Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dostanou konečně hudební vydavatelství rozum a dají se cestou levné dostupné hudby?

Několik poškozených zákazníků zažalovalo labely "velké pětky", jejichž experimenty s technologiemi zabraňujícími kopírování značně omezovaly možnosti manipulace s legálně koupenou hudbou a mají na svědomí i poškozené počítače. Uživatelé se budou dožadovat svých zákonných práv před losangeleským soudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

riaa je prase
RIAA je prase hraje si s lidskymi emocemi.  Kdyz si to chci poslechnout a nejde to pak je to pekne v pi..<>  to jsou i hodne problemi s kopirovanim muziky do minidisku od znacky sony.  Mam take jeden minidisc walkman od sony MZ-N505  a kdyz si stahnu z kazy z internetu mp3 skladby do pocitace a pak to chci kopirovat do minidiscku pres  USBkabel s tim programem od sony ktery musi byt  pred pouzitim instalovany do pocitace.   A tak se hodne stava ze kopirovani se proste cele prekazi a vyda to pak hlasku text na monitoru COPYRIGHTSPROTECTION writing has failed.  Nektere skladby se daji prekopirovat  ale nektere vubec nejdou prekopiravat z pc na minidisc.  To je pekne v prdeli takovej tupej walkman tupanek.    Tohle skodi hodne moc technologickemu rozvoji  protoze kdybych si mohl pre kopirovat hudbu vsechno pekne do minidisku bez nejakech problemu a vse moznych COPYRIGHTS tak by to byla proste bomba.  Jinak ten walkman je vynalezen na technologiji NET MD perfektni vec to je.  Hodne rychle kopirovani hudby z pocitace pres USBkabel do minidisku.  Ale ten hnusnej problem  copyrights protection skratka hodne se to to kazi s nahravanim do MD walkmanu  A nakonec si clovek poslechne tak akorat s pivajici ptacky venku a nic vic
0/0
28.6.2003 14:08

boredz

delam v hudebnim vydavatelstvi
a veskery vase reci tady sou k smichu - ceny se sroubujou nahoru kvuli vysokymu kopirovani, a kvuli vysokejm cenam se hodne vypaluje, btw. z ceny CD pokud je 600 korun - z toho si odectete 1/3 coz je provize obchodniku kterym se takove CD prodava za 400-450, pak si z toho odectete naklady na reklamu a veskere promotion, ktere lezou do statisicu a i do milionu, pokud je to cesky CD tak nahravaci naklady - klidne 1 milion - na trzbach z CD se pak podileji 10-15 %, u zahranicnich titulu se plati poplatky zahranicnim labelum za prodej jejich CD, plus pak honorare umelcum ktere jsou podle umelce nebo kapely 5 az 25 % - a vsadil bych se ze metalica ma z ceny CD (myslim z ceny za kterou se to prodava obchodnikum) urcite 20-25 % (vlastne to vim - metalicu vydavame :) a pro nas je zisk 10-20 % z prodejni ceny prodejcum - z te uplne koncove je to tak 7-14 % takze si to preberte sami proto schvaluju jakoukoliv ochranu CD pred kopirovanim
0/0
21.6.2002 11:26

Tomiq

Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
Potrefená husa se vždycky ozve :)
0/0
21.6.2002 13:25

boredz

Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
to neni o tom "potrefena husa se vzdycky ozve" - to je proste realny konstatovani faktu - to jsem psal pro lidi ktery by zajimala realna situace a ne hlaska "cena cedecka je 600, vyrobni cena je 20, umelec dostane 50 a zbytek shrabne hudebni vydavatelstvi" proste to bylo realny info jak to je
0/0
21.6.2002 13:30

Ron Jeremy

Re: delam v hudebnim vydavatelstvi

Vážený pane,

možná řeči zde jsou k smíchu, ale vaše početní výkony spíše k pláči. Na základě vašeho příspěvku, sečteme-li vaše procentuelní údaje i v nejnepříznivějších variantách, vychází mi stále jen 87%, přičemž celek má procent 100. Celkově tak tedy docházím k výsledku, že minimální zisk na CD je cca. 27%. Ne že bych vám věřil (to po mě nemůžete chtít), ale spíše bych viděl onu kalkulaci ve většině případů jinak (nepočítal jsem výdaj na CD, který je zanedbatelný):

maloobchod 33%, ten jsem pro názornost ponechal,
promo 10%,
hudebník 7%,
a kolik zbylo na vydavatele? 50%! Bravo!!!

Takže z CD za 600 má vydavatel 300, ono se to i dobře počítá, půlka doma a hotovo. :-) Je mi navíc vcelku proti srsti, že koupí titulu "mého" hudebníka sponzoruji jakýsi "starmaking", který za pomocí médií tlačí často neuvěřitelné sračky, a ještě mě preventivně považuje za zloděje.

Takže jaký je výsledek? Přestal jsem ZCELA kupovat originální CD, protože nebudu živit darmožroutské mlamoje, mezi které jste se svým příspěvkem zařadil, a veškerou hudbu získávám z Internetu. Mrzí mě, že jsou na mém postoji tratní umělci, kteří dané písničky nahráli, a věřte mi, kdyby byla dostupná možnost, rád bych jim zaplatil - ale přímo jim.

Nakonec obchodní strategie vašich milovaných vydavatelů chlebodárců vede k tomu, že není snad nikoho, kdo by s nimi sympatizoval. Zákazníci je nenávidí za přemrštěné ceny a automatickým řazením mezi zloděje. Phillips je žaluje kvůli neoprávněnému používání loga CDA. Hudebníci jsou zhnuseni nerespektováním jejich požadavků (viz. pžípad 3 sestry). Myslím, že má více lidí rádo Microsoft, než hudební vydavatele - a to už je opravdu nechutné.

Takže, vážený pane mlamoj boredz, opájejte se pocitem práva, ale spíše byste se měl zamyslet nad výraznou reformou postoje k prodeji hudby. Současný model už je totiž zcela mimo mísu.

0/0
21.6.2002 15:43

Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
asi sem to nenapsal dost jasne, bohuzel presnou kalkulaci ceny sem hodit nemuzu - ale jen pro vase info je prumerny zisk z CD jehoz cena je cca 600 Kc pouze 10-15 % coz je podle me bezny zisk a vase pocty sou "trosku" spatne :) a reforma prodeje hudby? tu pripravuji veskere hudebni vydavatelstvi, jednotlive i spolecne vysledkem je cactus - je to jednoduchy ale uciny, bohuzel to ma svy mouchy s reformou prodeje hudby souhlasim - sem zastancem prodeje hudby pres internet v digitalni podobe
0/0
21.6.2002 15:59

Ron Jeremy

Re: Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi

Jestliže nemůžete zveřejnit přesnou kalkulaci, pak s ní asi není něco zcela v pořádku - ta vaše předchozí totiž nebyla zcela korektní (nejspíše ne náhodou). Takže prosím o zveřejnění "věrohodné" kalkulace, která může být předmětem další diskuse.

A pokud hudební vydavatelství považují za reformu prodeje hudby aplikaci nesmyslů typu Cactus, pak skutečně nepochopily, o co jde. Udělat cokoliv "nekopírovatelného" je nesmysl - vždy někdo najde cestu, jak ochranu prolomit. Trvanlivost jakékoliv takové ochrany je směšně krátká, zcela neúměrná nákladům na vývoj, přičemž s sebou nese některé, pro legální uživatele podstatně omezující faktory. V konečném důsledku je efekt ochrany přesně opačný:
Zákazník, který si dříve "loajálně" kupoval CD, najednou zjistí, že mu CD nejde doma přehrát v DVD přehrávači, že mu nefunguje v notebooku, na kterém si hudbu přehrává na služebních cestách, ba ani v autorádiu, které si nedávno koupil. Začne se tedy pídit po tom, co by se s tím dalo dělat, a v okruhu jeho známých bude určitě někdo, kdo si s tím "poradí" a vysvětlí mu princip. Jaká asi bude reakce onoho zákazníka? Bude si kupovat nová CD, která si bude muset nechat přepalovat, aby mu fungovala? Spíše se obrátí na onoho "známého", který mu CD někde sežene a vypálí. Hudební průmysl přišel o platícího zákazníka. Nebo máte jiný možný scénář?

Co se týče prodeje hudby přes internet, samozřejmě vítám, že jste jeho zastáncem, jenže bohužel, je tu jeden problém, a netýká se jen hudby, ale elektronických knih. Pokud totiž bude digitální hudba (eBook) opět nějak rádoby chytře chráněná, a nebudu jí moci používat na více zařízeních střídavě, nebude o ni zájem. Když si koupím hudbu, chci si ji pouštět doma, pak mít možnost si jí vzít do osobního přehrávače a poslouchat např. ve vlaku, když někam pojedu, chci si ji vzít do auta do changeru. Prostě si koupím "licenci" na užívání skladby a můžu si skladbu (POZOR!) zkopírovat do všech těchto zařízení, abych nemusel dělat obvyklou diskotéku s médii, re-autorizaci a podobně. To vše bez omezení. Také musí být možné licenci dále prodat, podobně, jako můžu v antikvariátu prodat knížku. Samozřejmě v neposlední řadě stojí i ekonomická stránka - pokud bude on-line hudba levnější o 20%, není to zajímavé. Únosné by myslím bylo $0.2 - $0.6, tedy 7 - 20Kč za skladbu, podle autora. Z takovýchto podmínek jsem ochoten on-line prodej hudby akceptovat, a asi se se mnou ztotožní mnoho dalších lidí...

0/0
24.6.2002 9:28

majklsson

Re: Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
Naprosto souhlasím a vzhledem k posledním událostem ( prohraný soud velikánů ) se zdá, že hudebním kartelům konečně taky zvoní hrana.
0/0
27.6.2003 0:33

Rattle

Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
Pominu-li vlastní předmět sporu a diskuse: Cactus je jednoduchý a účinný? To myslíte vážně? Celý svět se baví díky směšně jednoduchému způsobu, jak Cactus obejít - a to do něj vydavatelské společnosti vrazily minióny (myslím desítky milionů) dolarů. Apropos, kde je vzaly, když jsou na tom chudinky tak špatně...
0/0
18.10.2002 23:46

Milan

Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
...Cactus jednoduchy a ucinny. CHA! CHA! Chces poslat kopii ?
0/0
22.10.2002 16:49

Kohoutek

Re: Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
Tady nikdo nechape podstatu problemu- nejde o to jestli jde ci nejde CD kopirovat, lumparna je to, ze nejde chranene CD VUBEC prehrat a to i na stolnim prehravaci ci v aute v normalnim autoradiu s CD.. jak chcete oduvodnit, ze prodavate zbozi, ktere je v casti zarizeni nefunkcni? A jak k tomu prijde treba ten interpret? Myslite si, ze muzete okradat zakaznike jen proto, ze jste mamuti.. uz aby i tady nekdo investoval do pravniku a zazaloval nemoznost prehrat si zbozi v PC mechanice..
0/0
22.1.2004 21:41

Tom XXX

Re: delam v hudebnim vydavatelstvi
Ty bonbóne, kdysi (asi 1988) se začala CD prodávat za cca 600,- Kč a slibovalo se, že cena půjde 100% dolů i přes veškeré inflace a jak si každý hledá důvod udržet svou cenu. Kdyby jste všichni nehamtali, tak si nebudou nic kopírovat a posílat jako data- MP3. CéDéčka se začala nejdříve prodávat a potom kopírovat, nebo jsi viděl, že by někdo zkopíroval něco před jeho vydáním? CD hudební je stejné jako v časopisu a to se dá i časákem pořídit okolo 30,- Kč. Nebo že by měli sponzora na 300.000 výtisků? A že se tady kvůli Tobě rozepisuji, ničím si klávesnici, která stála kdysi 500 a dnes ji pořídíš za stovku s dvouleto zárukou, že?
0/0
30.9.2004 21:23

Milos

Zlodeji

doporucuji se kouknout sem:

http://www.met.sk/newsclanok.php?News_ID=436

a udelat si obrazek o tom, kolik asi muze vydelavat hudebni prumysl, kdyz i takova Metallica ma z nahravky OHROMUJICI 4$ a to ma pry jednu z nejlepsich smluv v hudebnim prumyslu.

0/0
19.6.2002 18:20

Prometheus

budou koncit

160 gig Maxtor mi uschovava cca 4000 skladeb v plne verzi a o ty novejsi veci stojim tak dve tri cd za rok,a ty uz dostavam stejne jen pujcit si okopirovat. takze ode me uz nikdo nedostane ani greslu.A kdo chce z kamosu a vyplazne tri stovky zelenejch za HD si to muze CELY zkopirovat.

Jsou proste smesni.pokud nezacnou prodavat v supermarketech CD za

$2 ci 60 korun,pujde cely prumysl do hajzlu a dobre jim tak.

Za par let az bude dostupny terrabajtovy HD naladuju to 10 000 skladbami a dam k dispozici k rozmnozeni.

Pak nastane sranda.

0/0
19.6.2002 0:41

Logrush

představa
představme si že se podaří vytvořit dokonalou neprolomitelnou ochranu, třeba pujde CD přehrát jen po autorizaci otiskem prstu, nebo nějaká online šílenost to je ted jedno.  Představme si že jsme najednou ve světě kde neexistuje možnost ilegální kopie. Jak se zachováme ? Nudele opravdu kupovat CD za peníze které vydeláme za dva dny ? Budeme kupovaqt tisíce tytulů pochybné kvality ? Koho jako vyníka pak obviní za neuskutecněné prodeje ? Budou pak lobovat v parlamentech, aby bylo pořízení nejméně jednoho titulu měsíčně povinné pro všechny občany ?  Nebo vás napadá ještě zajímavější řešení ?
0/0
18.6.2002 23:18

Retroblast

Vsichni jsme zlodejska sebranka :)
Alespon tak uvazuje RIIA a ji podobne a tak nam strpcuji zivot hovadinami jako Cactus. To je skutecne 'zvlastni' pristup k (i potencialnimu) zakaznikovi, nemyslite?
0/0
18.6.2002 21:27

Vojta

Okradany se citim ja!
Pokud nove CD stoji 600 nebo dokonce uz 700 Kc, realna cena media vcetne krabicky je sotva 20 korun a hudbenik z toho dostane maximalne stovku, CITIM SE OKRADANY JA. Dokud nebudou CD max. za 300, nebude mi kopirovani pro vlastni potrebu pripadat ani trochu jak zlocin. A nejsem sam!
0/0
18.6.2002 16:39

Marek

Re: Okradany se citim ja!

Okradeny se musi citit taky autor :o) Ale vesmes souhlasim, radeji si v soucasne dobe stahnu album na warezu. Pokud se mi hodne libi, autora podporim, ale radeji bych to resil formou treba poslani urciteho obnosu na ucet nez zafinancovani pana s kravatou a mercedesem, co zbohatl na neni umu (a zakaznicich, co plati a plati..)

0/0
18.6.2002 16:56

Daimon

Re: Okradany se citim ja!
Díky - moje řeč. Jen škoda, že ty svině z ochrany autorských práv si navíc k té drzosti ještě došlápli (dneska) na Audiogalaxy a podobné. takže už není odkud stahovat. Ať se všichni těma cédéčkama udávěj!! :o((
0/0
18.6.2002 18:18

qman

Nahravaci spolecnosti si uz kopaji hrob

Zvukove CD nelze zadnym zpusobem ochranit proti zkopirovani, to je proste fakt. (Kdyz selze vse, pujde to ve stolnim CD prehravaci s digitalnim vystupem).

Tim, ze si koupim CD, primo financuju vyvoj techto predem ztracenych ochran, coz je absurdni.

 

0/0
18.6.2002 13:51

King036

...nekonecny pribeh...(:
...dokud budu mit jako zakaznik kdekoli na svete v ruce zakoupeny nebo i jinak distribuovany CD´s tak mi nikdo jejich kopirovani ani sireni nezabrani...trebaze to nebude tak snadne jak dnes...ovsem kdo si cestu hleda ten najde...i kdyby to melo bejt tim nejvic slozitym zpusobem jekej je propojeni nejakyho cd prehravace vystupu s vstupem na zvukovku....(:...tomu preci nikdo nezabrani...(:...a pak se dej vule bozi...(:
0/0
18.6.2002 12:27

Marek

Patri jim to
Konecne se nekdo odhodlal a zazaloval ty parchanty.CD s ochranou by ale vymizet nemusely,prodejny funguji jako vyborne CD pujcovny.Pujcim,nagrabuji,prepalim a vratim ze nefunguje
0/0
18.6.2002 9:23

Re: Patri jim to
jj
0/0
18.6.2002 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.