Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

aktualizováno 
Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Druhá generace interoperabilních lokomotiv Vectron byla představena koncem září 2010 v Berlíně na veletrhu Innotrans. Dieselelektrická verze má výkonnější motor (o 20 procent) oproti předchozí generaci, která je známá jako Herkules (ER20).

V Česku se elektrická verze této lokomotivy pravidelně objevuje od konce loňského roku v čele osobních vlaků RegioJet, v nákladní dopravě ji nasazují společnosti LokoTrain a LTE.

Základní technické údaje

Délka: 19 975 mm

Šířka:  3 024 mm

Výška: 4 223 mm

Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´

Tažná síla při rozjezdu: 275 kN

Maximální rychlost: 160 km/h

Objem palivové nádrže: 4 000 l

Rozchod: 1 435 mm (možný i široký rozchod včetně 1676 mm)

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.