Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co byste doporučili výrobcům testovaných počítačů?

Výkonnější a také dražší z obou testovaných modelů o FSC se nazývá SCALEO 600i. Výkonný procesor spolu s 384 MB DDR SDRAM pamětí jej předurčují k práci s náročnějšími aplikacemi. Přitom má jednu z nejmenších cen v této kategorii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blacky

DEXX- mnohem lepsi+19" monitor za stejnou cenu!
nechci delat reklamu, ale koupil jsem zname pc od DEXXu za 24500 i s dovozem a DPH. konfigurace sestavy, MB asus KT400, AMD 2200+, 512 RAM, 80 HDD WD 7200ot/min, Ati radeon 9200+ 128 MB ram, CD RW-sony, monitor AOC K+ 19" (1600*1200/100hz) + opti myš a normal klavka. Opet se zde jedna o placenou reklamu, že pane autore článku.
0/0
21.12.2003 15:47

Standa

Co koupite vy?
Tak a napiste nekdo co by jste si koupili ted vy,ja uz komp mel asi pred 4ma rokama a vim jak je tezky neco vybrat.Docela se v tom orientuju,ale lamu si hlavu,kdyby jste si ted koupil nekdo pocitac,co by to bylo.Lidi nesnazte se me zlomit,ja si ho ted urcite kupovat nebudu,ale zajimal by me Vas nazor.
0/0
11.12.2002 16:23

Fakker

Trik
Je to jenom reklamni trik, nezkuseni se divaji na rychlost procesoru - ta je 2,4GHz tak to vezmou, proc ne? vzdyt je tam taky GF4, na to ze MX420 uz se nepodivaji, hlavne ze je to ctyrka a musi byt prece vykonejsi nez jeji predchudci
0/0
10.12.2002 22:28

Designer

Intel & design

Jak jsem z clanku zjistil, Intel se rozhodl sva topeni vybavit modernim desginem a proto dodava

...procesoru Intel Pentium 4 s barevnými výměnnými bočnicemi...

 

Doufam,ze ve stene case je pruhledne okenko, aby ta designerska nadhera byla videt. :o)

0/0
10.12.2002 17:26

martin

CENA???
Pane Vsetecko, jak muzete napsat, ze tahle sestava ma jednu z nejmensich cen??? Takova sunka za 40.000,- !!! Je mi lito vsech, kteri uveri "recenzentum" jako jste vy. Ze vas usta (ruka) nepali. Vase rada prijde nezkusene opravdu hodne draho!!!
0/0
10.12.2002 12:42

Roman Všetečka

Re: CENA???
Pane Martine, zkuste si příště pořádně přečíst článek (a možná se nučte i podepisovat), zjistil byste, že tato sestava opravdu nestojí 40 000 korun.
0/0
10.12.2002 17:56

Josef

Pár slov k recenzi
Chápu, že psaní recenzí není žádná sranda (píšu několik recenzí  měsíčně). Je jasné, že nikdo není nejchytřejší a vždycky se chybička najde. Bohužel celá recenze je jasný PR článek, kterou nejspíš napsal (nebo jen recenzoval) samotný výrobce a to čtenáři moc rádi nemají, takže se jim nedivte.
0/0
9.12.2002 23:49

Josef

"Garážové firmy" kontra "značkoví výrobci"
Největší legrace je, že garážové firmy nejenom staví PC z těch samých komponentů, jako značkoví výrobci, ale dokonce je u nich nakupuje :-) Tudíž i záruka se přenáší stejná a koncový zákazník musí mít po 1.1.2003 záruku 2 roky ať chce výrobce nebo ne. Tudíž kde je ta kvalita? Pokud se vám PC porouchá, tak je to opravdu velmi malá pravděpodobnost a i tak je to v záruce. Po dvou letech je stejně PC prakticky brak, takže záruky typu 5 let a více jsou k smíchu, na co, když je PC dobré tak leda na psaní textů? Časy se změnily a dnes je prodej PC jen doplněk k službám, protože většina zákazníků si PC porouchá díky software. Takže koneckonců všichni PC výrobci děkují Microsoftu a dalším výrobcům softu zato, že jim denně přináší chlebíček. PC dnes prodávají snad i vietnamci na tržištích a tak se pracuje se ziskem 5-10% a to opravdu je balancování nad propastí (stačí, když Vám zůstane 1 komponenta za pár tisíc neprodejná na skladě, což se rovná zisku z několika počítačů a čím víc jich firma vyrábí, tím více věcí na skladě zůstává). Bůh buď výrobcům milostiv, neboť přichází dlouhý a temný soumrak a přežijí jen ti nejsilnější.
0/0
9.12.2002 23:44

jou

megaslint
tak tohle je neblbejsi prispevek. Uz jen proto, ze pc kupovana pred deseti lety slouzi presne k tomu, k cemu byla obvykle kupovana - psani textu. PC kupovana pred peti lety uz dovedla obstojnych par veci, a pc kupovana dnes budou za pet let slouzit k tomu, k cemu byla kupovana, tj. hrani narocnych 3d her, strihani videa, rychle vypalovani, surfovani na netu atd. atp. Nebo si myslite, ze za pet let bude kazdy schopen psat 85x rychleji na klavesnici jako pravdepodobne budete schopen vy? Pokud bude ten pocitac neceho neschopen, tak to budou treba nove aplikace, videostream, voice commanding aj., ale jako vetsina dnesnich uzivatelu si jede v tom, v cem si vystacila pred 5 lety, tak tomu zrejme bude i za par let. Fandove jako vy jsou sice fajn a tahnou trh, ale meli by videt normalni uzivatele u realneho sveta, a odpustit si posklebovani, je zbytecne.
0/0
10.12.2002 9:05

Re: megaslint
Je vidět že nevíte o čem mluvíte. Pro psaní textu stačí jaký-koli počítač s T602 to je pravda. Pokud si nainstalujete na PC Pentium 100 Windows XP a Word 2002 (pokud Vám bude stačit kapacita HD) pak zjistíte rozdíl před 5-ti lety a nyní. PC staré dva roky s procesorem kolem 600-800 MHz již dnes nestačí ani zdaleka na hraní nejnovějších náročných 3-D her. Rychlost počítačů roste velmi rychle a ne lineárně, ale prakticky kvadraticky. Tomu se samozřejmě přizpůsobí výrobci software. Jestliže nyní je bežné kupovat Pentium 4 2,4GHz, na konci roku to bude 3-4GHz. Nejsem herní maniak a tak netoužím po rychlém procesoru nebo skvělé grafické kartě. Bohužel ale mít dnes Celeron 333 s frekvencí sběrnice 66MHz, je již opravdu skoro nepoužitelné, neboť nezvládá plynule ani přehrávání DVD, ale právě tento počítač byl před pár lety velice slušný. Tento příspěvek není pošklebkem, ale holou realitou.
0/0
10.12.2002 10:07

jou

Re: megaslint
Jo, to je vsechno pravda a ja samozrejme souhlasim, ale chtel jsem rict hlavne to, ze od jiste urovne je uzivatel, krome notorickych trendaru a paranu, plne saturovan. Je to podobne jako s mobily nebo digitjaky, od jiste hladiny uzitne hodnoty neni potreba jit dale, alespon ne do te doby, nez se cena sesplha ze zavadecich vysin. Mluvim ze zkusenosti i lidi v okoli, a treba v kancelari by stacil prebohate i onen celeron, doma neco 4-5x rychlejsiho, v mobilu naprosto neni treba MMS, ve fotjaku staci uplne ke vsemu 3-4 MPix, teda pokud neni clovek specialista anebo blazen. Mluvim o beznych uzivatelich, kteri kdyz uz by se doma nahodou chteli divat na DVD, tak si spise koupi stolni player. A kupovat si dnes P4 2,4 rozhodne nepovazuju za bezne, spise vsude vidim nakupy takovych tech celer/dur/on 800-1100 MHz. Ja osobne bych spise ze strany vyrobcu uvital uprednostneni plne funkcnosti, sladitelnosti a bezporuchovosti, pac strategie "zastaralo ti PC, tak si kup cele nove" je kontraproduktivni, lide by si myslim radeji casteji modernizovali po castech, takto radeji cekaji, az jim nejaky dil uplne odejde. Nekompatibilita patic CPU, pameti, driveru, chipsetu nebo treba platforem cteni laserem je neco tak ohavneho, ze se lidi muzou jen zlobit. I kdyz na druhe strane proc ne, jinak bychom meli asi plna smetiste PC vraku jako v USA, kde je vse tak neskutecne konzumeristicky levne a odkud se vozi tento srot do Ciny, kde se pak pali na haldach vcetne PVC.
0/0
10.12.2002 12:01

greyhound

zkusenost
koupil jsem levnejsi ze sestav pri otevreni v Electro Worldu a jsem zatim spokojen
0/0
9.12.2002 16:48

Klidas

Re: zkusenost
Zajimalo by me, kolikaty je to vas pocitac a jestli jste si zkousel co byste za ty penize mohl dostat jinde. Od tak cteneho deniku jako je Idnes mi tato recenze prijde hodne matouci a zaujata.
0/0
9.12.2002 17:48

David

Nic moc
Nelze než říci, že to jsou levné komponenty poskládané do bedny s logem. Ani záruka není odpovídající, každej šmudla skládající počítače dává dva roky. Jedná se o zkracování standardních záruk na komponenty, jelikož na MB jsou dneska běžbě 2-3 roky, HDD 3 roky, paměti až 10 let atd. Mimochodem, dát do P4 2.4 GHz disk 5400 rpm a GF4 MX-420 je klasický systém značkových výrobců - oslnit rychlostí procesoru, kterou ovšem nelze využít. Použití dvou pamětí různých značek v jednom počítači je divné, nicméně používání komponent od různých výrobců je běžné. V PC od HP či Compaq jsem taky viděl dsky skoro všech značek.
0/0
9.12.2002 14:37

statistik

Re: Nic moc

Mám stejnou zkušenost. v "práci (ČSÚ)" jsme fasovali nové Compaqy, Mají sice P4 1,6 Gh, ale ostatní součástky jsou jen nejlevnější brak. Posuďte sami: HD 20GB 5400 ot. (podezřelý, že nezvládá UDMA), 128 SDRAM,  TNT2Vanta, CD-ROM (Pochybná, hned tak něco nepřečte).

Z toho vyplývá jediné ponaučení: I značkové počítače musí nakupovat jen nezkorumpovaní úředníci.

 

0/0
9.12.2002 15:35

Franta

Re: Nic moc
HP a Compaq zacinaji jit trendem,jak tady bylo zmineno,tahakem na processor.Jejich pomalu jakekoli verze jsou prakticky neupgradetovatelne,processor nevyuzijete ani omylem.Kdyz jsem si chtel do Compaqu prikoupit pamet ,musel jsem si koupit jenom jejich a take celej jejich novej chip set.V Americe take vedou diky tomu.Levne skladanky s XP  a processorem(vetsinou to byva Celeron-u levnejsich verzi),to lidi tahne,do te doby,nez zjisti,ze jejich comp je za pul roku starej...
0/0
9.12.2002 20:49

miroslav.kucera

Re: Nic moc
Na hdd je zaruka rok
0/0
9.12.2002 15:52

David

Re: Nic moc
Na slušný disky je záruka pořád tři roky. Třeba IBM dává na výběr, rozdíl v ceně za ten samý disk jsou řádově dvě stovky bez daně, to bych musel bejt blázen kupovat ten s nižší zárukou. Jsem zvědav, co udělají od nového roku, kdy budou muset dát dva roky.
0/0
9.12.2002 16:58

Re: Nic moc
To ti reknu naprosto jasne, distributori podrzi vyrobce, ale breme bude na maloobchodnicich.
0/0
9.12.2002 17:42

David

Re: Nic moc
Nejsem s tim prilis seznamen, nicmene zakon neplati pro distributory? To je divny, ne?
0/0
9.12.2002 17:45

Re: Nic moc
Priteli dle pravni klicky, ktera tam je, distributor povinen nebude, koncovy zakaznik je dle zakona jasne definovan. Distributor je prodlouzena ruka vyrobce, on urcuje distribucni politiku.
0/0
10.12.2002 16:32

Roman Všetečka

Re: Nic moc
V textu byl opraven chybný údaj o standardní záruce, která u těchto systémů činí 2 roky. 
0/0
9.12.2002 16:45

diabolka

hahaha Romane Všetečko
pan Roman Vsetecka je asi pekna ***** smradlava,kdyz neco takovyho dokaze napsat.dale no coment.........
0/0
9.12.2002 14:25

Pavel Gregor

Re: hahaha Romane Všetečko

Kdo vam dava pravo takhle kritizovat. Zkuste si nekdy podobnou recenzi udelat sam, chtel bych vas videt. Pokud by to bylo aspon z poloviny stejne dobre, pak bych smekl, v opacnem pripade nesudte.

0/0
9.12.2002 19:39

beny

pani recenzenti, tak neco takovyho sem jeste necetl !!!
0/0
9.12.2002 13:00

Pavel Gregor

Re:
Proc prispivate do diskuze, kdyz jste jeste nic takoveho necetl. Napiste konkretne o co jde, at se autor priste teto casti muze venovat ponekdu vice.
0/0
9.12.2002 19:42

Vit

Skoro zadarmo
Sqvela cena se sqvelou kartou! Co natom ze za polovinu ceny mam na 1GHz s Gf3 pres 5200 bodu! ale souhlasim reklama je to dobra!!!!!!!!
0/0
9.12.2002 12:28

Pavel Gregor

Re: Skoro zadarmo
Mejte stale na pameti, ze platite za znackovej pocitac, nikoliv za levny brak, ktery vam postavy kazdy skolak! (tzv. garazove firmy), kterych diku bohu v poslednich letech ubyva.
0/0
9.12.2002 19:46

Vit

Re: Skoro zadarmo
Tak nevim, jestli deska od MSI a grafika od Asusu jsou brak, ale kazdy ma rad svoje vyrobce. Stejne tak si nemyslim ze alfacomp se povazuje za brakovou firmu, kdyz nebere 10000Kc za znacku.
0/0
9.12.2002 22:07

Pavel Gregor

Re: Skoro zadarmo
Nekdo z nas tu mluvil o vami zminovane firme? Otazkou zustava jak se tyto firmy dokazou postarat o sve zakazniky, behem zaruky nebo po ni, ne kazdy uzivatel si umi s problemem poradit sam. Kazdopadne MSI a Asus je dobra volba :)
0/0
9.12.2002 23:18

Vit

Re: Skoro zadarmo
Mluvil jste braku monotovanem "na koleni" tak se jich muzete zeptat jestli moje PC montovali na koleni nekde v garaži. ps: kdyby v te sestave byla Ati 8500 za cca 3500kc tak je vykon uplne nekde jinde
0/0
10.12.2002 15:57

Petr

Pamet?
Docela me pobavila formulace u toho drazsiho module FSC: "Paměť lze rozšířit až na více než 2GB". Kolik to tak asi muze byt?
0/0
9.12.2002 12:27

Roman Všetečka

Re: Pamet?
Již je upřesněno.
0/0
9.12.2002 15:51

Martin

Tak poradite???
Na IDNES se pise, ze poradite s koupi pocitace. Pred temito dvema predrazena sunkama by se melo varovat! Teda pokud clovek neoceni logo FSC na svem stole 100% prirazkou :-]]]
0/0
9.12.2002 12:18

civos

Kdo to proboha muze koupit ???
Po precteni obou "recenzi" nevychazim z udivu!!! Uz asi nema cenu komentovat vyroky o GK nebo pouzite RAMce (modul 256 a 128MB). Spis mi tu chybi nejake zhodnoceni. Trena neco ve smyslu: "Za ty penize si muzete jinde koupit pocitac bezesporu lepsi a mozna rovnou i 2." ... V uvodu pisete, ze je na prvni pohled jasne, ze to nevyrobil nekdo doma na koleni, pak se ale clovek docte takove neuveritelnosti, jako ze jsou pouzity 2 moduly RAM od ruznych vyrobcu, deska podporuje 6-ti kanalovy zvuk, ale vyvedeny jsou jen kanaly 2 a dat GF4 MX420 do pocitace za 40.000,- muze vymyslet jedine nejakej marketingovej moula (kdyz budu mluvit slusne). P.S. Ted jsem si nechal postavit pocitac (ktery hrave prevalcuje tu FSC "600") POUZE ze ZNACKOVYCH komponentu, a do 25tis. jsem se vesel bez problemu !!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
9.12.2002 11:56

Kamil

Test FSC
I mě pobavil výrok"v AGP trůní GeForce 4 MX-420 od firmy Prolink s paměťovou kapacitou 64 ". Tento marketingový tah nVidie, jinak se tato g.k. nedá ani nazvat, protože její reálný výkon v 3DMark 2001 je nižší než u GeForce 2 GTS, 32 MB DDR. Na počítači AMD XP 1600+ s GF2 GTS jsem dosáhl 4261 b. Tester této sestavy, buď neví o čem píše nebo se snaží být k FS loajální. Na tuto g.k. bohatě stačí Celeron
0/0
9.12.2002 10:53

Josef

Počítač pro sekretářku
Počítač za 25000,- je opravdu předražený a navíc složený z low end komponentů. Takovou sestavu s mnohem lepší základní deskou prodáváme do kanceláří pro sekretářky kolem 20 tisíc včetně XP Windows a spoustou dalšího software místo psacího stroje. Čekal jsem od tohoto článku opravdu mnohem více.
0/0
9.12.2002 10:08

Klidas

Nezlobte se na me,ale za tuhle hruzu chcete 40 tisic? Ze se nestydite. Chudaci lidi, kteri na tohle naleti. Za tuhle cenu si je schopen alepson trochu pocitacove gramotny clovek poridit sestavy dve a to se odvazuju tvrdit, ze i vykonejsi. Opravdu hlaska "o truneni graficke karty GeForce4MX" je k smichu. Pameti od ruznych vyrobcu - DES a HRUZA...384??? proc proboha? za tu cenu by se tech 512 urcite naslo...no proste kdo tohle psal, by potreboval dostat za usi.
0/0
9.12.2002 9:42

kamca

ostuda a nezavislost
Ze se nestydite delat Fujitsu Siemens Computer takovy PR a reklamu. Najednou se tesne pred vanoci objevi jako hlavni clanky testy DVOU pc od FSC! To urcite NENI NAHODA... Staci si to jen spojit s vetou "REDAKCE TECHNETU VYUZIVA NOTEBOOKY FUJITSU SIEMENS COMPUTER", ktera jistou dobu visela na homepage. Pak at mi nikdo nevyklada, ze Technet.cz je dobry ci dokonce nezavisly. TECHNET NENI NEZAVISLY, PROTO NEMUZE BYT ANI DOBRY. Take by me zajimalo, co ma redakce ci redaktori za neustale protezovani znacky iRiver...
0/0
9.12.2002 9:17

Ondřej Lavička

Re: ostuda a nezavislost

Nic. Nemame za to nic. V pripade Fujitsu Siemens Computers jsou jejich pocitace v testu prvni proto, ze firma je rovnez jako prvni na testovani dodala. Z toho vyplyva, ze vysledky testu byly publikovany jako prvni. Nasledovat budou dalsi vyrobci, jen pro Vasi informaci, stacilo by si precist uvodni ujednani, ktere najdete spolu se clanky na www.technet.cz/hw/testsestav.

Co se druhe otazky ohledne iRiveru tyce, je to podobne jako s Nokii na serveru Mobil.cz. Piseme o tom, co lidi zajima, a protoze prehravace spolecnosti iRiver jsou nejzadanejsi a clanky o nich nejctennejsi a zaroven firma uvadi na trh pomerne casto nove prirustky, neni nejmensi duvod proc o nich neinformovat.

Doporucuji Technet navstivit i zitra, najdete na nem test dalsich dvou pocitacu od jine znacky nez je FSC.

0/0
9.12.2002 9:43

Petr

Re: ostuda a nezavislost
No jestli za to opravdu nemáte nic, tak by vás měli vyhodit za blbost.
0/0
9.12.2002 16:05

Pavel Gregor

Re: ostuda a nezavislost
Na co vyhazovat? Redaktori se snazi byt objektivni a neazujati
0/0
9.12.2002 19:49

kamca

Re: ostuda a nezavislost
Me to fakt neprijde uplne cisty... Jak je to s temi notebooky? Mate od FSC zapujcene notebooky pro redaktory a pokud ano, kolik za to platite? Pokud mate a nic neplatite, muzu si i nadale o objektivnosti takovych testu myslet sve, protoze ruka ruku myje a zadarmo ani kure (natoz novinar) nehrabe :-)
0/0
10.12.2002 14:46

Dan

jsou to dva clanky ta reakce je k PC za 40kkc
tak nevim proc se zobrazuje u obou...
0/0
9.12.2002 8:58

Ondřej Lavička

Re: jsou to dva clanky ta reakce je k PC za 40kkc
Jedna diskuze byla pridana k obema clankum. Ty brebrepty v nich opravim.
0/0
9.12.2002 9:01

Dan

vetsinou nerejpu ale...
Cau, sorry ale kdo to psal? No mozna nejakej clovek co si to koupil... protoze pouzita terminologie, odpovida no... napr: ctecka DVD... co to je? popr. Windows home edition a to jako ktery? W2K nebo XP... no nic aspon to mohl nekdo skouknout nez se to pustilo na web. D.
0/0
9.12.2002 8:49

vita

nevim,nevim

"a v AGP trůní GeForce 4 MX-420 od firmy Prolink s paměťovou kapacitou 64 " toto je je výrok týdne.

p.s. pod článek alespoň dopište ,že se jedná o placenou reklamu!!!!!!!!

0/0
9.12.2002 7:46

Cool

More better then SHW
Sice žádný zázrak, ale more better then SvetHardware
0/0
9.12.2002 2:24

otakar schon

Re: More better then SHW
much better, priteli
0/0
9.12.2002 12:10

Michal K.

Re: More better then SHW

btw - na www.svethardware.cz

je uvěřejněn shodou okolností také velký test počítačů.

Nemohu si pomoci, ale vypadá mnohem věrohodněji. To jen tak pro informaci, já svůj počítač mám a rozhodně jsem se nevešel do 40 tisíc :)))

Pokud opravdu chcete pořádnej kompl, tak musí být s LCD. LCD musí být tak dobré, že se na něm dají hrát hry, tzn. musí umět fofrem zobrazovat.

takže bratru 60 tisíc.

 

0/0
9.12.2002 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.