VIDEO: První deník pouze pro iPad odstartoval. Stojí 2,50 Kč

  • 370
Ve středu 2. února měl premiéru deník The Daily, který je určen pouze pro tablet iPad. Úspěch mu má zajistit dvojice jeho zakladatelů, tedy Apple a News Corp. mediálního magnáta Ruperta Murdocha.

První iPadové noviny stojí 14 centů (cca 2,50 Kč) za vydání, 99 centů (asi 18 Kč) týdně nebo 39,9 dolaru (cca 720 Kč) při ročním předplatném. Zatím si je mohou koupit jen zájemci ve Spojených státech. 

S největší pravděpodobností bude deník vycházet bez průběžné denní aktualizace, jako klasické papírové noviny.

Nový deník má v sobě spojovat ta nejlepší témata z bulvárního tisku i seriózních novin. Jeho vedoucí redaktoři přišli z britských bulvárních novin The Sun a z amerického deníku The New York Post. Oba deníky patří pod News Corp.

Na vytváření obsahu The Daily bylo najmuto 100 redaktorů. Některé materiály ale mají tvořit další novináři, kteří jinak píší například pro The New Yorker, The New York Times, ale i pro deník Wall Street Journal nebo Dow Jones a zpravodajství AOL.

Stránky deníku The Daily, který je distribuován výhradně přes iPad

Stránky deníku The Daily, který je distribuován výhradně přes iPad

Články doplňují videa, infografiky či fotografie ve vysokém rozlišení. Záměrem tvůrců nového listu je, aby byl co nejvíce interaktivní.

Apple si z předplatného vezme 30 %, jak je obvyklé u jiných aplikací nabízených přes App Store. The Daily se podle Murdocha vyplatí, pokud získá alespoň 800 000 předplatitelů.

The Daily by měl být pro čtenáře první dva týdny zdarma díky sponzorskému daru od společnosti Verizon.

Rupert Murdoch, jako majitel mediálního impéria News Corp., již dlouho hledá cesty, jak zpoplatnit on-line zpravodajství. Speciální deník pro iPad by mohl být cestou, jak na internet přesunout prodej novin.

Slavnostní uvedení

Při uvedení deníku v Guggenheimově muzeu v New Yorku byl sám Rupert Murdoch, kterému sekundoval Eddie Cue. Ten má v Apple na starosti internetové služby a nahradil nemocného šéfa Applu Steva Jobse.

"Nepotřebujeme žádný papír, žádné tiskařské lisy za miliony dolarů, žádná nákladní auta na rozvoz. Úspory předáme čtenářům, kteří budou platit jen 14 centů denně," řekl Murdoch při uvedení listu.

The Daily však v důsledku odkladů ztratilo prvenství v periodikách určených výhradně pro iPad. To mu sebral v prosinci majitel společnosti Virgin Richard Branson, který uvedl na trh časopis The Project. (viz. dřívější článek o prvním magazínu pro iPad)