Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Definitivní tečka za kauzou Mironet vs. Microsoft vs. Policie?

Již téměř dva roky starý a médii pořádně propíraný případ byl konečně uzavřen. Verdikt Ústavního soudu - Mironet je očištěn, zabavené počítače budou vráceny. Vzniklá škoda se bude nyní vymáhat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hugo Jazz Boy

Microshit a Policie
Mam takovy dojem, ze se ceske policii nedari tak nejak zvladnout 20 stoleti a ze se do 21teho dostanou tak za 200 let a to uz bude 23 stoleti.  Jsou to, jak se zda, patlalove. Jak se jim ma verit?  A Microsofties  jsou tak devotni az jsou smutni.  Neco jako svedci Jehovovi...
0/0
24.3.2002 16:12

Mironet hlavním partnerem LINUXEXPO
jen tak na okraj.... MIRONET je hlavním partnerem výstavy Linuexpo (vedle IBM, HP, SUSE, Aktis) a to svědčí o tom, že - se v MIRONETU v linuxu vyzná významná skupina lidí - mironet se na linux orientuje a je v něm zřejmě silný každopádně mironet linuxu prospěl jako málokterá firma - sice svým způsobem, ale prospěl - a za to mironetu dík.
0/0
20.3.2002 22:18

Re: Mironet hlavním partnerem LINUXEXPO
byl jsem se podívat a mají docela dobrý publikační systém
0/0
22.3.2002 9:30

Zdeněk Polách

Re: Re: Mironet hlavním partnerem LINUXEXPO
Máme lepší... a taky komplet na Linuxu
0/0
3.7.2002 16:44

Re: Re: Mironet hlavním partnerem LINUXEXPO
Polách, ty seš ale Č.U.R.Á.K
0/0
14.9.2002 14:59

anonym

Jen tak na okraj

Nemyslim, ze je prilis dobre napadat rektora (viz prispevek Sandokana . Co o Mironetu vite a co vite o zkusenosti rektora s Mironetem? Mironet dodava(l) PC do mnoha skol muze to byt klildne rektor jedne z tech skol.

1) neni pravda, ze Mironet instaloval na sva PC Linux a jen na prani zakaznika Windows (rad bych vedel, kde autor sehnal tuto informaci). Take neni pravda, ze se na testovani PC pouzival DR-DOS jak se tvrdilo v pocaktu celeho pripadu.

2) Linux z celeho Mironetu ovlada snad jen jeden clovek.

3) kdyz Mironet tak velmi propaguje Linux a instaluje ho na sva PC, proc potom sami pracovnici Mironetu v kancelarich pracuji na Windows (muzete se jit klidne podivat)

4) nic to ovsem nemeni na faktu, ze policie to cele zbabrala.

0/0
20.3.2002 12:41

Re: Jen tak na okraj
s mironetem mám zkušenost jako se solidní firmou, kde se vyznají v hardware.
0/0
20.3.2002 22:20

Re: Re: Jen tak na okraj
souhlas
0/0
20.3.2002 22:20

anonym

Re: Re: Jen tak na okraj
S tim take souhlasim, nicmene veskery rozruch nebyl okolo HW ale okolo SW. Tedy vase poznamka ohledne HW patri nekam jinam, treba do HW testu apod. Nikoliv sem
0/0
21.3.2002 18:02

Re: Re: Re: Jen tak na okraj

tak je třeba brát to, co bylo dříve - všechny velké HW firmy byly pod monopolní smlouvou s MS kromě Mironetu, který dával zákazníkovi vybrat - MS, DR-DOS, LINUX.

To se Microsoftu nelíbilo, protože pro něj to byl první rebel v úhledných řadách českých MS prdelolízalů (AutoCont, ProCa, Comfor, ....)

 

0/0
22.3.2002 9:41

taky anonym

Re: Re: Re: Re: Jen tak na okraj

do pr... tady pise spousta lidi nejam moc zasvecene.

Kolik jste z Mironetu koupil PC? A kolik vam k tomu nabizeli systemu?

V dobe, kdy jsem v Mironetu pracoval, tak vsichni obchodnici nabizeli pouze a jen Windows v jakekoliv verzi, ktera v te dobe existovala. Zadny DR-DOS na mironetim PC pri prodeji nikdy nebezel a to ani pri testovani. Testy se delali  jen na MS-DOS a windows, Linux se spoustel jen na UMSDOS . Obchodnici mironetu nikdy nenabizeli Linux jako reseni pro domaci pouziti, prestoze o tom mironet neustale kecal. Taky nabidnout nemoli a neumeli, protoze v te dobe ovladal v celem Mironetu Linux pouze jeden jediny clovek. Kdyz se zakaznik zeptal obchodinka, zda mu ten ktery HW pobezi s Linuxem, tak nikdy nevedel (hlavne grafiky). Tak si nechte keci typu byl jediny rebel apod. Schvalne si precte vsechny ty PC magaziny a worldy, kolik pocitacu jim mironet dodal s nainstalovanym Linuxem. Zkuste jit do Mironetu a reknete, ze chcete nainstalovat na PC Windows a Linux (s X-window a samozrejem podporou cestiny). Uvidite, co bude trvat dele. Technici mironetu proste Linux neovladaji

0/0
25.3.2002 13:12

freespace

Re: Jen tak na okraj

Cos delal v Mironetu, ze to mas tak najety? 

0/0
23.7.2003 2:30

Adam Sobotka

Microsoft
Kdysi dávno sem si myslel, že se okolo počítačů pohybujou celkem inteligentní lidi. Ale jakmile se v nadpisu článku objeví slovo Microsoft, tak je 90% příspěvků ubohej flamewar, kterej se absolutně netýká tématu.
0/0
18.3.2002 8:33

Kubajz

Mironet jsou ....

Bezna praxe z Mironetu okolo roku 1998. Zakaznik c.1 obdrzi CD Windows,. zakaznik c.2 certifikat a zakaznik c.3 instalaci. Kdyz se prodaval pocitac bez systemu, tak jste, ale museli zakaznikovi ukazat, ze funguje.... ,ale MS DOS je chranen take.

Nemam rad Microsoft, ale ani Mironet a THD.

Kubajz

0/0
16.3.2002 12:10

Re: Mironet jsou ....
nevím co je THD, ale mironet rád mám :)
0/0
20.3.2002 22:18

sandokan

Rektor je tlučhuba Microshitu
jasně,že rektor,je nějakej vocas od megalumpů Microsoftů. Člověk s trochou IQ nemůže napsat o Linuxu to co tenhle vůl ( omlouvám se nebohému zvířeti ).
0/0
14.3.2002 11:32

Pavel

Re: Rektor je tlučhuba Microshitu
já článek považuji za celkem dobrý - rychlá reakce na konec kauzi. Microsoft dostal na prdel a to je opravdu dobre. Mimochodem Mironet dělá s podporou linuxu dobre, je to systém budoucnosti
0/0
14.3.2002 13:59

Ondřej Lavička

Re: Re: Rektor je tlučhuba Microshitu
Myslim ze prispevovatel sandokan myslel prispevovatele rektora, ne redaktora, tj. pisatele clanku, tj. me  I kdyz jsem si to v prvni chvili taky myslel
0/0
14.3.2002 14:11

zaza

Policie slapla vedle
Kazdy vi, ze pod systemem Windows se da cokoli modifikovat, takze v okamziku kdy se disky pocitacu dostanou mimo dosah vlastnika ztraceji zaznamy na nich ulozene veskerou vahu pouzitelnou v dukaznim rizeni. Cesky : jakmile nejsou dukazy zajisteny okamzite na miste za pritomnosti majitele a neni porizen vypis SW a kontrolni soucty souboru a neni vse zaprotokolovano, je to jako dukaz k nicemu od okaziku, kdy se vybaveni zmocni jakakoli jina osoba, policii nevyjimaje. Cely postup policejnich organu lze hodnotit jako mobbing, sikanu soukrome firmy, pravdepodobne na objednavku Microsoftu, protoze z vyse uvedeneho je jasne, ze zabavene pocitace a informace v nich ulozane, nikdy nebudou moci byt pouzity k poskytnuti dukazu. Pro laiky : okamzikem, kdy pocitac, resp. disky prekroci prostor vasi firmy, nenesete za jejich obsah zadnou zodpovednost. Obsah musi být zajisten pred tim, nez je vym pocitac zabaven, protoze pak nelze zajistit ani prokazat původnost dat, ktere jsou v pocitaci. Z toho vyplyva jedine - zajisťovani pocitacu jako důkazniho materialu je pravni nesmysl, jedena se o zneuziti pravomoci policie, mobbing, predchazeni pripadneho trestu pred samotnym zahajenim soudniho rizeni a v posledni rade si tak policiste zajistuji "levny" zdroj pocitacu pro sve deti...
0/0
14.3.2002 0:22

Koukam ze microsoft pise i prispevky:-))) Rozhorceny ctenar jiste nikdy nic od Mironetu nekoupil...
0/0
13.3.2002 22:14

Re:
z mé strany je též s počítačem od Mironetu spokojenost
0/0
14.3.2002 13:59

rektor

NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

Tak tohle je typický: zloděj křičí chyťte zloděje! Já jsem si dávno, ještě před touto kauzou koupil od Mironetu počítač a světe div se! Na sestavě byli instalovány Windows aniž bych si je koupil! Takže takové pokrytecké ublíženecké narážky, které pronáší Novotný na adresu Microsoftu si může odpustit. Trapná snaha o zahrání situace do autu následným nabízením NEPOUŽITELNÉHO LINUXU! taky vychází na prázdno. Pravdou možná je, že Policie překročila své pravomoce, ale fakt, že Mironet nelegálně zacházel s licenčním softwarem niko nevyvrátí. A jsem si téměř stopro jist, že se na zabavených počítačích nacházelo mnohem víc nelegálních instalací různých programů.

A mimochodem silný kafe je i to, že Mironet neváhal dodat do jedné školy přes 20 počítačů s nainstalovaný windows, aniž by si je zakoupili.

 

0/0
13.3.2002 22:01

Tralalak

Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!
ty ses mi ale chytrolin, nejsi nahodou z microsoftu ty brepto?
0/0
14.3.2002 3:59

Martin

Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

ha,ha,ha,

kdyby se nasel jediny uzivatel o kterym mluvis, tak ho pracovnici policie a Microsoftu najdou a vsude s nim udelaj rozhovory a Novotny a lidi u nej ve firme uz sedi.

Chlapce, toto je ubozarna.

 

0/0
14.3.2002 7:51

Yaroukh

Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

Byl bys tak laskav a objasnil mi metodu, kterou by podle tebe toho jednoho jedineho uzivatele objevili?

0/0
14.3.2002 21:39

Petr

Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

Nojo, Nepouzitelny linux :o)

Pocitac s Linuxem, ktery mame ve firme je jediny stroj, ktery jsem - narozdil od MS produktem zaneradenych pocitacu - nemusel za posledni tri roky preinstalovavat...

To, ze je linux nepouzitelny ti nakukal kdo? Interni materialy Microsoftu?  :o) Kdyby byl opravdu tak spatny, proc by se ho Microsoft bal???

0/0
14.3.2002 8:19

BE

Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!
Pokud si pamatuji , tak policie snad na jednom hdd z Mironetu objevila operační systém command.com
0/0
14.3.2002 8:25

ONE

Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!
"operační systém" command.com ,hmm dalsi odbornik !
0/0
14.3.2002 9:17

Ondřej Lavička

Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!
Objevila soubor command.com, který zřejmě pocházel z předchozí instalace windows na daném počítači.
0/0
14.3.2002 9:23

Marek Zouzalík

Re: Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

Tento soubor má s Windows jen velmi malo společného - tady jde spíše o MS-DOS  Každopádně nevím, proč by ho tam nemohla nalézt. Otázkou je, zda měla společnost MIRONET k příslušné instalaci i příslušnou licenci  ...

MZ

0/0
14.3.2002 11:56

TT

Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

cheche, není Mironet jako Mironet - dřív (tak cca před pěti lety) provozoval pobočky přes francheesing (doufám, že ten ekonomický termín nepletu) - takže pobočky byly obchodně nezávislé subjekty s tím, že jim centrála (rozuměj Novotný&spol) dodávala veškerý hardware a poskytoval veškerou možnou podporu... jenže - jak dokládá i příspěvek, na který reaguji - ne všude to fungovalo, takže je možné, že některá "pobočka" se skutečně někdy zachovala neeticky nebo dokonce protiprávně - už dlouho sice nemám informace od zdroje, ale myslím, že je teď situace právě z výše uvedených důvodů zcela odlišná.

A co se nepoužitelnosti tučňáka týče? mám doma dvě mašiny, jednu wokenicovou a jednu červenočepičářskou, a hádejte, která padá víc ;-)

A že to Novotný vyhrál? Ze srdce blahopřeju: 1) Mikrošrot nemůžu s tou jejich licenční politikou ani cejtit 2) Co jsem slyšel, tak ten zásah Poliši zpackali jak mohli 3) Nejsem soud, ale myslím, že měl skutečně pravdu na své straně.

0/0
14.3.2002 22:57

Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!

cervenocepicarskej ???

 

Redhat suxx.. linux je v posledni dobe nepouzitelnej.. uz od kernelu co byl v Rh 6.1 vejs to jde s linuxem z kopce.. snazi se dohnat MS tim ze se chovaj jako oni.. fuj

0/0
14.3.2002 23:42

Re: Re: Re: NEVYVRATITELNÉ NEZÁKONNÉ ČINY MIRONETU!!!
Nepoužitelnej? Jestli jsou jiný distribuce linuxu ještě lepší, jak tvrdíte, pak už vůbec nevím, proč se s tím mikrošrotem ještě zahazujem. ;-)))
0/0
15.3.2002 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.