):
Bombardier, CZ LOKO, České dráhy, ČD Cargo, Pars nova, PKP IC, PRAGOIMEX, SaZ Sázava, Siemens, Stadler, ŠKODA TRANSPORTATION,ŠKODA VAGONKA, Vítkovice Doprava, Voith Turbo Lokomotivtechnik, VÚŽ a ZNTK Oleśnica

Kromě hlavní hvězdy – lokomotivy Vectron Siemens – si na výstavě Czech Raildays 2011 můžete prohlédnout například dvoupodlažní vratnou soupravu 951 pro regionální dopravu na Slovensku.

Dále vás mohou zaujmout vozidla objednaná Českými drahami. Těm dominuje motorový vůz Regio-Shuttle RS1 od firmy Stadler, který bude pro ČD jezdit jako řada 840 pro Vysočinu. 

Vystaveny jsou také revitalizované vozy pro dálkovou dopravu a modernizovaná lokomotiva "Brejlovec" nebo nový řídící vůz řady 961.

Železniční vozidla doplňuje tradičně expozice novinek v městské hromadné dopravě. V jižní části si můžete prohlédnout prezentaci polského výrobce Solaris. Domácí Dopravní podnik Ostrava vystavuje elektrobus a částečně nízkopodlažní tramvaje z rodiny VarioLF.

Podle redakce je díky nastartované modernizaci ČD a nástupu soukromníků na české koleje letošní ročník veletrhu nejzajímavější v historii.

Lokomotiva Vectron na testování v Česku

Vícesystémová lokomotiva Vectron
Vícesystémová lokomotiva Vectron
Vícesystémová lokomotiva Vectron

První kompletně rekonstruovaná lokomotiva ČD Cargo

Zní to téměř neuvěřitelně. Nákladní dopravce ČD Cargo obdržel po téměř dvaceti letech své dvě první kompletně rekonstruované dvousystémové lokomotivy řady 363.5, které vznikly kompletní přestavbou starších stejnosměrných lokomotiv řady 163 z 80. let. Dopravce obdrží celkem třicet strojů, které bude postupně přebírat v letech 2011 až 2014.

Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)
Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)
Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)

Dvousystémová lokomotiva ČD Cargo 363.5 (přestavba z 163)

Lokomotivy budou po otestování ve zkušebním provozu homologovány nejen pro provoz v České republice, ale i na Slovensku a v Maďarsku, což umožní jejich širší nasazení v železniční nákladní dopravě.

Srovnání základních technických údajů
 71E (ČD 163)71 Em (ČD 363.5)Zlepšení
Napájecí soustava3 kV DC3 kV DC/ 25 kV 50 Hz+ napájecí systém AC
Trvalý výkon DC4 x 870 kW 4 x 925 kW + 6,3 %
Trvalý výkon AC 4 x 925 kW  
Hmotnost85 t88 trůst tažné síly - cargo
Rekuperaceneano 
Maximální rychlost120 km/h120 km/h cargo nepožaduje
Skluzová ochranaanalog v řízení pohonupohodlí strojvedoucího
Podélné tlumičeneano menší účinky na svršek
Klimatizaceochlazováníplná klimatizacepohodlí strojvedoucího

Vratná dvoupodlažní souprava 951 pro jižní Slovensko

Nová vratná dvoupodlažní souprava 951 na jednom konci vypadá jako červený City Elefant. Pokud se ale podíváte na opačný konec, uvidíte lokomotivu. Taková  souprava se odborně označuje jako vratná souprava (PushPull). Vlak se skládá z lokomotivy, dvoupodlažních vložených vozů a dvoupodlažního řídícího vozu.

Vratná souprava 951 pro regionální dopravu na jižním Slovensku

Vratná souprava 951 pro regionální dopravu na jižním Slovensku

Souprava se dá ovládat z obou konců vlaku bez nutnosti přepřahu lokomotivy. Navíc je pořízení soupravy levnější oproti jednotce (pokud má dopravce vhodné nebo nevyužité lokomotivy).

Základní technické údaje řídícího vozu
Maximální rychlost160 km/h
Počet míst pro invalidní vozíky4
Počet sedadel90
Hmotnost vozu46,2 t
Délka vozu26 400 mm
Šířka skříně2 820 mm
Výška vozu4 635 mm
Rozchod1 435 mm

Skříň obou typů vozů je stejně jako u City Elefantu z lehkých hliníkových profilů. Cestující druhé třídy mají k dispozici zásuvky pro své notebooky. Nástup je nízkopodlažní, interiér klimatizovaný.

Základní technické údaje vloženého vozu
Maximální rychlost 160 km/h
Počet sedadel 130
Hmotnost vozu47,5 t
Délka vozu26 400 mm
Šířka skříně2 820 mm
Výška vozu4 635 mm




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.