Diskuze

Microsoft zveřejní část zdrojového kódu Windows

Microsoft pohrozil stažením operačních systémů Windows XP a Windows 2000. Pokud budou na společnost neustále vyvíjeny nátlaky v soudním sporu s devíti státy Unie a požadavky, mezi nimiž je zveřejnění zdrojového kódu, nebudou zmírněny, mohou se Windows stát nedostatkovým zbožím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lada

12. 3. 2004 18:37
Pomoct pri hledani chyby ve windowsu 98
Ahoj lidi potreboval bych s nicim pomoct ,ve windowsu 98 se mi vyskytla chyba ,ktera tam zustala i po sformatovani disku (hlaska chyby:Na adrese C547:00007FCO doslo k zasadni výjimvce 06 vsechna data budou ztracena)jak se ji mam zbavit vzdy vyskoci pri nejake instalaci (nekdy se stane ze pocitac se sam z niceho nic restartuje) disk jsem nekolikrat sformatoval ale nic ,chtel bych jestli muzete nekdo poradit kde je chyba .jestli v softweru nebo v harweru predem dekuji .odkazi mi prosimvas poslete na email Lada
0 0
možnosti

8. 8. 2002 18:25
API není zdrojový kód , jeho zveřejnění není nic přelomového

 Podívejte se na http://www.zive.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zive.cz , tam je ta zpráva nezkreslená.

 Jaký je rozdíl mezi zdrojákem a API ?? API je rozhraní , přes které se komunikuje (např se zdrojákem).  Zdroják už jsou instrukce k vykonání operací.

Malý příklad :

A) věta "Každý uživatel windows zná jeho API" je pravdivá protože uživatelským API windowsů jsou okna , tlačítka apod...

Ale to neznamená , že každý uživatel má zdrojový kód windowsů a může si je přeprogramovat.

Každého programátora musí bolet hlava z formulace "Microsoft zveřejnil XY částí kódu". Úplná blbost.

 

0 0
možnosti

Pepuska

23. 4. 2002 8:19
Vzdyt jde jen o penize

Proc tolik rozruchu? Vzdyt staty unie nikdo nenutil, aby si Windows kupovali. Stejne tak jim nezakazal, aby krom OS nekoupili take licence Netscape. Co se tyce obecnych formatu dat, jak je mozne, kdyz jediny spatny je MS, ze Sun bude verzi StarOffice podporujici XML dodavat pouze za penize? Kazdy programator vi, ze XML podpora ve Windows je zahrnuta prave v instalaci IE.

Konec koncu, kdo chce pouzivat jiny OS, at ho pouziva, nikdo mu dnes nenuti, ze PC musi koupit prave s Windows, klidne s Linuxem (docela tomuto systemu fandim). Ale uvedomte si laskave, ze OS bez zarucene kontinuity, technicke podpory vysoke urovne (taky dobre zaplacene) bude chtit omezena skupina zakazniku. Velke firmy, ktere toci miliardy, vzdy sahnou po zavedenem systemu s vyse uvedenymi parametry. Duvod je jednoduchy: Nekdo jim garantuje vyreseni problemu a v dany okamzik je uplne jedno, kolik to stoji, protoze kazda sekunda ma cenu mnohonasobne vyssi, nez prace tymu Microsoftu!!

Ocekavam, ze se na me snese vlna kritiky za tento prispevek, ale uvedomme si, ze fandovstvi a obchod jsou velmi odlisne veci.

Nejsem si jist, zda MS stahne z trhu svoje systemy, ale veril bych tomu, ze je schopen k tomu prikrocit. Pokracovani bude takove, ze zacne vyjednavat s velkymi odberateli a bude po nich chtit vyslovny souhlas s tim, jak Windows vypadaji. Ti mu ho samozrejme radi daji a okamzite to prenesou dale na koncove zakazniky. Pak si vsechny staty mohou trhnout nohou, protoze zjisti, ze tento souhlas budou muset dat taky v okamziku nakupu prvniho PC. Pochybuji, ze nekde vystrachaji miliony na prechod na jinou platformu (a netvrdte mi, ze to je zdarma. Nejvetsi polozku bude samozrejme tvorit skoleni uzivatelu)  a nasledne vyplyvajici ztraty z nedokonalosti systemu.

Co se tyce Apple, domnivam se, ze tato firma promarnila svoji pozici a jeji stroje jsou daleko za cenove srovnatelnym PC. Co se tyce linuxovych firem, prilis mnoho vyrobcu toho stejneho, kteri se snazi neco urvat z trhu, preziji dva az tri. Ostatni mozna v kategorii hobby.

Co se tyce vyvojaru, pochybuji o vytvoreni knihoven podporujici nekolik cilovych systemu v realnem case (par mesicu), tak aby se cilova platforma zvolila jednim switchem a zbytek byl zalezitosti linkeru.

Takze budme realiste, odhaduji, ze vysledkem bude moznost odinstalovani nekterych aplikaci, ale to probehne tak, aby se privodilo co nejvice problemu konkurenci (viz zminovany XML parser), nebo moznost volitelne instalace. Mozna taky dojde na dohodu o sleve licenci pro statni spravu USA. Kazdy ze zalujicich si zajiste dokaze spocitat, jak velkou castkou prispiva MS do statni pokladny rocne a kolik procent vyplaty mu rocne vlastne plati. Urcite by se jim nelibilo, kdyby diky svemu presvedceni o "pravde" vyleteli na dlazbu.

0 0
možnosti

Matt

6. 8. 2002 10:38
Re: Vzdyt jde jen o penize
Naprosto souhlasím!
0 0
možnosti

WRR

19. 3. 2002 8:17
Fuck Microsoft
ať skrachuje
0 0
možnosti

ttwister

17. 3. 2002 20:58
Windows Forever

je to největší blbost.

Když někdo nechce používat aplikace od Microsoftu tak a´t používýá jiné např. Mozzila Necspace , a nebo dokonce i jiný OS.

0 0
možnosti

Jirka

15. 3. 2002 19:39
LINUX IS WORLD!

Jen malá poznámka Windows vs. Linux

LINUX JSOU SERVERY,

SERVERY JSOU INTERNET,

WINDOWS JSOU OTROCI INTERNETU.

 

LINUX JE SVET, WINDOWS JE PEKLO.

At zije komunita!

0 0
možnosti

30. 5. 2002 13:42
Re: LINUX IS WORLD!
Linux nejsou jenom servery :)
0 0
možnosti

asdf

13. 3. 2002 18:09
kvak blemc
0 0
možnosti

TM

7. 3. 2002 13:55
Zveřejnění kódu? To je nesmysl!

Z celeé kauzy je vidět, že státu USA nejde o obecný prospěch, ale pouze zastupuje zájmy Netscapeu a navíc dost hloupě. Pokud totiž není MS úplně padlý na hlavu, už se dávno postaral, aby IE byl nedílnou součástí operačního systému. Proto zveřejnění kódu ničemu nepomůže, jen bude každý odborník vidět, jak velké chyby MS vyprodukoval. Že jde o potenciální krádež duševního vlastnictví je jasné.

Co by opravdu pomohlo?

Změnit právní podmínky tak, že by se nikomu nevyplatilo mít monopol. K tomu je nutné definovat, co v této oblasti znamená monopol, když současně je žádoucí, aby měli všichni uživatelé možnost otevírat tytéž dokumenty.   Cesta k tomu ale nesmí vést přes proprietární formáty dat, jak je tomu u MS, ale přes zcela závazné a mezinárodně schválené standardy. Jestliže některá firma  vyrobí program, který není s těmito standardy kompatibilní, ztrácí právo ochrany takového softwareu (to by se samozřejmě nemohlo vztahovat na soft vyrobený na zakázku a pod.). V případě operačních systémůl by byla vhodná vyšší přísnost, muselo by být přesně definováno rozhraní, abychom si mohli aplikace napsané pro jedny "Windows" spouštět pod jinými. Koneckonců, tak tomu bylo i na počátku éry PC: kromě MSDOSu byl DRDOS, IBMDOS, ale také např. český PPDOS.

0 0
možnosti

Aiax

7. 3. 2002 11:09

Někdo tady psal, že monopol je jen tehdy, je-li státem garantovaný. To je nesmysl. Monopolní chování může projevit jakýkoliv subjekt a od toho tady jsou protimonopolní zákony a instituce, aby tomu zabránili.

dedek - pravda pravdoucí.

Další příspěvek byl o jednoduchosti Windows. Taky pravda. Unixové systémy se sice chlubí stabilitou a spolehlivostí a kdovíčímještě, ale ať si všichni uvědomí, že za to platí právě tím, že jsou relativně složité a náročné na manipulaci. Kdyby Microsoft opravdu stáhl svoje produkty (jako že to na 99 %procent neudělá, poněvadž je to jenom diplomatická hra - asi jako když Rusové pohrozili, že odjedou z olympiády :))) a Linuxy by chtěly zaujmout místo Windows na trhu, musely by taky zjednodušit a s tím by přišly podobné problémy se stabilitou a bezpečností.

 

0 0
možnosti

DJ Mark-48

6. 8. 2002 21:48
Re:

Mno, ne že bych se považoval za nějakého UNIX GURU, to ani náhodou, ale ona věc složitosti ovládání je velice relativní. Kupříkladu pro mě představuje komfort a jednoduchost nastavení fakt, že mám prakticky komplet konfiguraci v adresáři /etc a všechno hezky v čitelných, libovolným ascii editorem (VIM rulez :)) editovatelným formátu a že mám prakticky vše pod kontrolou, tudíž žádná magie s maglajzem a la Windows Registry :) ...

Ale to je samozřejmě silně individuální pohled na věc. Koneckonců kupříkladu dnešní desktopově laděné distribuce Linuxu bych si troufnul tvrdit, se běžnému uživateli pomalu polehku velmi blíží, k dispozici je halda wizardů - pravda, prostřednictvím nich nemá uživatel tak dokonale k dispozici kustomizaci systému, ale to nejduležitější z nastavení si nakliká, uloží a jede ... A nemyslím si, že by přítomnost těchto wizardů nějak zvlášť znestabilňovala systém a že by se z Linuxu stala stejná hniloba jako jsou WIN ... Ono je to hlavně o architektuře systému ... když je cosi hodně dole shnilé (systém), tak to bude nestabilní a je jedno jestli k tomu budou hejbající se wizárdy nebo ne ... .. takže v sumáru nemohu až zas tak s tímto příspěvkem souhlasit

0 0
možnosti

dedek - Phoenix, USA

6. 3. 2002 5:35
Miliardu do skolstvi?
Autorovi tohoto clanku bych doporucil upresnit informace. Microsoft sice nabidnul miliardu $ do skolstvi, ale v podobe softwaru Microsoft. Taky proto se jim zastupci tech deviti statu vysmali. A protoze MS ukazal, ze je povazuje za uplny pitomce, sli po MS jeste tvrdeji. A co se stazeni Win2K a XP tyce, at je klidne stahnou. Apple tvrde zapracuje a nabidne OS X pro PC. Ziska tim obrovsky podil na trhu, k MS se uz nikdo nevrati, a muzou si pustit umiracka. Nehlede na to jak by se rozjel vyvoj Linuxu. Firmy by driv nebo pozdeji musely pustit nejaky ten $ a oziveni ekonomiky by bylo na svete. JESTE BYCHOM MICROSOFTU PODEKOVALI.
0 0
možnosti

Ondřej Lavička

6. 3. 2002 10:19
Re: Miliardu do skolstvi?
Diky za upozorneni, zminka o "miliardovem" softwaru mi vypadla, hnedle to napravim.
0 0
možnosti