Firma IDC, divize společnosti IDG, zveřejnila oficiální výsledky studie zabývající se předpovědí vývoje trhu s přenosnými přehrávači digitálních hudebních nahrávek. V současné době zažívá tato oblast spotřební elektroniky nebývalý růst. Se zvyšujícím se počtem výrobců se rovněž rozšiřuje nabídka dostupných modelů a výrobci v zájmu snižování ceny svých produktů usilovně hledají alternativní paměťová média k pamětem FLASH, jež se vyznačují citelně nevýhodným poměrem kapacita/cena.
Podle zveřejněných výsledků studie firmy IDC by měl počet celosvětově prodaných přehrávačů komprimovaných nahrávek i nadále růst závratným tempem s ročním nárůstem 51%. V roce 2005 je očekáván celosvětový prodej 26 miliónů kusů, přičemž v současné době tento počet činí 3.3 miliónu. V samotných USA je očekávána stejně strmá křivka růstu prodeje, která by měla v roce 2005 dosáhnout hodnoty 18 miliónů oproti 2.8 miliónu prodaných kusů v roce 2000.
Hlavní roli v oblasti přehrávačů komprimovaných hudebních nahrávek budou i nadále zaujímat přenosné přehrávače, u kterých se v roce 2005 předpokládá 61% tržní podíl ze všech prodaných přehrávačů. Hlavní měrou na jejich oblibě se budou podílet dva nejdůležitější faktory - zvyšování kapacity pro uložení nahrávek při zachování ceny a rozšiřování možností a funkcí, kterými přenosné přehrávače disponují. Podle studie IDC by v roce 2004 měly přenosné přehrávače vybavené pevnými disky (tzv. jukeboxy) překonat v prodeji standardní přenosné přehrávače využívající pro uložení nahrávek paměťové karty. Populární rozšíření možností přenosných CD přehrávačů o přehrávání MP3 souborů umožní v roce 2003 ve Spojených státech jejich prodejní převahu nad standardními přenosnými přehrávači.
Navzdory jasné převaze přenosných přehrávačů předpokládá firma IDC růst i v ostatních oblastech čítajících přijímače internetových rozhlasových stanic, mobilní přehrávače a domácí síťové přijímače. Růst v těchto oblastech však bude citelně pomalejší v porovnání s růstem přenosných přehrávačů. Z hlediska celkového objemu prodaným přehrávačů komprimovaných nahrávek na tom budou lépe i nadále USA. Klíčovým faktorem pro růst prodeje na neamerických trzích bude penetrace osobních počítačů do domácností.