OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

  • 31
Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Druhá generace interoperabilních lokomotiv Vectron byla představena koncem září 2010 v Berlíně na veletrhu Innotrans. Dieselelektrická verze má výkonnější motor (o 20 procent) oproti předchozí generaci, která je známá jako Herkules (ER20).

V Česku se elektrická verze této lokomotivy pravidelně objevuje od konce loňského roku v čele osobních vlaků RegioJet, v nákladní dopravě ji nasazují společnosti LokoTrain a LTE.

Základní technické údaje

Délka: 19 975 mm

Šířka:  3 024 mm

Výška: 4 223 mm

Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´

Tažná síla při rozjezdu: 275 kN

Maximální rychlost: 160 km/h

Objem palivové nádrže: 4 000 l

Rozchod: 1 435 mm (možný i široký rozchod včetně 1676 mm)