LG Display předpovídá, že se letos prodá osm až devět milionů kusů e-readerů neboli čteček elektronických knih. Tato zařízení nejsou vybavena klasickým displejem (LCD, OLED, atd), ale takzvaným e-ink zobrazovačem. Je černobílý a na první pohled může připomínat papír. O technologii e-ink si přečtěte v recenzi první čtečky v Česku zde.
Text i obrázky na něm vydrží bez přísunu energie velmi dlouho a čtenář si tedy může nechat svoji knihu doslova rozečtenou i týdny. Displej je skvěle čitelný i na slunci. V noci si však na něj musíte svítit, protože nejde podsvítit. Nedokáže také zobrazit video.
Co dokáže čtečka elektronických knih |
Podle LG prodeji čteček paradoxně pomůže i masivní nástup zařízení jako je iPad od firmy Apple. Firma však nadále věří, že hlavním proudem na trhu s elektronickými knihami zůstanou krabičky s omezenými multimediálními funkcemi. "Čtenáři chtějí mít ze čtení pořádný zážitek," uvedla společnost LG Display.
Letošní vstup iPadu na trh vyvolal otázky, jestli nebude pro specializované čtečky hrozbou. Podle LG Display bude ale spíš přínosem. Manažeři společnosti se totiž domnívají, že uživatelé se díky iPadu o elektronických knihách víc dozvědí.
Co dokáže iPad |
Nevýhodou tabletů (např. iPad) je oproti e-readerům kratší výdrž akumulátoru a horší čitelnost na slunci.
Jak souboj obou platforem dopadne, ukážou nejspíš Vánoce. Odborníci nicméně už varovali, že trh není nafukovací a hráčů je na něm příliš mnoho - více zde. Největší prodejce elektronických knih Amazon si zatím pro jistotu ke své čtečce Kindle pořídil i speciální aplikaci pro iPad.
Jen v Americe se na trhu například nově objevila čtecí zařízení Nook od největšího amerického knihkupectví Barnes & Noble, Que od firmy Plastic Logic nebo Skiff od společnosti Hearst.
Elektronické panely od LG Display již využívají zařízení Sony Reader a Skiff.