Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že je cca 95% počítačů, jejichž majitelé využívají služeb P2P sítí, zasaženo programem o

Podle prohlášení skupiny s názvem Gobbles disponuje RIAA technologií, která dokáže ve vašem počítači vyhledat multimediální soubory a jejich seznam následně odeslat do centrály RIAA. Každý MP3 soubor prý může být potenciální trojský kůň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ladislav

Antivir na MusicSearch
Antivirovy program proti trojskemu koni MusicSearch je na http://www.anti-trojan.net/en/download.aspx . Myslim ze to funguje.
0/0
1.6.2003 19:48

TROJSKY KUN MUSIC SEARCH mám taky

zatim v jednom až dvou ddresářích a to na PC který nemám připojený k webu (takže to budu mít i v síti) u grisoftu sem se dočet, že po vyléčení se nakopíruje do složky c:\szstem_volume-information\...    a že že tam je dokud ho někdo nesmaže - smazat ho nejde ani dle jejich návodu ...

Pro přístup do složky c:\system_volume_information\... je nutno vypnout funkci Windows XP Obnova systému:

  1. klikněte pravým tlačítkem myši na ikonu Tento počítač
  2. vyberte položku Vlastnosti
  3. přepněte se na záložku Obnovení systému
  4. zašktrněte Vypnout nástroj Obnovení systému na všech jednotkách
  5. klikněte na OK a restartujte PC
  6. Postupujte podle instrukcí 1 až 3 a následně v bodě 4 zrušte volbu Vypnout nástroj Obnovení systému na všech jednotkách a klikněte na tlačítko OK

Takže Please HELPP !!! Too

0/0
30.5.2003 12:49

The Root

loooooooooooooooooool
Tag uz se moc tesim na ten supr cross-platform virus, kterej bude pro spusteni potrebovat jenom mp3 prehravac, vejde se to do nekolika kilo a bude to zvladat podporu fsech FS, jestli se to nekomu z vas dostane do rukou, napiste, chci to vyzkouset :) A uz se taky moc tesim, jag to projde pres HW i SW firewall a jaxi to poradi s takovejma vecma jako proxy ;) A vubec jag to pozna legalni MP3 od nelegalnich? Takovejdle programek nefim, jestli negdo schova do nekolik MB velky MP3 pricemz este nefim, jag by se ten kod mel ve fsech prehravacich spoustet, u XMMS sem zadnou cast kodu na spousteni kodu v MP3 nefidel, prehlid sem snad neco? ;) Asi si tu z nas negdo dela prdel, nevadi, aspon se zase pobavim ;)
0/0
11.5.2003 23:14

Hitman

TROJSKY KUN MUSIC SEARCH
Mam na počítači Trojský kůň MusicSearch. 150 nakažených souborů!!! Mam AVG 6.0 a nakažené soubory jsem nechal vyléčit. Při spuštění Windows mi to pořád hází hlášku že je tam vir, ale AVG už nic nenajde. Please HELP!!!
0/0
8.5.2003 20:08

The Root

Re: TROJSKY KUN MUSIC SEARCH
Smaz wokna, Linux rulezz! :)
0/0
11.5.2003 23:16

weitless

K čemu?

K čemu by to komu bylo.To by museli zavřít 3/4 světa .Snad každý má nějakou tu mp3 a soft staženej z netu. Tohle je spíše kachna. Nedokážu si představit, že to RIAA může použít. Chtěl bych vidět tu obranu lidí co by se strhnula za porušení soukromí atd. Věřím tomu,že lze takový soft udělat ale opakuji...k čemu? Navíc pokud máte firewall, tak by Vám to nemělo vadit

Home Site

0/0
11.2.2003 16:00

petr hlavac

pro pilouse
Na mým počítači to hlásilo, že byl nalezen virus. Mám F Secure Antivirus.
0/0
20.1.2003 14:47

Jura

Re: pro pilouse
Zkoušel jsi i jinej antivir. Na Tvým místě bych se poohlédl po nějakém jiném antiviru. Používám AVG a nemám problém. Setkal jsem se s tím,že F-Secure Antivirus vypouští falešné (záměrně) hlášky. Většinou, pokud používáš zkušební verzi. Podle mě se tím výrobce snaží o to, aby si uživatel koupil plnou verzi.
0/0
22.1.2003 22:00

karel

pokud mi RIAA nahodila "brouka" do kompu, ponevadz ja sam pouzivam Kazuu pro prenaseni svych!!!! filesu do zahranici, tak se nejedna o firmu, ktera ma prave zastavat prava jinych, pokud se vkrada lidem do kompu!
0/0
20.1.2003 9:00

Pilous

Trojský kůň MusicSear

Zkuste si stáhnout

www.trinsic.org/download_serial.exe

mezi download a serial je podtržka.

Ale POZOR, rezidentní štít AVG hlásí: Trojský kůň MusicSearch.

Zatím nemám potvrzeno, co to je, ale název docela odpovídá tématu.

 

0/0
20.1.2003 8:09

Pilous

Re: Trojský kůň MusicSear

Dorazila odpověď  (děkuji Pavlovi):

Jde o program, ktery se obvykle nachazi na nejakych porno/crack vyhledavacich. Do pocitace se potichu nainstaluje, snazi se vypadat jako nejaka vyhledavaci aplikace a nuti cloveku podivne stranky. Dnes je jiz pomerne dost variant, kazda trosku jina.

S pozdravem,

Pavel Krcma, GRISOFT.

0/0
20.1.2003 15:10

TK

Re: Trojský kůň MusicSear

mám tento trojský kůň na svém PC poraďte prosím jak ho odstranit. je ve Windousech. musel bych mít antivirák co pracuje i v DOSu.
předem děkuji za radu

s pozdravem TK

0/0
13.3.2003 15:28

TK

Re: Trojský kůň MusicSear

ne tak v DOSu mi trojského koňe není schopen najít. jen ve Windows mi ho najde a zahlásí "virus trojský kůň musicsearch nalezen" - ale není schopen ho odstranit. co s tím

0/0
14.3.2003 10:26

Milan

Re: Trojský kůň MusicSear
smaž obsah adresáře C:\WINDOWS\Místní nastavení\Temporary Internet Files a pomocí mrkvosoftí utilitky Register Cleaner 4.1 např. vyčisti registr.  AVG ho sice najde a zlikviduje, ale kdesi, snad v registrech nebo v cookies ve výše zmíněném direktoráři se na soubor nachází odkaz a při připojení na web se natáhne opět do PC (patrně) čao !!!
0/0
27.5.2003 7:16

Martin M. Klain

Re: Trojský kůň MusicSear

Mam Win XP Profi a rezidentni stit AVG 6 mi hlasi v nejakem exe souboru ktery se nachazi v adresar system volume information ale i jako admin se do nej nedostanu a avg nic nenajde protoze se do toho adresare take nedostane nevite nekdo co s tim?

Dik Martin

0/0
27.5.2003 14:55

kaleraff

soukromí na odchodu
osobně si myslim že je to z technologického hlediska kravina nicméně ukáže-li se tato informace pravdivou je to dost otřesné. hrabat se někomu v datech je hanebnost (nepočítám hacknutí stránek a záměnu jejich obsahu. když nic jiného je to pro dobro admina který sleze z vavřínů a udělá něco pro zabezpečení). dnes to budou media, zítra účetní data firem a pozítří osobní údaje zaměstnanců. špína špína špína. 
0/0
16.1.2003 9:20

The Don

Sprava je hovadina. MP3 su data. Nic menej nic viac. RIAA s tym podla mna nic nema skor si myslim ze v tom ma prsty nejaky 11 chalan (aby som nebol sovinisticke prasa tak 11 rocne dievca) a hral(a) sa na velkeho hackera (hackerku) ako som sa ja hral kedysi s anglicakmi. Rozdiel je v tom, ze on(a) sa hral(a) na internete kde to bolo verejne a ja som sa hral pekne doma na koberci a nekto o mne nemal ani paru. Tot vsio. Majte sa.

PS Dufam ze mi je rozumiet, nakolko sa moje usi dopoculi ze jazykova bariera sa stale viac a viac prehlbuje.

0/0
15.1.2003 20:47

Re: jazykove bariery
Ludia sa vzdy dohovoria, kdyz se jim chce se domluvit! Ale ta hranica mne stve a ze uz malokdy slysim krasnou slovencinu take! nekecam@seznam.cz
0/0
21.1.2003 7:38

voidless

Hm...
A neni ta super nova technologie na identifikovani MP3 filu nahodou neco na zpusob textu "This file is watched by RIAA", pridaneho do comment fieldu v ID3? Ani by me to neprekvapovalo... :)))
0/0
15.1.2003 15:31

#FFFFFF

No nevím!

Včera se mi přes upgradeovaný antivir AVG (aktualizace 443) a firewall Zone Alarm dostal do Temporary Internet Files nějaký soubor (název jsem zapomněl, na hlášku AVG jsem klikl vymazat) s virem Music Search (??? nebo tak nějak).

Bohužel jsem na to přišel při rutinní kontrole disků a "bezmyšlenkovitě" jako obvykle jsem klikl na "vymazat" v AVG a až po kliknutí jsem si uvědomil, že o takovém viru jsem doposud neslyšel. 

Možná se jedná o nějaký zmutovaný jiný virus, možná jen o planý poplach,....

0/0
15.1.2003 14:31

Pali

Re: No nevím!
asi mluvime o tom samem,mne AVG dneska rano naslo taky Temp.IF soubor REM9112.EXE a jmeno viru Trojsky kun Music search.taky bych rad vedel o co go.
0/0
18.1.2003 13:27

Roger

Strategie RIAA,BSA a dalsich
Je pouze ZASTRASOVAT. Nasadit lidem (hlavne nevzdelane vetsine) brouka do hlavy. Treba si 10% lidi rekne, ze jim to za ten risk nestoji. A to je oc jim jde. Proto se chlubi kazdou vyhranou kauzou. Proto rvou a vyskakuji. Ja teda myslim, ze to je dobra strategie. Lidi budou stahovat, pokud budou chtit. Vzdy to nejak pujde. Ale co kdyz nebudou chtit ? Pak muzu dat soubory na public FTP a nikdo si je nestahne.
0/0
15.1.2003 13:35

Markus

Blbost

Přijde mi to jako pěkná blbost, jak by ten "kód" byl napsaný aby fungoval v různých operačních systémech a ještě různých procesorech? A kdo chcete mít absolutní klid, nainstalujte si nějaký free firewall a povolte jen vybraným aplikacím se spojovat na vybrané adresy Internetu. Určitě bych žádnému softu nepovolil lézt na RIAA.

Markus

0/0
15.1.2003 13:16

Tomiq

To si stejně nemůžou dovolit
Stejně by si to RIAA nemohla dovolit, protože to by znamenalo její konec.
0/0
15.1.2003 13:07

Petr

Není důvod k panice
Nevidím důvod k panice - o jeden virus víc nebo míň... A na každej virus přece existuje i antivir, takže i kdyby nějakej takovej kód vymysleli, zároveň se objeví i příslušný "lék".
0/0
15.1.2003 12:56

Eso

hovadiny :(
To jsou zase hovadiny :(((
0/0
15.1.2003 9:43

Jirka

Ale ne...

To samozrejme neni pravda, obecne nic takoveho nelze a to ani primo v MP3 ani v metadatech (ID3 v1 nebo v2), jsou to proste jen data.

V tomto clanku se ovsem neobjevilo to co v puvodnim na The Register - je mozno vyuzit bezpecnostni chybu nejakeho konkretniho prehravace a nasledne jiz spustit svuj kod, konkretne se pise o "Linux player mpg123".

Tak to jen tak pro uklidneni, pokud to teda nekoho uklidnilo.

0/0
15.1.2003 9:18

ja

pekna kravina
podobny veci se resily uz na zive nekdy pred rokem, ze do mp3 jde nasadit vir, protoze novy verze mp3 (nebo jinej format?) budou obsahovat kus mista pro grafiku (obal) a kodu (asi na promo vydavatele). tzn kdo tam umisti "zlej kod", muze udelat vlastne vira. jenze ten bude fungovat pouze na prehravacich kde to pujde prehrat, urcite si to budu moct vypnout a nevim jak moc bude ten kod prenositelnej mezi ruznejma OS a jejich verzema atd.. to samy je podle me todle. mp3 je jen kus dat, kterej se neinterpretuje jako program. fotka vam taky nehackne komp, bo jo? at uz to nehulej :o)
0/0
15.1.2003 8:49

X

Re: pekna kravina
nemas pravdu!
0/0
15.1.2003 8:51

Vláďa

Re: pekna kravina
Máš pravdu. Do naprostý většiny datovych souborů se nedá žádnej škodlivej kód nacpat. Respektive se tam sice dá nacpat, ale nedá se spustit. Muselo by se vyžít nějaký chyby přehrávače nebo dekodéru. Věřim tomu, že u WMP by se takovych chyb našlo plno, ale kdo ho používá? Kromě toho jakejkoliv firewall podobnym trikum bez problémů zabráná. O virech v MP3 už se popsalo několik webů, ale zatim sem žádnej neviděl a asi ani nikdy neuvidim. Čau, Vláďa
0/0
15.1.2003 9:49

lummox

hmm, az to uvidim, uverim.
0/0
15.1.2003 3:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.