Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte, že je Policie ČR schopna účinně potírat softwarové pirátství?

Lidé vědí, že se dopouštějí něčeho nelegálního. Mají ale pocit, že je policie nedopadne, což si ostatně myslí každý pachatel trestné činnosti. A navíc, u veřejnosti stále panuje přesvědčení, že softwarové pirátství v podstatě zase není až tak nelegální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johny

Me zase nejak stve jak to v Cechah vypada... kdyby tady byli lidi co proto, tak to tady muze vypadat taky trochu jinak a ne se jenom vymlouvat.
0/0
5.5.2004 7:43

myname name

nelegalni software

Hele, ja si myslim ze kdyz na to clovek nema penize, tak by si mel najit jineho konicka co tolik nestoji. Omlouvat se tim, ze to stoji prilis mnoho "v porovnani s prumernym prijmem" je lacina vymluva.

Totez co tady povidaji ti studenti; jo ja to musim mit , abych blah-blah-blah a mam jenom tolik a tolik penez na mesic; to jsou dalsi vymluvy; kdyz na to financne nemas, tak na to studium nelez.

Kde je napsany ze sofware musi stat "par stovek", nebo "jen" desetinu platu atd. ? Ze stoji treba 150.000? No a co? To je cena kterou ten kdo software vytvoril stanovil aby se mu zaplatil vyvoj, bylo na investice, a samozrejme vznikl zisk.

Pro finacne slabsi vrstvy je zde velice solidni alternativa Linuxu; kazdej trouba z Dolni Lhoty nemusi nutne mit na svym pocitaci WinXP Pro, Autocad, a Photoshop na retusovani naskenovanejch pornofotek.

V pripade firem, ktere pouzivaji nelegalni software,  to uz neni ani ostuda, ale spis absolutni drzost....

No jo, nejak me to stve ze se v Cechach tak strasne krade... :(

 

 

 

 

 

 

 

 

0/0
13.2.2002 5:57

Honza

Fakt parada...

Krasna diskuse, moc pekne se tady pise o tom co je spravne a co ne...ale to snad vetsina z nas vi, ne.? Tenhle svet je divnej, chvili se chovame jako zvirata, "priklad neco nemam tak to ukradnu, je jako kdyz ma tygr hlad tak sni kralika a taky se ho na nic nepta"...docela smutny, ale rika se tomu zakony prirody. Tady je vydet nase dokonalost ;O). A o neco pozdeji jsme nesmirne uvedomely...a kritizujeme to spatny...jak pak to asi pujde dal????...

Mimochodem cena Cd je vazne mazec, uprimne ja uz bych si Cd ani nekoupil...mp3 jsou daleko pohodlnejsi... :o)  baybay

0/0
11.2.2002 21:28

Wolf

Kdyz uz policije kontroluje u soukromych osob legalnost softwaru,mela by si nejdrive zamest pred vlastnim prahem,kolik policejnich sluzeben v CR asi tak pouziva legalni software?
0/0
7.2.2002 13:43

Jaroslav F. Pechar

Morálka na háku

Zkuste si sečíst, kolik programů máte na počítači vysloveně kradeného (tedy pominu shareware, který teoreticky jednou za měsíc odinstalujete a zase nainstalujete, když vám to svědomí uklidní). Opravdu ho potřebujtete? Opravdu potřebujete ty hry? Opravdu neexistuje dostatečná free- nebo share- náhrada? Opravdu ten který program není legálně nainstalován v některé počítačové pracovně či studovně Vaší školy? Je legitimní myšlenka - když potřebuji k výkonu svého povolání auto a nemám na ně, mohu ho ukrást?

Nepopírám, že programy jsou drahé, ba nepřiměřeně drahé vzledem k platům. Ale to neopravňuje krást. A nemyslím si, že případné zlevnění sníží počet krádeží. Zásahy policie jsou z povahy věci represivní záležitost. Nějak je mi bližší prevence a ta musí nutně začít u uživatelů. Třeba u rodičů, kteří zakážou dětem "nosit od kamaráda" (rozuměj: ukrást) přepálená CD a diskety.

Jen na okraj, ani můj příjem nedosahuje celostátního průměru:)

0/0
6.2.2002 23:17

Vitan

reakce
Zajimalo by me jak si muzete dovolit kupovat legalni sw, kdyz vas prijem nedosahuje ani celostatniho prumeru. Podle nynejsi ceny sw je to podle me nerealne.
0/0
6.2.2002 11:03

Martin Reichel

legalni sw

Asi jsem bila vrana, ale veskery sw mam legalne. Muj prijem nedosahuje ani celostatniho prumeru, ale pokud chci vyuzivat pocitac, hold si musim sw koupit.

Ten kdo pouziva nelegalni sw je u me obycejny zlodej. Moralka je v tomto state uz tak zvracena, ze spousta lidi se dokonce chlubi, ze pouziva nelegalni sw a povazuje to za neco skveleho.

Doufam ze se tato diskuze nezvrtne do obycejneho flamewaru typu jses asi vadnej kdyz pouzivas legalni sw.

Jak rika stare ceske prislovi. Bez penez do hospody nelez.

0/0
5.2.2002 22:55

Bob

CENA ?

Kdyby softwarové firmy , nabízeli svoje produkty za rozumné ceny pro českého člověka, zmenšilo by se i nelegální kopírování cd.Ale zaplatit za 5 nejnutnějších programů skoro  100000 kč je myslim nesmysl.proto se každý řídí heslem nekradu=tedy kradu software.

 

Bob

0/0
5.2.2002 15:01

zaluz-boy

Díky kradenemu softwaru, budeme v evrope za něco stát!
Díky kradenemu softwaru, budeme v evrope alespon za něco stát! A i když je to morálně nechutné, budeme moci světu ukázat že nejsme jenom opičky na stromech někde uprostřed evropy, ale že zvládáme technologie i obsluhu softwaru, na který by měl prostředky leda nějakej bohatej západní turista. Proto lidi, pokud kradete software pro Vlastní!!!! vzdělávání, buďte obezřetní a pilně se učte, ať nejsme v evropě za druhořadé blbce.
0/0
5.2.2002 14:05

Tom

Re: Díky kradenemu softwaru, budeme v evrope za něco stát!
Naprostý souhlas, málokdo si uvědomuje (krom moralizování) co v téhle zemi fenomén nelegálního softwaru znamená - vytváří pracovní místa (počítačová gramotnost jde často ruku v ruce s nelegálním softem, znám SPOUSTY lidí, kteří se naučili hodně věcí na nelegálním softwaru a teď jsou dobře placenými odborníky, z čehož profituje stát, zaměstanavatel, výrobce HW a SW apod.), x tisíc studentů dělá vývoj v nelegálním softu - puzději jim ho firma koupí (z čehož má prodejce softu pouze zisk) a tak dále, jinými slovy, když se naučím pracovat např. v 3D MAX nebo Borland Delphi tak jej budu později i vyžadovat u zaměstanvatele, či si jej jako samostatný vývojář-profesionál koupím. Já osobně jsem nyní také připravený za software platit, protože vím co znamená "něco vytvořit". Další věc hardware - myslíte si všichni, že by za předpokladu kdy by se nakupoval pouze, by se prodeje nových počítačů pohybovali v takových sférách jako dnes? Nedělejte si moralistické iluze, u soukromých osob možní i MS tiše toleruje užívání nelegálních win - co by si totiž počal, kdyby mu uživatel přešel na Linux a oni by tak přišli o své potencionální zisky?
0/0
14.2.2002 9:18

Misha

Re: Díky kradenemu softwaru, budeme v evrope za něco stát!
jj, mate pravdu. Ale i tak muzu rict, ze linux (i kdyz trochu krkolomny v zacatcich) je vyborny a mnohem lepsi OS nez Win. Co se tyce legalniho softwaru, ano, pro firemni vyuziti a komercni vyuziti (jako ze treba udelam nejakou grafickou scenu, treba v Rhinu a dostanu za to zaplaceno) ano, ale pro soukrome pouziti... NIKDY! At si softfizli trhnou, ale pro soukrome vyuziti je zbytecne mit i legalni win...
0/0
5.5.2004 2:55

Crusty

Až se zlepší softwarové firmy, zlepšíme se i my.
Souhlasim s předchozíma dvěma příspěvkama. Ty ceny jsou opravdu absurdní. Až budou například hry stát maximálně 400,- Kč, pak už by se dalo uvažovat o koupi, ale rozhodně nejsem takovej šílenec, abych za to vyhodil přes tisícovku. A to už nemluvim o již zmiňovaných grafických a jiných programech. Všem jde jenom o prachy. Je to nechutný. 
0/0
5.2.2002 14:01

AndrEw

Kradou vsichni a nejvic softwarove firmy
A pak at se nigdo nedivi,ze si software vypalujeme,kdyz bych mel dat tretinu platu za program.At uz jsou to Wydle,nebo hra...Microsoft ma prachu jako celej nas stat a vidite nejake zlevneni?Ne.JRC prodava hry za strasny prachy...Tak co v tyhle zemi chcete???
0/0
5.2.2002 13:11

Majkl

A kdo nekrade???
Vcelku by me zajimalo, kdo ma doma nejaky legalni software. Jsem student, ke svemu studiu potrebuju delat v Autocadu, potrebuju samozrejme windows + orrice a uz jsem na 150 000 Kc. Myslite si, ze normalni student, jehoz mesicni prijem je 2500 Kc si to muze dovolit??? Kdyz tento software mit nebudu, nedostuduju... Co mam teda delat??? Studenti by meli mit nejake adekvatni slevy, jinak se bude krast porad...
0/0
5.2.2002 11:17

Jarda

Re: A kdo nekrade???
AutoCAD bys mel mit ve skole (pokud ho opravdu potrebujes ke studiu). Skola ho muze poridit za 1/10 ceny. Domu si muzes koupit AutoCAD LT - ten stoji okolo 20000. A sleva na nej taky je (nebo alespon donedavna byla) - pro studenty, cleny ruznych komor atd. Tak si nehon tricko :-).
0/0
8.2.2002 16:10

martin

Re: Re: A kdo nekrade???

no jasne - SPS strojni ( stavebni] skola potrebuje min  cca 10 ACADu t.j. 120 000 to je rozpocet na SW na dva roky, a kde jsou vsechny CADcony a Rastr nadstavby ktere dnes vetsina projekcnich kancelari pouziva? To uz nepisi o napr Bentley produktech  -Microstation cca 150 000 ano jsou i studentske licence za pakatel ale ono i 4000 jsou pro studenta dost na 2 roky co plati licence.A v LTcku toho ve 3D moc neudelam  ;-{ , GIS ?? ani nemluvit kde se to maj dneska ucit??

0/0
9.2.2002 23:10

Michal

Moc tomu neverim
Myslim, ze je to u nas dost rozsireny jev, krast software. Urcite je to mnohem slozitejsi nez jen cerno bile, ale nepatrim k tem co takove chovani podporuji. Policie v nasi republice je rada, ze vubec existuje, neresi se ani podle meho nazoru dulezitejsi veci, natoz aby resili kradeni softwaru. Ja jsem se pred casem doslech, mozna je to blud, ze opravneni ke kontrole legalnosti soft. vybaveni ma i financni urad pri kontrole ucetnictvi v organizacich, je to pravda? Tady vidim vetsi sanci, prece jen jsou vic v terenu.
0/0
5.2.2002 7:04

Pavel

Re: Moc tomu neverim
Ale rozumí softwaru jak koza petrželi
0/0
5.2.2002 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.