Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

aktualizováno 
Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Druhá generace interoperabilních lokomotiv Vectron byla představena koncem září 2010 v Berlíně na veletrhu Innotrans. Dieselelektrická verze má výkonnější motor (o 20 procent) oproti předchozí generaci, která je známá jako Herkules (ER20).

V Česku se elektrická verze této lokomotivy pravidelně objevuje od konce loňského roku v čele osobních vlaků RegioJet, v nákladní dopravě ji nasazují společnosti LokoTrain a LTE.

Základní technické údaje

Délka: 19 975 mm

Šířka:  3 024 mm

Výška: 4 223 mm

Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´

Tažná síla při rozjezdu: 275 kN

Maximální rychlost: 160 km/h

Objem palivové nádrže: 4 000 l

Rozchod: 1 435 mm (možný i široký rozchod včetně 1676 mm)

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.