Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že takové vybavení základní desky může nahradit externí zvukovou kartu?

Závan starých dobrých časů přichází paradoxně s novou základní deskou od společnosti AOpen. Mimo obvyklých součástí, se na tomto produktu nachází i klasická elektronka. Ptáte se proč?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libor

elektronka
Ta elektronka je malá vstupní trioda řady ECC či podobné.Má dva systémi tudíž 2katody,2anody,2mřížky. Proto stačí jedna lampa na stereo.Bohužel ale ty systémi jsou tak blízko sebe, že dochází k přeslechům.
Sám vyrábím zesilovače s elektronkama a ty budou ještě dlou nepřekonané v kvalitě zvuku oproti tranzistorum a integrovaným ob. Ovšem do PC to nemá smysl dávat jelikož 99,9% zvukovek stojí za vyliž ucho a dále je tam tlik věcí, že musí docházet k velkému rušení.Také potřebujete vykonnový zesilovač, který by vybudil nějaké kvalitní reproduktory.....Zkrátka je to nesmysl.Kvalitní zvuk z toho nedostanete.Znám jen jediný pípad jak hrát hodně kvalitně z PC a to tak že audio CD překopírujete přímo na HDD tak jak je vše zaznamenané na tom CD to znamená žadné převody WAW či jiné formáty a nesmí to jít přez zvukovku.K tomu se používá program ktarý právě zaznamená obraz CD právě na HDD a pak umí a přehrát tyto data tak že je pošle z HDD po USB přímo do Externího D/A převodn
0/0
17.12.2005 16:36

Wolkow

Je to moc hezké...
...ale doma to mít bych nechtěl!
0/0
20.7.2003 14:02

Zdenek

Co je to za blbost?!?
Jedna elektronka = jedna katoda + jedna anoda = monofonní zvuk. Kde je dalších 5 elektronek? Jinak taky si myslím že zkreslení kodeku a zesilovače je zanedbatelné vůči zkreslení desktopových repro.
0/0
21.1.2003 16:23

gogo

myslím,že zvuk, který se zprzní digitalizací
už žádná elektronka nikdy nevylepší. Stačí se podívat, jak se dodělává signál do CDček, aby to vůbec hrálo
0/0
6.6.2002 14:07

Laik :-)

Re: myslím,že zvuk, který se zprzní digitalizací
Ale také nezhorší, což nelze tvrdit o polovodičových výkonových stupních. Snad by bylo vhodné upozornit na drobnou skutečnost - zkreslení není pouze záležitost jednoho jediného prvku, ale celé cesty, kterou signál prochází:-)
0/0
6.6.2002 14:25

gogo

Re: Re: myslím,že zvuk, který se zprzní digitalizací
to je pravda.taky je pravda, že nejvíc toho zlikvidujou reproduktory, jenže to obvykle nikoho nezajímá.
0/0
6.6.2002 14:37

Omikron

Re: myslím,že zvuk, který se zprzní digitalizací
Ty slysis zkresleni zpusobene kvantizaci?! Podle myho je vzorkovani 16b/44.1 kHz umerny schopnostem lidskyho ucha a pokud nekdo nezprzni antialiazacni filtr za D/A prevodnikem, tak nemas sanci slyset degradaci signalu vzniklou digitalnim zpracovanim
0/0
7.6.2002 12:01

gogo

Re: Re: myslím,že zvuk, který se zprzní digitalizací
při dynamice 60dB bych na převodník moc nepřísahal...i když na plnou úroveň to asi není problém a teorii to odpovídá
0/0
7.6.2002 14:54

Lubos

Nezmysel
Akykolvek D/A prevodnik v PC nema co robit, a zvuk sa spracovava digitalne, takze len ziram co to je za blbost
0/0
6.6.2002 13:31

Laik :-)

Re: Nezmysel
Doopravdy? Výstup na sluchátka nebo audio výstupy nejsou vůbec digitální ani na zvukovkách, ani u CD mechanik. Stručněji: Nemáte pravdu.
0/0
6.6.2002 14:20

Lubos

Re: Re: Nezmysel

Nepochopili ste ma celkom, ale to nevadi, takze zareagujem na tvrdenie o digtalnosti. Kabel CD-zvukovka je uz par rokov bezne digitalne, audio vystupy ja osobne mam tiez digitalne, ale pravda nepouzivam ( SB Live Platinum). Takze pokial chcem spracovavat zvuk na PC, ziadna elektronak ma nezaujima, pretoz zvuk privediem aj odvediem digitalne a ziadne sum nema sancu. A pokial chcem D/A prevodnik s kvalitnym vystupom, odvediem cez optiku von do prislusneho zariadenia, alebo primo do reprakov ktore maju digitalny prijem. Aj take su, D/A prevodnik je priamo v nich.

 

0/0
7.6.2002 17:52

Tom

Re: Re: Re: Nezmysel
Víš, ono to není o šumu, ale spíš o intermodulačním zkreslení, ta elektronka je tam jako koncový zesilovač, protože běžný polovodič, aby měl alespoň trochu výkonu a trochu účinnosti, je zapojen ve třídě C. A to je právě ten zdroj zkreslení. Elektronka ve třídě A je myslím si v pohodě..až na tu účinnost. Ale stejně je to asi hovadina, nýbrž většina uživatelů tohoto, jistě nepříliš laciného, bordu zapojí na nf výstup bendičky od géniuse za 250 kaček :o). Tom
0/0
11.6.2002 1:39

8BB76E1

Re: Re: Re: Nezmysel
Vykonovy zesik ve tride C ?!? Kde si to slysel ! Trida C pracuje jako spinac - to zn. dvoustavove {takze by mel opravdu velke zkresleni - tak velke, ze bys nerozeznal, co vlastne poslouchas}. Zesiky se stavi bud ve tride A, AB {trida B bez prechodoveho zkresleni} a nebo v dalsich. Ale nikdy v C !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
6.11.2003 12:58

RayeR

Re
No takovouhle picovinu bych teda vod vyrobcu MB necekal, kdyby tam raci misto toho dali 2 ISA sloty....
0/0
5.6.2002 23:39

Tom

Re: Re
Přesně tak! Akorát za to nemůžou výrobci bordů, ale spíš výrobci čipsetů...ach ta nostalgie, taky se mi po ISAe stejská :o) Tom
0/0
11.6.2002 1:40

RayeR

Re: Re: Re
Jojo, asi uz to tak bude, jeste sem nevidel MB pro P4 s ISA :( teda s vyjimkou prumyslovy karty do pasivni sbernice. Pro PIII/Cel. je asi nejlepsi Soyo 6BA+ 100 kterou shanim... (2 ISA)
0/0
11.6.2002 2:25

RayeR

Re: Re: Re: Re
Jo este sem zapomnel - von to neni tak ani problem chipsetu ale prave tech vyrobcu. De vo to, ze existujou ruzny PCI-ISA bridge, ale vyrobci je nechtej osazovat, protoze chtej aby lidi zahodili svoje ISA karty. Hnusna komerce, chce se mi blit
0/0
11.6.2002 2:27

qman

Je to pochopitelně nesmysl

Elektronkový zvuk je možná lepší, to je věc diskuze, ale zřejmě nemá žádný smysl dávat elektronku do počítače. V počítači je z hlediska audiotechniky extrémní úroveň rušení a elektronka svou velikostí toto rušení chytá jako anténa. Z fotky je navíc jasné, že není vůbec nijak stíněna.

Řešení pro čistý zvuk existují a vždy se jedná o opticky oddělený DA převodník daleko od počítače.

Z hlediska marketingu to ovšem úspěch mít může, protože spousta lidí o elektronkách ví jen to, že když přístroj má elektronky, má to automaticky dramaticky lepší zvuk.

0/0
5.6.2002 18:20

Laik :-)

Re: Je to pochopitelně nesmysl
Ani ne. Elektronka jako zesilovací prvek zpravidla nemá zápornou zpětnou vazbu, která zesilovaný signál zkresluje. Proto je možné dosáhnout vysoce kvalitního zesílení:-) Je velmi odvážné tvrdit, že čistý zvuk řeší opticky oddělený DA převodník. Reproduktory mají svých cca 5 % zkreslení...
0/0
5.6.2002 21:35

Laik :-)

Re: Re: Je to pochopitelně nesmysl
Dodatek: snad jen zůstává otázka fúze MB + elektronkový zesilovač??? Fotomontáž?
0/0
5.6.2002 22:48

Laik :-)

Re: Je to pochopitelně nesmysl
Velikost nemá vliv na rušení. Anténa - to je v nejjednodušším principu dipól, který nemusí mít u elektronky tak výrazný vliv (základní princip elektronky je založen na modulaci elektronového paprsku, takže si vážený pane spočítejte potřebnou energii k měřitelnému rušení... Stručněji: Nemáte pravdu. Na druhé straně jakýkoliv kondenzátor u tranzistorového zesilovače vám "udělá" výrazně větší rušení, protože zachycená energie je blíže k energetickým hodnotám (a také hodnotou napětí) upravovaného signálu. Pokud teda budete ochoten respektovat zákon zachování energie:-) P.S. Povzdech:-( Na školách už asi málokoho něco naučí, anebo se již dává přednost prezentaci nereálným antifyzikálním vlastnostem a lá Spiderman, Superman či Hvězdné války (zvukové efekty ve vakuu... Ha ha ha...) apod?
0/0
7.6.2002 6:31

čapek

Tak nevím

Na webu AOpen jsem nic nenašel. Buď je to pouze fór nebo reklama. Já  se kdysi v mládí elektronkama zabýval, takže pochybuji o užitečnosti. Ta "flaška" by tam mohla být jedině jako koncový stupeň . Možná ještě předzesilovač ale nevím jak by se to projevilo na kvalitě zvuku. Zvukový chip bude stejný, pouze místo koncového "brouka" by tam seděla "flaška". Výstupní výkon do chrchlavých bedýnek PC je řádově maximálně v jednotkách Wattů a tam se jiný-elektronkový- zvuk neprojeví.

Jinak si neumím představit když třeba nebudu počítač vypínat a katodová emise bude stářím klesat a klesat. Navíc spotřeba,teplo ( ta baňka vypadá docela obyčejně) bud dělat problémy. Elektronka potřebuje přece jenom anodové napětí obvykle vyšší než 12V, takže navíc měnič. Je to prostě divný

0/0
5.6.2002 16:23

Je to jen reklamní tah.
Je fakt, že koncové zesilovače s elektronkami (Např. Marshall), mají "hladší zvuk", ale u PC má většinou každý bedýnky tak akorát pro malé děti, takže zde je to zbytečné. Pokud budu chtít udělat profi ozvučení computeru, pak budu mít k dispozici pořádný externí zesilovač a třeba i elektronkový. Jiná věc je, pokud by elektronka byla v PC na nějaké zvukové efekty - avšak pouze analogové a ty jsou již dávno překonány digitálními.
0/0
5.6.2002 15:23

Ondřej Lavička

Re: Je to jen reklamní tah.
Prave to je ve clanku zminovano, jde asi spis o zviditelneni spolecnosti nez o praktickou vyuzitelnost. S bedynkami u PC souhlasim, ale tezko by si nekdo podobny kupoval takovou desku, u niz se mozna (aspon ze zacatku) zasazeni elektronek promitne financne.
0/0
5.6.2002 15:37

Vse pro cisty elektronkovy zvuk ...
0/0
5.6.2002 12:10

TomK

To je snad april, ne?
0/0
5.6.2002 10:49

Ondřej Lavička

Re: To je snad april, ne?
Ale vubec ne
0/0
5.6.2002 11:04

gogo

Re: Re: To je snad april, ne?
prdelky, když je zvukovka 5+1, tak by tam tu lampy musely sedět jak slepice na hřadě.
0/0
6.6.2002 0:29

Re: Re: Re: To je snad april, ne?
Nemas pravdu. Existovaly i elektronky ktore boly 2 v jednej tube. Preco bi ich nemohlo byt zrazu 6? inak si neviem vysvetlit to ze je len jedna.
0/0
6.6.2002 14:01

Yusaku

Re: Re: Re: Re: To je snad april, ne?

Podle me tam ta elektronka je na to, aby hladce vyfiltrovala vstupni napajeci napeti digitalnimu zesilovaci TDAXXXX

Just kidding :)

0/0
7.6.2002 21:11

Elektronka

Re: Re: Re: Re: Re: To je snad april, ne?
Tak abys vedel ty vtipalku, jsem tam pro zvyseni odberu elektriny, protoze Acer koupil elektrarnu Temelin a chce si zajistit odber proudu. Jo a taky se na me daji ohrivat vajicka. :)
0/0
7.6.2002 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.