Diskuze

Řidiče i chodce má před střetem ochránit převratný radarový systém

Vývojáři z Mercedes-Benz se chystají na trh uvést systém Protector, jenž má zabránit tolik častým střetům s chodci či automobily. O vše by se měl postarat radarový senzor vyhodnocující aktuální situaci na vozovce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

2. 12. 2002 13:15
Když jsem četl reakce na článek, tak jsem se málem počůral smíchy, musím říct, že to co český človíček dokáže vymyslet, když se mu něco nelíbí je opravdu úžasný. Jinak je to podle mě blbost.
0 0
možnosti

J.N.

1. 12. 2002 1:22
Byl bych klidny...
... s ohledem na to, jaky je OPRUZ, aby prosel certifikaci ridici system elektricky ovladanych oken, ze normy pro auta jeste porad nedovoluji ani rizeni ani brzdeni "neprimym" zpusobem, tak takovyhle HW nema sanci :-))
0 0
možnosti

30. 11. 2002 18:47
Je to blbost!
0 0
možnosti

chytrák

30. 11. 2002 14:00
jak to pozná člověka od nějaký jiný věci??

Jak to pozná člověka od pouliční lampy? Zřejmě to bude vyhodnocovat jen věci v pohybu - letícího ptáka, čokla na procházce, ...  Ale ten člověk se taky nemusí hýbat! Stojí a pak tam nevědomky nebo vědomky (sebevrah) hupne. Ještě by to mohlo být kombinovaný s infrakamerou. Bralo by to jen teplý věci :). Pak by to zachránilo jen ty horkokrevné pohybující se.

Další lepší možnost jak rozeznat chodce: Mercedes bude zadara rozdávat malé klíčenky ve kterých budou miniaturní vysílačky. Systém pak bude brát jen ty co maj klíčenku, ostatní přejede.

0 0
možnosti

Bob

29. 11. 2002 19:20
Je to volovina !!!

Zadny system, ktery prebere zodpovednost nema v soucasne dobe vubec zadnou sanci. Namontovat si do auta robota, ktery dela neco za ridice je blaznovstvi !!! Co kdyz se to poroucha !!! NE NE NE takoveto systemy nemaji vubec zadnou sanci pokud budou neco delat za ridice. Super by bylo, kdyby to pouze a jedine informovalo o mozne kolizi a nikoli brzdilo ci cokoli jineho delalo. Predstava: jedu 130 po dalnici a v behne ten vetsi zviratko; auto ihned zasmykuje a havaruje a pozabiji mi celou rodinu - NO WAY !!!

Stejne jako ABS, tak i AirBagy a dalsi uzitecne veci jsou dobre jen odsud potud a je nutne, aby se dali tyto systemy vypnout !!!

0 0
možnosti

pravda

29. 11. 2002 17:06

Nejsem, jeden z ridicu kretenu, ale nezapominejme na chodce kreteny, stoji protoze maj cervenyho panacu, ale jak, obema nohama na obrubniku(klidne i za, ve vozovce) a kdyz je hned vedle nich odbocka vpravo, zkuste tam zatocit(treba ve tricitce), aniz byste nemusel udelat "vlnu tomu vlevo od vas", jen abyste nesebral dotycneho chodce "kretena". Stacilo by u kazdeho prechodu instalovat umele louze, chodci by se nesrali ke kraji(nemluve o psech, kocarcich, malejch detech), protoze by se bali postrikani od okolo projizdejicich aut a eliminovala by se moznost stretu chodce s autem, jenz projizi jeste na oranzovou.

PROSIM BERTE MUJ CLANEK S HUMOREM(tak trochu), JE PRECE PATEK

0 0
možnosti

def

29. 11. 2002 16:14
a co takhle nejdriv ohleduplnost a respektovani vuci chodcum ??
0 0
možnosti

30. 11. 2002 21:39
Re:
Sohlasim. Ale taky bych chtel jednou zazit ohleduplnost chodcu vuci ridicum. Na to uz nikdo nepoukazuje.
0 0
možnosti

Zajic

29. 11. 2002 14:07
Jak system zbrani stretu s autem ci prejeti a zabiti chodce?
Tato podstatna informace chybi. Dale jak jsem pochopil se jedna o dobrvolny pridavek. Jedine povinne instalovany u vsech aut ma smysl. A to jeste je treba jej zabezpecit pred vypnutim. Proc ? Vetsina slusnych ridicu bude mit z nej prospech. Ale prave ti bezohledni grazlove, kteri vrazdi lidi (lidsky zivot je totiz vubec nezajima), nemaji o to zajem. Brzdilo by je to v jizde a znemozovalo jezdit jejich idiotskym zpusobem.
0 0
možnosti

milan

29. 11. 2002 13:48
jeste chytrejsi elektronika
Ja bych spis videl elektroniku, ktera pozna celkovou situaci a prizpusobi tomu rychlost auta. Zemekouli prospikovanou nejenom siti mobilnich telefonu, ale siti maximalni rychlosti. Takze by autem nebylo mozno jet rychleji, nez dovoluje momentalni situace, na priklad ve meste do 50 km/hod, pred vyznacenym prechodem ve meste 30 km/hod, na dalnici 130 s moznosti kratkodobeho zvyseni na 150 a tak podobne. Ze by reklamy na auta se nepredhanely ktere auto jede nejrychleji a kolik ma pod kapotou kilowattu, ale jak dalece je schopne zabranit šílenému řidici v bezohledne jizde. Jenze to nejde, ve hre jsou velike penize a ne lidske zivoty. Automobil uz davno neni prostredek k doprave, ale zarizeni pro léčeni mindraku a k pocitu svobody.  Takze nejaky takovy radar, ktery by mel poznat chodce tomu nejenom nezabrani, ale naopak bude provokovat piraty, aby si ho nalezite vychutnali a to bude pak teprve mrtvol.
0 0
možnosti

Ivana V.

29. 11. 2002 12:33
Geniální systém
Raději budu mít oči jako slimák, než bych neustále jezdila do servisu s rozflákaným kufrem auta. Co jiného by mě čekalo, když by mé auto nečekaně zabrzdilo. Ten, co to vymyslel, byl opravdu "genius".
0 0
možnosti