Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test kancelářských balíků

Dnes vám přinášíme závěrečné shrnutí srovnání kancelářských balíků, ve kterém jsme vám představili nejznámější balíky kancelářských aplikací dostupných na českém trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hotelglobal

Lotus word

Vlastním Lotus word por z roku 95 a dle mého názoru na něj žádný jiný softwer nemá ale bohužel se mě při nové instalaci poškodila instalační disketa č.4. Prosím jestli někdo ještě používá teneto program jestli může pomoci

Jiří Mareš

0/0
15.5.2004 12:11

Pepa

Outlook Xp

poradí nekdo jak zajistit ukozeni pristupovych hesel k POP serverum v Outlooku Xp - zatrzeni policka "ulozit heslo" fakt nefunguje ;-) Nasel jsem neco o registrech, ale jen na  NT a 2000, v XP se mi to nepovedlo

pokud znbate reseni napiste

diky pepa

 

0/0
6.8.2002 22:25

Petr

Approach Millenium
Nevite kde by se dala ziskat zkusebni verze Approach Millenium nebo 9.6, pripadne 9.61? Diky
0/0
6.7.2002 23:13

ory

Star Office podla SUN Slovakia lokalizovany bude
Star Office podla SUN Slovakia lokalizovany bude
0/0
10.1.2002 14:57

Petr

O krabicich tam neni ani slovo
No právě, a "vo to go". Ten komu je tento SW, jak píšete určen, ten nebude kupovat 10"krabic", ale koupí si 10 licencí v MOL a v tom případě už MSOff 2000 nesežene.  nebo spíš. Tento problém s menší firmou totiž již 3 měsíce řeším. Pro většinu zaměstnanců jsem zavedl PC SUITE, ale určitý počet zaměstnanců je donucen jiným SW využívat MS Off od 95 výš. Jediné řešení byl downgrade z XP. JInak nelze balík již koupit.
0/0
10.1.2002 13:28

Marek Zouzalík

Re: O krabicich tam neni ani slovo
Ale zde není řeč o Office 2000!!!   Zkuste se podívat ještě jednou .... Aáááááááááááááá .... Ono je to napsáno u Windows XP  ...
0/0
10.1.2002 13:51

Petr

Primárním trhem ... tak bude ... podniková sféra.

Jak píšete v závěru: "Primárním trhem pro tento kancelářský balík tak bude s největší pravděpodobností výhradně podniková sféra." Podniky nakupují většinou MOL a nebudou zhánět "zapomenuté krabice" v regálech menších distributorů.

0/0
10.1.2002 12:14

Marek Zouzalík

Re: Primárním trhem ... tak bude ... podniková sféra.
O krabicích tam není ani slovo  a pokud je tam zmíněno "kancelářský balík" tak se jedná o produkt obecně, bez ohledu na typ licence - pokud ovšem pomineme akademickou sféru  ...
0/0
10.1.2002 12:22

lavicky

A co Linux?
Je sice pravda, že česká PC a kanceláře zatím ovládá Bill Gates, ale i ve světě Linuxu existují mocné a - !!!pozor, překvapení!!! - i s dokumenty M$Office kompatibilní (nejméně natolik, jako různé verze M$ udělátek) kancelářské balíky - např. testovaný StarOffice (v distribuci SuSe počeštěný - pravda, zatím ve verzi 5.2) nebo KOffice. Nestálo by za to vyjít za brány a porozhlédnout se i za okny? Dá se na tom hodně ušetřit a to nejen peněz.
0/0
10.1.2002 9:59

Jirka

Re: A co Linux?

No, podle mě je potíž v tom, že na Linuxu je tím jediným použitelným programem právě Star Office - o KOffice si zatím moc iluzí nedělám (mám na mysli samozřejmě MS kompatibilitu, protože ta je bohužel prvořadá). I když mám legálně koupené tři licence Windows, přesto pošilhávám po Mandrake - problém je ovšem skutečně především v nedostatku konkrétních programů na konkrétní (často velmi speciální) účely - příkladem budiž třeba i účetnictví. Zcela to chápu, je to prostě dáno poměrem rozšíření Windows a Linuxu ve světě (speciálně na desktopech)... Pro 100% kompatibilitu v kanceláři je třeba mít např. Star Office nebo 602 SUITE a k nim ještě pro jistotu MS viewery (právě takto to mám ve své malé firmě) - poslední dvě položky mi ovšem jaksi pod Linuxem nepoběží (emulátory Windows pod Linux neuvažuji, je to něco jako škrábat se pravou rukou za levým uchem...).

Základní špatnost je v prakticky monopolním postavení a z toho vyplývajícím jednání MS; jakékoliv monopoly mi vždy způsobovaly žaludeční nevolnost a snažím se proti nim bojovat, jak umím. Bohužel to při zhlouplosti a stádovitém chování větší části světa není jednoduché... Příklad: zkuste se řadového, kancelářský balík používajícího zaměstnance (zvláště větší nebo ještě lépe zahraniční firmy) zeptat, jestli zná např. 602 SUITE, Star Office apod. Bude si myslet, že mu nadáváte, a to se přitom stále jedná o programy pod Windows .... Co dodat?

Myslím, že je dobře, že Technet vůbec upozornil právě třeba už jen na existenci jiných programů, než MS. Možná to bude i německým majitelem v pozadí (?) - je znám vztah Němců k MS a v tomhle případě je to vítaná protiváha. Mám dojem, že být iDnes v amerických rukou, takovýhle článek by měl o poznání menší šanci.

0/0
10.1.2002 10:34

lavicky

Re: Re: A co Linux?
KDE udelalo za posledni rok neuveritelny pokrok a KOffice za posledni kvartal taky (a jestli to tak pujde dal, stacilo by par miliard dolaru na reklamu a bye bye Billy, vzhledem k tomu, ze jak SuSE, ktere pouzivame, tak RedHat i Mandrake, co tak vim, se zacinaji vylozene specializovat na desktopy pro "normalni uzivatele"). S importem beznych .doc a .xls nemam v KOffice 1.1.1 problem (.rtf zase umi Ted), s exportem uz je to horsi, moc jsem se tim dosud nezabyval, mne jde hlavne o to, abych si precetl prilohy mailu. StarOffice to ma vyreseno lepe, ale je to hrozny zrout pameti - verze 6 snad bude lepsi. Nezkousel jsem jine baliky, moznosti je mnoho, ale nemam kapacitu pro experimenty (napr. Siag Office, Uniplex UBS nebo Applixware). Programu pro Linux je nepreberne (vcetne ucetnictvi), zdarma, ale bez zaruky, o to vice pak tomu musi clovek venovat sveho casu, coz je asi ta nejvetsi brzda (proto taky stale pouzivam i W95, pokud si, jako dnes, nezapomenu disk doma:-). P.S.: Nemyslim si, ze bych byl nejakym Linuxoholikem, jenom mi vadi arogantnost monopolu (viz nedodrzovani mezinarodnich konvenci Microsoftem - ale to uz je nad ramec teto diskuze).
0/0
10.1.2002 12:26

Petr BLECHA

Trochu vedle
Nechci rýpat, ale jak můžete srovnávat něco, co již není na trhu. MSOffice 2000 bylo z trhu staženo po uvedení MSOffice XP.
0/0
10.1.2002 9:45

Ondřej Lavička

Re: Trochu vedle
MS Office 2000 se stále prodává. Tuto skutečnost jsme si zijšťovali, a i když byla předchozí verze u větších prodejců nahrazena balíkem Office XP, stále lze dvoutisícovky v mnoha obchodech nalézt.
0/0
10.1.2002 10:59

Karel

blábol
PC suite i MS Works jsem používal a mohu zodpovědně prohlásit, že Works jsou spíše hračkou, která nadto (světe div se) není kompatibilní s MS office. PC suite sicenejsou stejně obsáhlý balík jako plnohodnotné MS office, ale oproti Worksům to je jako nebe a dudy. Co tedy pan autor srovnával skutečně nevím, nicméně si dovolím prohlásit, že to co napsal je blábol.
0/0
4.1.2002 16:03

Re: blábol
Souhlas. Delal jsem neco podobneho. Me osobne jen vadi , ze PC SUITE nema neco jako equation editor. Worksi jsou skutecne tak hracka na prvni stupen zakladni skoly.
0/0
20.2.2002 20:44

jirka

Re: blábol
Karle, píšete, že jste používal MS Works. Nevíte náhodou, kde by se dala sehnat nějaká zkušební nebo demo verze - potřebuji vyzkoušet kompatibilitu Workssu v.2a s novějšími verzemi. Díky za odpověď. Email jihra@atlas.cz
0/0
10.9.2002 21:29

JaF

Proč není test seriózní
Kompatibilita je zamozřejmě věcí zásadní, ovšem pokud autor činí závěry, aniž by čtenářům předložil fakta na základě kterých k nim došel, je to tristní. Nebudou-li u článku uvedeny konkrétní testovací soubory a následně i konkrétní tabulka kompatibily či nekompatibility formátů jednotlivých balíků, tj. které formáty program umí zcela, částečně či vůbec ne, pak pak je všechno jen slohové cvičení. Ne každého zaujme fakt, že se ztratí hypertextové odkazy nebo případně výzdoba tabulky není zcela věrná, tudíž by měly být rozlišeny věci zásadní a podružné. Ono stačí se podívat na kompatibilitu jednotlivých verzí MSOffice, mezi 95 a 97/2000 je v Excelu nulová (pokud schválně neukládáte ve starém formátu), i ve Wordu najdete spoutu chyb např. v převodu polí, vzorců apod. A to nemluvě o srovnání MSOfice a Works. Takže prosím ještě jednou a lépe!
0/0
2.1.2002 12:10

Miki

Re: Proč není test seriózní
 Ve včerejší MFD byl Váš příspěvek citován - ovšem bez kritické úvodní části! Jinak s Vámi v zásadě souhlasím
0/0
10.1.2002 15:25

Jan Mayer

Nestálo by za to, zveřejnit ony "referenční" dokumenty?!
Ať se nasmějeme ;-)
0/0
2.1.2002 10:00

Jan Mayer

"Testování, které u jednotlivých balíků proběhlo, bylo sice na první pohled sporné, uvážíme-li však, že většina uživatelů využívá produkty rodiny Office, spravedlivé. " - to myslíte vážně?! Výběr referenčních dokumentů napsaných MS Office 2000 s poukazem na to, že jde o nejpoužívanější balík, je směšný... Jak jste na to přišli? Podle počtu prodaných licencí? Kolik jich MS prodal a kolik bylo registrováno PC Suite?! Kolik se prodalo a provozuje Offce 97 nebo stále ještě 95? Navíc: proč jako referenční vyberete ten nejdražší?!
0/0
2.1.2002 9:51

Pavel Dostál

Re:
Podil prodanych licenci a pocet uzivatelu produktu se prave u baliku Office a OS Windows bude znacne lisit. Ze zkusenosti - temer kazdy, koho znam, pouziva Office, namisto ceskeho PC Suite. Ono je prece jen pohodlnejsi nechat si CD prepalit, pripadne sehnat crack na nova XP, nez si zvykat na uplne novy (a pro spoustu lidi prave kvuli grafickemu rozhrani PC Suite) balik. Takoveto pouzivani kradeneho softwaru je veci kazdeho uzivatele; nejsem bonzak, abych na tyto donasel. Ale praxe je takova a autor to asi dobre vi
0/0
2.1.2002 10:10

Jan Mayer

Re: Re:

Podle MS je nový spíš Office 2000 ;-) Ale obávám se, že s určitou nadsázkou 95% uživatelů využívá jen 5% možností aplikací jako je Word či Excel či jakékoli konkurenční produkty. A zvládnutí těch 5% není podle mne pro většinu problémem v jakékoli aplikaci.

Produkty Software602 jsem používal poměrně intenzivně v kombinaci s FrontPage98, pak přišly nové verze a spolupráce začala haprovat. S každou novou generací (a ty jsou tak jednou za dva roky) přichází spousta změn, takže argument novosti neberu. Ctrl-C a Ctrl-V se nemění :)

0/0
2.1.2002 11:10

Petr Souček

Další srovnání
Myslím, že by neškodilo zkusit ještě MS Word a Excel Viewer - pro ty, co MS Office nemají, ale dokument si chtějí přečíst, a také Office 97 (formát by měl být kompatibilní s Office 2000) a nakonec Word 7.0 (Office 95) s vstupním filtrem na Word 97. Přece jenom je ještě ledaskde Office 97 nebo i Office 95 - koneckonců proč platit šílené peníze za upgrade, když starší verze Office zvládnou většinu úloh stejně dobře, nebo i lépe a jednodušeji. A co tady už bylo zmíněno - bylo by zajímavé i to, jak si poradí uvedené programy se stejně složitými dokumenty vytvořenými v jiných programech - představoval bych si tabulku, kde budou v obou osách produkty a v políčkách stupeň kompatibility.
0/0
1.1.2002 16:16

Ondřej Lavička

Re: Další srovnání

S programy Word a Excel Viewer ve výhledové době počítáme. A se staršími verzemi produktů Office to není špatný nápad, vzhledem k tomu, že jsou stále rozšířeny. Oříšek bude možná tyto produkty sehnat  A možná také čelit dalším návštěvníkům stránek Technetu v tom, že testujeme šest či sedm let starý produkt

Ale díky za Váš názor, uvidíme, co se dá dělat.. S pozdravem, Ondřej Lavička, redakce Technet

0/0
1.1.2002 17:58

Lukasoft

Srovnani kulhá

Vazeny autore, Vase srovnani je naprosta blbost. Pokud totiz chcete neco srovnavat, tak i opacnym smerem. Dle tohoto Vaseho clanku jste zastance firmy Microsoft. Zkuste si vytvorit dokument treba v PC Suite 2001 a taky tabulku a zkuste si ji nacist v ostatnich programech.

Ne kazdej totiz vyuziva slozite formatovani, a normalnimu uzivateli staci i obycejny program. Nejsem zastance PC Suite, ale Vase srovnani me dohnalo, ze se techto mensich programu musim zastat a to nejen jejich nizkou až nulovou cenou ale i tim, že normalnimu cloveku staci.

Priste si radsi piste sam nejake slozite dokumenty ve Wordu a Excelu a prosim nesrovnavejte radsi nic Vasim zpusobem. Rad se opet vyjadrim s serioznimu srovnani kompaktibility a ne jen k jednostrane reklame jednoho produktu.

0/0
28.12.2001 11:46

Hekerle Vitezslav

trosku smesne porovnani, ne?

Prijde mi ponekud smesne vytvorit soubor v jednom formatu a nasledne to testovat v jinem editoru. Zkuste si uvedomit, ze MS nikde nesepsal jak ma vlastne soubor ve formatu Wordu a Excell vypadat. To bude zrejme taky duvod proc ostatni software nedokaze radne precist.

Je to asi jak naprogramovat si editor a pak zkouset kvality ostatnich editoru tim, ze zkusite precist VAS format v techto editorech. Do doby nez MS uvolni presnou dokumentaci ke svemu formatu budou vsecky podobne testy vypadat prinejmensim smesne...

0/0
28.12.2001 9:46

Pavel Novák

Re: trosku smesne porovnani, ne?
Srovnání v článku mě příjdou naprosto správná. Autor popisoval současnou situaci, kdy 99% lidí používá MS Office, tak je snad důležitější, aby ostatní programy zvádly tento formát správně zobrazit. Na druhou stranu, pokud by Word nezvádl načíst nějaký jiný formát, třeba wpd, bude to štvát maximálně 1% lidí. Proto takovéto srovnání.
0/0
28.12.2001 12:38

Hekerle Vitezslav

Re: Re: trosku smesne porovnani, ne?

To je sice pekne, pane, ale uvedomte si ze zakladni problem od ceho se to odviji je fakt, ze dokument Wordu neni NIKDE zdokumentovan. Faktem sice je ze je to preferovany format (slava monopolum, ze?), jenze ty ostatni programy ho neprectou korektne ze neexistuje dokumentace. Kdyby MS uvolnil dokumentaci k wordovskym dokumentum, nepochybne by toto nikomu nevadilo.

A p.s. nemyslite ze prave pouzivanim wordovskych dokumentu se tato situace jen zhorsuje? Co takhle pouzivat otevrene formaty, jako rtf? Ty totiz precte temer vsecko.

0/0
28.12.2001 14:19

Pavel Novák

Re: Re: Re: trosku smesne porovnani, ne?
Však já také nechválím současnou situaci, pouze se s ní smiřuji. Situace je taková, že téměř každý posílá MS soubory, tak jako obyčejný uživatel, mám-li přemýšlet o koupi konkurenčního balíku než MS Office, budu vyžadovat  striktní podporu formátu doc, xls,.. běžného uživatele přece nezajímá, jestli MS zveřejnil nějakou dokumentaci.
0/0
28.12.2001 14:30

Hekerle Vitezslav

Re: Re: Re: Re: trosku smesne porovnani, ne?

Jo, to celkem chapu, jenze dokud DOC nebude zdokumentovan, konkurence nema sanci. A protoze MS dokumentaci neda (z tehoz duvodu), doc zdokumentovan nebude.

Proto se snazim odstoupit od formatu doc kde to jde... Koneckoncu i HTML je otevreny format :)

0/0
28.12.2001 20:27

Václav Kořánek

Re: Re: Re: Re: trosku smesne porovnani, ne?
Vaše striktní požadavky znamenají ALE take strikně vysokou cenu ! Příjemné placení. ;-)
0/0
29.12.2001 12:11

Jan Mayer

Re: Re: trosku smesne porovnani, ne?
Nononono... 99%?! Není to třeba v případě Office2000 v ČR třeba jen 20%? S dokumenty z Office je nasraných... Proč myslíte, že třeba většina PR agentur distribuuje své texty většinou v RTF?!
0/0
2.1.2002 10:07

Jan Krizek

Re: trosku smesne porovnani, ne?

Tak se kouknete na stranky Software602 a dozvite se, ze PC Suite je plne kompatibilni s formatem DOC. A na zaklade tohoto tvrzeni vyhrava PC Suite vyberova rizeni - proto je vhodne se podivat jak je to doopravdy.

A co se tyce problemu, tak nejsou jenom v tom, ze sirka cary v tabulce neni spravna, ale zkuste do PC Suite dostat cislovane odrazky - at z DOCu, ci RTF souboru a mate co? Zadne odrazky ale pekne textove vyvedene cislovani - sestsetdvojka nikdy nebyla textovy editor, ale elektronicky psaci stroj a tohoto dedictvi se za cely vyvoj nezbavila.

0/0
4.1.2002 8:27

Petr

dostupnost?
K té dostupnosti. Nedávno jsem Office 2000 sháněl, a všude jsem se setkal s odpovědí, že verze 2000 se už neprodává a nahrazuje ji ještě dražší XP. Stejně tak zmizel z prodeje samostatný Word 2000, který stál okolo 2000Kč, takže kdo ho chce legálně musí investovat do textového editoru několikanásobně více.
0/0
26.12.2001 14:01

Všianský J.

works - grafy
doporučuji použití grafu v kalkulátoru Worksu, který je podle mého názoru velmi příjemný a mnohem výhodnější v praxi jak tentýž produkt v Excelu nebo v sw602.
0/0
20.12.2001 20:21

Pche, znátě nějakou zahraniční společnost, kterí nepoužívá MS Office?

Nepište, že IBM, protože ani to není pravda .
A kdybyste viděli kolik MS Office kupuje SUN!!!

 

0/0
19.12.2001 10:20

funges

podpora českých fontů ... ano,ale ..

Zdravim vsechny. Myslim si, ze je to slusny kancelarsky balik, ktery funkcemi a vlastnostmi predci baliky od Microsoftu, ale to je ted fuk.

Nevite nekdo,jak na tento problem v Corel WordPerfectu 2002 ? Kdyz pouzivam napr. font Arial nebo Times New Roman (ktere povazuji za jedny ze zakladnich fontu), tak nektera pismenka ve slovech jakoby splyvala do sebe a nektera maji zas nelogicky vetsi mezery. Vysledek vypada podivne. Ty,ktere se radi slevaji sou napr.kombinace "ti", "ze", "xe" "zu", "ea" a jiny ...

Nepomohlo ani laborovani s velikostmi mezer,kerningu apod u pismenek . Rikal mi znamy z DTP studia, ze to delaji pry obcas ceske fonty ... ale v tomto pripade to degraduje tento balik na NEPOUZITELNY !!

Kdybyste nekdo vedel, jak na to, poradte prosim ...

S pozdravem                     Frank

 

0/0
19.12.2001 9:53

Pavel Dostál

Re: podpora českých fontů ... ano,ale ..
No prave, ceskymi fonty to zrejme bude.. Stavalo se mi to i u jinych baliku, ne pravidelne, ale stavalo.. Je to chyba vyrobce, holt tyto baliky nejsou primarne urceny pro oblasti s latinkou.. Problem by mohl resit patch, otazka zda se v dohledne dobe objevi.
0/0
19.12.2001 18:03

Petr Andrs

Re: podpora českých fontů ... ano,ale ..
nevim kde presne bude problem, ale kazdopadne finty Times New Roman a Arial z Windows jsou z typografickeho hlediska velmi odflaknute, hlavne jejich pocesteni. U Timesu jsou seredne akcenty a v obou pripadech chybi kerningove pary pro ceska pismena
0/0
19.12.2001 22:45

Martin@Winzig.cz

s WP jsem laboroval a je v podstate nepouzitelny

1)Instaluje si fonty v kterych je nekorektni udaj o CP znaku takze ti rozhodej uplne vsechno- jedine reseni je tyto znaky neinstalovat

2) Pri psani pouzivaji spatne kody znaku- takze pri importu z nizsi verze ma cesky znak spravny character kode jenze pokud neco pripises tak je to .....

3)Nejsou kompatibilni s WP5.1 pro Dos - maj problemy se zobrazovanim ceskych znaku. nejspis proto ze maji tebndenci pouzit znak z nakeho specialniho fontu a ne ze zvoleneho fontu.

4)Nejsou Unicode sice WP ma vlastni mapy znaku ale bylo by celkem korektni kdyby na ne zapomnel a prevedl dokomenty do Unicode podoby - ane aspon aby korektne namapoval sve znaky do Unicode tabulky.

5)Maji vyrazne memory leaks - MS Word sice taky postupne uzira pamnet ale oproi WP je na tom mnohem hur

0/0
30.12.2001 17:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.