Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veřejný duplikátor CD na mince

V australském Adelaide je za pár dolarů možné vytvořit si na ulici kopii donešeného CD. Nikdo se nad tím zatím nepozastavuje, i zřetelně nelegální pálení kompaktů je téměř nepostižitelné. V Česku navíc funguje podobná služba, CD je možné vypálit za 99 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira

u nas je take verejna vypalovacka na audio

www.cdcd.cz

vic nemusim ani dodat. Za pouhych 300Kc clenskeho prispevku si muzete nechat vypalit jakekoliv Audio CD za cenu 50Kc a zakon tim neporusuje nikdo :-)))

0/0
3.9.2003 5:18

Pavel

A proč jsou originály tak drahé???

Půjčení CD stojí 30 Kč. Prázdné CD v krabičce 20 Kč. Vypálení v "palírně" dalších 50 Kč. Kdyby celé originální nové CD stálo 122,- Kč c DPH a nikoli 489,- nebo 549,- jako dnes, tak bych si ho s chutí koupil, přehrál a pak ponechal nebo vyhodil. Takhle si zatraceně rozmýšlím, jestli si ho mám koupit, půjčit nebo raději na něj zapomenout. Až TOHLE dojde někomu rozumnému, pane, to bude teprve revoluce! A pouliční palírna CD bude mít stejný smysl jako pouliční xeroxování knížek, pouliční mytí aut nebo pouliční divadlo. *** Nebo snad víte o nějakém rozumném důvodu, PROČ NOVÉ CD STOJÍ 500 Kč? Nosič stojí max. 10 Kč i s vypálením, potisk a brožurka dalších 10 Kč, autorská práva X1, marže velkoobchodu X2, marže maloobchodu X3, DPH je 22% ze součtu (10+10+X1+X2+X3) a výsledek je prodejní cena 500 Kč. A teď si to zkuste rozepsat zpět a určit to X1, X2, X3. A představte si, co by se stalo, kdyby se téhož CD prodal dvojnásobek za poloviční cenu, případně pětinásobek za čtvrtinovou ....

 

0/0
21.4.2002 14:59

hujer

Re: A proč jsou originály tak drahé???
Ano, takhle to mozna je u jakesi pochybne pocitacem generovane hudby. Nechci tady nijak obhajovat cenu cedecek - i me se zda nechutne premrstena. ALE! Uvazujte - kapele (potazmo vydavateli) se musi zaplatit studio, kde se nahravka poridi, vybaveni, ALE! nejvetsi cast da label (samozrejme ty vetsi) na reklamu a propagaci, budovani image kapely a dalsi takovyhle pozlatka, takze clovek plati hlavne tohle. Stejne jako (treba) s Coca-Colou. Clovek plati vic, ne proto, ze by jeji vyroba byla narocnejsi nebo suroviny drazsi, ale proto, ze zakaznik je ten, ktery ve finale zaplati reklamu na produkt. A mainstreamova cedecka nejsou hudba, jsou produkt, jako kazdy jiny. Radsi si kupujte ceske kapely, jejich cedecka stoji ne vice nez 250 Kc a kolikrat jde o DALEKO kvalitnejsi hudbu, nez popove prujmy za 600 ...
0/0
22.4.2003 1:13

kasanova

Re: A proč jsou originály tak drahé???
No ale já jim na jejich marketing a reklamu kašlu. Ať si propagaci  platí umělci sami ze svých honorářů, když se chtějí prodat, tak do toho musí investovat.
0/0
22.4.2003 14:23

Karel Vales

Re: A proč jsou originály tak drahé???

Nevim. Zda se mi zvlastni, ze velke labely vynakladaji horentni sumy na propagaci svych umelcu (uvozovky). Budiz. Na koho tyto sumy vynakladaji ceska vydavatelstvi? Nerekl bych, ze ceska cdcka stoji min nez 250 korun.

Nevim jak vy ostatni, ale ja jsem si rozhodne za posledni rok zadne reklamy na kohokoliv nevsiml (a to si o sobe myslim, ze jsem pomerne solidne informovan jak z tisku, tak televize i radia...no a z internetu take). Pokud nekde vedou masivni reklamni kampane, kde se objevuji? Rad bych se podival. Image kapely buduje kapela, nikoliv vydavatel. Samozrejme pouze v pripade, ze se nejedna o chladny kalkul typu Holki.

Srovnani ceskych labelu (zustanme lokalni; opravdu netusim, jak to chodi v cizine) a Coca-Coly je prinejmensim zvlastni. Coca-Cola tu reklamu dela. Dela ji v opravdu velkem meritku a to tak, ze zasahne opravdu kazdeho (pokud ovsem nejste poustevnici v horach a nezvykate korinky. v takovem pripade tento prispevek stejne ani nectete, takze X).

0/0
11.6.2003 12:48

Ryba

namitka
K tomu tvrzeni, ze reklamni kampane na umelce (uvozovky:)) nejsou moc k videni. Co je to napr. billboard o koncertu, albu a pod. nasich stalic Karla Gotta a Helenky Vondrackove? Co to je Team Podebradka tour? Co to je Elan? To je klasicky marketing. Ale jeste tu je neprimy marketing, Zkuste si otevrit kterekoliv (neprehanim) periodikum "pro zeny", nebo periodikum typu Bravo, Spy, zkratka 70% tiskovin jinych, nez denik. Zamerte se na umelce (uvozovky). Delejte si carky, kolikrat se v souvislosti s nimi pise. Myslim, ze carek budete mit spoustu. Vetsina tech periodik o nich nepise jen pro jejich krasne oci, ale predevsim proto, ze je plati labels. Takova je realita. Vrteti psem. Du si pustit Moonspell.
0/0
11.6.2003 15:08

Wonder

Nepochopeno. Fajn. Chtěl sem říct, že pokud bude chtít policie udělat zátah na vlastníky nelegálních kopií, tak jim toto může pomoct. A oni by toho určitě využili aby jim ta akce vyšla...
0/0
10.4.2002 22:03

Lex

A co to vlastně umí?

   Mě by tedy zajímalo co ten zázrak vlastně umí. Kopíruje datová i audio CD? Zmákne i ochrany proti kopírování? Neozývá se v audiokopiích praskot a lupání? A jak to vlastně funguje a z co v té bedně vlastně je?

   Celá informace je technicky na úrovni debaty u kadeřníka a to je u serveru technického zaměření dost trapné. Chápu, že v té informaci co pan redaktor někde opsal víc nebylo, ale snad lze vynaložit nějaké vlastní úsilí a něco o tom zjistit. Někdo to přece vyrábí a prodává. Bližší specifikaci by jistě poskytl.

0/0
10.4.2002 10:40

Ondřej Lavička

Re: A co to vlastně umí?
No vidite, neposkytl  Krom toho, že na mašince lze pálit audio či video CD, nejsou známa další specifika. Ani o zvládání ochrany, ani o rychlosti. A že jsem se po těchto údajích pídil. Primárně však měla být informace o tom, že je vůbec něco takového jako veřejnou kopírku CD možné provozovat atp.
0/0
10.4.2002 11:05

Karel

Hloupá otázka

Co na to zákon? To je opravdu debilní otázka.

To je jako by se někdo ptal, jestli se nemají například zakázat

obchody, aby tam lidi nechodili krást.

0/0
10.4.2002 1:39

Wonder

Spíš chudáci vypalovači
Myslím si, že by nebyl problém naproti přes ulici v baráku nahodit dalekohled a zjistit notorické vypalovače. A pak je policie může navštívit, kvůli podezření, nebo "udání", že mají nelegální software.
0/0
10.4.2002 0:29

Lex

Re: Spíš chudáci vypalovači

Výborný nápad. A co takhle rovnou obnovit StB, uliční výbory a zavést zase pořádek?

0/0
10.4.2002 10:50

Marek Trefný

Duplikátor
No za ty peníze by se tahle vypalovačka nikomu nevyplatila, ale nápad je to dobrý Tady má už skoro každý palírnu doma a tohle je spíš pro spestření než praktičnost. Ale třeba ve své oblíbené půjčovně CD bych tuhle mašinku viděl fakt rád
0/0
9.4.2002 8:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.