Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bannerová slepota: je reklamy na internetu mnoho?

Od internetové reklamy si mnoho serverů slibovalo obživu. Realita je jiná, internetová reklama dostatek peněz nepřináší. V čem jsou problémy současné internetové reklamy a jak jim předejít? Jsme reklamou zahlceni?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frantisek Dobrota

hm
no problem je podle me v tom, ze ke klikacim odkazum musite mit na webu i naky obsah, na ktery budete lakat... coz vetsina i velkych firem mit nemusi... mam na mysli klasicky mega konzumenty reklamy jako sou pepsi, tabakovy firmy apod... vzdyt ty ovladaj celkem dost velkej podil reklamy v tistenych mediich a presto asi tu neni nikdo kdo by pepsi nikdy nepil.. tihle proste chtej bejt videt a delani si nakyho obsahu na stranky jenom kvuli bannerum se celkem prodrazi.. apropo proc misto klikacich odkazu nedelate jenom obrazkovy reklamy? 500x500 obrazek uprostred clanku by sice taky prudil, ale zase by byl asi o dost zajimavejsi pro takovyhle podniky...
0/0
7.4.2002 0:39

Jiri Stepanek

Juice

Nevim co to bylo zac, ale je to tak mesic co byla asi nejaka jednodenni akce na seznamu a na centru. Porad se tam zobrazovala pres velkou cast stranky hnusna zelena reklama na Eurotel Juice.

Nebo treba, to je tak dva mesice, na redboxu. Uvodni stranka byla cela jenom reklama a teprve na ni bylo presmerovani na vyhledavac.

A taky, to bylo jeste vcera, Mobil.cz a MobilMania.cz - takova ta cerna stranka, nejaka flashova reklama na nejakej nomor nebo co.......

To uz tahkle bude porad?????

Nevim jak ostatni, ale na takovou reklamu nikdy nekliknu, ani kdyby tam bylo neco, co by me fakt zajimalo. Nemyslim si, ze by lide reklamu nevnimali i kdyz je ji hodne. Ale kdyz je reklamy moc nebo je moc otravna, ma to na lidi negativni ucinek.

Je to jako s televizi - kolik lidi vydrzi sledovat reklamni blok v delce 15 minut bez prepnuti na jiny kanal? A kolik lidi by prepnulo, kdyby reklama byla dlouha 2 minuty?

Provozovatele serveru by se nad tim vazne meli zamyslet a rozhodnout se, jestli chteji byt zpravodajsky server s reklamou, nebo reklamni server se zpravodajstvim............

0/0
7.4.2002 0:29

www.hajzlove.cz

A technet
pocitam-li spravne 4 formaty, 6 reklam. to je take vic nez 2. i billboard tu je. kazete vodu a pijete vino :-) ani bych ale nerekl, ze na idnes je jich tak malo. tam mam vzdycky pocit, ze reklama je vsude. pravda je to s tou lupou, tam uz prestrelujou.
0/0
5.4.2002 21:43

Patrick Zandl

Re: A technet

To je správná připomínka. Ale pracujeme na tom, například ten čtvercový reklamní formát, kde teď běží monitory EIZO je již vyřazen z nabídky a jen co tam EIZO doběhne, bude odstraněn. Stejně tak v nejbližší době zmizí z titulní stránky taková ty tlačítka a dolní reklamní banner. takže budeme mít jen dvě reklamní pozice pevné, to jest banner a ten super banner, takový ten vyšší banner zde a potom reklamní pozice, které se budou zapínat jen když se prodají a to je ten čtverec ve článcích, co ho tu zatím nemáme :)

Uvidíme, jak se to osvědčí...

0/0
7.4.2002 22:55

Tomáš Kostrhoun

lide nevnímají reklamu
Velmi zajímavý by byl výzkum srovnávající účinnost reklamy (účinnost ve smyslu vlivu na povědomí o značce atd., ne click-rate) u reklam zobrazujících se na stránkách společně s dalším různým počtem jiných reklam. Je asi předem jasné, že méně reklam bude znamenat větší účinnost, ale není jisté jak moc velký rozdíl by to byl. Jinak tvrzení internetových uživatelů, že nevnímají internetovou reklamu bych bral jako naprosto irelevantní, protože rozdíl mezi tím, jak si lidé myslí, že jsou ovlivňováni reklamou a skutečným vlivem reklamy na jejich spotřební chování může být obrovský. A to platí samozřejmě nejen u internetové reklamy...
0/0
5.4.2002 16:36

Petr Kapalín

Problem neni ve formatu
problemem neni format, ale obsah. pokud vetsina reklam je naprosto stupidnich a bez napadu, nelze se divit, ze jsme k nim slepi. vemte si ale napr. kratke klipy. pokud ma klip napad a vtip, lide si ho mezi  sebou sami posilaji, i kdyz je v tom reklamni sdeleni. ze to jde i v klasicke internetove reklame dokazal durex, kdyz umoznil na sve reklamni plose chytat spermie, coz mnoho lidi nadchlo .  
0/0
5.4.2002 15:49

Radek Novak

Re: Problem neni ve formatu - souhlasim
Souhlasím. Skutecne problem neni ve formatu, ale v obsahu. Mozna by neskodilo doplnit netiketu a zacit tazeni proti takovym stupiditam jako napr. "zastav 3 devitky" a podobnym opicarnam (na to jsem beztak nikdy neklikl a tusim, ze jsem o nic neprise, nebot kdo prijde s takovou kravinou, nezaslouzi si cas meho procesoru :o) ), stejne tak proti banerum, ktere umyslne klamou uzivatele. Co se tyka filtrovani, je to sice reseni, ale za cenu, ze vam utece spousta zajimavych veci. Nekdy se opravdu nekomu podari umistit na banery neco, co vede na stranku, ktera stoji za precteni. Chce si to jen vybírat a vzdy se mrknout kam to odkazuje, nez na to kliknete.
0/0
6.4.2002 22:58

Patrick Zandl

Re: Problem neni ve formatu

Jsem téhož názoru - reklama by měla propagovat něco zajímavého a ještě ideálně zajímavou formou. Třeba mne fascinuje televizní reklama na KLM, kde je ta přistávající labuť na vodě a do toho mluví pilot s věží a vlastně hlasově podkresluje celé to přistání labutě, jako by to bylo letadlo...

ale pomalu se na webu firmy učí a zajímavých reklam je tu stále více a více...

0/0
7.4.2002 22:57

All

My reklamu nastesti nevidime

U nas mame skveleho spravce. Zaridil nam na vstupnim servru (asi pres firewall a proxy , presne nevim) orezavani reklamy ze stranek. To znamena ze pri otevreni stranky misto reklamnich baneru mame jen sede pruhy s napisem "Chyba - pozadovany dokument je nedostupny" :-)

 

Doporucuji!

0/0
5.4.2002 15:04

Jimmy

Re: My reklamu nastesti nevidime
Taky mohu doporucit - velice dobra ochrana, i kdyz neni na vsechno. Ale 90% reklamnich baneru to nezobrazi a ma to i dalsi vyhodu: Stranky se nacitaji rychleji!
0/0
5.4.2002 15:12

Dan

Re: Re: My reklamu nastesti nevidime
Máte pravdu, četl jsem, že reklama zabírá až 20% objemu přenášených dat, což je při pomalejším připojení nebo jste-li limitováni providerem, příliš. Vřele doporučuji program Proxomitron, který většinu reklamy odstraní.
0/0
5.4.2002 19:13

Patrick Zandl

Re: My reklamu nastesti nevidime
No, až tohle uvidí náš správce, tak vám zachvilku všechny naše servery začnou zobrazovat implicitně tu hlášku Požadovaný dokument je nedostupný... ty servery také z něčeho musí žít... Já vím, že je vám to jedno, ale je to tak, někde se ty peníze brát musí...
0/0
7.4.2002 22:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.