Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké jsou vaše zkušenosti s počítačovými firmami? Jak (ne)naletět prodejcům počítačů?

Každý, kdo někdy nakupoval součástky do svého počítače (či jej rovnou pořizoval jako komplet), musel přijít do styku s obchodníkem. Ne všichni se však ke svým zákazníkům chovají příkladně a ne každá firma je solidní. Jak nenaletět klasickým trikům? Zapojte se do diskuze!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
5.8.2002 10:06

nechal jsem si postavit PC od švagrova kamaráda. první den odešel modem, za pár dní mi půjčil 33,6 a asi za týden dodal nový. Perlička je, že jsem asi rok reklamoval grafickou kartu. On samozřejmě celou dobu tvrdil, že tuhnutí nemůže být kartou. V poslední den záruky ji vrátil a nová funguje výborně. Nové si stavím sám.
0/0
4.8.2002 23:26

Petr

Mironet
 Koupil jsem počítač u Mironetu (pobočka Vsetín). Vpodstate jsem se rozhodl podle výsledku testu (tuším v MF) který tento počítač vyhrál. Všechno bylo (a je) v pořádku, jen jsem měl velké problémy s faxmodemem který postupně přestal fungovat. Až v tomto okamžiku jsem zjistil že ten modem je ten největší šunt co Mironet nabízí (moje chyba, v nabídce byl typ modemu uveden a nebyl problém si přímo na stránkách Mironetu zjistit že to vzhledem k ceně bude asi pěkný "krám").  V Mironetu mi velmi ochotně nejdříve přeinstalovali systém a když to nepomohlo, tak mi nainstalovali nový modem který mi dobře slouží dodnes. Zaplatil jsem pouze cenu rozdílu původního a nového modemu.
0/0
4.8.2002 21:50

Martin Havlat

Dobra zkusenost - MIRONET
Mam dobre zkusenosti z firmou MIRONET, co se tyce znalosti a i co se tyce reklamace (zakladni deska - obcasne tuhnuti - servis vymenou a jeste s usmevem....) Velmi spatnou zkusenost jsem udelal s firmou Alzasoft. Reklamace neresi vubec - prijimaci technik mi doslova rekl, ze s reklamacemi maji velke naklady a tak nemaji ted nic brat :(((
0/0
4.8.2002 18:12

BOBO

Re: Dobra zkusenost - MIRONET
Celkem zavidim dobrou zkusenost s firmou Mironet. Ja se ji chlubit nemuzu. Na konci lonskeho roku jsem se rozhodl, ze za nasetrene penize zakoupim "poradny" pocitac. Prace na PC me zivi a staricky 200Hz celeron uz nestacil. Zasel jsem tedy do pobocky "Palmovka" a po konzultaci s prodejcem o moji predstave me vypracoval nabidku sestavy za cca 70 tisic korun. Pro me je to dost penez za kterou bych cekal super kvalitu, ale jake bylo moje zdeseni, kdyz jsem spustil pocitac, vypadalo to jako kdybych zapnul vysavac. Navic ani nemluve o tom, ze se me odpojovala zhruba po 10 minutach provozu CD-ROM mechanika, ZIP mechanika a zcela nefungovala zvukova karta. Po prvni reklamaci, ktera trvala jeden tyden me bylo sdeleno, ze se tam jaksi neco "odpalilo" a jelikoz tu komponentu nemeli na sklade, tak si mam pockat. Nakonec po tezke domluve me prodejce vydal pocitac s odstranenym hlukem, ale nadale jsem mel problem s CD-ROM, ZIP mechanikou a zvukovou kartou. Jeste podotykam, ze s pocitacem jsem zakoupil legalni software a vse si nechal nainstalovat od "zkusenych odborniku" abych predesel problemum s ovladaci a kompatibilitou jednotlivych komponent. Nakonec po zhruba mesicnim trapeni se jsem porusil pecet a nahlednul do pocitace a jeke bylo moje zdeseni, kdyz jsem zjistil, ze zakladni deska je ve skrini nasroubovana nakrivo a zvukova karta byla vyskocena z PCI slotu. Po rozebrani a vsech komponent a vlastnorucnim premontovani a napasovani uz vse funguje bezproblemove. Tak to je moje SPATNA ZKUSENOST s firmou MIRONET!!! ...jeste jsem si vzpomel na jednu drobnost, ze jsem nedostal redukci ke graficke karte, ktera je soucasti dodavky.
0/0
7.8.2002 13:41

Karel

Chcete mít jistotu?
Chcete mít jistotu? Stavte si počítač sami! Ono totiž nejde jen značkové komponenty, ale také o přístup tzv. seriózních firem. Počítač od Compaqu? Jistě, ale mnohdy za cenu nerozšiřitelnosti HW. Stavím si počíta sám už několik let. Víceméně roční částka, kterou do PC investuji činí cca 15 000 korun, ale mám jistotu, že mám doma výkonný stroj. Nakupuji pouze značkové komponenty a jsem spokojený. Základem a nejpečlivěji vybranou složkou musí vždy Mainboard...
0/0
4.8.2002 13:34

Pavel

Počítač není dům nebo auto

 Již 13 let pracuji jako technik u jedné IT společnosti (500zaměstnanců), vyhlášku 50 mám. Zkušenost se zákazníky mám velikou pracuji v oddělení servisu a zvedám každých deset minut telefon a řeším závady.

Je velmi málo zákazníků, kteří jsou spokojeni, je jedno jestli jim dodáte značkové železo, nebo neznačkové. Nejhůř dopadnete, pokud je necháte vybrat z ceníku. Pokud si vyberou komponenty, není nikde zaručena kompatibilita s OS, který si tam zákazník sám, ve velké většině nelegálně, nainstaluje. Pokud se zákazník setká s jiným a ten má náhodou o něco rychlejší počítač, protože jej má nový, je Váš zákazník nespokojen. Jeho počítač už jej netěší a vy jste tomu na vině, vždyť jste mu prodal podle Vás to "nej" co před rokem bylo.

Některý zákazník rád investuje velké peníze do super děla v domnění, že mu vydrží. Jak je překvapen, že je možné tento počítač koupit po roce za 50% ceny. Počítač není auto ani dům, přestože některé sestavy(servery) se cenově blíží. Musíme se smířit s tím, že morálně zastará příliš a nezvykle rychle.

Rada pro zákazníky:

  1. Nenakupujte tam, kde se nezajímají na co počítač potřebujete. Počítač není televize může mít mnoho různých určení.
  2. I levný počítač Vám může ve firmě velice dobře sloužit.
  3. Domácí multimediální počítač může být jednou tak drahý, nežli služební počítač určený pro účetnictví.
  4. No a jedna malá rada k výběru firmy. Reklamace jsou denním chlebem u všech firem i DELL, COMPAQ, IBM, HP , AST, SIEMENS aj. Větší firmy pružněji a ochotněji vyřizují oprávněné reklamace.
  5. Pokud nevíte co počítač je, NEKUPUJTE jej sami, ale s někým kdo o tom trochu ví, nespoléhejte na prodavače, nemusí být odborník a snaží se prodat. Nepodceňujte nákup nového počítače a poraďte se, ušetříte si zklamání.
  6. Měli byste počítat, že pokud doma nebo ve firmě nemáte odborníka na počítače, nebo uživatele znalého, budete potřebovat čas od času pomoci, při instalaci programového vybavení nebo při aktualizaci vašeho účetnictví, a nebo při odvirování počítače.
  7. Pokud můžete, kupte si s novým počítačem operační systém a antivirový program, bývá velký rozdíl v ceně OEM verzí, a když vše dokupujete později.
  8. Počítač s účetnictvím není vhodný pro děti! Velmi záhy o účetnictví přijdete. Raději kupte dva, dětem dražší na hry a Vám levnější na účetnictví.
  9. Schovejte faktury, kde byste měli mít i programové vybavení minimálně na dobu, po kterou budete toto programové vybavení používat, nebo po upgrade software (pozdějším rošíření nebo nákupu novější verze na základě licence původní).

 K zaměstnancům: nakonec podle své praxe musím říci, že až na 15% neochotných lidí zaměstnaných u firem prodávající počítače a dalších 15%, kteří skrývají, své malé znalosti a 10% počítačových šílenců, kteří žijí v jiném světě a v jejich hlavách probíhají zásadně binární operace v multitaskovém prostředí, mám dobrou zkušenost a žádný úmyslný podvod jsem nezažil.

 K firmám: platí obecně, že malé firmy díky ekonomickým možnostem pro podnikáni v ČR, jeden den jsou a druhý den být nemusí, ale to platí v každém oboru našeho průmyslu. Přestože, jsou v těchto firmách solidní odborníci, kteří poskytují i poradenství k programovému vybavení a převedou vaši firmu ze starších dosovských aplikací na novější 32bitové aplikace pod Win či dokonce UNIX(Linux).

 Komponenty do počítačů jsou v celé ČR naprosto stejné, jen je jich celá řada. Od značkových až po "tříděný Taiwan" a komponenty made in India nebo made in Taiwan jsou pochopitelně i v počítačích DELL, COMPAQ, IBM, AST, HP ovšem v počítačích Siemens byste je hledali těžko, zato PC Siemens a kompatibilita IBM je veliký rozpor. Technologie výroby jednotlivých komponent je natolik profesionální a odborná záležitost, že bychom neměli mít strach z výroby zmetků v garáži, tak jako se vyrábí nelegálně RUM nebo jiné produkty našeho průmyslu.

 Podpora pro Váš nový počítač je zcela perfektní od větších firem jako je COMPAQ, IBM, HP aj. Na území ČR mají HELPDESKY a solidní webové stránky s řadou ovladačů, podpora upgrade Vašich BIOSů je samozřejmostí a další speciální služby. Upozorňuji nejsem jejich zaměstnanec, ale naše firma využívá denně těchto služeb. Pokud si koupíte nové auto, také Vás zajímá jestli je blízko dostupný servis, jestli při problémech můžete zavolat.

Ze strany kupujícího, který má 90% SW nelegálně a těch 10% je free software. Pokud počítač přestane po instalaci 37 cd z nějakého časopisu pracovat, je na nás nazloben, ale pokud mu to vysvětlíme, zpravidla to pochopí. Potom také dostáváme na reklamaci disky, které jsme nikdy neprodali, je jasné, že každá solidní firma vede výrobní čísla.

 Ve většině případech platí více méně "nezkušený a neznalý" zákazník si jde koupit do firmy počítač a doufá, že tento počítač splní všechny jeho sny, naděje, očekávání, a taky to, co viděl u souseda Karla. Ovšem to vše záleží taky na operačním systému a programovém vybavení jednotlivých počítačů, nemluvě o perifériích a připojení k Internetu.

Mnoho štěstí při nákupu přeje Pavel...

Vše co jsem zde napsal je moje zkušenost a můj názor k problematice nákupu nových počítačů.

0/0
3.8.2002 21:01

Bobek

A co penize na hw

Servisuju PC. Prijde novovy potencialni kupce a chce a jmenuje. Uz dopredu vim, ze to bude spatne. Takovyho proste odmitnu a reknu ono to nepujde a nebo to neumim postavit. Pak koukne do ceniku a jeste povi pane vy jste ale drahej. Chci-li kvalitu, pak musim zaplatit. Chci-li laci, pak je potreba se pripravit na hafo problemu. Tady kompromisy proste nejsou. Pravdou jsou reference o konkretni firme-to je ten nejlepsi barometr. Potom se jeste asi nesmi cist recenze v PC magazinech. Uvadi tam nesmyslne velkoobchodni ceny a jeste bez dane. Sam jsem tomu vicekrate naletel. Koupis si desku (abitvh6ii) a po roce a pul treba zjistis ze proste nechodi se zipkou. To je ten prubirskej kamen o te konkretni firme jak ta se k tomu postavi. To je asi potreba zverejnovat.

Preju hodne dnu bez poruch

 

0/0
3.8.2002 12:38

mourek

Re: A co penize na hw

bohužel uvedená deska má VIA chipset a ten si bez instalace dodatečných ovladačů nerozumí se ZIP.

Ale přijít na to musí zákazník dodavatel nemá čas. A když tak stojím nad technikem dodavatele a hlídám ho je to hrůza. Pro sebe si PC dělám sám, dle kapsy a vím co to bude a nebude umět

0/0
6.8.2002 15:10

Re: Re: A co penize na hw

Neni tomu tak uplne. Ruzne verze riveru k desce funguji ruzne. Zakaznik ale nechce experimenty. On si jemon po roce chce dat do stroje zipku a narazi na problem. Kdyz on tenkrat na te desce velmi trval a ted ji prohlasuje za kram. Standardne se potkavam pri helpdesku na otazku A jake mate drivery k ZD - co to je? (dokonce, že jsme prodali nekvalitni CD s drivery, stacilo nahrat driver k ide a ejhle modem ihned a bez driveru se hlasil k zivotu) Ale prodejci taky nejsou tak uplne bez viny. Tenkrat mel byt PC jenom na ucto a dnes by to melo byt turbo. To byva problem pro obe strany. Pokud chce nekdo levne PC jen na hry to je problem pro obe strany. Hry se chovaji ruzne na na jednotlivych konfiguracich (a uz vubec kombinace neslucitelnych sw). Koupis si hru a k ni modernizaci za x dalsich tisic. Tezke vysvetlovani. KARLOVI TO JDE TAK ME MUSI TAKY.

Bye

 

 

0/0
6.8.2002 20:03

Jura

solventní firma
No, zatím podle vlastních, ale i zkušeností kamarádů je docela solventní firma Alfa-Computer v Ostrave [www.alfacomp.cz]. Teda nevím jak s reklamací, ale je to velkoobchod, mají docela dobře vybavený sklad a dost dobré webové stránky. Co se mi líbí, tak je možnost sestavení z komponent, které si ¶ami vyberete. Mají na stránkách aplikaci, kde si vyberete komponenty a formulář vám to přímo sečte i cenově. Ale opravdu nevím, kámoši i já (alespoň někteří kámoši) nakupují INTEL-based periferie se kterými není problém. 
0/0
3.8.2002 11:54

Albi

Re: solventní firma
Jedna mensi oprava, Alfa-computer je maloobchod a ne velkoobchod, i kdyz ma ceny nizsi nez lecktere velkoobchody. S reklamacemi je to uz ponekud horsi. Jeste levnejsi firma je DiscontPC http://www.discontpc.cz, ktera v Ostrave dokonce garantuje nejnizsi ceny v cele CR. Perlickou ovsem je, ze druha pobocka firmy v Brne ma stejne komponenty mnohdy i o vice nez 30% drazsi.
0/0
4.8.2002 0:18

Re: Re: solventní firma

Omlouvám se, spletl jsem se. Nicméně si Alfa ty nízké ceny vynahrazuje poplatky z apráci. No řekněte, nainstalování Windows 2k/XP za 800 Kč je zlodějna. U té instalace ani nemusíte sedět, vše se samo restartuje a nastaví. Ale ty ceny jsou slušné, nicméně mají malý výběr MB, jen Microstar a "nějaké" Biostar (o tom jsem ještě neslyšel).

Takže ještě jednou se omlouvám.

0/0
4.8.2002 20:35

tino

Re: Re: Re: solventní firma
Je, ale jen za predpokladu, ze W2k/XP pouze nainstaluji. Jestlize pri tom jeste instaluji patche a podobne veci ktere tam sice byt nemusi, ale prace je s nima bezpecnejsi/rychlejsi/pohodlnejsi/... tak se mi ta cena jevi jako primerena.
0/0
5.8.2002 15:07

Pako

Re: Re: Re: solventní firma

U nás stojí instalace víc jak oněch 800 Kč. Normálně  v80 procentech čas projde tak jak tu bylo řečeno. Pak ale nastoupí problém a instalace trvá i dva dny a stále je za stejný kačky (třeba problém USB 2,0 etc). Ono školení k XP stojí to a to a někdo tp prostě asi zaplatí. Další náklady - kdo po instalaci stáhne winupdate cca 12-30MB po inetu, další hledisko je jak se firma postaví k reklamaci, že po instalaci nefunguje to a to ???

Instalace OS a dalšího sw v rámci koupě PC je zadarmo !!! Tydlec peníze jdou do fóra až - když teče do bot a zákazník přizná, že se snaží 3 dny a nic. Práce jeho tří dnů nemá cenu 800Kč ??? Nesnažím se stranit nikomu. Ale chleba o dvou kůrkách je asi všade. Ruku na srdce - kdo nemá máslo na hlavě ????  Klasika je, když zákazník chce ušetřit za sw. PC se prodá na ND. On přijde po 14 dnech, že to a to. Tak se to nainstaluje - ušetří za OS a utratí za instalaci. No a kde je pravda ?? Já už někdy ani nevím.

 

Bye

 

0/0
15.8.2002 23:50

Martin Winzig

Instalace

To e probem ciste firem co delaji kusovky. Ja jsem uz pripravil pokud je ze 800 OS nainstalovat skutecne kvalitne tak kloouk dolu.

Ja kdyz pripravuju intalaci tak nejmin 3 dny skousim ty spravne ovladace. Nacez dalsi den system instayju pisu dokumentaci  instalaci a 5den kontroluju jestli je ta dokumentace co jsem napsal v poradku.

Ale v urcitych pripadech muze bych uvedena procedura jeste komplikovanejsi.

0/0
24.8.2002 17:08

Mocoft

Re: solventní firma
A co ma solventnost spolecneho se solidnosti?
0/0
5.8.2002 11:38

Ondra

Jak reklamovat kdyz prodejce zkrachuje?

Zdravim,

Mam problem: po necelych 2 letech se mi vysypal disk (Seagate-melo by na nej byt 36mesicu zaruky, myslim). Nakupoval jsem u firmy FINET Computers a ona si klidne zkrachovala nekdy před Vanoci.

Nemate nekdo nejake zkusenosti s tim jak nechat reklamovat disk kdyz prodejce neni? Pripadne s firmou Bosscomputers, zda se ze alespon v HK po finetu prevzali provozovnu (a zavazky taky???). diky Ondra 

 

0/0
3.8.2002 11:14

Ondřej Lavička

Re: Jak reklamovat kdyz prodejce zkrachuje?
Zavazky se v takovemto pripade vyporadavaji se spravcem konkursni podstaty. Pokud vsak nekdo prevzal provozovnu (a mozna i zavazky), mohl byste se obracet prave na tuto firmu
0/0
5.8.2002 17:44

Standa

Je to pekny binec
Hele lidi,tak nevim s cim mam zacit.Ziji momentalne v USA a hodne casto posloucham a ctu o problemech z nakupovanim v Cesku.Kdyz jsi nekdo neco koupi v USAa je na tom vada,tak dostane penize spatky ve stejnou minutu,co reklamuje jakoukoli vec.Pocitac,televizi atd.Ja na ty vase clanky cucim jako puk.Kdyz jsi koupite vec,tak je na ne zaruka,nebo snad ne?Kdyz vam to v obchode nevymeni,tak to tam omlatte nekomu ohlavu.Nebo rozmlatte vykladni skrin,protoze ten komunisticky rezim tam porad jeste funguje.tot asi vse Standa
0/0
3.8.2002 2:21

Re: Je to pekny binec
No tak to bych trosku pribrzdil s tim vracenim penez. Samozrejme reklamace v USA je pohodicka kterou si v Cechach muze jen malokdo predstavit. Ale dotycny zapomnel dodat ze po nakupu napr. spotrebni elektroniky vam pri vraceni do 30 dnu strhnou 15% z ceny i kdyz je reklamace opravnena. No ale na druhou stranu si proste muzete koupit cokoliv a kdyz to do 30ti dnu donesete zpatky tak vam penize vrati (duvod je samozrejme i to ze nejste s vyrobkem spokojeni). Jo ju es ej je USA
0/0
5.8.2002 0:25

Anonym

Typicky ceske.
Ruku na srdce. Kdo z Vas ma platny paragraf dle vyhlasky 50? Pokud ho nemate, tak muzete pocitac pouze uzivat, stejne asi jako Tv. Jeho montaz, opravu ci rozsireni by jste jiz meli nechat na kvalifikovanou firmu. Kvalifikovanou firmou myslim tu, ktera ma na opravu elektrickych a elektronickych zarizeni zivnostensky list, jeji zamestnanci jsou radne proskoleni a maji za sebou nekolikaletou praxi. Deje se tak?
0/0
2.8.2002 13:44

j

Re: Typicky ceske.
S tim bych nesouhlasil. V pocitaci se bezne pouzivaji komponenty s nizkym, tedy bezpecnym napetim. Takze pocitac je mozne slozit jako treba hudebni soupravu z jednotlivych komponent. Je to jen trochu slozitejsi, ale se na to nepotrebuje 50-ka.
0/0
2.8.2002 15:23

j

Re: Re: Typicky ceske.
Omluvte posledni vetu. Dik
0/0
2.8.2002 15:25

Mocoft

Re: Re: Typicky ceske.
To plati jen u ATX konstrukce. U AT, kde je 250V ze zdroje k vypinaci, je nutna k otevreni CASE min. paragraf 5 dle vyhlasky 50.
0/0
5.8.2002 11:36

Eso

to co chci

No, ja mam takovou zkusenost, ze obchodnici casto nemaji to co chci. Bud se mne snazi me podstrcit neco jineho (horsiho i kdyz treba levnejsiho), pripadne, kdyz uz slibi, ze to sezenou, tak clovek ceka, ceka a termin je porad odsunovan.

Mluvim ted o mensich a stredne velkych prodejcich mimo Prahu.

Ja osobne ted komponenty objednavam vyhradne po internetu. Je to mozna sice trochu riziko, ale za posledni roky me prislo vsechno v naprostem poradku do tydne a vetsinou levneji nez v obchode.

A samozrejme to neni reseni pro lidi, kteri do toho nevidi a potrebuji poradit (a nestaci jim informace z internetu)

0/0
2.8.2002 10:34

Re: to co chci
Mam pocit,ze stale panuje povera o vecech objednanych pres internet.V dnesni dobe uz rizika nejsou ZADNA,pokud objednavate u solventniho prodejce (z nichz by kazdy mel mit svuj shop). Platba je vetsinou pri dodani,zaruka stejna jako u kameniku a zbozi je doma do dne ci dvou.Pokud mi neprijde produkt,jez jsem objednal,muzu stavajici vratit.A jak pisete,zbozi je navic jeste o neco levnejsi,nekdo provozuje obchod pouze na webu a odpadaji poplatky za najem,sluzby atp. V takovychto pripadech size zbozi prijde o neco pozdeji (odpadaji i sklady),ale o to levnejsi.
0/0
2.8.2002 11:51

ric

stavim sam

podobny zkusenosti - v 97mym sem si nechal postavavit od firmy strojovnu.vyspecifikoval sem jim tam vsecky komponenty krome desky.VELKA CHYBA! ostatni komponenty dodali vice mene podobne (SBawe32=64, ATIrage=RAGE2+) apod. ale tu fosnu co tam dali, hruza. TOMATOvka. nevim, jestli sou dneska rajcatove desky lepci ale tehdy sem instaloval 95tky 2x za tyden. prodejce mi tvrdil, ze je to chyba ve win95.chvili sem mu to zral,ale paxem se nastval,pucil si desku od kamarada (D-TEC, skoda ze se uz nedelaji) a ajhle, to byl jednak vykonnostni rozdil a stabilata byla suprovni.a to tady pisu o pentiu 166MMX.

od te doby sem tomu prisel na kloub a stavim si stroje sam coz me dopomohlo k memu nynejsimu zamestnani.

k tem ECSskam a ABITum:
nerad,ale musim konstatovat,ze ABITy,hlavne pro Intely sou desne poruchove a samotna konstrukce desky je priserna - viz. treba kondenzatory obeskladany SLOT1 - zbaranuje radnemu zasunuti CPU.

pekny den bez podvodniku

0/0
2.8.2002 10:14

Arnoost

Prodejce je odbornik......?
Ahojte, o prodejcich: cimdal tim casteji se setkavam stim, ze prodejci jsou strasni odbornici. Dokonce jsem se setkal stim ze me nabizely Durona na socket 7. To uz bylo na me hodne. Nebo aspon o takovym stroji nevim. Prodejci jsou casto neproskoleni ani nevedi co prodavaji. Nemaji prehled. Kazda deska je dobra podle nich ECS ci ABIT to je jedno. A reklamace - asi jsem naivni, ale na HW co ocividne nefunguje dostanu odpoved asi tak za mesic. Pane prodejce ale to je grafika od ATI a ja ji potrebuji pro praci. Prodejce: Kdyz je to pro vas tak dulezity tak si kupte novou nebo si pockejte. No nevim, ale todle neni moc dobry. (DEXX, 100MB). Nechapu jak se muze dostat do prodeje spatny HW. Na taiwanu neni vystupni kontrola nebo co.? Zakaznici: Pozor na reklamy typu SUPER NABIDKA cervene, velkym pismem napsano. Na 99% integrovane graficke cipy, vcetne zvuku, modemu. ALL in ONE. Za priplatek + 1000 ,- 17" flat cena 15, 000,- Tak na tohle fakt pozor. Koupite si problemy domu. Samozrjme chapu ze ne kazdy ma na nejake stroje za 40, 50 000,- ale da se najit nejaka zlata stredni cesta. Tod asi vse. Ale to asi zazil kazdej kdo se dostane do nejakych velkoskladu a maloprodejci jsou jeste horsi protoze potrebuji asi prezit nebo co. Tak to takhle s nama kouli.
0/0
2.8.2002 9:25

hmozda

Re: Prodejce je odbornik......?

Souhlasim ALE...

kdyz jdete do servisu opravit auto a mate vadnou prevodovku tak vam sice puci nove (kdyz ho maj) ale pekne zacalujete pujcovny ani nemrknete a to i v dobe reklamace. Sahnete si do svedomi jestli by jste se takhle zachoval kdyz by vam nekdo rekl ze tu reklamaci vam sice vyresi a zapujci vam novou po dobu RMA ale musite si zaplatit treba 250 Kc? Reste to jinak. Kupujte si PC prefabrikovany (neni to nic moc, ale defakto vam ho sestavi podle vasich pozadavku a kdyz se dohodnete tak i z dilu vami urcenych) a mate po starostech - RMA se resi do 24 hodin (max 48 hodin ) pri vymene vadneho dilu.

reklamace jsou vubec problematicky. Je to diky dire v zakone ktera umoznuje neco jineho pri vztahu obchodnik zakaznik a neco jineho pri vztahu obchodnik dodavatel (velkoobchod).

Jeste si uvedomte ze obchodnici ty dily nevyrabji ale jen prodavaji a jak se rika do zabalene krabice se nevidi.

0/0
2.8.2002 9:36

Longo213

Re: Prodejce je odbornik......?
No ja teda neviem... viem, ze vacsina produkcie ABITu sa vyraba u nich... (ostatne, myslim ze o tom pisali aj na Technete). Podobne aj vela dalsich vyrobcov maticnych dosiek vyuziva ich vyrobne kapacity. Uprimne povedane, pochybujem ze by technicka kvalita dosiek ECS bola horsia ako napriklad spominany ABIT. Nie, neplette tu dosky K7S5A - SiS735 mal nejake "detske choroby". Ale inak, kupil by som si ECS znova.
0/0
2.8.2002 9:44

luk

Re: Re: Prodejce je odbornik......?
přesně tak. sám mám ECS K7S6A, na ní AMD XP 1800+, 512 DDR a šlape mi to v pohodě bez problémů. Samo že než jsem se na toto zmohl, taky jsem si prošel svým. Zakoupil jsem PC u jedné poměrně velké firmy a když jsem začal mít problémy s neustálým padáním tak mi technici této firmy řekli " máte v PC hodně softwéru" ..:ODD. Nakonec jsem sám došel na to, že potřebuju "pouze" upgradovat drivery 4-1 . A co se týká zakoupených samostatných komponent a jejich případné výměny, domnívám se, že je to nesmysl. Zakoupíte si dnes MT třeba u Oskara, a ani vám ho nepředvedou. Řeknou Vám, že byl testován a basta. No a pokud doma zjistíte, že nejde, pak klasická reklamace. A zápůjčka? no bud poslední šit a nebo za Kč !! A proto, kdo PC nerozumí, měl by kupovat kompletní zn. sestavy , které se proto zahořují a testují.
0/0
2.8.2002 11:47

hmozda

Z druhe strany

Jsem obchodnik s HW/SW a delam v jedne soukrome firme kdesi v Cechach coz je celkem nepodstatny. Z autorem castecne souhlasim, ale at si kazdej kupujici kterej jde kupovat PC sahne do svedomi jestli nekouka po cene. Takovejch co se vyznaj a chtej poradny zbozi je jak safranu :(. Myslim si ze tenhle problem je jak v penezich tak v tzv. velkoobchodech, ktery prodavaji v podstate maloodberatelum. Kouknete se na ceniky a sestavy velkoobchodu a kouknete se na jejich "znackove" desky a jine komponenty. Ke mne kdyz pak nekdo prijde a chce si koupit PC ve stejne cene tak se na tu cenu nedostanu i kdybych se na hlavu postavil, a nezbyva mi nic jineho nez zakaznika presvedcit aby investoval do neceho kvalitnejsiho nez je ECS (ci nejakej jinej shit), v tomto pripade cena skoci az o 5 tisic (kdyz chci mit po problemech tak stavim na ASUSech).

Co se tyce reklamaci:

Z meho hlediska cim kvalitnejsi dil tim min problemu z reklamacema (to je pro zakazniky). Pro autora - ta doba 30 dnu chrani jak mne jako obchodnika tak zakaznika takze to "neco" co se deje v probehu 30 dni je spis k dobru zakaznika a k vzteku obchodnika (casto se jedna ze strany zakaznika o neopravnene reklamace, ktere stejne vyridime kladne (vypalene vstupy modemu a vyhorele zdroje po bourkach neni na reklamaci). V takovemto pripade jeste pucime vlastni dil a nic neuctujeme protoze by se k nam zakaznik jiz nevratil.

No bylo toho dost takze kdyby si zakaznici sahli trochu do svedomi a radoby experti na HW/SW ktery jim radi si uvedomili co jim navrhujou tak by byly vsichni spokojeni.

Mejte se fajn a uzijte si vikend

PS: nebyla rec napriklad o nezarucnim servisu a jeho placeni?? (omlouvam se za svoji cestinu)

0/0
2.8.2002 8:23

Mivek

Re: Z druhe strany
Souhlas, jako prodejci VT máme stejné problémy. Dále pozdrav do východních Čech.
0/0
2.8.2002 8:59

hmozda

Re: Re: Z druhe strany
Taky zdravim z (i do)vychodnich Cech. Uz sem myslel ze jsem zustal sam a ze mne EU "sezerou". Ne ze bych byl nejakej "psavec" do diskuzi, ale tenhle clanek me tak trochu namichnul (ale jen malinko). Kdyby se mluvilo treba o servisu tak by zase nadavali na to ze je strasne drahej. Asi tomu nerozumim?!?
0/0
2.8.2002 9:25

Ondřej Lavička

Re: Re: Re: Z druhe strany

Hezky den, clanek byl urcen predevsim ke sdeleni zkusenosti. Nekdo je ma spatne, jiny lepsi. Je nutne si uvedomit, ze reagovat bude chtit predevsim ten, kdo "ma co rict." A ze to nebudou sdeleni pozitivni, lze tak trochu ocekavat. Nicmene, asi kazdy chape, ze i obchodnik musi byt z neceho ziv, alespon ja ano. Jak uz tady ale padlo, pokud se vsak setkam s prodavacem, jehoz znalost je tristni, ci s nekym, kdo ani neumi cesky.. je to pro me signal k opusteni prodejny a hledani "noveho dealera" :)

Preji hodne stesti ve Vasem povolani a mnoho spokojenych zakazniku.

Ondrej Lavicka, Technet.cz

0/0
2.8.2002 9:45

hmozda

Re: Re: Re: Re: Z druhe strany
OK. u vetnamcu taky nenakupuji :)) Preji pekny den i dobre prozity vikend. Jan Kucera
0/0
2.8.2002 10:09

Pocitac si stavim sam
Ja si comp vzdy stavel sam, objednavam u provincniho prodejce za ceny co bych mel u Alzasoftu jako lepsi dealer - (tam se pri 1-2 pocitacich za rok do zadne "lukrativni" kategorie nedostanu ). Reklamace resim vzdy vymennym zpusobem a kdyz si objednavam veci na comp tak vzdy presne specifikuju co chci - ve firme si zvykly a vzdy mi sezenou to co potrebuju - a jsem spokojeny . Ale setkal jsem se i s firmama, ktere maji inzeraty typu "Doneste cenik o konkurence, dame vam to levneji" prijdete tam - mistnost 3x4m tam tlustej, spinavej chlap - nahuleno ze neni videt na dva metry. Znamej tam koupil comp a ted breci - deska "Matsonic" s integrovanou VGA, apod. Pocitac ma frekvenci tuhnuti tak 2x/hod. - co jsem na netu pozjistoval tak to Matsoniky delaji . No a priklad opacny, jsou i prodejci, kteri i kdyz nejsou velka firma nabidnou pocitac perfektne sladeny (deska Intel, cpu Intel, hw certifikovany Intelem pro pouziti v jeho deskach) - s temito pocitaci nejsou problemy a podle vykonostnich testu jsou velmi dobre sladene. No takze pokud je dnes clovek laik tak to je proste o stesti, nebo ne?
0/0
2.8.2002 7:59

Kaja "bozsky" Gott

Stejne dostanete smejd

Kdyz jsem se o HW tak nezajimal a sel jsem kupovat pocitac, tak jsem taky naletel. Jako studentik jsem nemel prachy, takze jsem bral co se dalo. Dopadlo to nakonec tak, ze jsem mel pocitac s 400 Mhz CPU, ale kamos, kterej mel 333jku mel vykonejsi masinu, protoze nemel smejdskou desku. Kdyz jsem ten comp prvne rozebral, nasel jsem tam tri ruzny druhy pameti, kazda jiny velikosti a vyrobce -- Z toho compu a z tech windowsackej blue screenu mam mindrak jeste dneska.

0/0
2.8.2002 0:51

Marek Trefny

Re: Stejne dostanete smejd
Ja jsem v 96 kupoval svuj prvni pocitac, na sestavu, cenu a vykon jsem si nestezoval. Problem byl v tom, ze se me "seriozni" prodavac snazil presvedcit take o tom, ze budu potrebovat OS. I nabidl mi Win 3.11 za cenu asi 3 tisice. K tomu mi prodal jeste DOS 6.22 a jak jsem pote zjistil, i vybehovy 6.0. Kdyz potom videl 3.11 muj znamy, stejne mi nainstaloval W95. Instalacni diskety 3.11 i obou DOSu mam jeste doma, nebyl by zajem?
0/0
2.8.2002 0:55

Fotr

Re: Stejne dostanete smejd
Stejně dostanete šmejd? Záleží na firmě. Já sám mám zkušenosti se třemi firmami. U prvních dvou jsem měl drobné výhrady, které ale měli své příčiny a dali se tolerovat. Zážitkem byl ale nákup HD u TPC v Jičíně v prosinci 2000. Prodavači jsem Vysvětlil, že mám K6 200 MHz s 48 MB RAM a on mi začal vnucovat 7200 ot. disk. Když jsem požadoval 5400 otáčkový, tehdy o 1400 Kč levnější, stále mi vnucoval ten 7200, že je prý rychlejší. Optal jsem se ho tedy, jestli je ten rozdíl oproti 5400 při tak (relativně) slabém procesoru vůbec měřitelný, tvářil se že neví o čem mluvím a pořád mlel jak kolovrátek, že je rychlejší. Po chvíli ho nakonec byl ochoten objednat, prý nejpozději do tří dnů bude. Byl, ale za deset. Mezitím jsem u něj nechal počítač, aby zkusil jsetli moje deska ten 30GB disk načte. (původní socket 7 uměl načíst jen do 8GB, s novým BIOSEM pak i nad 8BG; prodejce se tvářil, že o tom nic neví). Když jsem si počítač odnášel, tak tvrdil, že to vyzkoušel a vše je OK. Nic nezkoušel - když jsem ho zapnul byly v BIOSu ručně nastavené hodnoty starého HD. (můj BIOS umí pouze stávající nastavení uložit, nebo vyvolat default hodnoty, neumí se vrátit k předchozímu nastavení; zkoušet ho tedy zcela jistě nemohl). Taktéž mi ho slíbil zformátovat, což samozřejmě také neudělal, že prý nemá v celé firmě žádný počítač lepší než socket 7 (12/2000 vzadu měl asi 8 rozložených...; na socket 7 s novým BIOSEm lze disk nad 8 GB načíst, ale ne zformátovat). Při čekání jsem vyslechl jak radil paní s výběrem počítače pro synka (bylo před vánoci). Domnívám se, že to mohu nazvat pohrdáním zákazníkem; vyčistili si sklad od různých komponent. Nakonec jestli je firma solidní zjistite to až podle referencí (zkuste se zeptat třeba kamarádů svého synka, ale ptejte se, co konkretně je tam špatné, či naopak). Zajímavé jsou i názory v jiných diskuzích na jednotlivé pobočky Mironetu, co pobočka, to originál... Mějte pěkný víkend, Tomas
0/0
2.8.2002 19:39

Pavel Dostal

svine
Moje zkusenost: Nakoupil jsem v jednom z nejlevnejsich obchodu (nevim jestli smim jmenovat - M0N1M8 snad neni trestne) procesor a disk.Bratru za 10 tisic.V poradku.Procak jsem dal na desku,disk pripojil.Asi den dobra parba,kdyz pocitac najedou zkolaboval a konec.Procesor proste vyhorel.OK,chybicka,stesti jsem nemel nikdy.Druhy den jsem ho sel vymenit,a jake bylo me prekvapeni,kdyz rekli ze ho vezmou do reklamace,ale dalsi stejny tam nemaji.Jeste ten den jsem tam volal (anonymne) - a procesor stejneho vyrobce i frekvence MELI! Zasel jsem tam druhy den a ejhle,nic.I volal kolega - chvile napeti - "ano,mame." Pote jsem cekal 30 dni (presne) na novy.Neochotny a otraveny personal snad netreba pripominat.V tom samem obchode jsem asi pred rokem kupoval grafiku,prijdu,zeptam se jestli maji,samozrejme ze.Tak jsem si nesl o 32 MB "vykonnejsi" a drazsi asi o 1500.
Je leto,cas upgradu,kde se da podle vas dobre nakoupit?Chci mit zaruku a prijatelnou cenu,asi chci moc :o((
0/0
2.8.2002 0:12

Davcoun

Re: svine
Mam dobre zkusenosti s Alzasoftem. Zkus to tam.
0/0
2.8.2002 6:57

j

Re: Re: alzasoft nic moc
Alzasoft se nechova dobre pri reklamacich.
0/0
2.8.2002 10:03

eri

Re: Re: Re: alzasoft nic moc
pri reklamacich se chovaji vsichni "garaznici" stejne... prodavaji ve velkych objemech, tudiz mivaji i dostatek reklamaci, ti manici, co je prijimaji to maji zmakle a presne vedi kdy a jak vas poslat do haje a kdy to proste vymenit a nedelat s tim vedu - vlastni zkusenost z Alzasoftu - kdyz byla vada zjevna, vymena za 5 minut bez problemu, kdyz jsem koupil spatne diky sve nezkusenosti (grafika - polovicni vykon, nestabilni, ale jenom na mem compu...), nemel jsem sanci a jeste jsem mohl byt rad, ze neplatim za neopravnenou reklamaci. holt, tak to chodi...
0/0
2.8.2002 10:42

Matko

Re: Re: Re: alzasoft nic moc
Ja mam pouze jedinou zkusenost s reklamaci v Alzasoftu - a to kladnou. Kupoval jsem pocitac pred jistou dobou (rok a pul), a nekde jsem ztratil fakturu. Takze jsem je pozadal, jestli to neeviduji, a fakturu mi nasli, a kus na pockani vymenili (deska MSI). Byl jsem moc rad, protoze jsem to potreboval.
0/0
3.8.2002 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.