Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřišli jste také o poštu na freemailu Atlasu?

Minimálně třetina všech majitelů e-mailu na portálu Atlas nejspíše nadobro přišla o svou poštu. Oficiální informace doposud nebyly zveřejněny a infolinka mlží. E-mailové schránky však stále zůstavají prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

-jz

zas tak spatne to neni ...

... kdyz si to clovek popi domu na komp :)
Vlastne je to fajn server, protoze tam clovek nema problem s velkyma prilohma. Uzivejte leta, blazni, a bezte k vode. Vsak zas bude hezky :)

0/0
6.7.2002 20:01

njn

no ja osobne bych se na nejaky freemaily vykaslal. tisice vecne nespokojenych a stezujicich si uzivatelu, z nich 99% umi stezi hybat mysi? diky, nechci.  
0/0
5.7.2002 22:41

bacil

je to smutne, ale su aj horsie pripady

je mi uprimne luto ludi ktori prisli o svoju postu a mailove adresy...

poznam firmu kde mali uctovnictvo( 25 uctovniciek tukalo 2 roky do kompov) a to sa im zosypalo(zhorelo) :-))))

ked som sa ich pytal na zalohu, chlapik vytiahol datku spred 1,5 roka z trezora a tvrdil ze tie data su v bezpeci....
uistil som ho ze ta datka mu je na 2 veci a ked som mu to objasnil, tak skoro vyskocil z okna....

obnova dat zo zhoreneho kompu ho stala 2400 EURO aj to nebolo vsetko...

LUDSKA BLBOST NEMA HRANIC

0/0
4.7.2002 18:50

kecki

Atlas
Je to pravda pokial mate 60 ludi a 600 000 ludi je to rozdiel a freemail je velmi draha sluzba. Okrem toho freemail nic nezaraba alebo len velmi malo. Je to stratova sluzba. Takze budte radi ze mate 10 MB alebo viac lebo na hotmaily je 2 MB a su radi. Na centre mozete ist az po 50 MB za zbieranie kreditov. Na Atlas.cz vam daju viac kapacity zadarmo len ak tam zatelefonujete a poprosite ich. Takze stale plati DAROVANEMU KONOVI NA ZUBY NEPOZERAJ! Ak budu na tom freemaily financne zle bude sa platit alebo budete mat 2 MB a pomaly ziadne sluzby k tomu. Potom uz nebudu freemaily ale paymail.... celkom pekny vyraz PAYMAIL  
0/0
4.7.2002 16:05

xxx

Co chcete - freemail
- tak prece vam to nebudou zalohovat :)
0/0
4.7.2002 14:47

Co rikate :-)
Hm.. Myslim, ze _zadny_ portal nema plnohodnotne zalohovani, maximalne RAID 5 pole. Protoze zalohovani by ho vyslo na pekne prachy (min. nekolik milionu), ktere od uzivatelu nikdy neuvidi. Na druhou stranu vsichni tvrdi ze zalohuji, protoze to tvrdi jejich konkurence.
0/0
4.7.2002 13:39

kapor

Klasicky cesi

Cau pepani

Celkom mile prispevky so si tu ja SLOVAk precital a je zaujimave kolko "skusenych" adminov z az 60 uzivatelmi tam u vas a su plny rozumov  , niektore argumenty su naozaj mile , celkom sa posnazili linuxacy osobne by som cakal od nich viac :> ale zase tie win su uz relativne v dobrom stave. No ale preco vam toto vsetko pisem , je tu jeden velmi dobry dovod pozrite sa na hotmail (za par mesiacov) , na yahoo uz teraz , presne tak ak chcete ma ten email spolahlivy a spavat s tym ze vas poskytovatel zalohuje denne  z jedneho diskoveho pola do druheho cez optiku a su od seba vzidalene minimalne 15 km tak si ZAPLATTE. Neviem jak tam u vas vy moji fundovany Europania u nas tu vzadu  vsak plati  jedno heslo DAROVANEMU KONOVI NA ZUBY NEPOZERAJ.

P.S. aby som nezabudol ludia ktory chcu z atlasu odist nerobte to , tak ci onak sa to stane kazdemu providerovi freemailu a kedze atlas to uz ma za sebou :> statistcky BY MAL BYT TERAZ NAJLEPSI.

0/0
4.7.2002 12:02

Pavel Svika

Re: Klasicky cesi
Tedy, nevim, jestli jsem sam tak hloupej, ale nejak mi unika smysl dobre polovicky tveho clanku. Mozna neumim tak dobre slovensky, abych pochopil, co jsi tim chtel rici, ale spis mam pocit, ze jsi ten prispevek natukal v rychlosti a ani sis neprecetl, co vlastne pises. No, mozna jsem i jen hloupej "pepan"... Ale v kazdem pripade mam pocit, ze jsi nejak nepochopil smysl prispevku, ktere tady jsou. Ze bys neumel dost dobre cesky? ;) Nikdo se tady nevytahuje na Atlas ani nenadava na jejich sluzby: vsichni vime, ze je to freemail a ze tudiz neni a ani nemuze byt 100%. Jedine o co tu slo a jde je ferovost atlasu. Chyba se stala, ok, je to freemail - budiz. Ale proc ji nepriznaji na rovinu, neomluvi se a pripadne neoznami, co (u)delaji pro to, aby se to uz nestalo...?
0/0
4.7.2002 12:46

Pavel Svika

Re: Klasicky cesi
BTW: kdyz mi reknes o nejakem spolehlivem a kvalitnim placenem emailovem uctu, klidne tam prejdu, protoze dat mesicne par penez za spolehlivej soukr. je podle me vyhodnejsi, nez riskovat ztratu dat na nejakem freemailu...
0/0
4.7.2002 12:49

Re: Re: Klasicky cesi
100 mesicne i s vlastni domenou? vyhovuje? martin79@email.cz
0/0
6.7.2002 17:51

Pavel Svika

Re: Re: Re: Klasicky cesi
Vyhovuje! Jestli je u toho dobry zalohovani a IMAP, optimalne s SSL (neni podminkou), tak to beru vsema 10ti! Kde, kdo...?
0/0
6.7.2002 19:23

uzivatel

Re: Klasicky cesi
Problem je v tom, ze u atlasu je to pretrvavajici problem. Vloni meli vypadky 2 tesne po sobe. Prvni vypadek neobnovili. Po druhem vypadku obnovili tech nekolik zprav, ktere mezitim dosly. Problem neni jen s vypadky, ale dorucovaci doba se pohybovala v radu DNU !!!! Kdyz jsem si sam sobe poslal mail na atlasu, prisel druhy den. Proboha proc? To i Ceska posta dorucuje rychleji. (jedna se o situaci pred rokem, od te doby jsem na ***CENSORED*** a zadne vypadky a dorucuji do nekolika minut a zadarmo)
0/0
8.7.2002 12:37

:)

aha

tak vy jste vsichni uplny admini - preofesionali ...

1. zalohovat 60 uzivatelov a 600.000 je pekny rozdiel ... kedy si naposledy zalohovat par stoviek GB ... - urcite by si to napalil na CD zejo :) inteligent
2. nie je to len ATLAS ale su to skoro vsetci freemailovy poskytovatelia co maju take problemy ... mali by ste si cenit ze vobec nieco obnovili ... asi neviete ake je to obnovovat diskove pole

jasne da sa kupit dalsie diskove pole ... aby bolo naco zalohovat ... ved kazdy ma volnych par milionov korun ... alebo nie?

 

0/0
4.7.2002 10:29

Re: aha

No jo, kdyz na to nemam, tak to nedelam!  Problem se zalohovanim je problem provozovatele, jestli zalohuje par stovek GB nebo jen 6 MB uzivatele nemusi ani trochu zajimat.

Dyk by pak vyrobci aut mohli rict, ze bezpecnost aut je nezajima, protoze je to nakladne!  Nebo proc davat na domy bleskosvody, kdyz je to drahe?

0/0
4.7.2002 12:00

Drak

Re: Re: aha
Aha? A auto ti nabizej zadarmo kde? Hned si tam pro jedno, dve skocim. Kdyz na me budou moooc hodny, vezmu si ho i s tim, ze je bezpecnost nezajima... Mysli chlape.
0/0
4.7.2002 17:26

Melkor

Re: aha
Odpovedi: 1. Kazdy den vecer 2. Vim co to obnasi. Uz se nam to nekolikrat stalo. A bez ztraty dat. Jeste nejake otazky? BTW: Zalohy se (u normalnich lidi) provadeji na pasky. A kdyz je potreba zalohovat vetsi mnozstvi dat, tak se na to poridi primerene dimenzovana technika a soft. Jenze to takovy aha uz davni, ze???
0/0
4.7.2002 23:00

Marabu

Re: Re: aha
No to je sice pekne, jenze freemaily jsou prakticky vsude prodelecne sluzby, takze to zalohovani dat je sice mozna logicke, ale urcite ne levne. A pokud to prodelava uz ted... da se sice mluvit o nejakem goodwill, ale pochybuju ze se to vyplati.
0/0
7.7.2002 13:32

Melkor

Re: Re: Re: aha
Odpovim protiotazkou: Muze nekdy vydelavat sluzba, ktera si vybuduje povest nespolehlive sluzby? Nota bene, sluzby, ktera ztrati data?
0/0
7.7.2002 15:18

Marabu

Re: Re: Re: Re: aha

Odpovim take protiotazkou: cim se podle vas placeny mailserver odlisuje od freemailu? Zkuste pochopit ze zajisteni spolehlivosti dost rapidnim zpusobem zvysuje naklady, ale jen ztezka prijmy. Vase prohlaseni o "vydelavani" je totiz totalne mimo misu. Jedinym prijmem freemailu je reklama - a ta dnes nevydelava.

Co se tyce vaseho komentare nespolehlive sluzby, zkuste si v danem oboru procist par clanku... treba na tema post.cz.

0/0
7.7.2002 16:10

Bugs

preco?
Preco sa Technet.cz pyta na oficialne vyjadrenie cloveka z Helpdesku?
0/0
4.7.2002 9:48

Ondřej Lavička

Re: preco?
Proc? Protoze zprava musi byt necim ci nekym potvrzena/vyvracena a musi byt dat prostor druhe strane. Bohuzel, zastupce Atlasu se vyjadrili az po dvou dnech, kdy uz clanek vysel.
0/0
4.7.2002 9:53

bugs

Re: Re: preco?
suhlasim a neobhajujem zastupcu Atlasu, ale z vlastnych skusenosti viem (a teraz nechcem podcenovat helpdesk ziadnej spolocnosti), ze ludia, co sedia na helpdesku nemaju vo svojich pravomociach davat oficialne vyhlasenia bez toho aby im tuto informaciu distribuoval kompetentny zastupca firmy.
0/0
4.7.2002 9:59

Ondřej Lavička

Re: Re: Re: preco?
I ja s tim souhlasim. A myslim, ze doslo k pochybeni pracovnika Helpdesku, kdyz sdelil informace, ktere se od oficialniho stanoviska Atlasu lisi. Stanovisko ve vcerejsich vecernich hodinach, po nekolikero urgencich, zaslal technicky reditel Atlasu.
0/0
4.7.2002 10:03

Kris

Neni to poprve

Na Atlasu tohle skutecne neni poprve. Pamatuji podobny prusvih nekdy plus minus pred rokem, kdy se stalo uplne totez - zmizela veskera ulozena posta, nedosly maily za 2-3 kriticke dny. Z help line mi tenkrat velice slusne odpovedeli, ze se pokusi vsechna data zachranit a ulozit zpet do me schranky. Musim uznat - stalo se tak, ale asi po 4 mesisich :-((( Nicmene to dokazali, jsem za to rad a od te doby si vsechna dulezita data z mailu ukladam k sobe.

Spis mi vadi, ze tenkrat (a mam vazne podezreni, ze tomu bude stejne i ted) nenavratne zmizely maily za nekolik dni (streda-patek 26.-28.6.) a ty uz jsem nikdy nevidel... To osobne povazuju za mnohem vetsi prusvih, nez je ztrata starych mailu.

Jinak ovsem Atlas pouzivam hlavne z jednoho duvodu - je vyborne dostupny  v kteroukoli denni hodinu (dlouho se mi nestalo, ze bych se nepripojil uspesne) a hlavne se nic nestane, kdyz mi prijdou 3-4 petimegove maily. Zadne cancy o preplnene schrance, zkratka se ulozi vsechny. :-)))

Nechci se Atlasu zastavat, pokud meli vazne zalozni data ulozena na stejnem disku jako original, jsou to (slusne receno) totalni cvoci, ale na druhou stranu jsem byl povicero let s Atlasem dooost spokojen...

0/0
3.7.2002 23:20

Mne se zadna posta (nastesti) nestratila. Ale asi zacnu vic pouzivat  jiny servery
0/0
3.7.2002 18:35

Ondra

Atlas.CZ & Ztrata Posty
K tomu se da rici jen nasledujici: -admin neni profesional -webove aplikace rovnez nejsou profesionalni - atlas ma neskutecne problemy - caste chyby, dlouha vybavovaci doba, caste vypadky systemu -nikdy se clovek nemuze na nic spolehnout, zaloha je na prvnim miste a neda se spolehat na neci zalohu, cili (uz to tady nekdo taky popisoval), je treba pravidelne stahovat maily pres POP ci IMAP do postovniho klienta na lokal a zalohovat postu
0/0
3.7.2002 17:44

Karel Kilián ml.

Re: Atlas.CZ & Ztrata Posty
Admin nejen že není profesionál, ale dovolím si pochybovat, zda lze takového člověka titulovat jako "admina." Sám dělám administrátora LAN se 60 uživateli (tedy mám víceméně směšný zlomek uživatelů ve srovnání s Atlasem.cz) a že by mě napadlo dělat zálohu dat na ten samý disk, kde mám data uložená... ...to snad ani po nějaké hodně náročné firemní oslavě. A ztratit se u nás třetina pošty, tak:
1. mě doslova sežerou uživatelé
2. přijdu o odměny
3. budu se muset všem osobně omluvit
A kdyby se to stalo, tak skutečně jsem pro to, abych byl body 1-3 "potrestán," protože v takovém případě se sám osobně prohlásím za blbce. To ovšem Atlas.cz (předpokládám) nikdy neudělá.
0/0
3.7.2002 17:55

L

Výpadky freemailů
Mělo by se uvést, že Atlas není jediný freemail, kterému se tohle stalo. Stejné trable měli v minulosti i uživatelé jiných systémů. Na Atlasu mám taky schránku, ale používám ji jen k okamžitému přesměrování došlé pošty jinam.
0/0
3.7.2002 17:35

Pe.Ch

Není to rozhodně poprvé !!!

Přítelkyně odešla od freemailu Atlasu asi před 3/4 rokem - důvod ztráta dat jako v tom to případě. Reakce Helpdesku na dotaz byl úplně stejný nejdříve, že na problému pracují a pak že je vše OK, bohužel obsah stránky byl pryč.  

Freemailu Atlasu rozhodně nebrat!!!

0/0
3.7.2002 17:33

bývalý uživatel

žádná škoda
 celej ten jejich system stál za starou belu ! :-((
0/0
3.7.2002 16:30

Martin

modra je dobra

lae jen kdyz je vojenska. Kdyz je to modra na Atlasu, tak to zas tak dobreneni.

Mohl bych si rypnout, ze je to vinou systemu (uzka spoluprace s MS). Pravdou ale nejspis bude, ze je to naproste selhani administratora. Jak ho vubec mohlo napadnout delat zalohu dat na ty same disky kde jsou tato data ??? Sorry, ale ten clovek zrejme o sprave serveru cetl v nejakem zabavnem casopise.

0/0
3.7.2002 16:29

Karel Kilián ml.

Re: modra je dobra
Také se nestačím divit. Proboha co je to za zálohu, když je na tom samém disku jako data? To není záloha, to je kopie. Copak na Atlasu nikdy neslyšeli o tom, že sem tam může odejít disk? Ale je pravda, že dneska může admina dělat kde kdo...
Chápu, že Atlas je freemail a předpokládám, že má v podmínkách uvedeno, že za data neručí/nenese odpovědnost - beru. Ale snad by alespoň měl přiznat barvu a úplně nejlepší by bylo, kdyby uživatele upozornil, že data nejsou zálohována (nebo jsou zálohována takto blbě) a že se o to uživatel musí postarat sám.
Nechci propagovat - já mám hlavní schránku na Czechii (pod doménou svou 1pcrevue.cz) asi tři roky a nikdy jsem nepřišel ani o jediný mail (ano, není to free, to je pravda). Z freemailů jsem zkusil asi všechno - post.cz nenabízí skoro žádné funkce, na email.cz mi chybou zrušili schránku, kterou následně obnovili a další chybou opět zrušili, seznam.cz měl v době, kdy jsem ho používal, také pár výpadků a atlas.cz mi nevyhovuje a navíc je díky kontrolní otázce často velmi snadné se dostat do většiny schránek. Pro soukromé účely používám centrum.cz, jež sice má sem tam problémky (hlavně se zpožděním doručení zprávy), ale zatím šlape asi nejspolehlivěji a nabízí mi přesně to, co potřebuji....
Na atlasu.cz bych si schránku nezřídil ani omylem....
0/0
3.7.2002 17:50

Zdenek

Re: Re: modra je dobra
Docela souhlasim. Zakotvil jsem na centru.cz a jsem relativne spokojen. 
0/0
3.7.2002 19:42

Pavel

Re: modra je dobra
Co ma co delat operacni system od MS s tim, ze admin neumi zalohovat??? Kdyz se na jinych OS rozpadne HW pole (cast disku shori), tak je "vykouzli" zpet? Asi tezko...
0/0
3.7.2002 22:11

Alchymistax

Email Atlas je už na prd jako Post.CZ
To tam nikdo nezálohuje nebo co?
0/0
3.7.2002 15:20

Karel Kocourek

Není to poprvé

Tentýž problém, o kterém píše hlavní článek jsem měl již loni v létě a to hned 2x. Naštěstí jsem se od začátku nespoléhal na možnosti freemailové služby a zálohy pořizuji pravidelně sám. Při používání IMAP v MSOE to není tak obtížné, protože je lze okopírovat z offline kopií při zavěšeném modemu. Jediný problém je, že obnovení kompletních složek mě pokaždé stálo tak 50,- Kč za telefon a večer práce. IMAP používám z toho důvodu, abych mohl s poštou pracovat z několika míst, takže mi nestačí lokální zálohy, ale musím složky obnovovat. Zároveň nepovažuji webové rozhraní za dostatečně komfortní a proto zatím setrvávám u Atlasu i přes popsané potíže.

Na celé věci je skutečně nejhorší přístup helpdesku. Loni jsem strávil asi tak 2 x 14 dnů korespondencí, při které jsem poukazoval na možnost, že si obnovím složky sám, ale potřebuji vědět, zda nebudou obnovovány péčí atlasu, aby nedošlo ke kolizím dat. Pokaždé mne vodili za nos, že se na problému pracuje, popřípadě, že už mám složky obnovené, což rozhodně nebyla pravda. Nakonec už byli tak nervózní, že se mne vyptávali na jednotlivá jména původních složek, jakoby je snad chtěli ručně vydolovávat ze záloh. Tak jsem konečně poznal, že z nich kloudnou odpověď nedostanu, a obnovil jsem složky sám.

Tentokrát se nikdo zatím na můj dotaz neozval, takže už mám složky obnovené a zvýšil jsem frekvenci zálohování. Co by taky člověk mohl chtít od služby zadarmo. Jenom by měli pravdivě a včas informovat o stavu služby.

0/0
3.7.2002 14:42

Markéta

2 roky jsou fuč
Minuly patek jsem se vubec nemohla dostat do sve posty na Atlasu. Kontaktovala jsem tedy Helpdesk. V pondeli jsem se sice uz do sve posty dostala, ale nemela jsem tam zadnou postu! 2 roky stara posta je v nenavratnu! Jedina zprava, kterou jsem tam mela byla, cituji: "problem s Vasi postovni schrankou byl vyresen". To me oparvdu pobavilo. Dozrala jsem se natolik, ze jsem okamzite svuj email u Alasu zrusila.
0/0
3.7.2002 11:21

Marek

Re: 2 roky jsou fuč
Marketo, je mi Te lito, ale urcite na tom nejsi takhle sama. Ja sice nemel postu za dva roky, ale nektere dulezite maily byly ve schrance taky. Mam pocit ze Atlasu je jedno co zpusobil a ani mu nestoji za to informovat o vznikle situaci. Jedinym resenim je asi opravdu zmenit mailbox a dulezite maily si preposilat jinam
0/0
3.7.2002 12:15

Markéta

Re: Re: 2 roky jsou fuč
Jojo, alespon omluva by stala za to. Ale jak jiz napsal p. Lavicka, cekal by Atlas tezkej odliv uzivatelu... Ale to koneckoncu neni prece nas problem....
0/0
3.7.2002 12:40

Petr Andrs

Re: 2 roky jsou fuč
No mila Marketo, nechavat si archiv mailu za 2 roky na freemailu je ciry nerozum, ja tam mam jen novou postu a stahuji ji alespon jednou denne, pokud jsem doma u sveho PC. Disk doma se taky muze odporoucet a taky se mi to stalo (postu se podarilo zachranit), ale clovek muze nadavat akorat sobe. Jak se rika, chybami se clovek uci
0/0
3.7.2002 23:43

Pavel Svika

Zalohy
Me hlavne prijde silne nedomyslenej ten system zaloh. Ja vim, ze je to freemail a ze na to clovek nemuze 100% spolehat, ale pak by aspon meli uvadet, ze zalohy se nedelaji a pripadne vypadky nejsou schopni regenerovat. Resp. zalohy mozna delaji, ale k cemu, kdyz o ne prijdou s vypadkem pole s daty? A neco jako starsi zalohy asi taky neexistuje...?? To at se na zalohovani vykaslou uplne - budou mit levnejsi provoz a uzivatele budou vedet na cem jsou...
0/0
3.7.2002 11:04

Ondřej Lavička

Re: Zalohy
Problem je v tom, ze kdyby Atlas informoval o stavu svych zaloh atp., cekal by jej asi masivni odliv uzivatelu. Tez nechapu krok, kdy byly zalohy umisteny na poli s daty..
0/0
3.7.2002 11:13

Marek

Taky jsem prisel o vsechno
Minuly patek jsem sel jako obvykle na svuj mail na Atlasu a jake bylo me prekvapeni kdyz tam nebyla ani carka  Psal jsem na Helpline a dostalo se mi podobne odpovedi, tedy ze o problemu se vi a pracuje se na odstraneni. Tak nevim jestli ejste svou postu nekdy uvidim. Clovek si ma asi vsechno preposilat aby mel jistotu. Ten admin co za to asi muze je pekny pako, mit zalohu na diskovem poli spolu s maily???
0/0
3.7.2002 10:46

Ondra

Re: Taky jsem prisel o vsechno
-admin neni profesional -webove aplikace rovnez nejsou profesionalni - atlas ma neskutecne problemy - caste chyby, dlouha vybavovaci doba, caste vypadky systemu -nikdy se clovek nemuze na nic spolehnout, zaloha je na prvnim miste a neda se spolehat na neci zalohu, cili (uz to tady nekdo taky popisoval), je treba pravidelne stahovat maily pres POP ci IMAP do postovniho klienta na lokal a zalohovat postu
0/0
3.7.2002 17:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.