Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si myslíte o rychlém připojení k internetu například přes DSL nebo SatDSL?

Minulý týden byl na CeBITu představen ceník pro rychlé satelitní připojení k internetu. A věru je zajímavý i pro mnoho českých zákazníků - SatDSL se má stát alternativou i pro domácnosti. Necháte se zlákat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jam 100Mbit sit as jsem spokojenej,Satelit je o nicem
0/0
11.5.2004 22:38

kokos

draho
Tiscali Sat Einzelplatzzugang [Leistungen]
Tiscali SAT Angebot Installations
Kosten
Monatliche Grundgebühr Bereitstellung (einmalig) Hardware
Tiscali SAT
Start1
420 92 79 1099
Tiscali SAT
Mix2
1019 92 79 34
monatlich
(18 Teilzahlungen)
Tiscali SAT Premium3 420 92 79 46
monatlich
(24 Teilzahlungen)
0/0
26.7.2002 15:46

rOMAN

Tak jsem to byl testnout
Tak jsem byl dneska v Contactelu se na ten jejich "zazrak" podivat meli tam v provozu to nejmensi co nabizeji. Ta latenci je tam znat ale kdyz jsme dal stahovat tak to jelo nejakech 35 - 50 kb/s...coz je rozdil mezi nasi pevnou linkou za 10,000kc. ktera jede 7 kb/s
0/0
22.7.2002 18:19

LioN'S

Reseni je nasnade
Predstavte si trebas ulici plnou internet dychtivych lidi. Pak staci jen jednotlive baraky propojit do site a zakoupit jednu dSAT pripojku a hnedle mate net jak malovany za treba 1000,- mesicne (zalezi na poctu lidi v siti). 512Kbps je dostatecna rychlost na to aby to klido prdo utahlo osm pocitacu v siti s uplnym nadhledem.
0/0
29.6.2002 2:58

Petr Andrs

me to prijde jako super cena
Jediny cenove dostupny Internet pro domacnosti je Mistral, rychlost 320 za 1500 mesicne je velmi solidni, je otazka jak moc je to sdileno. Toto je vsak specialni cena pro domacnosti a v podminkach je omezeni na jeden komp, pro firmy je to ctyrikrat tolik. Nepocitana alespon 64 kbps linka s rozumnou agregaci jakoukoliv jinou technologii vyjda zhruba na 5000 mesicne. v tomto svetle je tento satelit docela slusny, domluvi se 4 lidi blizko sebe a maji128 kbps pod 1000 Kc, coz je velmi pekne. A ted otazka na investigativni novinare, jak se lisi programy, ktere maji stejnou rychlost, ale jsou v ruznych kategoriich a ruzne stoji.
0/0
28.6.2002 23:16

Zdeněk Polách

Re: me to prijde jako super cena
Myslim, ze Mistral moc sdileny neni. Mam Mistral Speed 320 kbps a nestalo se mi, ze by mi downstream fachal pomaleji (spis rychleji, podle jejich testu na strankach mam prumer kolem 380 kbps), horsi je to s upstreamem, tam se pohybuji nekde na urovni 64 kbps namisto deklarovanych 96 kbps
0/0
30.6.2002 10:36

Hnilokal

Jak je to s tím připojením?
Nikde ve clanku jsem nevycetl jestli je ta vysoka rychlost obousmerna (upload).Ale jelikoz jde o satelit tak o tom pochybuju.
0/0
28.6.2002 12:44

Patrick Zandl

Re: Jak je to s tím připojením?
Omlouvám se, zapoměl jsem to uvést. Je to asymetrická rychlost, pokud jsem správně rozuměl, upload je vždy 128 Kbps, download pak podle toho, co si koupíte.
0/0
28.6.2002 13:45

Honza

Cena je vskutku rozumna

Neni pravda, ze cena je nerozumna. Uvedomte si prosim nasledujici:

1. nelze srovnavat s tim, co byste byli "ochotni zaplatit" vy. Musite srovnavat se soucasnou situaci na trhu. Ta je presne tak jak autor pise. Nase firma plati 6 tisic bez DPH za 64kbps linku, bez omezeni mnozstvi dat. To je vice nez kolik pozaduje Contactel za linku nekolikanasobne rychlejsi.

2. v tomto typu pripojeni zatim neexistuje konkurence. Az bude existovat, ceny pujdou dolu. Ale na to, ze konkurence neexistuje, je cena velice slusna. Vzpomenme na dobu, kdy na trh prisly prvni prehravace DVD. Pamatujete? Podobne to bylo s mnohymi dalsimi vyrobky - MiniDisc, DV atd. Tehdy take existovala alternativa, napriklad VHS, kazety, Video8 (mam-li poradi zachovat) - sice kvalitativne ne tak dobra jako novy vyrobek, ale za rozumnou cenu. Tehdy novinka byla totalne predrazena a s nejvetsi pravdepodobnosti v tom skvel krach MiniDiscu, a relativni neuspechy ostatnich dvou formatu (opravdu neuspechy, kolik mate doma vlastnich ne-pujcenych DVD-cek).

3. Musite take premyslet o tom, ze cena se odviji od nakladu a kupni sily jinych obyvatel nez Cechu. Trosku vic na zapad... Pro ne je to velice zajimava cena.

4. Toto satelitni spojeni je rozhodne financne velmi zajimave pro firmy. Az se tento trh zaplni a firmy budou potrebovat dalsi zakazniky, pak se mozna sahne ke snizeni ceny za ucelem osloveni domaciho uzivatele.

5. Ja jsem doma pripojen pres kabelovku, ktera si pocita 1000Kc za 128kbps linku nebo 2000Kc za 256kbps linku (cena pro domacnost, ne pro firmu). Pokud si to vezmeme laicky a udelame rovnici o dvou neznamych mezi cenou a rychlosti, pak je Contactel stejne drahy jako kabelovka. A muze montovat vsude, neni omezen jen na panelaky, jelikoz jinam se kabelovka sve draty neuraci dovest.

Tedy uzavru to timhle: vzhledem k prvnimu vyskytu na trhu a dalsich charakteristikach je to velice levne a nabidky Contactelu si velmi vazim.

Honza

0/0
28.6.2002 12:34

Saip

Je to porad jeste neunosne drahe...
Plne souhlasim s vetsinou reakci, pro domaci vyuziti je to predrazene. Firmu se sidlem "na zelene louce" kdesi dale od metropole to muze oslovit, to chapu. Ja osobne bych nevahal, kdyby nekdo prisel s nabidkou podobne rychlosti bez omezeni dat za pausal 1000czk/mesic. Toho se ovsem jen tak nedockame... :-(
0/0
28.6.2002 10:24

Sir Qwerty

Rozumne ceny???

I kdyz pominu neuveritelne porizovaci naklady, tak mi rozhodne nepripada pausalni mesicni poplatek 3000 Kc jako rozumna cena. Podivam-li se na prumerny plat v CR tak nechapu jak by prumerna domacnost mela ozelit 3000 Kc mesicne.

Doufam, ze se nekdy doziju (je mi 22) toho, az pripojeni k internetu bude financne dostupne pro sirokou verejnost a vetsina domacnosti bude pripojena. Ale v dnesnim svete, kdy se vsichni snazi ze vseho dostat co nejvic penez, mi to nepripada vubec realne ani v horizontu desitek let.

 

 

0/0
26.3.2002 15:35

Re: Rozumne ceny???

To je zvlastni, jak rozdilne moho byt nazory na cenu. Mne pripada 3000,- Kc jako super cena. Za pripojeni ISDN platim prumerne 13.000,- mesicne. Okamzite bych to objednal. Zkusim to z nemecka...

Uvazoval jsem, kolik bych dal za ADSL a myslim, ze pokud by Telecom rekl 6000,- mesicne bez omezeni prenesenych dat, tak bych se nerozmyslel.

0/0
4.6.2002 15:11

Josef Komárek

Re: Re: Rozumne ceny???
Eh, kolik že za ISDN??  Kamarád v Německu měl internet přes ISDN přípojku za paušál v přepočtu za 1000 Kč a už víc k tomu neplatil - žádné impulsy, nic... 6000 za linku je hrozně moc, to není pro normálního člověka s průměrným platem.
0/0
28.6.2002 1:11

yarda

Re: Re: Rozumne ceny???
Plne souhlasim mam plat 3,5 tis a delam ve spitale
0/0
11.11.2002 23:14

Vít

Je to pomalý..
Hmm, čekal jsem větší bombu. 400 k je směšně málo. Když už mám dát 40000 za techniku, tak by to mělo dávat aspoň 2 Mbity...
0/0
20.3.2002 21:00

Patrick Zandl

Re: Je to pomalý..
V nabídce jsou přenosové rychlosti 512 Kbps až 2Mbps, takže jistě budete uspokojen
0/0
28.6.2002 13:48

fan

____
Nenašlo by se něco stejně rychlého ale tak do 500,- měsíčně? :-)
0/0
19.3.2002 20:47

aaa

Re: ____
Nenaslo by se neco treba desetkrat pomalejsi,nez modem, ale hlavne uplne zadarmo ? :-/
0/0
28.6.2002 10:14

Nejak si matne vzpominam ze Oskar dostal licenci hlavne proto, ze slibil pripojt skoly do internetu coz se nestalo, tak to dostal statni podnik s ucasti zahranicniho investora. Jak telekomunisty nesnasim tak v tomhle Oskar docela zaspal.
0/0
18.3.2002 23:57

Re:
Příspěvek tak trochu z cesty ... licenci dostal český Mobil za předložení nejlepší nabídky ve výběrovém řízení. Mezi hodnotícími kriterii nic o Internetu do škol nebylo. Další nabídnuté části, které nebyly přímo součástí poptávky v tomto výběrovém řízení se promítnuly do smlouvy, uzavřené s MDS ČR. Mezi tři klíčové "závazky" patřilo spustit síť do 3 měsíců od získání Pověření, vybudovat Výzkumné a vývojové centrum na ČVUT a předložit do 3 let od získání licence nabídku na možnost připojení škol a knihoven k internetu. Tato nabídka byla předložena Vládě ČR až koncem února letošního roku právě proto, že až doposud nikdo na MŠMT vlastně nevěděl, kolik nepřipojených škol kde mají, kolik tam je počítačů a jak případně dovybudovat LAN tam, kde není vůbec nic. To, že mezitím si na MŠMT rozjeli vlatní tunel na státní peníze, pro který bylo potřeba vzít do hry Český Telecom ... k tomu nemám další komentář. O průběhu a výsledku výběrového řízení již bylo řečeno vše.
0/0
19.3.2002 9:45

Vysoký instalační poplatek je, pokud vím, v jednom případě značně eliminován, resp. je úplně nulový. Cena instalace je zadotovaná pro minimálně 2.000 uživatelů v ČR, ale má to jeden háček. Musí být knihovnou, nebo školou a musí se tedy na ně vztahovat nabídka, kterou učinil vládě Český Mobil se svými partnery. Více informací je obtížné získat, Ministerstvo školství se s tou nabídkou zatím tají, protože si již loni "vybrali" svého jediného připuštěného výherce výběrového řízení na generálního dodavatele, kterým se stal Český Telecom a tak je nynější "pomoc" Oskara spíše "pomocí medvědí", která se před volbami moc nehodí do krámu.
0/0
18.3.2002 20:16

Radek

Kdyby nekrachlo Iridium...
Kdbyb nekrachlo Iridium, mohli jsme již teď mít satelitní antény o průměru 25-30 cm a OBOUSMERNOU satelitní komunikaci!!! Od začátku jsem říkal, že se měli orientovat na přenosy sdat a ne na konkurenci pozemním sítím mobilmích telefonů. Prostě je to škoda, že je ten projekt v háji.
0/0
18.3.2002 13:36

Patrick Zandl

Re: Kdyby nekrachlo Iridium...
S tím souhlasím, jenže software jejich družic nebyl na rychlejší data připravený. Kdyby Iridium nabídlo rozumný internet s rozumnou rychlostí, mělo by klientů habaděj...
0/0
18.3.2002 14:43

dedek

Re: Kdyby nekrachlo Iridium...
Iridium prenaselo analogovy signal, ne digitalni.
0/0
19.3.2002 2:34

Patrick Zandl

Re: Re: Kdyby nekrachlo Iridium...
To není neřešitelná věc...
0/0
19.3.2002 21:51

DeLiro

Re: Kdyby nekrachlo Iridium...
Iridium melo prenosovou rychlost strasne nizkou, myslim ze to bylo neco kolem 2 Kb ...
0/0
25.3.2002 16:15

thomasCZ

Re: Kdyby nekrachlo Iridium...

Nemuzu si pomoct panove, ale opomijite zasadni rozdil. Kazda pozdemni technologie musi byt levnejsi nez satelitni reseni. Doposud to tak je a jeste urcite nejakou dobu bude.

Druzice resp. transponder na ni stoji nepredstavitelne castky mesicne. Navic Iridium nepotrebuje parabolicke anteny a ad2 je stale v provozu. Proto si myslim, ze toto reseni od Contactelu je sice fine, ale vyhledove zbytecne. Staci se podivat na nase sousedy, satelitni obousmerny internet ano, ale jedine opravdu na te zelene louce

0/0
29.6.2002 0:40

Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????
Pro koho je tato linka urcena? Kdyz vezmu v uvahu cenu 3700 mesicne, tak pro normalni lidi co jen tak brouzdaji webem, takze jim latency nic nerika je to cena moc velka. Pro hrace her, kterym by bodlo dobre pripojeni je to samozrejme taky nevhodne kvuli vysoke odezve, no a pak tu mame malou skupinu downloderu pisnicek, filmu a vseho mozneho. Takze asi pro tyto downloadery by to mozna byla spasna cesta (o legalnosti takovych downloadu se vyjadrovat nebudu). Mozna pro podniky jako alternativa k pevne lince to muze byt lakave. Spis by me zajimalo kdy konecne, nebo zda-li vubec se doziju doby kdy nekdo nabidne uchazejici inet pripojeni pro normalniho cloveka za mesicni pausal.(bez omezeni lokalitou) To si telecom neumi spocitat ze kdyby dal mesicni pausal 1000kc za ISDN tak nestaci zrizovat linky. Takhle abych furt hlidal kolik provolam penez. Myslite si ze s nastupem konkurence v oblasti vytacenych linek se to zmeni?
0/0
18.3.2002 11:03

Patrick Zandl

Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????

řekl bych, že hlavní důvod pro ty satelitní linky je pro zákazníky, kteří jsou mimo dosah klasického "levnějšího internetu", tedy bezdrátu a kabelových modemů, které jsou v městech a u nás vlastně skoro jen v Praze. Takové satelitní městečko za Prahou si může koupit ten satelit pro pět počítačů a má výborné připojení do domu. s tou latency ale souhlasím, na hraní her to není...

Co se týká vaší druhé otázky, pokud nejste moc starý, tak se toho dožijete... a konkurence to tak rychle nezmění...

0/0
18.3.2002 11:17

he-man

Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????
Download warezu neni v rozporu se zakony CR.
0/0
28.6.2002 7:40

aaaa

Re: Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????
Jak to ? Rozepis se o tom trochu vic
0/0
28.6.2002 10:18

cato

Re: Re: Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????
Je to tak. Porize elektronicke kopie z netu neni (na rozdil od porizeni kopie z LEGALNE koupeneho CD) v CR nelegalni. Absurdni, lec pravdive. Viz clanek a diskuse s pravniky na Zive.cz: http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=106250&CAI=2034&EXPS=%22JUDR%2A%22
0/0
28.6.2002 14:32

cato

Re: Re: Re: Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????

A hlavne tohle:

http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=105772&CAI=2034&EXPS=%22JUDR%2A%22

0/0
28.6.2002 14:36

Re: Re: Re: Re: Kdy bude dostupne pripojeni pro normalniho cloveka????

To je samozřejmě lež jako věž. Když už na článek odazujete, přečtěte si ho nejprve pořádně.

 

0/0
28.6.2002 22:29

michawel

Zajímavé i když ta latency
Jo je to velmi zajímavé, to v každém případě. 400 kbps hned tak někde nedosáhnu. Latency je ale strašná, na hry nepoužitelná. Mno i to bych zkousnul, ale cena za instalaci a hardware je příšerná. Přece jenom 37 tisíc + 16 tisíc je kapku moc. Ale pravda těch 3700 Kč měsíčně je lakavé sousto.
0/0
18.3.2002 10:42

Rosomak

Re: Zajímavé i když ta latency
Určitě je to vhodné: - pošta - download - http (vzhledem k rychlosti a zpoždění bych tipnul max 4-10 uživatelů současně) Jednoznačně nevhodné: - on-line hry - procesy háklivé na zpoždění (například Telnet) Cena: - je lepší dát jednorázově 50 tisíc, nebo platit 6 tisíc měsíčně? Toť kardinální otázka, vzhledem k příjmům našim...
0/0
18.3.2002 15:25

riko

Re: Re: Zajímavé i když ta latency
6.000 KC mesicne... Neni to u Vas polovicka prumerneho mesicniko platu(ci tretina), jak si to muzete dovolit??
0/0
23.3.2002 22:26

zorro

Re: Re: Re: Zajímavé i když ta latency
U mnoha lidí i víc, než polovina platu... Je to tak možná pro podniky. Pro normálního člověka kterej normálně pracuje, nekrade, a pod. nebo nemá nějak extra dobře placenej šolich to teda neni...
0/0
31.3.2002 14:35

aaaa

Re: Re: Re: Re: Zajímavé i když ta latency
Prostituci si vydelas hodne ;-)))
0/0
28.6.2002 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.