Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft zveřejní část zdrojového kódu Windows

Microsoft pohrozil stažením operačních systémů Windows XP a Windows 2000. Pokud budou na společnost neustále vyvíjeny nátlaky v soudním sporu s devíti státy Unie a požadavky, mezi nimiž je zveřejnění zdrojového kódu, nebudou zmírněny, mohou se Windows stát nedostatkovým zbožím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lada

Pomoct pri hledani chyby ve windowsu 98
Ahoj lidi potreboval bych s nicim pomoct ,ve windowsu 98 se mi vyskytla chyba ,ktera tam zustala i po sformatovani disku (hlaska chyby:Na adrese C547:00007FCO doslo k zasadni výjimvce 06 vsechna data budou ztracena)jak se ji mam zbavit vzdy vyskoci pri nejake instalaci (nekdy se stane ze pocitac se sam z niceho nic restartuje) disk jsem nekolikrat sformatoval ale nic ,chtel bych jestli muzete nekdo poradit kde je chyba .jestli v softweru nebo v harweru predem dekuji .odkazi mi prosimvas poslete na email Lada
0/0
12.3.2004 18:37

API není zdrojový kód , jeho zveřejnění není nic přelomového

 Podívejte se na www.zive.cz , tam je ta zpráva nezkreslená.

 Jaký je rozdíl mezi zdrojákem a API ?? API je rozhraní , přes které se komunikuje (např se zdrojákem).  Zdroják už jsou instrukce k vykonání operací.

Malý příklad :

A) věta "Každý uživatel windows zná jeho API" je pravdivá protože uživatelským API windowsů jsou okna , tlačítka apod...

Ale to neznamená , že každý uživatel má zdrojový kód windowsů a může si je přeprogramovat.

Každého programátora musí bolet hlava z formulace "Microsoft zveřejnil XY částí kódu". Úplná blbost.

 

0/0
8.8.2002 18:25

Pepuska

Vzdyt jde jen o penize

Proc tolik rozruchu? Vzdyt staty unie nikdo nenutil, aby si Windows kupovali. Stejne tak jim nezakazal, aby krom OS nekoupili take licence Netscape. Co se tyce obecnych formatu dat, jak je mozne, kdyz jediny spatny je MS, ze Sun bude verzi StarOffice podporujici XML dodavat pouze za penize? Kazdy programator vi, ze XML podpora ve Windows je zahrnuta prave v instalaci IE.

Konec koncu, kdo chce pouzivat jiny OS, at ho pouziva, nikdo mu dnes nenuti, ze PC musi koupit prave s Windows, klidne s Linuxem (docela tomuto systemu fandim). Ale uvedomte si laskave, ze OS bez zarucene kontinuity, technicke podpory vysoke urovne (taky dobre zaplacene) bude chtit omezena skupina zakazniku. Velke firmy, ktere toci miliardy, vzdy sahnou po zavedenem systemu s vyse uvedenymi parametry. Duvod je jednoduchy: Nekdo jim garantuje vyreseni problemu a v dany okamzik je uplne jedno, kolik to stoji, protoze kazda sekunda ma cenu mnohonasobne vyssi, nez prace tymu Microsoftu!!

Ocekavam, ze se na me snese vlna kritiky za tento prispevek, ale uvedomme si, ze fandovstvi a obchod jsou velmi odlisne veci.

Nejsem si jist, zda MS stahne z trhu svoje systemy, ale veril bych tomu, ze je schopen k tomu prikrocit. Pokracovani bude takove, ze zacne vyjednavat s velkymi odberateli a bude po nich chtit vyslovny souhlas s tim, jak Windows vypadaji. Ti mu ho samozrejme radi daji a okamzite to prenesou dale na koncove zakazniky. Pak si vsechny staty mohou trhnout nohou, protoze zjisti, ze tento souhlas budou muset dat taky v okamziku nakupu prvniho PC. Pochybuji, ze nekde vystrachaji miliony na prechod na jinou platformu (a netvrdte mi, ze to je zdarma. Nejvetsi polozku bude samozrejme tvorit skoleni uzivatelu)  a nasledne vyplyvajici ztraty z nedokonalosti systemu.

Co se tyce Apple, domnivam se, ze tato firma promarnila svoji pozici a jeji stroje jsou daleko za cenove srovnatelnym PC. Co se tyce linuxovych firem, prilis mnoho vyrobcu toho stejneho, kteri se snazi neco urvat z trhu, preziji dva az tri. Ostatni mozna v kategorii hobby.

Co se tyce vyvojaru, pochybuji o vytvoreni knihoven podporujici nekolik cilovych systemu v realnem case (par mesicu), tak aby se cilova platforma zvolila jednim switchem a zbytek byl zalezitosti linkeru.

Takze budme realiste, odhaduji, ze vysledkem bude moznost odinstalovani nekterych aplikaci, ale to probehne tak, aby se privodilo co nejvice problemu konkurenci (viz zminovany XML parser), nebo moznost volitelne instalace. Mozna taky dojde na dohodu o sleve licenci pro statni spravu USA. Kazdy ze zalujicich si zajiste dokaze spocitat, jak velkou castkou prispiva MS do statni pokladny rocne a kolik procent vyplaty mu rocne vlastne plati. Urcite by se jim nelibilo, kdyby diky svemu presvedceni o "pravde" vyleteli na dlazbu.

0/0
23.4.2002 8:19

Matt

Re: Vzdyt jde jen o penize
Naprosto souhlasím!
0/0
6.8.2002 10:38

Re: Vzdyt jde jen o penize
Nikdo je nenutil. Ale MS ma skvelou obchodni politiku, takze neni problem nabidnout licence za 10 procent ceny, skolam, uradum. Tak si ziska verne zakazniky, kteri nebudou umet pracovat na nicem jinem nez Windows. Tento system je proste vsude, i kdyz (zejmena v zahranici) jsou tendence jit "alternativni cestou", podivejte na Bundestag, podivejte na Cinu, ktera vyviji vlastni linuxovou aplikaci..
0/0
6.8.2002 11:05

Hmm

Re: Re: Vzdyt jde jen o penize
No a kde je problem?! Za tohle MS chvalim! Linux, Unix, MacOS, ... ty taky maji rovnakou moznost!
0/0
7.8.2002 7:56

DJ MArk-48

Re: Vzdyt jde jen o penize

Jen bych dodal - ono pojem "zavedeny" system s zarukou kontinuity vyvoje a garanci opravy chyb je trochu zavadejici, o to vic, paklize se jedna o monokulturni system, ktery drzi pod poklickou jedna jedina firma, ktera obzvlaste rada prekrucuje zabehle standardy a vymysli nesmyslne proprietarni formaty a protokoly.

Souhlasim. ze business != hobby, ale z praxe MS hrozne rado argumentuje tim, ze reseni na OpenSource bazi (napr. LINUX,..) nikdo nevlastni, tudiz nic negarantuje, apod ... jenze z praxe vime, ze reakcni doba komunity, vyvijejici ten ci onen system ci reseni je nesrovnatelne rychla v pripade vyskytu chyby, nebo bezpecnostni diry ve srovnani s zalostne dlouhymi latencemi MS ... u OpenSource je docela bezne, ze se rano odhali exploit a odpoledne, nebo vecer je k dispozici patch ...

Mozna trochu off-topic, ale myslim, ze je i toto treba zduraznit ... Ja osobne bych kuprikladu v enterprise prostredi na aplikacni/databazovej server WINDOWS v zadnym pripade nedaval, neb to je sebevrazda, kdyz uz, tak na neco, na cem nezalezi a pujde na to tak max. 5 lidi soucasne, takze na dulezite systemy jedine neco na bazi UNIXu ... a nemyslim si, ze bych byl nejakej hippie, spis to povazuji za realistickej pristup k veci. Ted samozrejme nemluvim o uzivatelskych stanicich, to je jina kapitola !!

Toz ... a mam ten dojem, ze si koleduju o flamewar :-))

Apropos: jeste sem nikdy neslysel o nejakem z pohledu spolehlivosti a dostupnosti kritickem enterprise reseni, resp. implementaci, ktera by se opirala na strane serveru o Windows reseni, existuje neco takoveho, resp. taci sebevrazi ? :-) Behaji dulezite serverove systemy bank na Windows NT/2000 serverech ? Ted se nepokousim o flamewar, ale kladu otazku, docela by me to zajimalo ! Teda vim, ze se obcas nekde objevi SAP R/3 na Win NT Enterprise, ale co vim, tak to se musi preventivne tak po 3 tydnech restartovat, aby nedoslo k BLUE SCREEN OF DEATH :-)

Toz se prosim vyjadrete .. asi pusobim jako rejpal, ale otazka vyse by me docela vazne zajimala... S pozdravem Marcus

0/0
6.8.2002 21:27

WRR

Fuck Microsoft
ať skrachuje
0/0
19.3.2002 8:17

ttwister

Windows Forever

je to největší blbost.

Když někdo nechce používat aplikace od Microsoftu tak a´t používýá jiné např. Mozzila Necspace , a nebo dokonce i jiný OS.

0/0
17.3.2002 20:58

Jirka

LINUX IS WORLD!

Jen malá poznámka Windows vs. Linux

LINUX JSOU SERVERY,

SERVERY JSOU INTERNET,

WINDOWS JSOU OTROCI INTERNETU.

 

LINUX JE SVET, WINDOWS JE PEKLO.

At zije komunita!

0/0
15.3.2002 19:39

Re: LINUX IS WORLD!
Linux nejsou jenom servery :)
0/0
30.5.2002 13:42

dj mark-48

Re: LINUX IS WORLD!

:-) hezká říkačka :-) No ... ale spíš bych zdůraznil, že Linux je především o alternativě, rozumné alternativě, pro lidi, kterým nevadí se naučit trochu víc, než slalom s myší, že Linux je o tom, že má člověk na řešení určitého problému na výběr povětšinou z více cest a volí tu, která mu vyhovuje

Určitě bych neuváděl, že LINUX je řešení a flastr lautr na všechno, ale rozhodně se z něj dá vyždímat kupříkladu pro aplikační server rozhodně víc, než z Woken a hlavně to všechno krásně svižně šlape, nepadá, nerestaruje se, nebojuje se s všelijakejma makrovirama a do aleluja se nereinstaluje ....

0/0
6.8.2002 21:38

asdf

kvak blemc
0/0
13.3.2002 18:09

TM

Zveřejnění kódu? To je nesmysl!

Z celeé kauzy je vidět, že státu USA nejde o obecný prospěch, ale pouze zastupuje zájmy Netscapeu a navíc dost hloupě. Pokud totiž není MS úplně padlý na hlavu, už se dávno postaral, aby IE byl nedílnou součástí operačního systému. Proto zveřejnění kódu ničemu nepomůže, jen bude každý odborník vidět, jak velké chyby MS vyprodukoval. Že jde o potenciální krádež duševního vlastnictví je jasné.

Co by opravdu pomohlo?

Změnit právní podmínky tak, že by se nikomu nevyplatilo mít monopol. K tomu je nutné definovat, co v této oblasti znamená monopol, když současně je žádoucí, aby měli všichni uživatelé možnost otevírat tytéž dokumenty.   Cesta k tomu ale nesmí vést přes proprietární formáty dat, jak je tomu u MS, ale přes zcela závazné a mezinárodně schválené standardy. Jestliže některá firma  vyrobí program, který není s těmito standardy kompatibilní, ztrácí právo ochrany takového softwareu (to by se samozřejmě nemohlo vztahovat na soft vyrobený na zakázku a pod.). V případě operačních systémůl by byla vhodná vyšší přísnost, muselo by být přesně definováno rozhraní, abychom si mohli aplikace napsané pro jedny "Windows" spouštět pod jinými. Koneckonců, tak tomu bylo i na počátku éry PC: kromě MSDOSu byl DRDOS, IBMDOS, ale také např. český PPDOS.

0/0
7.3.2002 13:55

Aiax

Někdo tady psal, že monopol je jen tehdy, je-li státem garantovaný. To je nesmysl. Monopolní chování může projevit jakýkoliv subjekt a od toho tady jsou protimonopolní zákony a instituce, aby tomu zabránili.

dedek - pravda pravdoucí.

Další příspěvek byl o jednoduchosti Windows. Taky pravda. Unixové systémy se sice chlubí stabilitou a spolehlivostí a kdovíčímještě, ale ať si všichni uvědomí, že za to platí právě tím, že jsou relativně složité a náročné na manipulaci. Kdyby Microsoft opravdu stáhl svoje produkty (jako že to na 99 %procent neudělá, poněvadž je to jenom diplomatická hra - asi jako když Rusové pohrozili, že odjedou z olympiády :))) a Linuxy by chtěly zaujmout místo Windows na trhu, musely by taky zjednodušit a s tím by přišly podobné problémy se stabilitou a bezpečností.

 

0/0
7.3.2002 11:09

DJ Mark-48

Re:

Mno, ne že bych se považoval za nějakého UNIX GURU, to ani náhodou, ale ona věc složitosti ovládání je velice relativní. Kupříkladu pro mě představuje komfort a jednoduchost nastavení fakt, že mám prakticky komplet konfiguraci v adresáři /etc a všechno hezky v čitelných, libovolným ascii editorem (VIM rulez :)) editovatelným formátu a že mám prakticky vše pod kontrolou, tudíž žádná magie s maglajzem a la Windows Registry :) ...

Ale to je samozřejmě silně individuální pohled na věc. Koneckonců kupříkladu dnešní desktopově laděné distribuce Linuxu bych si troufnul tvrdit, se běžnému uživateli pomalu polehku velmi blíží, k dispozici je halda wizardů - pravda, prostřednictvím nich nemá uživatel tak dokonale k dispozici kustomizaci systému, ale to nejduležitější z nastavení si nakliká, uloží a jede ... A nemyslím si, že by přítomnost těchto wizardů nějak zvlášť znestabilňovala systém a že by se z Linuxu stala stejná hniloba jako jsou WIN ... Ono je to hlavně o architektuře systému ... když je cosi hodně dole shnilé (systém), tak to bude nestabilní a je jedno jestli k tomu budou hejbající se wizárdy nebo ne ... .. takže v sumáru nemohu až zas tak s tímto příspěvkem souhlasit

0/0
6.8.2002 21:48

Vykuk

Re: A nejen Re
Příteli, Vy jste mi z duše promluvil. Nejde o jednoduchost a opičárny s animacemi. Jde o podstatu proč užíváme ten krám, kterému se říká PC. Někdo tu psal o MAC OS a jeho zaostalosti za PC. Fajn, ale dělal někdy na tom? Já se snažím podchytit základní znalosti o všech systémech, ale opravdu užívám Windows. není to láska k tomu softu, ale prostě musím. Linux mám doma, kolega v reklamce má MAC. Každý by měl zvážit, na co to chce. Když mi to chcípne v práci, zavolám IT maníka a makej vole. Doma jsem to nepřeinstalovával už kdoví kolik let. Kolega v reklamce taky nedělá razítka (kupř.) jinak než jak mu to vyhovuje už hezky dlouho (a nejen ta razítka, ale i jiné věci). Proč tedy stále inovovat OS. Já jsem vyměnil jádro a po delším čase i X-sy a dost. Za tu dobu prošly u nás v zaměstnání několikeré verze Windows a Ofisů a co já vím čeho všeho.  Stále tvrdím, že hloubka zaznamenané myšlenky nesouvisí s verzí Wordu. No a ta kvalita je v něčem jiném. Kdyby mi u zkoušky přišel student s tím, že uloží konfiguraci systému (operační systém) do jediného souboru a to ještě v kódované podobě, nedokončí ročník. Prostě to do světa nepustím. MS to prodává za těžké prašule a ještě se chlubí. V etc kde mám napsáno když chceš tohle, tak se to = tomuhle je moc fajn věc a když se něco podělá (zatím se to nestalo) tak to prostě přepíšu a jedeme dál. Všem zarputilým MS kamarádům nic nevyčítám, ale vadí mi bezduché prosazování MS produktů, protože mají XML (na tančící nahaté baby se na internetu nedívám, živá je lepší), archivy softu a zdrojáků jsou beztak na ftp (k tomu mi stačí i daleko větší šrot než je Pentium XY) a pokud to nemám na hraní, pak není rozdílu mezi systémy. Důležité je, jak se ke mně chová distributor a to je u MS hrůza a děs. Mějte se. Jo a dík.
0/0
28.8.2003 7:21

dedek - Phoenix, USA

Miliardu do skolstvi?
Autorovi tohoto clanku bych doporucil upresnit informace. Microsoft sice nabidnul miliardu $ do skolstvi, ale v podobe softwaru Microsoft. Taky proto se jim zastupci tech deviti statu vysmali. A protoze MS ukazal, ze je povazuje za uplny pitomce, sli po MS jeste tvrdeji. A co se stazeni Win2K a XP tyce, at je klidne stahnou. Apple tvrde zapracuje a nabidne OS X pro PC. Ziska tim obrovsky podil na trhu, k MS se uz nikdo nevrati, a muzou si pustit umiracka. Nehlede na to jak by se rozjel vyvoj Linuxu. Firmy by driv nebo pozdeji musely pustit nejaky ten $ a oziveni ekonomiky by bylo na svete. JESTE BYCHOM MICROSOFTU PODEKOVALI.
0/0
6.3.2002 5:35

Ondřej Lavička

Re: Miliardu do skolstvi?
Diky za upozorneni, zminka o "miliardovem" softwaru mi vypadla, hnedle to napravim.
0/0
6.3.2002 10:19

whatever

sou to vsechno zavistivy svine
jen zavidej uspech microsoftu, sraci jedny ubreceny!!!
0/0
6.3.2002 1:04

Vykuk

Re: sou to vsechno zavistivy svine
A ty seš piča.
0/0
28.8.2003 7:24

winston smith

krach mrkvosoftu???
Nechci se zastávat Windows, koneckonců jako servisní technik PC se v nich rýpu každý den a je fakt, že ten bordel z nich prosakuje až na povrch, ale dovolím si poznamenat drobný fakt, totiž že s případným krachem Mrkvosoftu by se totálně rozpadl celý IT trh tak, jak ho známe. Uvědomuje si někdo vůbec, kolik činností, služeb a produktů je navázáno na tohoto giganta? Líbit se nám to nemusí, ale na vědomí to vzít musíme.....
0/0
5.3.2002 23:42

Radek Novak

Taky bych nikomu nic neukazal...
Taky bych nikomu nic z vlastniho kodu neukazal. Ne z duvodu ochrany dusevniho vlastnictvi, ale abych se vyhnul programatorske ostude... :o)))))))))))))))))))))))))))))))))) Ze by byl Microsoft na tom stejne??? Nelze uverit :o)))))
0/0
5.3.2002 23:10

Re: Taky bych nikomu nic neukazal...
Srandičky, srandičky... Programuju 20 let. Je jasný, že jakmile uvolním zdroják, pracoval jsem moře hodin zadarmo. Když jde o operační systém, pak je to ještě mnohem horší. Najít díry je s kódem stejně snadný, jako když má obléhatel plány pevnosti. Resume: ačkoli mi Microsoft svým monoplem dere nerv, chápu, že uvolonění zdrojáku nelze akceptovat. Pokud někdo tvrdí opak, rád si přečtu jeho argumenty.
0/0
6.3.2002 0:41

zoro

Re: Re: Taky bych nikomu nic neukazal...
Linux...!!
0/0
6.3.2002 23:25

Re: Re: Re: Taky bych nikomu nic neukazal...
A co podpora, treba multimedia. Linux je krasny, ale jeho moznosti jsou "zatim" omezeny.
0/0
11.3.2002 13:22

DJ Mark-48

Re: Re: Taky bych nikomu nic neukazal...

Mno .. programuji cca. 12 let, a v prostředí naší země asi souhlas ... Uvolnit zdrojáky svého řešení = dát je k dispozici pofiderní konkurenční firmě, která je použije do svojeho produktu ... Ale tady se bavíme myslím o dvou věcech a každá je krapet jiná ... Něco jiného je to, co píšeme jakožto řešení buďto na konkrétní zakázku, nebo jakožto řešení nesoucí určitou část našeho duševního vlastnictví. I když jsem přiznivcem opensource, tak ne vše bych obzvláště jako občan ČR otevíral, ale nebráním se kupříkladu k uvolnění nějakých knihoven, či ukázek zdrojového kódu, který by mohl někomu, kdo něco jiného tvoří pomoci. Sám sem taky rád, když tohle "nakopnutí jak dál" někde najdu v případě řešení nějakého konkrétního problému.

Ale v diskuzi je hlavním tématem dokumentace API daného OS, resp. úvahy nad zveřejněním zdrojových kódů OS ... Tady si myslím, že jde o něco úplně jiného, než v případě kupříkladu vámi vyvinutého software. Váš software ovlivňuje prakticky pouze vašeho zadavatele a vaše uživatele, kdežto operační systém je věc, která intervenuje na nás všechny a obzvláště vývojářů se setsakramentsky týká to, že prakticky má k dispozici strašně málo informací o OS. A co je sakra nefér, je že MS tají haldy API, díky kterým je jejich aplikační SW v zatraceně silné výhodě, proti komukoli ne MS....

Co se týče nalezení děr, mno, myslím si, že to je asi v zájmu všech, najít efektivně díry, aby se mohli "zacelit" ...

Je otázka, co by se stalo, kdyby tak MS učinil , tj. zdrojáky uvolnil ... Mno, vytvářet na jejich bázi vlastní OS, to je asi pitomost, to by vyšlo sakra draho, navíc by se osoby či firmy toto snažící se bez souhlasu vlastníka autorských práv vystavovali právním restrikcím (ty zdrojáky by MS asi pod GNU/GPL nevypustil :)) .. těžko říct ... ale asi by pravděpodobně vznikaly alternativy umožňující plnohodnotný běh aplikací win32 na jiných OS ... Teda absolutně super by byl produkt, který by pro daný jiný OS vytvářel adaptační vrstvu a umožnil hladkou portaci aplikací napsaných původně jen pro Windows.. ale to by byl asi hodně rychlej konec Windows ... na druhé straně ale MS vyvinul řadu velmi zajímavých uživatelských aplikací... No, tady asi nejsem schopen protiargumentovat, ale spíš jen úvaha na závěr: kdyby se MS věnoval vývoji takových parádních věcí jako je třeba VISIO 2002 a necpal se do světa OS a nedělal binec v standardech, tak se přiznám dobrovolně, měl bych ho moc rád a všude se ho zastával .. :)) ALe to už sem hodně mimo mísu ...

0/0
6.8.2002 22:17

Polas

O Windows
Co se týče zveřejnění zdrojového kódu padajících, monopolních Windows, ačkoliv je nemám rád, jsem zásadně proti. V okamžiku zveřejnění (pro rejpaly poskytnutí odborníkům) je totiž někdo ukradne a začnou se masově šířit Internetem, což znamená ztrátu už ak mizerné kompatibility. Každý si začne hrát na svém písečku, jen že to nebude jako u Linuxu, který používá "pár", vztaženo k W, uživatelů. To bude slabě organizovaný bordel. Uvědomme si co se děje když má zdrojáky jen Microsoft, co se děje za průsery typu pod W2000 to nejde, jen pod W98, to chcete ty zdrojáky fakt vypustit do světa ? To bude pohroma........... Co Vy na to ?
0/0
5.3.2002 22:42

Re: O Windows
V zásadě souhlas.
0/0
6.3.2002 0:44

Sampy

Prostě to nechápu!
Nechápu, k čemu by někomu byly zdrojové kódy!!?? Nechápu, proč někomu vadí, že IE od Microsoftu je nedílnou součástí WIN!!?? Takhle uboze bojovat proti tomuhle gigantu je vážně směšný. Ať se raději žalující zamyslí sám nad sebou a zkusí vytvořit něco lepšího, než ony "Špatný" Windows. Ať napíše lepší internetový prohlížeč, než Microsoft IE. Zkrátka vytlačit je tak, jak oni vytlačili je!! Ale to se asi neumí, no. Jednodušší je rejpat se jim ve zdrojáku a hledat tam nějaký bubáky...
0/0
5.3.2002 21:39

Sasha

Re: Prostě to nechápu!

Souhlas. Nevim proc se porad mluvi o monopolu Microsoftu, kazdy ma moznost napsat svuj system. Monopol je treba SPT, ktery ma ze zakona zajisteno, ze mu nikdo nepoleze do zeli.

0/0
6.3.2002 8:39

zoro

Re: Re: Prostě to nechápu!

...trocha znalosti ekonomiky by nezaškodila... aneb co je to monopol. 

Pokoušet se o něco takového je v postatě ekonomická sebevražda.

0/0
6.3.2002 23:32

Sasha

Re: Re: Re: Prostě to nechápu!

Souhlasim, ze s tim monopolem jsem napsal blbost, ale za ostatnim si stojim.Jak psal uz prede mnou: kazdy jen na Microsoft nadava, tak at sam neco napise, moznost ma.

0/0
7.3.2002 6:02

Petr

Re: Re: Re: Re: Prostě to nechápu!
I kdyby udelali lepsi prohlizec tak proste 80-90% lidi zustane u IE at uz z lenosti, nebo proto aby se nemuseli ucit neco noveho byt lepsiho. Vezmi si kolik se museli snazit pojistovny u aut aby ziskali zakazniky od CP a to si konkurovali vybornyma sluzbama, jak chces aby netscape konkuroval, cenou ???
0/0
15.3.2002 7:24

Milan König

Re: Re: Re: Re: Re: Prostě to nechápu!
A jak predtim vytesnil z trhu IE ostatni prohlizece? Taky mu takto pomahal stat? Jak je mozne, ze ted to nejde a predtim to slo? Mrtvoly zahanane do kouta okolo sebe kopou.
0/0
7.8.2002 9:13

Jirka

Re: Prostě to nechápu!

No, jenomže MS na to sel jinou cestou. On pridal svuj prohlizec do OS, ktery v te doby byl pro hrami ziznici uzivatele (a jeste furt je - fucking games) jedinou volbou. Linux maji nadsenci, profici a servery.

Jak chcete aby Netscape pridal do OS svuj browser??? A kde jste vzal, že IE je lepší, je jenom rozšířen, ale to neznamená že je nejlepší, protože jeho rozšíření je přímo úměrné počtu PC s windows a "neuvědomělými" či "nepokrokovými" (to jsou komoušské výrazy, co?) uživateli, kteří nemají zájem instalovat jiný produkt, který se i třeba více blíží standardům W3C. IE si standardy vykládá po svém a protože je rozšířen, tak uživatelé vzaly ty jeho standardy za své, ačkoliv nezobrazuje kvalitně.

Navic je dobre zalovat MS, vzdyt GATES uz roupama nevi co delat a cpe win i do mobilu. (ty pak budou mít nejjednodussi ovladani na svete - Ctrl + Alt + Delete).

Jo a jeste jeden citat pana Davida Bradleye, člena původního návrhářského týmu IBM PC -

"Kombinaci Ctrl+Alt+Delete jsme vymyslel já, i když proslavil ji až Bill Gates."

0/0
15.3.2002 19:54

ater

Re: Re: Prostě to nechápu!
A ten mobil se bude taky vypinat tlacitkem START ?
0/0
6.8.2002 12:23

hlavneka!
0/0
5.3.2002 21:09

Mrkvosoftu nehrabe, jenom má naděláno v kalhotech. Kdoví, proč ty kódy nechtějí zveřejnit? Ztráta duševního vlastnictví? Houby!!! Kdoví, kolik toho vykradli do Windows z cizích programů!!!! A až se to provalí, bude to jejich konec. To je ten pravý důvod.
0/0
5.3.2002 18:14

Re: No fajn...
Taky je nemám zvlášť v lásce, ale Linux se mi nejeví jako vhodná náhrada. Tak možná si napsat vlastní OS. No jestli to zmákneš, dej mi vědět.
0/0
6.3.2002 0:47

Re: Re: No fajn...
Já v pohodě....ale nevím název. Že by WinDoors XP
0/0
8.3.2002 20:27

Jirka

Re: Re: Re: No fajn...
A nebo ... WinBUGS, či EndTerrorOfTheBlueScreen 2002 PX corporate edition
0/0
15.3.2002 19:44

David

Z principu, nebo ...????

Tak to tady pozoruju, a docela jsem se zamyslel... Zamyslel nad tim, kolik z tech frajeru co tady porad kritizujou Microsoft a zejmena Windows to opravdu kritizuji proto, ze jim to vadi, a kolik jen proto, ze je to in, rikat ze Win jsou fuj a Linux super. Jo, Linux je dobra vec, ale na druhou stranu vyzaduje podstatne vic vedomosti o pocitacich, nez Win. Napriklad instalaci W98 zvladne kazda cvicena wopice , a v tom je nejvetsi prinos - jednoduchost!!!

Nepopiram, ze ve snaze o "maximalni blbovzdornost" se casto win tvari vic slozite nez jednoduse, nicmene bez nich by asi pocitace nebyly ani zdaleka tak rozsirene...

A k tomu zdrojaku - uplne souhlasim s tim clovekem, co tady psal, ze kdyz neco programuje, tak taky nepublikuje zdrojaky.

Takze - windows neni dokonaly produkt, Micorsoft neni dokonala firma. Pokud nekomu vyhovuje Linux a Win mu kvuli nekterym svym vlastnostem zneprijemnuji praci, dobra, at na ne nadava... Ale velebit linux, hanit windows a pritom mit doma W2k a linux nevidet nidky v chodu (priklad meho kamarada) mi prijde trochu pod uroven prumerne inteligentniho jedince...

A pro poradek - nemam nic spolecneho s Billovou firmou, nedelam jim reklamu!!!

0/0
5.3.2002 17:33

Ondřej Odcházel

Každá Wopice to nezvládne.
Myslím, že tady nejde jen o windows, nebo microsoft, jde o to, že úplně každej monopol je na škodu, tedy žádnej prospěšnej jsem ještě neviděl. Kdybych byl já Bill Gates, ždímal bych peníze z lidí taky a nic by mě nenutilo nějak zlepšovat svoje produkty a jediným mým konkurentem by byli moje předchozí produkty. Co se týče instalace windows, myslím, že i když se to zdá jednoduché, málokdo se toho odváží a málokdo to potřebuje. Nevím, jak bych srovnal windows s linuxem, ale každej taky kritizuje ČEZ, ale málokdo si pořídí alternativní zdroj energie. To, že je něco masově rozšířené a nejlepší (podle někoho) na trhu, neznamená, že je to dobré. Nesleduji vývoj soudních sporů Microsoftu, ale myslím, že jediné možné východisko je ROZDĚLIT!
0/0
5.3.2002 18:24

xxx

Re: Z principu, nebo ...????
No možná, že instalaci win98 zvládne cvičená opice, ale asi jsi neviděl instalaci Mac OS. Potom by jsi teprve mohl vykládat něco o tom co je to jednoduše nainstalovat operační systém. 
0/0
7.8.2002 10:58

xxx

Re: Z principu, nebo ...????
No a ještě bych dodal, že instalace Win98 je jednoduchá jen v případě, že v průběhu instalace nedojde k žádnému problému. Kdo tento systém instauje častěji ví o čem mluvím.
0/0
7.8.2002 11:01

Vykuk

Re: Z principu, nebo ...????
Ale tak to přece není. Pod tlakem tohoto článku jsem vzal čistou mašinu a tři cd s Red Hat Linuxem a pustil jsem se do instalace. Vše na automat, vše bez konfigurací. Po 30-ti minutách jsem napsal a odeslal první dopis. Když za třicet minut nainstalujete MS produkty tak, aby se obrazovka chovala jako obrazovak, myš jako myš a textový editor jako editor, pak jste frajer a tu mašinu bych rád viděl. Jo, pravda, napsal jsem že proxy je tohleto. To by asi musel napsat v Váš firemní Winguru. Neplácejte nesmysly. Používám obojí a srovnat se to nedá.  Připadáte mi jako ten pán, který si na dveřích synagogy přečetl, že vstoupit dovnitř s pokrývkou hlavy je stejný hřích jako cizoložství. On potom ale dopsal: Zkusil jsem oboje, nedá se srovnat.
0/0
28.8.2003 7:34

wash

re:stazeni sw z prodeje
ja microsoftu plne drzim palce, at vydrzi do konce :-) klidne at si stahne z trhu svoje programy. uzivateli se tak naskytne konecne prilezitost poznat i jene operacni systemy, ale na druhou stranu tolik stesti nas nemuze potkat, protoze by bill prisel o zdroj penez. takze jsou to jen gesta.
0/0
5.3.2002 16:59

Chose

Ten M$ to ma asi za par...

Tomu Mrkvoshitu asi uz opravdu hrabe.Tedka jsem si ale cetl prispevky,to je na valku...Uznavam,Linuux pro obycejnyho uzivatele neni,ale neni tak tezkej aby se ho nemohly lidi naucit. I ja ho uz zvladnu na PC nainstalovat a pracovat v nem:A nerikam ze ho znam,ale ze ho poznavam. Me teda staci,jasne,priznavam,jedu taky jeste i ve woknech,nicmene pro kancelar vystaci i LINUX!Tak a ted me zerte!Zajimaji me vase reakce na me...

P.S. Stejne si myslim ze M$ uz zoufa...

 

0/0
5.3.2002 15:45

Re: Ten M$ to ma asi za par...
Mas pravdu, ze i v  linuxu to jde. Ale PC by melo byt nastrojem, nikoli cilem. Tedy cilem neni "ochocit pocitadlo", ale udelat, co potrebuju. Obavam se, ze linux v tomto ohledu pro uzivatele neni dostatecne pripraven. Tedy i padajici Wokna jsou lepsi nez nic. Trochu ovsem v diskusi postradam zminko o MACach. Tam to s "user friedly" mysleli odjakziva vazne. Kdyby meli dobrej marketing nemuseli jsme tu dneska diskutovat o pitomostech.
0/0
6.3.2002 0:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.