Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Souhlasíte s placeným přístupem k Napsteru?

Zásadní zlom nastal v ostře sledovaném sporu mezi hudebním průmyslem a firmou Napster, poskytující systém pro sdílení MP3 souborů. Nahrávací firma BMG oznámila vytvoření strategického spojenectví s Napsterem a odstoupení od žaloby na tento systém, který se přemění v placenou členskou službu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michal

Na hovno
0/0
23.12.2000 18:24

aarfos

film ? alias hudba ?
Napster je neocenitelný pro písničky, které jinak nejdou sehnat. Jinak souhlasím s názoremm, že CD jsou předražené. Ať to vezmu z které stránky chci, vychází mi že na vydání CD (myslím tím na jeho tvorbě) se může podílet od 20 do 50 lidí a to si myslím že jsem nadsadil. Náklady ?? takřka žádné, když nepočítám režii studia lisování CD a distribuci. Ve srovnání s tím, kolik lidí, techniky, kulis, komparsu, času, financí, součinnosti a blablabla se musi vynaložit při natočení jednoho obyčejného filmu, tak se mi zdá poměr 2:1 za DVD versus hudební CD jako nebetyčná drzost, to už nemluvím o tom že se mi málokdy líbí všechny skladby. Jsem ochoten věřit, že na ceně CD je nabaleno milion darmožroutů, kteří nemají s autorskými právy nic společného a tyto neživme. Až se srovná cena do lidské podoby, můžeme se na Napster ...
0/0
28.11.2000 23:20

RedBaron

Jo, bůra za skladbu
Jsem ochotnej dát za jednu dobrou, kvalitní (VBR nebo nad 160kbps) a kompletně staženou (!!!) písničku bůra. V tom obrovským obratu, kterej by Napster při obchodním modelu dělal by to bylo stejně terno i pro ně. Nějak tak to bude stejně muset dopadnout. Rád ocením Paula Van Dyka, když se mi líbí jeho hudba, zadarmo ani kuře nehrabe, pamatujte!!! Je to mílový pokrok od situace, kdy si jdu koupit od kameníků album od BSP za tři kila když se mi líbí jen "Země vzdálená" :)
0/0
27.11.2000 23:21

Kislik

Jak vidim tak nikdo nesouhlasi, jak si ale myslite ze by meli autori hudby dostat zaplaceno? Je to prece jejich dilo a maji na odmenu narok kdyz vsichni budou zdarma tahat z netu, kdo potom bude vytvaret novou hudbu, kdyz za svou praci nic nedostane? A ze jsou original CD draha? Ano souhlasim u nas si za jeden prumerny plat koupite tak 20 CD, ale kolik CD si koupi za svuj prumerny palt nemec, american, japonec? To uz je to nekde jinde ze? Tak o tom zkuste premyslet i z druhe strany.
0/0
23.11.2000 15:52

Rasto

Re:
Konečne jeden správny pohľad na vec...
0/0
24.11.2000 0:15

Snoopy

Fakt spica
S tim to pěkně posraly. s tim ať dou někam.
0/0
22.11.2000 17:21

Coťa poťa

Bordel
to by byla pěkná blbost, odhad je 5 dolarů na měsíc
0/0
19.11.2000 17:11

Kamenistý Jozef

Nesouhlasím s placeným přístupem k Napestru.
Jsem pro demokratický postoj a nesouhlasím s placenín přístupu k Napsteru.
0/0
17.11.2000 22:53

Petr

NAPSTER!!!GO!COOL!Jedinečný!
0/0
16.11.2000 19:16

vojta

Napster
Napstr je fobrey a fšichni to-ví a prto BMG pjekně smr-dí.
0/0
14.11.2000 21:48

Optim

Fuck off BMG
Co si od toho slibuje, dyť hudba se dá nelegálně sehnat jinak než NAPSTEREM. Stejně si dobré CD koupim, ale když se u nás neprodává, co mam dělat? Napster je teď hodně (HODNĚ !!!!) nestabilní a nedá se nic stáhnout, takže by nám mohli nechat NAPSTER a vymyslet si něco lepšího.
0/0
13.11.2000 16:24

Spark

Myslím si,že je to blbost
Protože mne muzika živí,utrácím za ni spoustu peněz.Ale stává se, že některé věci nemohu vůbec nikde sehnat.Tak jsem tento týden vyzkoušel Napster.Je to prima věc,stáhnul jsem si jednu nesehnatelnou raritu a jsem spokojen.Méně příjemný je fakt,že se mi to podařilo až napočtvrté (3x transfer error)a na telefonních poplatcích mi taková písnička přišla na 80 Kč (modem56+telefonní linka).Proto se mi vůbec nelíbí,že bych měl příště platit ještě NĚCO navíc.
0/0
11.11.2000 11:05

Yellow_Circle

"Umění" ???
Otázka,je zda to co ty mamutí společnosti vydávaj je vůbec umění nebo KULTURA... No otázka to vlastně ani neni, protože to NENÍ skutečná kultura. To co pár lidí udělá někde v garáži a je to dobrý je podle mě cenější než vykalkulovaná komerce v milijónovejch nákladech. Není třeba se vzrušovat. Dobrá muzika je a stále bude ;)
0/0
10.11.2000 14:42

Rasťo

ROZMYŠLATE, ČO VOBEC PÍŠETE ???
...zkurvysyni, ...amíci zasraný, ...komerce zase zvítězila, ...špekatí mocipáni, ...Smrt autorskym pravum... VIDÍM, ŽE TO TU MÁ UROVEŇ ! Už len dlážobné kocky a STOP GLOBALIZÁCI...
0/0
10.11.2000 1:30

Re: ROZMYŠLATE, ČO VOBEC PÍŠETE ???
Spis konecne zvitezil rozum...
0/0
12.11.2000 15:55

marin

STOP
Smrt autorskym pravum!!!
0/0
9.11.2000 17:59

Jerry

Doufám, že zde bydlí obyčejní lidé, kteří si chtějí zadarmo stahovat to nejlepší co je dnes na hudebním trhu a neplatit zbitečně několik set korun za jedno hloupí CD na kterém je stejně pouze jedna dobrá písnička, která nestojí za to aby se kupovalo celé CD.
0/0
9.11.2000 11:25

renegate

ať se jdou bodnout, amíci zasraný se skopčákama. ať žije gnuttela!!!!!
0/0
7.11.2000 21:25

Alice

Je to pekna blbost,pochybuju,ze to nekdo bude chtit platit.
0/0
7.11.2000 18:45

Rasto

CO TU VLASTNE PICUJETE !!!
Co tu vlastne picujete ! Napster je celkom fajn vec, sam som si stiahol kopec skladieb a tiez by sa mi nechcelo za to moc platit. Faktom vsak je, ze keby si muziku vsetci iba stahovali a nikto by si ju nekupil, vydavatelstva by skrachovali... OK - viete si vsak predstavit, ako by fungoval hudobny priemysel ? Kto by vydaval nove kapely ? Kto by financoval velke koncerty starych kapel ? Kvoli comu a zaco by kapely vydavali nove CD ? Ak si niekto ZADARMO stahuje muziku a ma este odvahu nazvat vydavatelstva zkurvysynmi, je obycajny CHRAPUN !!!
0/0
7.11.2000 1:34

CactusJack

Re: CO TU VLASTNE PICUJETE !!!
No, no ... není třeba tak silných výrazů. Ale s tím zkrachováním velkých (nadnárodních) nahrávacích společností ... to je PŘESNĚ TO, O CO NÁM JDE !!! Ony totiž nejenže vyžadují naprosto neodpovídající peníze od zákazníků, ale nepředstavitelným způsobem okrádají muzikanty. Přesouvání muziky na internetu nezabíjí hudbu, zabíjí právě jmenované společnosti. Oni nehájí interprety ani umění obecně, oni hájí jen a jen sami sebe a svoje peníze. To je ale mimo rozsah této diskuse. Jak už bylo řečeno - MP3 se zřejmě nedá zastavit, takže jejich boj je spíše boj o čas. O to jak dlouho ještě budou moci beztrestně dělat to co dělají.
0/0
7.11.2000 11:25

Rasto

Re: Re: CO TU VLASTNE PICUJETE !!!
Praveze o tomto cela diskusia je. Mozem suhlasit s tym, ze velke nahravacie spolocnosti na celom biznise zarobia viac, ako samotny umelci. No stale mi nieje jasne, ako by bez nich umelci mohli fungovat. TO SI BUDU CD NAHRAVAT ZA SVOJE ? TURNE ROBIT ZA SVOJE ? PROMOTION PLATIT ZO SVOJHO ? ? ?
0/0
7.11.2000 11:50

Datel

Napster byl super jakej byl
Napster byl super takovej jakej byl, a co skladby, který nabízej lidi na svejch webovejch stránkách za ty se platit nebude. Je to úplná krávovina platit za něco co někde seženeš zadarmo no ne. Já osobně jsem napstera kvůli tomu stáhnul a přihlási. je to jako když koupíte bazén do kterýho nalejete vodu, ale pak jí vypustíte, protože je toho bazénu škoda, aby se v něm někdo koupal. Je to Krávovina!!!!!!!!
0/0
6.11.2000 19:34

Je to obrovská škoda - komerce zase zvítězila
0/0
6.11.2000 18:38

stejně bude novej program..nevěřím že ne
0/0
6.11.2000 16:19

outkast

at si ti špekatí mocipáni utřou prachama svý hemeroidy... zkurvysyni...ale naděje umírá poslední...at žije komerce!
0/0
6.11.2000 16:18

chullio

ještě něco
jelikož sem maniak do hudby - těch pár doláčů bych klidně i obětoval - sem akorát zvědavej jaký budou podmínky týhle služby velkej zádrhel třeba konkrétně pro nás pro čechy bude i nadále - velice ubohá rychlost připojení k internetu - alespon teda přes telefon, taky nevim jak to bude s placenim - jestli po mě budou chtít visa kartu nebo něco podobnýho tak sem taky v háji.
0/0
5.11.2000 16:41

chullio

muselo to prijit
co se týče internetu a distribuce hudby, myslim že se máme do budoucna ještě na co těšit. Je otázkou kolik procent uživatelů Napsteru si bude ochotno zaplatit takovouto službu a kolik procent přejde rači k nějakýmu jinýmu programu. Lidi to prostě stejně nějak oblafnout......zaplatí to jeden a muziku rozešle dalším padesáti kámošům. V současný době je to ještě trochu problém kvůli přenosový rychlosti, ale to je jenom otázka času.
0/0
5.11.2000 16:31

Benji

Dalo se to cekat
No popravde jsem ocekaval, ze se stane neco podobneho.Zakladatel napsteru (Fanning ) urcite nebude takovy samaritan jak ze sebe delal a uz je to tady. Po uspesnem odvolacim rizeni u soudu, popravde nic jineho nadnarodnim koncernum nezbylo nez ho proste koupit. A tak si myslim, ze s "chudeho" NAPSTERU se ted stane celkem dobra ale hlavne vynosna sluzba.A o to slo si myslim od zacatku ne? Otazkou zusava jak se zachovani statni produkty stejneho razeni (Scour atd.)
0/0
4.11.2000 10:39

No tak to se mi nelíbí.....
Podle mě NAPSTER vznikl, aby si lidé mohli lidé stahovat MP3. A teď ještě chtějí za to PRACHY? To teď tedy budu muset dát nějakých 10 dolarů, abych si stáhnul pár MP3...

Myslel jsem si, že NAPSTER se nikdy nenechá koupit od nějakých zlodějů peněz za skladby...
0/0
3.11.2000 18:42

CactusJack

Kvalita MP3 je opravdu problém
Ještě k té kvalitě MP3 : Asi nejsem sám komu se stává, že si stáhne pracně nalezený song a won je bez začátku, bez konce nebo s různými pazvuky a tak. Asi to je těmi plastikovými reproduktory, které hrají stejně MP3 s 128kbit/s i 256kbit/s a většině lidí to prostě nevadí. Jestli tohle čte někdo kdo by uměl napsat návod jak dělat fakt kvalitní MP3ky (třeba tady na AudioNetu), tak ho prosím ať zváží článek, kde by opravdu POLOPATĚ pro začátečníky vysvětlil jak na to. Třeba jak nastavit MusicMatch. Myslím, že je v něm dobrý kodek od Fraunhofera a dá se použít i ve free verzi. Jde o to, vysvětlit jak nastavit kvalitu kódování, jaká komprese ve VBR je nejlepší, jak nastavit Processing Level, jak správně zkonfigurovat CDčko aby ve skladbě nebyly díry, jak používat CRC, atd. Neměl jsem moc času na zkoušení, ale zdá se mi, že celkem dobrého výsledku se dosáhne pokud v MusicMatchi nastavím custom quality VBR na 60 % a v Advanced Recording Options-MP3 Encoding nastavím Stereo a Processing Level na Very High. Konfiguraci CD jsem provedl pomocí Auto Config - long a Recording Mode je Digital s Error Correction. Ale nevím jak do souboru zařadit CRC.
0/0
3.11.2000 9:52

Krepelka

Re: Kvalita MP3 je opravdu problém
Presne tak, meli by jsme se nad sebou vsichni zamyslet a zacit publikovat to nejkvalitnejsi co jde. Bohuzel mp3 nenabizi proti konkurenci moc dobry pomer bitrate/kvalita takze pro modemisty na ceskych linkach je to docela problem. Nastesti se nasli lide kteri meli podobne trampoty a soustredili se na kvalitu zvuku. Vysledkem je kodek BladeEnc ktery podle meho nazoru nejlip splnuje dane pozadavky. Bohuzel jeho bezplatna distribuce jiz skoncila z duvodu vybirani poplatku za pouzivani technologie mp3. Kvalita zvuku je pri 192Kbps stejna jako 256kbps u L.A.M.E. a jinych horsich kodeku. Navic pokud mate kvalitni soft ktery umoznuje pouziti externiho kodeku nemusite ani opoustet zajete koleje. Ted z hlavy nevim zadny link, tak se sem asi jeste vratim a nejaky tu necham
0/0
6.11.2000 14:01

Budeto hutny
Ale stejne, pravnici jsou jenom lidi a on nekdo prijde hodne brzo nato jak polozit treba i ten nepstr, a zprovoznit neco bombovejsiho.
0/0
3.11.2000 3:05

@

Jo souhlasim: a co ti co nabizeji svoje skaldby ?
Lidi proc porad berite ze mozna nebude napster (mozna ze bude a platit budou jen blbi:) Ale mame taky FTP napr. mp3.lycos.com; mp3.box.sk; audiofind.net; audigalaxi.com ... No a klasicke web wyhledavace taky najdou treba cel alba etc... Mozna by nebylo spatne, kdyby sam napster udelal svuj server, na ktery by lidi zdarma poslali sve mp3-ojky a jini by si je modli stahovat bylobito lepsi nez freemusics.cz a podobne servry no a ty by bezely treba pod uzivatelem FREE a kazda skupina by mela svuj adresar +podadresare. No nic to jen takovy dobry napad jiank pod linuxem mam Knapster a ten se umi pripojit i k jinym servrum takze byyy no a pokud jsou tam smai linuxci, tak ti delaji i lepsi mp3-ojky (Xing tam vybec neex :-)
0/0
2.11.2000 18:48

Martel

Napster have sucked... now it's gonna suck even more !
Ne ze by byl blbej ve svy podstate, ale lidi, co tam nabizeli songy, ti vetsinou podlehli marketingove strategii fy Xing a pouzili nejshitovejsi program na grabovani a encodovani, co znam (a zna ho asi kazdej, takze ho ani nemusim jmenovat). Ted, kdyz bych za to mel este platit, proboha, to ne !!! Kdyz uz lidi siri "ilegalni stuff", tak at si taky ilegalne stahnou treba Audioactive 1.5 a vyssi. To je, panecku, kus softu ! Kdyz k tomu encodujete na 256kbit/s, uzijete si to i s poradnyma sluchatkama a zvukovkou (coz nelze rict o 128kbit Xing shitu :-(. Audiophiles rule ! PS: Nevite nekdo o takovy komunite (myslim, ktera vymenuje KVALITNI MP3). Jestli jo, prosim, napiste mi to. Budu Vam vdecnej.
0/0
2.11.2000 16:57

lucky/CULT

Re: Napster have sucked... now it's gonna suck even more !
lepsi varianta imho je EAC + L.A.M.E. ... http://www.pina.go.to/test2
0/0
3.11.2000 18:51

lucky

Re: Napster have sucked... now it's gonna suck even more !
jestli chces menit zkus uin 64750443
0/0
3.11.2000 18:53

Audiofun

Re: Napster have sucked... now it's gonna suck even more !
to co tu pises svedci o tom ze o parametru kmitoctu hudby nevis temer nic.pokud bych ti pustil par skladeb urcite nepoznas na kolika Hz bezi aja jak jsou nahrana. Tak se prosim uklidni a pis jen o tom cemu opravdu rozumis.
0/0
18.11.2000 13:18

Sisi

AudioGnome
O AudioGnome se psalo i tady a tady a tady.
0/0
2.11.2000 8:59

CactusJack

Tak budeme používat něco jiného, ne ?
Holt začneme používat (třeba) AudioGnome (http://www.naphoria.org.uk). Už s ním pracuju dlouho a funguje to uspokojivě. Pokud to někdo ještě nezkusil, tak doporučuji naistalovat a připojit se k serverům: alternative.mynapster.com, ethnic.napster.com, johnmerrick.squidcafe.com anebo k jiným - jak chcete (AudioGnome se umí připojit k několika najedou). Nějaké informace seženete na Plaváčkově webu : http://napster.mp3.cz . MP3 se naštěstí zastavit nedá - aspoň doufám.
0/0
2.11.2000 8:43

Sveto

Aj tak nevyhraju
Myslim, ze ked Napster prejde na plateny model, urcite sa najde nejaky iny klon co bude distribuovat hudbu zadarmo. Vidim to tak, ze nech robia co chcu, nemaju sancu.
0/0
2.11.2000 7:04

Mlicko

Prachy a zase prachy...
Dokud se nenazerou tak, ze uz nebude co sezrat, nebude to nikdy jine... Ale kdyz uz zaplatit, tak at to alespon za neco stoji...
0/0
2.11.2000 2:22

Sekac

Asi to jinak nejde :(
Pokud je pravda, ze se bude platit cca 4.99$ mesicne a bude bohata nabidka mp3 ke stazeni, tak do toho jdu. Porad se to vyplati.
0/0
1.11.2000 22:17

Re: Asi to jinak nejde :(
pokud se bude pristup platit, tak pocet uzivatelu i mp3 rapidne klesne. To je muj nazor.
0/0
2.11.2000 0:47

A.Bart

Re: Asi to jinak nejde :( ------> Takhle to nejde!!!!!
Ja ne! Nebudu platit za to ze muzu nekomu neco nabidnout ke stazeni. To je jako kdyby ti davali prachy za to ze si beres rohliky v samosce. A kdo mi zaruci kvalitu stahovanych souboru??? PS: Nenabizim jen veci s copyrightem tak proc bych za ne prispival nejakym pupkacum z BMG.
0/0
2.11.2000 13:08

chullio

nechci nic říkat
nechci nic říkat,ale novej Napster už bude fungovat zřejmě na jinym principu než doposud - už to nebude výměnej systém - podle mě se všechna muzika bude stahávat z jejich databáze - tim pádem by měla bejt zaručena kvalita hudby....kdo ví...třeba už bude muzika i v jinym formátu než v mp3 dneska už maj vymyšlený i lepší věci
0/0
5.11.2000 16:47

A.Bart

Re: nechci nic říkat
Rad bych pripomel ze Napster je vymenny system a ja nabizim veci ktere zadna hudebni spolecnost nevydala a nikdy nevyda. Nemluvim o tech fekaliich co vydava BMG a leti na MTV.
0/0
6.11.2000 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.