Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Coca-Cola si nevšimla, že šíří citáty z Hitlerovy knihy Mein Kampf

  0:42aktualizováno  0:42
„Musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí,“ stálo v jednom z reklamních tweetů společnosti Coca-Cola. Tento a další citáty z Hitlerovy knihy Mein Kampf do kampaně firmy podstrčil redaktor serveru Gawker.

„Musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí,“ citát z knihy Mein Kampf propašovaný na twitter společnosti Coca-Cola. | foto: Gawker.com

V rámci marketingové kampaně Make it happy!, kterou Coca-Cola odstartovala během Super Bowlu, měli lidé označovat negativní tweety hashtagem #MakeItHappy. Takto označené zprávy potom automat předělal do ASCII obrázku a vystavil na oficiálním twitterovém účtu společnosti Coca-Cola (@CocaCola). Jenže se stalo, co se zřejmě na internetu stát muselo.

Co je to ASCII art

ASCII art vznikl na základě standardu z roku 1963, který definuje všechny tisknutelné prvky (abeceda, číslice, atd. –  95 znaků z celkem 128). První obrázky v ASCII (ASCII art) se objevily již o tři roky později, v roce 1966. 

Nejjednodušší formou ASCII artu jsou smajlíky a jiné komunikační značky tvořené některými z oněch 95 znaků. ASCII art má mnoho druhů – seznámit se s nimi můžete zde. Ani pohyblivé ASCII není nic nového. Na internetu kolují desítky filmů a krátkých skečů právě v tomto formátu.

Redaktoři serveru Gawker.com (konkrétně jeden z šéfů, Adam Pash) naprogramovali také svého robota, který na speciálním účtu s příznačným názvem @MeinCoke a pod pseudonymem A. H. (asi netřeba vysvětlovat) publikoval postupně úryvky z Hitlerova manifestu. Zároveň jim přidával i potřebný hashtag, takže na twitterovém účtu výrobce světoznámé limonády se objevil například roztomilý myšáček, nakreslený pomocí písmenek a znaků z rasistické výzvy, uvedené v úvodu tohoto článku. 

Účelem kampaně Coca-Coly totiž původně bylo všechny negativní tweety otočit v pozitivní (přesně v duchu hesla Make it Happy) pomocí roztomilého obrázku v takzvaném ASCII artu (viz boxík). 

A tak si udivení následovníci účtu výrobce limonád mohli v obřím smajlíku také přečíst, že: „Německo-Rakousko je potřeba znovu sjednotit do velké německé vlasti.“ Většinu tweetů naleznete zde.

Coca-Cola kampaň po odhalení napadených tweetů stáhla a v oficiálním vyjádření se politovala, že chtěla inspirovat lidi k tomu, aby udělali z internetu pozitivnější místo. Místo toho prý Gawker jejich kampaň zneužil. 

Je zřejmé, že automatické tweety těžko mohou udělat z internetu lepší místo. Teď už to zřejmě ví i marketingoví mágové v Coca-Cole. Servery jako je například The Verge glosovaly událost s tím, že internet je opravdu plný špatnosti, ale Coca-Cola si bude muset najít nový způsob, jak na to na Twitteru upozornit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sídlo společnosti Google v Mountain View v Kalifornii (ilustrační snímek)
Google propustil programátora kvůli traktátu proti podpoře žen v IT

Programátor James Damore kritizoval ve svém dokumentu politickou korektnost a „levicové zkreslení“ společnosti Google. Vystoupil především proti tomu, aby se...  celý článek

Rozšířené zobrazení výsledků vyhledávání - Google
Google po letech přestane při vyhledávání rovnou načítat výsledky

Od roku 2010 vám Google při vyhledávání nabízí dynamické vyhledávání. To nyní zmizelo.   celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.