Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochrana TCPA - kladivo na piráty, nebo digitální diktatura?

Počítače a internet nám dávají svobodu. TCPA ji chce všem uživatelům vzít. Za pár let nebude možné nainstalovat software bez povolení a uživatel si nebude sám moci postavit PC. Vše bude pod kontrolou stále se zvětšujícího sdružení velkých SW a HW výrobců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

technik

tcpa versus programatori
v dnesnom svete pokial kod nebude variabilny si pomozu odbornici na celom svete aby to zlomili a nebudu sa hrat na mys a kocura :-) ked to nepotrva mesiac potrva to rok ale pridu na kombinaciu ako na to
0/0
17.12.2003 14:27

dutch3s

cha cha,to urcite :P
zas tak huusty to nebude :)))tohle jim nemuze projit :O
0/0
14.12.2003 2:04

MistrX

TOTALITA uz i v PC svete OMFG!!!
no comment !!
0/0
13.12.2003 21:12

velveet

tak dobre so sa uz dlho nepobavil

0/0
13.12.2003 20:40

rodier

ale tcpa uz tu je..
podivejte na konzole. tam muzete spustit jen originalni CD, jakekoliv vypalene (i kdyby na tom byli vase soukroma data) proste nespustite. a vysledek ? modchip za 30$ no comment :o)) navic to ma podporu 1 senatora ze 300 kteri sedi ve vlade USA. A co na to antimonopolni urad ? ktery je vazan mezinarodnima smlouvama ? ha ? :))))) I 0wnz j0000 Microsoft zaplatil 100M $ za to, ze do windows cpe IE a tim zhorsuje postaveni konkurence.. a Intelu by proslo cpat do jejich HW nakej fritz chip kterej by znemoznoval pouzivat softwatre od jakekoliv firmy dle me volby ? LOL
0/0
30.10.2003 0:46

Fallout

System je na hovno
Navic kdyz si uvjedomime, jak se v IT vydelavaj penize - ten princip - nekdo neco napise, paxe to 1000000x naklonuje a draze prodava. Kdyby to fungovalo (neexistovalo by piratstvi), tak je to nejefektivnejsi zpusob zdimani penez. Ale nic neni tak jednoduchy, voni si bussinesmani myslej, ze budou triskat prachy jen tak, nechtej pocitat s tim, ze lidi proste nejsou zas tak blby - nebudou rozhazovat prachy jen tak, kdyz maj doma hladovy deti. A vim o cem mluvim, sam pracuju jako developer a vim, ze nas produkt je dost drahej. Navic, dyt soucasne operacni systemy na bazi oken nejsou vubec stabilni. SQL servery maj hafo chyb (fcera vir-worm, dneska nejdou replikace pres net, zejtra to bude co?). A takovejhle software ma bejt zabezpecenej na HW urovni? Hahaha... To je jako tankama hlidat pernikovou chaloupku. Navic by to byl monopol - sice ne v pravem slova smyslu (nadvladu by nemela jedna firma, ale hodne firem sdruzenych pod jakousi organizaci), ale byl by. A to je prece proti zakonu, ne? Musela by pak existovat i nezabezpecena neomezena alternativa. Vliv penez by ale mohl zpusobit to, ze by zadna alternativa hodne dlouho nebyla. Zavjer: v soucasnym ekonomickym systemu jsou na spici ty nejvetsi a nejmocnejsi giganti, kteri ale spolupracujou s jinejma gigantama - ti vsichni videji svej jenom zkrze nazelenalou zari penez. A tito take urcuji osud nas vsech - je to tak spravne?
0/0
14.2.2003 10:41

Matej

Zlate ceske rucicky si poradi:-)
Vubec se neobavam nejake diktatury.TCPA je jen velka nafoukla bublina.A kdyz se jim to nahodou preci jen povede, tak pojedem vseci na 486:-)
0/0
10.2.2003 10:36

Khon

Re: Zlate ceske rucicky si poradi:-)
Proc na 486? Do meho kompu s Athlonem 1800+ ktery mam ted mi zadny TCPA nic nenasleha:-)))))))A nez se jim to povede tak si stacim jeste nejaky lepsi prikoupit:-))
0/0
10.2.2003 21:23

Dejvi

Re: Zlate ceske rucicky si poradi:-)
No kazdej se modli aby to tak nebylo a mysli si ze je to blbost ktera nikdy nemuze vyjit. Prece ale jen podivejme se na nazor lidi u nas, komunisty uz nikdy ne a pritom porad lezou na pomyslnem stupinku oblibenosti. Takze bych rekl ze stat se to muze i kdyz.. nez se jim to povede tak kazdej bude mit doma alespon nejakyho 4Gh a potom nez aby si kupoval takovejhle cip s ocharanou tak radsi pojede sice na pomalejsim ale na takovym kterej ho nebude hlidat jak BIS. Takze si myslim ze to tak horky nebude, kazdej se jim na to vykasle a doplati na to jenom ty firmy co to budou podporovat jako Intel atd. protoze prave jejich vyrobky se nebudou prodavat. a jestli tak v tak malem meritku ze od toho upusti.
0/0
30.10.2003 8:26

Khon

Chytrost

Je to opravdu dobra snah jak vrazet dalsi miliardy do nesmyslneho ochraneho systemu a tim zvysovat koncovou cenu produktu. Mozna kdyby se  odecetli naklady vynalozene na vyvoj novych a lepsich ochran (ktere stejne vydrzi max. 1 mesic) od ztrat ktere utrpi piratstvim (podle nich) tak bychom dospeli asi k zajimavym vysledkum. Myslim ze by to vyslo nastejno jako kdyby nebyli zadne ochrany ani piratstvi. Ale co at se vsici snazej, ja totiz verim jedne zakladni veci: jakoukoli ochranu vymysli pouze clovek a klidne bych se vsadil, ze vzdy na svete bude existovat alespon 1 chytrejsi ktery takovou ochranu zmakne. Taky by si vsechny ty firmy meli uvedomit, ze pokud budou sve produkty prodavat za premrstene ceny tak se piratstvi nikdy nezbavi. Podivejme treba na knihy, pokud bych chtel nejakou okopirovat tak me to prinde na mnohem vetsi penize nez koupe originalu, tok co bude pro me lepsi!!!!Kdezto software je na tom obracene, pro me je jednodussi si koupit CD za cca 20 Kc a nahrat na nej program v cene treba 50000,- Kc. Co se tyce Ameriky tak to je kapitola sama pro sebe, oni porad vykrikuji jak jsou svobodny stat, ale pokud se podivam na vsechny veci co tam provadi tak podle meho nazoru jsou svobodnejsi lide ve vezeni v Thajsku!!!Americane nedelaji nic jineho nez se porad o neco soudi, jednou se tam zahlti vlastni svobodou:-))Pokud tam takovy zakon projde tak at si ho tam hlavne nechaji a nenuti do toho zbytek sveta!!!

 

 

0/0
10.2.2003 1:16

MiG

MUAHAHAHHAHAHAHAHAHAH
To je ale takova blbost že to ani nemělo cenu číst.
0/0
10.2.2003 0:47

petnik

TCPA je jen dalsi strasak
Neverim tomu.Takovychto pokusu bylo v minulosti nekolik obvlast v americe. Udelat to proste nejde. Ale budis pokud pripustim ze je to mozne nevidim ovsem zpusob jak by USA donutily zbytek sveta jejich novou uzasnou technologii pouzivat a zaintegrovat to do svych zakonu , mluvim hlavne o Cine atd.. Pokud vyrobci hardware budou integrovat ochranu do svych vyrobku budu mit pet dalsich alternativnich treba i mene vykonych a na mensi technologicke urovni z taiwanu nebo ciny. Na takovem zarizeni si potom spustim svuj linux nebo neco jineho a VY VELIKE AMERICKE KORPORACE JDETE DO PRDELE.Myslim ze vyrobci software take nebudou chtit prijit o trhy mino USA ale mozna jo.. Ani pro vychodni vyrobce by asi nebyl problem proste potom vyrabet zarizeni s ochranou pro USA a bez ochrany pro zbytek sveta a neprijdou tak o nic.Vysledek bude jednoznacny velke korporace jako SUN,IBM,AMD atd.. se dostanou do ztraty a nakonec zkrachuji nebo omezi svoji cinnost, jiste se vsak az do konce budou snazit tuto teorii podporovat :-). Nahravaci spolecnosti budou vycucavat pouze ty kteri si chytre koupi pocitac s ochranou ostatni po nove verzi deCSS budou v pohode prehravat a kopirovat prez internet filmecky a warez a samozrejmne to ti s ochranou nebudou moci,takze svuj pocitac nebo topinkovac za nekolik dni vyhodi a poridi si desetkrat levnejsi pocitac nebo topinkovac z taiwanu na kterem to pujde a to i za cenu o neco mensiho vykonu. A tak dale ... je to proste utopicka myslenka takze se OPRAVDU NICEHO NEBOJIM :-)
0/0
7.2.2003 15:38

dan

blbost
to nemuze projit ...
0/0
7.2.2003 11:31

ff

dsa
sadsa
0/0
5.2.2003 16:16

RayeR

Pomalu ale jiste

No kdyz vemu jak jde technicky vyvoj rychle kupredu, jak je vyrobci rychle realizovan i kdyz z neceho zrovna nadsen nejsem. Jako napriklad motherboardy - napred zlikvidovali sbernici ISA, ze pry je to zastarala a pomala sbernice. Pritom je spousta zarizeni, kterym ta propustnost staci a stacila by nadale. A co teprve majitele specializovanych drahych karet... Ted koukam, ze uz se cacinaji likvidovat porty COM a LPT (Abit), dalsi bude zrejme radic FD, porty PS/2....

No a stejne tak rychle jako vyse uvedene mizi, se do MB zacnou integrovat tyhle svinarny. Uz jsme tu preci meli kauzu se seriovym cislem pentia, je jen otazkou casu kdy to nakonec prosadi. Micro$oft se o to snazi uz dlouho a pokud dostane na svou stranu vecinu vyrobcu HW, tak je to v riti. Pak se asi svet rozdeli na TCPaky a neTCPaky, jako byla driv USzona a Ruska zona. Ted to bude treba vyrobci US vs China.

A kdyz tak sahnu do historie, jeden takovy podobny uspesny pokus uz tu byl - kdyz za II.sv. valky chodili nacisti a vymontovavali lidem rozhlasovych prijimacu kratkovlnne civky, aby nahodou neco nechytli. V obchodech byli k dostani jen bakelitova DKEcka rovnou bez KV. A beda tomu, kdo by si to tam nabastlil zpet, toho mohli klidne zastrelit i s celou rodinou....

0/0
5.2.2003 14:33

xeromak

To nikdy neprojde

Už vidím jak celá Amerika podpoří spojení několika obrovských gigantů v jeden vetší celek.
Když rozdělily Microsoft tak asi težko povolí něco takového, je to spíše nějaké bubu na uživatele.
Když začaly DVD tak velcí machři si řekly: "nebudeme prodávat DVD-RW, aby se tolik nekradlo" no a jak to je dneska? DVD-RW koupíte už za nějakých  10 000 Kč :-) Stejně tak si rozdělily svět na nějaký regiony, a dneska? Dneska se dá koupit stolní DVD který přehrává všechny regiony a velcí machři dělají DVD přímo uspůsobené pro četení MP3.
Takže i když by se jim to všechno povedlo tak stejně časem se rospadnou protože budou chtít vydělávat a né chránit nějaký software firmyčky.

0/0
5.2.2003 14:33

Pete

Tak kdyz certifikace tak certifkace ...
Nekde nize jsem psal o chipu, kterybude odpovidat na vse je to v poradku je to certifikovane, pokud neprojde chip, prece se da neco napichnout na kabel do netu (popr. primo na modem ci sitovku) a ten odesle pozadavek na certififkace prijde zamitnuti, ale nez se dostane dovnitr bedynka to zmeni na kladne potvrzeni a jsou kde? pekne v pr****. :)
0/0
5.2.2003 13:18

Fallout

usa sux
No a pak si namastej kapsu akorat borci, kery vymyslej krabicku, kterou si za 2 litry koupis, nasadis do PC a budes mit zas vystarano - neco jako upravenej Playstation chip. Je to cely totalni zhovadilost. Akorat dalsi zpusob jak oblbnout lidi. To uz tady bylo xkrat. A bude to tady ZAS HHUHUHUEEEHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! Si nemyslete, ze zivot bude prijemnejsi.. Do toho jeste nejaka valka (c) by USA. Jojo, nenavidim fsechny mocnosti, co kdy kolonizovali ten kontinent, na kterym se nyni rozprostira jedno z nejcernejsich mist svjeta. Kdyby tam tedkon zili jeste indiani, to by bylo.... Jiny :)
0/0
14.2.2003 10:11

Richard

Pomalu si balím kufry ...
a stěhuju se dál na východ. I když, kdo jde pořád na východ, přijde na západ. Tak snad na jinou planetu ? Ale myslím, že to nebude nutné, to snad nemůže projít. Abych demonstroval nesmyslnost tohoto nápadu, budu ode dneška tvořit umění a SW zdarma :-) (on by mi za to stejně nikdo nezaplatil)
0/0
5.2.2003 12:40

Drummer

Bulvár
Že se zabýváte takovou blbostí. Copak nevidíte, že Technet se za honbou co největší čtenosti neváhá zařadit po bok Blesku a podobným. Tuto tendenci pozoruji již delší dobu.
0/0
5.2.2003 12:08

šoufl

Re: Bulvár
Drummer ... ty jsi ale puk :) ... a kdo by nestál o co největší počet čitatelu? Když se neumíš rozumně vyjádřit ke článku, tak si svý rozumy nech pro sebe.
0/0
7.2.2003 0:02

enki

kapitalismus
je o tom, že firmy nabízejí zboží, které je žádané zákazníky. Takže jde o to, jestli se podaří firmám, které o to opravdu stojí přesvědčit většinu trhu o tom, že to pro něj bude mít nějaké výhody. Respektive, pokud se třeba většina američanů rozhodne, že to chce ve svých počítačích mít, tak to tam mít bude, ale vznikne tím podle mne obrovský trh zbytku světa, kde se prosadí jiní výrobci.
0/0
5.2.2003 11:06

sadads

Neni mi jasna jedna vec
Neni mi jasna jedna vec: pokud budou veskera data certifikovana a certifikace bude stat tolik, ze si ji budou moct dovolit jen velke firmy, tak k cemu tedy bude veskera vypocetni technika beznym lidem ? Kdyz, abych mohl vytvorit dopis ve Wordu, neskenovat obrazek, udelat vykres, ci cokoli jineho, budu potrebovat certifikaci. To je prece zakladni potreba uzivatelu vytvorit datovy soubor(at uz jde o text, grafiku, program nebo cokoli jineho) a sdilet ho s jinymi uzivateli. Pokud tedy bude prikazana certifikace pro vsechno, nebude vubec mozne vypocetni techniku pouzivat. Pokud ale budou certifikovane jen programy a data budu moct normalne vytvaret (tj.napr. bez certifikace napsat a odeslat dopis), tak cely system postrada smysl, jelikoz mi nikdo nebrani v tom, nahrat kamerou nejnovejsi film a jako datovy soubor jej sdilet s kamarady (a proti tomu se prece bojuje, ne ?). Je technicky nemozne zajistit to tak, aby byl zlikvidovan veskery warez a zaroven uzivatele mohli pocitace vubec pouzivat (pouzivat ted myslim kreativne - psani textu, kresleni) - za predpokladu dodrzovani "novych" zakonu. Bud nastane absolutni konec jakekoli vypocetni techniky pro normalni lidi a nebo jim bude nejaky ten warez stejne proklouzavat. K cemu je mi digitalni fotak, kdyz budu muset nechat fotky certifikovat, abych se s nimi mohl pochlubit kolegum z prace ? Podle me je nejlepsi to nechat tak, jak to je a TCPA pouzit jen dobrovolne (armada, statni sprava, bankovnictvi...). Tim by se predeslo tomu, ze si v bance nekdo pusti nejaky programek a naplni si konto a nebo ze velka firma prijde kvuli prehlednutemu viru o veskerou dokumentaci a ucetnictvi. Zavest to ale povinne ? Vzdyt spousta mladych lidi uz jede prevazne digitalne - najednou by si spousta lidi napriklad musela vytisknout na papir tisice fotek z dovolene, aby o ne neprisla, protoze nejsou certifikovane a tak by je centralni pocitac nikomu nedovolil zobrazit a disk by je odmitl ulozit, vetsina kapel, co nejsou zrovna v hitparade a topi se milionech by si zas mohla nahravat na kazetak v garazi (pokud nezakazou i to) a tak dale.
0/0
5.2.2003 11:02

Breta

Re: Neni mi jasna jedna vec

> pokud budou veskera data certifikovana

good point... rekl bych ze tohle je poznamka, ktera rozhodne stala za precteni. Jako jedna z mala. A rozhodne chybela v clanku

Jinak ten clanek fakt klesla, ale nikoliv na uroven bulvaru, ale tak MF(MF je aspon trochu seriozni zdroj), jen informuje ze event nastal a chybi mu vlastni nazor, seriozni uvaha nad informaci, poradne zpracovani.

Je to jen pokus o generovani umeleho eventu. Vzdyt to zdruzeni uz musi existovat nejakou dobu a urcite se o nem pise a mluvi uz nejaky cas - autor mohl udelat o trochu vic reserse a kousek prace a uz by to bylo uchazejici.

... Ctrl+C, Ctrl+V plus trosku vlastnich nic nerikajicich kecu do toho. To me naucili na vysoke skole taky .

Ale to neni v cesku nic zvlastniho - je to dano tim, ze maly cesky trh nezaplati kvalitnejsi papirovou novinarinu (natoz internetovou) na jakou se muzete potkat treba v BBC,Ch4,Guardian etc..

Takze hodnotim za 4. 

Breta

0/0
6.2.2003 10:03

Lvicek

Beru to z te lepsi strany. Mozna nam to umozni realneho Matrixu :o) Vzniknout undergroundy bojujici za prava lidstva :o) Stovky nasich delniku a radovych bohacu bude doma pajet vlastni HW, aby prosadil myslenku sveta "volnych myslenek" .. sveta filozofickyho raje.

Ale ne, tak vazne. Myslim si, ze tento system nebude prilis v lasce. Je mi uplne jasne, ze po nem nejprve sahnou skoly apodobne instituce, protoze ty uz stejne podobne veci monitoruji. Mezi nami, verim, ze jako jaka koliv jina fce procesoru, pujde i tato fce vypnout prave pro ucely altenativniho vyzuiti. Tim si to vyrobci urcite posichruji. A muzeme hadat, jaky system bude jako prvni tuto funkci zapinat :P

0/0
4.2.2003 23:19

Dr. Moreau

názor ostrovana

nejlepší na tom je, to jak si ty firmy vypočítavají ztráty, tj. o kolik je piráti připravily. vtip je v tom, že jestliže nějaký student používá na úpravu obrázků adobe photoshop, tak firmě adobe nevzniká vpodstatě žádná škoda, protože on z toho využívá jenom několik základních funkcí, bohatě by mu stačil nějakej freeware/shareware. čili kdyby na to došlo, tak se bez toho pohodlně obejde (tzn. nekoupil by si to). na druhé straně pokud na 10 počítačů např. v dtp studiu nainstalujete nelegálně software, tak ste opravdový zloději, ale to si dneska dovolí málokdo. stejný to je s i hudbou a filmem. opravdový fanda nějakého filmu si na něj několikrát do kina určitě zajde, velký fanda si třeba koupí i dvdčko, ale spousta dalších lidí, kteří na ten film nečekali jak na smilování se na něj podívá doma (nelegální kopie) a s tím, že to byla blbost to smažou. pokud by neexistovala možnost vytvořit nelegální kopii, tak by se bez toho obešli (prostě by to nekoupili). podobné je to i mp3trojkami, lidi maji na disku desítky giga hudby, ale tak 60-80 procent z toho slyšeli jednou nebo vůbec, a opět by se bez toho obešli, kdyby si třeba poslechli ukázku v obchodě.

čili všechny tyto snahy omezit pirátství nebo šíření nelegálních kopií, na to jdou špatně, chyba není v uživateli, ale na tom druhém konci. jestliže náklady na výrobu cédečka se pohybují kolem sta korun (což je míň než  u kazety) proč stojí 600??? tím že to cédéčko zabezpečí nějakou ochranou (která něco stojí => další nárust cen), nikoho nedonutí si to koupit, spíš ho donutí tu ochranu obejít. vydavatel pak zjistí, že se to neprodává, ale potřebuje prachy a proto zase zvedne ceny a uvede novou ochranu, za ty prachy si to pak koupí ještě míň lidí, zase zvednou ceny...... a pořád dokola.

nakonec se všichni ohánějí miliardovýma ztrátama, přitom si ty čísla cucají z prstu, protože prostě nejde zjistit kdo co používá nelegálně, teda zatím.....................

0/0
4.2.2003 21:32

pivko

Re: názor ostrovana
no na ty strance antitcpa.com, nebo jak se to jmenuje, je odkaz na vystizny nazor jednoho britskeho promimentniho pravnika, a sice, ze autorske pravo je spolecensky tolerovano proto, ze jeho bagatelni poruseni (pod cimz je mozno si predstavit treba pujcovani CD kamaradovi, nebo mozna i uzivani nelegalniho SW pro vlastni potrebu) neni postihovano. cili paradoxne, mozna by tohle vedlo k zaniku celeho copyrightu, protoze prece jenom, par softwarovek a komediantskych firem nemuze jit proti cele spolecnosti.
0/0
4.2.2003 23:36

Re: názor ostrovana - souhlasím s Vámi
Souhlasím s Vámi, ochranné autorské organizace jsou ale krátkozraké - teror - např. účtování písniček u táboráku nebo ve školním divadle - mohou vykázat jako svoji maximální účinnost, ale je obtížně vyhodnotitelný negativní dopad takových blbostí.
0/0
6.2.2003 8:42

Petr

to nehrozí
Pokud se výrobci rozhodnou montovat to do svého HW, objeví se někdo jinej a ten bude mít panečku ale velkej trh. Ostatní z toho vycouvaj, když zjistěj, jak jim mizej prachy.
0/0
4.2.2003 20:12

Honza

Re: to nehrozí
Jak velkej trh? Ten trh bude mit narizeno nabizet a prodavat pouze TCPA masiny a vsechno ostatni bude mimo zakon. Prachy se naopak jenom pohrnou, bohuzel pouze do kasicek nadnarodnich korporaci. Az z toho mrazi, snad to neprojde.
0/0
5.2.2003 8:43

jou

Re: to nehrozí
plativalo, ze svobodny svet je na tom lepe nez nesvobodny, utlacujici komunisticky, treba v Cine. Zda se, ze i kdyz je jasne, ze Cinanum, pro nas bohuzel, patri budoucnost, jsou prizpusobivi a jejich moc, tak zapadni mamon nas zase privede do hrobu. Svobody bude paradoxne vice v Cine, dekadentni zapad se utopi ve vlastnich srackach, barbari opet zaplavi Rim. History will teach us nothing..... little bit of history repeating.
0/0
5.2.2003 10:22

Alenka

mno, nic neni neprekonatelne, doufejme...
0/0
4.2.2003 16:35

Martin Pilny

Re:
Mate samozrejme pravdu, ale v tomto pripade to prilis nadejne nevypada. Hlavni nadeji zustava pohrbeni celeho projektu jeste pred jeho realizaci.
0/0
4.2.2003 17:06

Barbar

Toto povede ke vzniku obrovských Mafií s obrovskou mocí!

Jistě si vzpomínáte na ameriskou prohibici, kdy bylo hlavní myšlenou: LIdi chlastají??? Tak to úplně zakážeme a bude to nelgální!

Tento čín měl za následek vznik černého trhu, nelegální výrobu lihovin, jejich komzumování neustalo a naopak vznikly "spolky lidí", které měly pevnou hierarchii a udržovaly si neuvěřitelnou moc a vládly obrovskými finančními prostředky... takže i když později prohibice skončila tyto nelegální "spolky" označované jako mafie díky svému postavení, které získaly vesele pokračovaly dál až do dnešní doby a vymýtit se je nepodařilo ani do dnešního dne a to už je více než půl století!!!!

A nyní si vláda USA položila otázu: Lidi stahují a užívají nelegální software??? Tak jim to úplně zakážeme a bude to nelegální???

Jenomže narozdíl před 60 lety to bylo ještě jakš takš jenomže dnes kdyby vznikaly mafie založené na IT, tak by měly kontrolu nad informacemi, takže jejich moc by byla obrovská a Bonano by proti nim byl žabař!!!

0/0
4.2.2003 15:26

zhulenostDost

uz se vidim ...
... jak bezim do kramu a prosim obchodnika at mi proda zasrackovany PC. Srandisti! To rozjedu radsi starou 286 nez ze sebe nechat delat loutku nadnarodnich gigantu. LOL!!! At si ty svy ochrany nacpou do prdele, protoze lidi se jim na ne stejne vyserou. Nebo si snad nekdo zvas chce neco tak omezujiciho koupit??? Nebo ze by chteli PC s touto ochranou davat zadarmo ... to uz se urcite nejaky blbci najdou
0/0
4.2.2003 15:08

Pete

Ještě tu nezaznělo ...

Pokud to bude jen chip, neda se nahodou odvarit popripade privarit jinej, kterej mu bude na vse odpovidat - ano vse v poradku

Pripada mi to stejne jako kdyz nekdo rika nas pocitac pripojeny na internet je dokonale zabezpecen proti utoku po siti. NENI - pokud k nemu vede drat (mysleno sit s propojenim az do internetu i kdyby mezi tim bylo 100 firewallu tak neni zabezpeceny)

Takze klid ...

0/0
4.2.2003 14:54

Martin Pilny

Re: Ještě tu nezaznělo ...
Cip je prvni vlna, v druhe vlne uz by to melo byt integrovano napriklad do CPU a vsech ostatnich pocitacovych komponent.
0/0
4.2.2003 15:49

nobody

Re: Ještě tu nezaznělo ...
no ale to jeste neznamena ze jinym kusem HW ho nemozno obelstit
0/0
15.12.2003 18:47

Yarda

A co Prohibice?
Nebude znovu uzakonena?
0/0
4.2.2003 14:14

Re: A co Prohibice?
JO PŘESNĚ :O)))
0/0
10.2.2003 0:52

MT

Ani v USA to nemůže projít - nelze diskriminovat malé firmy
Ani v USA to nemůže projít - nelze diskriminovat malé firmy, které nemají na registraci, nelze omezovat použití PC pro speciální účely, nelze omezovat ty, kdo chtějí používat LINUX či co to bude potom, nevěřím, že by někdo, kdo dělá systém pro klasifikované (čti utajované) informace, připustil jiný hluboce hardwarový nebo blízko jádra pracující systém. Navíc se domnívám, že tato debilita se zvolna utlumí, až někdo udělá skutečně kvalitní průzkum, co a jak je kradeno (zatím se to dělalo jen pro firmy, které od dodavatelů chtěly slyšet výsledek, a tak se jim ho dostalo. Ono po katastrofálních výsledcích to dojde i RIAA (až nebude dost peněz na právníky, kteří tam vymýšlejí pitomosti). Zatím se zdá, že neexistuje smlouva složitější a ze zákazníka činící nesvobodného člověka , než je to, co akceptujete, když si kupujete nějaký software. Např. knížku (často plnější autorského umu, než některý SW) můžete komukoli půjčit nebo prodat v antikvariátu, ale co SW? Ve smlouvách je velmi často hrubé omezení vlastnických práv, vy si SW vlastně nekupujete, ale je vám milostivě propůjčen, za děsné peníze, aniž by ten, komu platíte, měl jakoukoli odpovědnost . Tento systém "us právníků" a krátkozrakého byznysu omezuje rozvoj IT, protože umožňuje monopolizaci. Přesto si myslím, že navržený systém TCPA by ve svobodném světě neměl projít.
0/0
4.2.2003 13:34

Chorche

Re: Ani v USA to nemůže projít - nelze diskriminovat malé firmy
Von egzistuje nějakej svobodnej svět ? Možná něgde nákej vostrof ve francouský polynéziji. Celej tendle zasranej svět je zmanipulovanej a nesvobodnej.... :(
0/0
4.2.2003 14:50

SUP

Re: Ani v USA to nemůže projít - nelze diskriminovat malé firmy
Mas kurevskou pravdu ale tezko neco nadelas
0/0
10.2.2003 0:58

Wero

TCPA
Nedavam tomuto vymyslu moc velku sancu na prezitie.
0/0
4.2.2003 12:37

pingl

ze by cas pro OS X a jinou platformu? .... nebo i tam se takove sracky budou implementovat?
0/0
4.2.2003 12:09

Martin Pilny

Re:
Nebudou, ale jednoduse si zadny nekompatibilnich operacnich systemu na TCPA pocitaci nepustite. A kde nebude poptavka nebude ani nabidka, nidko vam software zadarmo nenapise.
0/0
4.2.2003 12:42

nobody

Re:

to neni celkem pravda ...

a co jiz nekde vyse spomnely linux? napsal ho snad nekdo pro penize?

0/0
15.12.2003 18:57

Jindra

Ať žije totalita,
už schází jen povinný čipování lidí.A ke všemu dříve nebo později dojde,jen vidím,že to bude mnohem dřív,než bych si před pár lety pomyslel.
0/0
4.2.2003 11:56

Chulda

Prechod
A co chces udelat se starym HW a SW? Postavis mimo zakon miliony soucasnych stroju? On-line DB je pro aktualizaci HW, aby vedel o novych kodech nebo ceho. Nejaxe tam ta informace musi dostat - zfalsovat udaje. A kdyz budes off-line, taxi novej soft nespustis? Tu sajtu sem necet a nijak me nevzrusuje. Jinak ono je fajn, ze ostatni zeme bez USA SW nemuzou byt, ale oni bez nasich prachu taky ne. Tu sajtu sem necet, tak je mozny, ze i s tim pocitaj, ale vubec mi neni jasny jak.
0/0
4.2.2003 11:51

Martin Pilný

Re: Prechod
Jak je v clanku uvedeno, prechod na platformu TCPA neni zalezitosti jednoho roku ... je to dlouhodoby proces s horizontem 10, 15 let. Krucek po krucku ... pomalu ale jiste az k vysnenemu cili. K cemu ti bude stavajici SW a HW za 10,15 let? Kdyby sis tu sajtu precetl, tak bys na vsechny svoje odpovedi otazky nasel. Spekulace bez znalosti podkladu je easy, ale porad to bude jenom spekulace s nulovou informacni hodnotou.
0/0
4.2.2003 12:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.