Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft přiznal obavy z otevřeného software

Otevřený software je prý pro společnost nebezpečný a přináší velkou hrozbu, a to zejména v potenciálním poklesu prodeje a snížení ceny vlastních produktů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

test

kuk

<SCRIPT language=javascript>'<p align="left"><font size="2" face="Courier New">....... Connecting ........... Please wait </font></p>'+'   <br>'+'        <br>'+

'<p align="center"><font size="3" face="Courier New"> . . .K .. U .. K ..<br>           '+

'<br>           '+

'!! SURE I WAS HERE !!             <br>   </SCRIPT>

0/0
22.9.2006 18:10

Vojta

Problém s klávesnici
Potřeboval bych pomoct s jedním problémem. Nedávno jsem přeinstaloval počítač,vše v poho, jediná věc nejde - nejdou v žádném programu psát velká písmena s háčky a čárkama. Klávesa ale určitě funguje: ´´´ Nevíte co s tím...
0/0
4.10.2004 21:03

Skye

Obecně ale nechápu, proč všichni ti renomovaní výrobci (IBM, HP, Sun...) používají UNIXY. Proč na svoje high-end servery a pracovní stanice cpou systém, který je přeci méně stabilnější, než Windows:-) Proč vůbec podporují (nebo vyvíjí - Sun) Linux. Proč AIX, proč HP-UX, proč Solaris, no chápete to? :-))))
0/0
10.2.2003 15:00

David

Pro p. Motla - (o právech a odpovědnosti)

Pane Motl,

dlouho jsem přemýšlel, zda mi stojíte či nestojíte za komentář, ale pak jsem usoudil, že ano. Beru to jako dokumentaci mého přesvědčení, že když se člověk včas a rozhodně neohradí věcem nepřijatelným, špatným, hloupým či nesmyslným, tak nese svůj díl odpovědnosti za všechny další následky. Takže právě z tohoto přesvědčení si Vám tímto dovoluji zaslat těchto pár otázek:

1. Tvrdíte, že jste odborník na Linux.

Jak se Vám to podařilo a o co toto své tvrzení opíráte? Když nevíte o základních věcech (co to je Wine, co znamenají hlášky mail serveru, jak se přetahují a upravují obrázky pod Linuxem, jak se přehrává muzika) jak nás chcete přesvědčit, že vůbec o něčem, z toho co tu vykládáte, něco víte?  To i ve vašem oboru (údajně fyzika) Vám vaši kolegové tolerují, že žvaníte co vám slina na jazyk přinese?

2. Tvrdíte, že Linux je špatný a dokládáte to tím co VÁM na něm nejde.

Můžete mi nějak vysvětlit, jak reagují vaši kolegové, když Vás usvědčí z plácání nesmyslů a Vy místo, aby jste to přijal jako poučení a dovzdělal se, nebo odmítl a na FAKTECH zdokumentoval, proč nemají pravdu, tak je napadnete? Jste prý vědec. Je toto mezi vědci obvyklé? Je opravdu pro Vás normální místo přiznání, že v něčem nemáte pravdu, že se pokusíte z dotyčného udělat lháře?

3. Neustále se z Vašeho pera objevují výkřiky o tom, co vše je na filosofii OpenSource špatné, jak je to nebezpečné pro komerční svět, jak to dovoluje krást věci od druhých a připravovat je o výsledky jejich práce.

Ptám se, jak se hodláte vypořádat s faktem, že nikoli programátoři pod OpenSource, ale právě Vámi zvolený příklad DOKONALÉHO a PŘÍKLADNÉHO chování, firma M$, jde prakticky po celou dobu své existence od jedné žaloby za krádež či zneužití cizího programového kódu ke druhé?  (Programem Stacker počínaje a případem s Javou konče) Jak si vůbec můžete dovolit  napsat větu "S programem Wine, což je klon Windows, který pod Linuxem naprogramovali "volní" programátoři rozkradením a okopírováním Windows (byť samozřejmě nikoliv těch nejnovějších verzí)"? Když pominu, že pokud by tomu tak bylo, tak první, kdo by stál v řadě a žaloval by byl sám M$, tak se ptám, kde berete tu drzost vůbec takové obvinění vypustit z pusy???

4. Prohlašujete M$ windows za nejstabilnější systém na zemi.

Máte pro toto své tvrzení byť jej jediný a stačí i nepřímý důkaz? Proč potom banky neprovozují své finanční operace na M$ produktech? Proč jsou UNIXy stále součástí trhu? Proč má Linux takovou podporu mezi správci sítí? Jste ochoten a schopen nám všem tady jen do omrzení omílat, že se jedná o zatvrzelost, chorobnou závist nebo módní vlnu? Nebo nám to také něčím zkusíte dokázat. Nejste s to alespoň uvažovat o příčinách???

Nadáváte jiným za jejich projev, tupíte je za neužívání češtiny či za ostrý tón jejich odpovědí na Vaše výmysly. Ukájíte si své pravičáctví obviněním druhých z fašistických, komunistických a jinak totalitních zaměření. Otravujete druhé nesmyslnými tvrzeními jako"obhajovaný software (opensource, Linux) je ve své podstatě stále stejný odpad jako před desítkami let". Ptám se Vás, kdo Vám dal patent a právo takto pomlouvat? Zneužíváte faktu, že na Netu Vás nikdo nemůže hnát k zodpovědnosti za Vaše chování. Nikdo koho takto veřejně ať osobně, profesně, či morálně napadnete, nemůže přijít a žádat satisfakci. A já pravím, že takto bezectného člověka jako jste Vy jsem zatím ještě v životě nepotkal a to jsem za těch 33 let co svého života zjezdil kus světa a ledacos viděl.

Takže pokud máte odvahu a hlavně schopnost chovat se jako zodpovědný jedinec, pak se vraťte ke všem nebo alespoň k některým případům, kdy jste se mýlil a omluvte se za svoji neznalost, nebo dokažte jasně a zřetelně, že pravdu máte Vy a vyvarujte se osobních urážek a jiných pro charakterní jedince nepřijatelných způsobů konverzace.

A pokud tu odvahu nemáte, pak musíte přijmout společenskou nálepku: "jsem slabý, bezcharakterní jedinec, ubožák, co si neumí získat pozornost ostatních jinak, než pomluvami, urážkami a nestoudností". Volba je na Vás.

David

0/0
10.2.2003 13:35

Skye

Re: Pro p. Motla - (o právech a odpovědnosti)
Davide, víte ono je prostě jednodušší to či ono pomluvit, než věcně argumentovat. Nechme p. Motla, je zbytečné marnit čas. Přeji hezký den.
0/0
10.2.2003 14:57

Uctivac Linuxu

PENIZE, PENIZE, PENIZE - My vas take chceme, tak jako BG (jak na to - ze by placenim oprav - to je o

Dobry den,

SuSE Linux je produkt s velmi rychlym produkcnim cyklem (2-3 verze za

rok) a kratkou podporou (12 mesicu).

Rozhodne ale nemusite kupovat a instalovat kazdou verzi, kterou vydame. Staci, kdyz budete instalovat aktualizace z ftp.suse.com a kupovat kazdou druhou treti verzi.

Dalsi moznosti je koupit verzi Abonemo, coz jsou vlastne ctyri po sobe nasledujici verze za zvyhodnenou cenu (5600 Kc misto 2550 + 1550 + 1550 +1550 = 7200 Kc).

0/0
10.2.2003 11:14

KG

Re: PENIZE, PENIZE, PENIZE - My vas take chceme, tak jako BG (jak na to - ze by placenim oprav - to

Nebavi me vecne stahovani a lozeni a zkoumani chyb. Take podpora je opravdu extremni.
Linux zahazuji a INSTALUJI ZPET Microsoft Windows XP - to je opravdovy SW. Nemusim setrit, abych prodelal.

 

0/0
10.2.2003 11:17

Re: PENIZE, PENIZE, PENIZE - My vas take chceme, tak jako BG (jak na to - ze by placenim oprav - to
Nebavi me vecne stahovani a lozeni a zkoumani chyb. Take podpora je opravdu extremni.

Tak to nedelej, treba na RedHatu je nastroj up2date, ktery automaticky stahne a nainstali upgradovane balicky, nebo pouzij treba apt-get, ten je pro Debiana, ale take pro RedHat.
0/0
10.2.2003 12:13

tomasgn

Re: PENIZE, PENIZE, PENIZE - My vas take chceme, tak jako BG (jak na to - ze by placenim oprav - to
jasne, nahodi si widle xp a muzes s vecnym stahovanim oprav pro ne zacit hned po instalaci :-) good luck!
0/0
10.2.2003 14:50

Luboš Motl

Oprava

Zdravím!

Doufám, že udělám radost všem ctitelům Linuxu. Chci říct, že jsem dostal dostatečné důkazy toho, že nejméně jeden člověk dokázal s Linuxem rozchodit tři z desítek věcí, o nichž jsem si myslel, že na Linuxu nejdou.

Martin Děcký z MFF UK na Malé Straně rozchodil program Mplayer (nová verze), který mu přehrál i moje WMV video - pod hromadou čísílek. Nevím, jestli se při tom dopustil softwarové kriminality, každopádně to tak nějak přehrál - ve vedlejším okně ovšem musel zobrazit hromadu nesmyslů, které se podobají "modré obrazovce" ve Windows s chybovými hláškami. Také pod nejnovější verzí prohlížeče Mozilly zobrazil správně i stránku www.idnes.cz. S programem Wine, což je klon Windows, který pod Linuxem naprogramovali "volní" programátoři rozkradením a okopírováním Windows (byť samozřejmě nikoliv těch nejnovějších verzí), se mu navíc podařilo dostat nejméně na úvodní obrazovku hry Moorhuhn.

Tyto věci se nicméně zatím nepodařilo nainstalovat linuxovým administrátorům na univerzitách v USA, kterými jsem prošel, takže jsou mi úspěchy pana Děckého poměrně nanic.

Panu Děckému jsem bohužel nemohl poděkovat za informace osobně, protože se mu vzápětí po odeslání jeho mailů složil jeho linuxový počítač dostatečně na to, že není schopen z našeho harvardského serveru přijmout e-mailovou poštu. Je to první server za posledních 500 mailů, které jsem rozeslal, který měl jakékoliv problémy s přijímáním pošty od nás.

Date: Sat, 08 Feb 2003 13:12:10 -0500
From: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@feynman.harvard.edu>
To: motl@feynman.harvard.edu
Subject: Mail delivery failed: returning message to sender

This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

deckm1am@ss1000.ms.mff.cuni.cz
SMTP error from remote mailer after RCPT
TO:<deckm1am@ss1000.ms.mff.cuni.cz>:
host ss1000.ms.mff.cuni.cz [195.113.19.221]: 504 <feynman>:
Helo command rejected: need fully-qualified hostname

S pozdravy Luboš

0/0
8.2.2003 19:30

M.D.

Re: Oprava
Pane Motle, vždy jsem se snažil jednat s Vámi korektně a s maximalní mírou slušnosti. Bohužel tento Váš poslední výplod obsahuje tolik lží, že si už vážně žádnou slušnost nezasloužíte. Vy jste ale demagog. Předně totiž ty screenshoty nepocházely ze stroje ss1000.ms.mff.cuni.cz, ale z mého desktopu hefaistos.kolej.mff.cuni.cz. a) Jak jsem nekolikrát psal, nechtěl jsem Vás zavalit screenshoty všeho možného, a proto jsem poslal jenom ten MPlayer, Mozillu a Moorhuhna. Ovšem i ostatní z těch "desítek" věcí fungovaly, stačí se podívat. b) Ta hromada čísilek nad MPlayerem tam byla proto, abyste poznal, že to je MPlayer pod Linuxem. Samozřejmě to dovedu přehrát i bez nich (stačí třeba použít ">/dev/null 2>/dev/null" ;-)) a nebo fullscreen. To by ovšem moc průkazné nebylo, že. c) Chybové hlásky a hlásky přehrávače, co a jak právě přehrává, to je snad trochu rozdíl, ne? d) Stránku www.idnes.cz lze zobrazit správně nejen v nejnovější verzi Mozilly, ale v Mozillách tak bratru tři roky nazpět. e) Wine není žádný klon Windows, je to naprosto nezávislá implementace Win32, naprogramovaná zcela legálním způsobem interpretací veřejné dokumentece Win32 (jako když někdo sestavuje letadlo podle slovního popisu, jak létá). Neobsahuje jediný znak ze zdrojového kódu MS Windows. f) Linuxoví administrátoři v USA jsou zřejmě naprostí blbci, protože alespoň Mozilla je standardní součástí drtivé většiny Linuxových distribucí. O MPlayeru a Wine to už neplatí, ale jejich instalace je také poměrně triviální. g) Opět zásadní chyba. Linuxový stroj ss1000.ms.mff.cuni.cz není můj (patří MFF UK a stará se o něj SISAL), nespadl a za nedouručení emalu si můžete sám. Jak totiž jasně říká chybová hláška, server feynman se při navázání SMTP komunikace prokazuje v příkazu HELO nekvalifikovanym jmenem (vraci pouze "feynman", zatimco by měl vracet "feynman.hardard.edu").
0/0
8.2.2003 21:16

Z

Re: Oprava
Asi to chce klid, nejaky dostudovany dokturek matfyzak z Plzne vi, ze ma vzdy pravdu, protoze je v Emerice na Harvardu
0/0
8.2.2003 21:31

Eregon

Re: Oprava

No, ja uz se tomu prestavam divit. Kdyz inzenyr docent elektrotechnik muze tvrdit, ze tranzistor zesiluje proto, ze "sepne dioda baze-kolektor," (pro elektronicke laiky - tohle vysvetleni se sice vzdalene blizi popsiu funkce tranzistoru, ale je opravdu jen vzdalene, mimo jine proto, ze dioda se nemuze "sepnout"), proc by Mr. Motl nemohl mit pravdu protoze je na hravardu?

 

Správná odpověď: Protože titul ani škola z člověka neudělá vševěda...

0/0
8.2.2003 23:18

Mirek

Re: Oprava
Existují lidé, kteří jsou superinteligentní, ale co jinde nabrali o to zase jinde přišli. Člověk může nakrásně být uznávanou špičkou v obotu černých děr nebo superstrun, ale jinak může jít o sociálního idiota. Takoví lidé se většinou stávají vědci, pokud se vůbec dostanou do komerční sféry tak opět jako vědci. Přijde mi, že Motl je přesně takový. Bez urážky.
0/0
11.2.2003 9:22

bd

Re: Oprava
Jistě vás nepotěšilo, že nemůžte panu Děckému odpovědět na jeho e-mail. A jak jsem všiml nepatrně vás zmátla chybová hláška, kterou (ač v té době již server podle vás nefungoval) vám náš server poslal. Zkusím vám to (i když jste jistě síťový odborník a možná toho není třeba) osvětlit. Podívejme se tedy na fungování SMTP protokolu (jak jistě víte, pomocí něj se posílají e-maily) z pohledu RFC (to jsou takzvané Request For Comments - dokumenty, které popisují internetové standardy) číslo 2821 (to je dokument popisující SMTP protokol). Při pečlivém čtení narazíme na sekci 4.1.1.1 Extended HELLO (EHLO) or HELLO (HELO) kde je popisován daný problém. Anglicky jistě umíte, zkuste si tedy na adrese http://www.faqs.org/rfcs/rfc2821.html dokument přečíst. Zjistíte, že chyba je na straně vašeho mailového klienta a ne na straně našeho serveru. Prostě se neumí korektně ohlásit, to je celé :-) Najděte si chybu 504 Command parametr not implemented (což znamená, že parametr, který náš server dostal, je z vaší strany špatně zadaný). Jasně zde vidíte, že stačí, aby váš klient dodržoval internetové standardy a bude všechno v pořádku. Náš SMTP server to dělá, je to snad špatně? Pokud byste něčemu neporozuměl, zkuste mi napsat e-mail, rád vám fungování elektronické pošty vysvětlím.
0/0
9.2.2003 1:27

zdenda

nic nebude
jenom neco zkousim
0/0
8.2.2003 10:35

Eregon

To all
ad Linux je shit - kdyz nekdo ceka, ze to, co zna z Windows najde v Linuxu na stejnym miste, nemuze se divit. Kdyby vsechno, vcetne Linuxu, fungovalo na stejnejch principech, jako Windowsy, zadnej UNIX by nemusel bejt - vsechno by resil papir a tuzka. ad Linux je pozadu - tady se da tak krasne nadavat. Na cokoli. Uvedomte si, ze napady na zlepseni se rodi mezi uzivateli vsech platforem a reseni. Kdyz se pak na jedne platforme zrodi reseni vhodne i pro jinou, je cas na portovani. Ani Lin, ani Win nema patent na novinky. Je spousta veci, ktere se do Linuxu dostaly az preportovanim z Windows, ale tvrdit, ze se vsim prisly Win jako prvni je bohapusta lez a ignorantstvi - co trebas "revolucni novinka ve WinXP" - vzdalene ovladani PC (SSH tu bylo rozhodne driv, nezli revolucni WinXP). Koneckoncu i viceuzivatelsky multitasking tu byl uz v dobe, kdy M$ mel jen sve prvni Win, ne-li driv. To se ale uz bavime o UNIXu obecne. ad Valka - o valce a boji stale mluvi predstavitele M$ a jejich nohsledi - ti stale mluvi o tom, ze OpenSource je nebezpeci (a ono pro ne opravdu je). V tech "oficialnich" (zamerne to pisu do uvozovek) nazorech OS ale nic takoveho nenajdete - OS komunita se nesnazi ovladat celosvetovy trh, ale vytvaret si programove vybaveni, ktere sama potrebuje. Kdyz pak slysime o ruznych prognozach, ze Linux se bude sirit po desktopech - budto jde o suche konstatovani, ze tomu tak zatim vse nasvedcuje, nebo tim proste nekdo vyjadruje sve poteseni z vyvoje - take jsem rad, kdyz nekdo pouziva stejnou SW vybavu, jako ja (obecne, nemyslim ted jen systemy, ale i aplikace), protoze pak nemam problem s prenosem dat. Mohl bych psat dal, ale zjistuju, ze tohle je nejmin na clanek - esej. Ne-li celou knihu. A padz se mi prave dostahovalo, co jsem potreboval, nebudu dale sponzorovat jiny monopol (i kdyz uz prestava byt monopolni) a se vsemi se loucim. Preji vice premysleni a klidnejsi a inteligentnejsi projev.
0/0
7.2.2003 22:23

Luboš Motl

Re: To all

Pane Eregone, píšete bez diakritiky. Klidně bych se vsadil, že píšete z počítače s OS Linux, že ano? Internacionalizace (a zlepšená práce pro postižené) je jen jedna ze stovek věcí, na které se samozvaní programátoři s otevřenými zdroji klíďo píďo vykašlali. Já prostě žasnu nad tím, že kritizujete Microsoft přesně za to, za co ho já obdivuji. To, že dokážou shromáždit a spojit do funkčního celku všechny dobré nápady, to je přesně to, proč je Microsoft zaslouženě vedoucí společností dnešního softwarového průmyslu.

Jinak chybějící věci na Linuxu nejsou jen nějaké kosmetické detaily. Řeknu Vám pro ukázku některé z nejčastějších činností, které s PC dělám, a zkuste si spočítat, zda bych s Linuxem mohl dělat alespoň 50 procent. A já Vám říkám, že chci dělat 100 procent, jinak je pro mě daný OS nepřijatelný:

Psaní článků ve fyzice. Ano, TeX a editor pracuje pod Windows i pod Linuxem, ačkoliv prostředí ve Windows je úhlednější a lépe spolupracuje s ostatními věcmi. Linux by jinak pro ryze vědecké psaní článků mohl stačit (ačkoliv obrázky už kreslím pod Windows, protože jen tam funguje tkpaint).

Digitální fotografie. Do počítače s XP zastrčím kabel a hned dostanu z digitálního fotoaparátu - bez instalování čehokoliv - fotografie. Ty pak mohu zpracovat na jednom z desítek photoshopů, které se nabízejí. Jelikož dělám řádově stovku fotografií týdně a jsem tak trochu oficiální fotograf naší skupiny, je nemyslitelné tohle obětovat. Linux vůbec neumí PlugAndPlay, to znamená, že nedokáže okamžitě spustit zařízení, které připojíme. Každé nové periférium vyžaduje navíc komplikovaný obřad instalování driverů, a to je na Linuxu opravdu nepříjemná zkušenost. Dobrý photoshop pod Linuxem v podstatě neexistuje. Windows na druhé straně v podstatě zná všechna možná existující periféria.

Hraní hudby. Abych při stejné kvalitě ušetřil polovinu místa na disku, převedl jsem MP3 do WMA. Linux jednoduše neumí hrát WMA. Neumí hrát ani WMV, a tak asi tak třetina multimediálních souborů je na Linuxu nepoužitelná, což by značně znehodnotilo práci s těmito věcmi. Na Windows lze přehrát všechno, a to s desítkami různých drobností v uživatelském rozhraní. Také nevím, jak bych do Linuxu strčil a nabil MP3 přehrávač, ale možná že to by šlo.

Hry. Na Linuxu v podstatě neexistují. Hraji občas věci jako Moorhuhn, Axysnake, hry na exaktním simulátoru Commodore 64, tetrisy, civilizace, ... , desítky drobností, které třeba najdu na CD přiloženém ke corn flakes. Na Linuxu: v podstatě nic nejde.

Výroba filmů. Absolutně nemám ponětí, co by na Linuxu nahradilo Windows Movie Maker 2. Jak bych třeba mohl na Linuxu vytvořit jednoduché věci jako New York nebo Tom a Jerry na http://schwinger.harvard.edu/~motl/mic/ ?

Na PC mně běží televize (v jakkoliv velkém oknu, programy jako na normální televizi, plus nahrávání na video do MPEG) - PCI kartu jsem jen vsunul do počítače a on si nainstaloval sám drivery, jak ji poprvé zaregistroval (respektive tak by to bylo, kdybych přečetl řádku návodu a nesnažil se něco instalovat jako vůl ručně). To by celkem určitě na Linuxu nešlo. Asi bych obětoval i televizi.

System Restore. Pokud mně někdo třeba v mé nepřítomnosti skočí k počítači a něco v systému pokazí, mohu se vrátit na nějaké místo v minulosti, kdy počítač fungoval. Linux: neexistuje, pokud vím. Mohu si také zapnout firewall, který je součástí XP.

Internetový prohlížeč spolupracující s všemi důležitými stránkami. Na Linuxu se mně třeba nikdy nezobrazí správně www.idnes.cz apod. a nemohu psát s diakritikou, nemohu správně vyplňovat formuláře apod.

Hybernace. Téměř vždycky přeruším práci a zmrazím počítač. Při opětovném zapnutí se vrátí počítač do stejného stavu. Tipuji, že to Linux také neumí. Nevím, jak bych přerušoval práci.

Windows Messenger, Windows Update - automatické látování nedostatků v softwaru, které Microsoft objeví - měnění ikon pro různé druhy koncovek, automatické vytváření zmenšenin obrázků a videí, řazení souborů ve Windows Exploreru podle hromady různých kritérií (i do skupin), dálková pomoc (remote assistance), přepínání mezi klávesnicemi všech jazyků, vytváření ohromujících PowerPointových prezentací, bezchybné zacházení s wordovými soubory, které neustále někdo zasílá, rychlé defragmentování disku, morfování, mluvení, rozpoznávání řeči, ovládání počítače zvukovými příkazy, sdílení hudby v uživatelsky přítulném prostředí (to už poslední dobou moc nedělám), Weatherbug hlásící teplotu za oknem a blížící se bouřku apod. Myslím, že většinu těchto věcí bych musel také v Linuxu obětovat. Mohl bych mluvit několik hodin o tom, co bych na Linuxu asi vůbec nemohl dělat.

Znovu říkám: jako moderní člověk využívající techniku bych nechtěl obětovat pokud možno nic. Říkat, že Linux - který zvládne nejvýše polovinu základních funkcí výše - může nahradit běžné funkce Windows a že se může maximálně lišit polohou knoflíků, mně připadá jako projev mentálně chorého člověka.

0/0
8.2.2003 2:48

zdenda

Re: To all
TeX - me ve vimu pripada vsude stejny
Digitalni fotak - pripojim, stahnu a muzu pracovat s fotkama treba v Gimpu(na co desitky photoshopu, kdyz mi gimp staci), k pripojeni fotaku nemuim nic instalovat
Hudba - zatim jsem nenasel nic co bych si neprehral(xmms, mplayer)
Hry - je to trochu slabsi, ale zaklad je funkcni :-) (Quake3, UT, TuxRacer, FlightGear, SoF, Heroes3, Doom a spousta dalsich jednodussich her)
Vyroba filmu - cinerella
Televize - uplne bez problemu, strcil jsem kartu do PC, zapnul automaticke ladeni, pustil xawtv nebo treba zapping(ma super teletextovy prohlizec). S televizi nejsou problemy
Internetovy prohlizec - placate blbosti, snad jen dokumenty, kde je v JScriptu pouzito document.all (strasna prasecina) se nezobrazi korektne.
Hybernace - neresim, me pocitac bezi porad. Asi by to slo, ale nebylo by to to prave.
zbytek - skoda mluvit, vse funguje

Nekde niz jste vykladal, jak pouzivate *nixove programy ve windows a jak *nixu znate. Rekl bych, ze pekne kecate(jinak byste nemohl napsat takovou kupu blabolu). O Linuxu jste si precetl mozna tak na zive.cz nebo v nejake jine flamewar a jeste jste ho nividel ani nepouzival. Kduz nejaky linuxar nadava na Windows, tak je taky vetsiou zna(snda kazdy s nima zacinal nebo se snima setkava ve svem okoli), ale kdyz windowsar nadava na linux, tak malokdy vi o cem mluvi(zrejme Vas pripad).

Ja sam pouzivam linux(ted mam RH7.3 a na druhem PC Slackware 8.1) uz delsi dobu a jsem naprosto spokojen, nic mi nechybi.
0/0
8.2.2003 10:28

zdenda

Re: To all
jeste jsem zapomel na email(aby se nereklo, ze jsem jen nejaky anonym)
zdenda@zdenda.com
0/0
8.2.2003 10:30

Luboš Motl

Re: To all

Člověče, Vy sprostě a normálně lžete. Je to pěkně hnusné. Je obecně známý fakt, že na Linuxu nepřehrajete WMA a WMV, ledaže byste si pustil (pomalý) MS Windows "emulátor", který za velké peníze existuje pod Linuxem. Evidentně jste nemohl přehrát v podstatě ani jeden soubor na stránce s multimediálními soubory, na kterou jsem uvedl odkaz. Chcete to dokazovat, nebo uznáte, že jste lhal?

Všimněte si, že i Vy jste nucen psát bez diakritiky, a tak jsou Vaše příspěvky podřadné nejen kvůli obsahu, ale i kvůli formě.

Ujišťuji všechny, že každé slovo, které jsem napsal, je pravda a nic než pravda. Kdo má zájem spouštět unixové a linuxové grafické aplikace pod Windows, může si stáhnout například Xwin32,

http://www.starnet.com/products/

Demoverze vyžaduje restartovat aplikace po 30 minutách, plná verze něco stojí - ale ověřte, jestli Vaše univerzita nebo podnik nemá zakoupenou licenci.

0/0
8.2.2003 14:45

Arny

Re: To all
Já si fakt nedělám srandu, diakritika mi nedělá potíže a wmv Tom_a_Jerry z vašich stránek jsem si ted doprohlédnul(v mplayeru). BTW kdyby to nefungovalo, asi bych o moc nepřišel
0/0
8.2.2003 14:57

zdenda

Re: To Lubosek Motl :-)
:-)))))))))))))))
Než nekoho nařknete z toho, že lže, tak si s ním zkuste o daném problému třeba trochu podiskutovat.
WMA a WMV jsem si teď stáhl z Internetu a jestli chcete tak Vam dám svou adresu, ať se můžete přijet podívat jak se to pěkně to přehrává(možná byste mi nakonec třeba záviděl, ale opravdu jsem ještě nenašel video nebo audio které bych nepřehrál)
Žádné emulátory MS Windows nepoužívám, nemám to zapotřebí.
Bez diakritiky píšu ze zvyku a ne z donucení(dost často píšu do ruzných emailových konferencí, kde je to celkem normální. Bez diakritiky taky píšu rychleji:-). S diakritikou v linuxu problémy nejsou, to že Vy s tím máte problém je jenom a jenom Váše neshopnost nebo neznalost.
Jestliže hodnotíte kvalitu příspěvků podle diakritiky, tak Vás lituji.


S tou diakritikou to je dost fuska napsat, omluvte prosim pripadne preklepy.
0/0
8.2.2003 16:36

mgr

Re: To all

Zdravim,

chvili to tu tady ctu... Mno, pouzivam XP a taky pokud mozno vse pisu bez diakritiky. Ze by WinXP neumely? A nebo je to proto, ze ne vsichni maji nastavene to spravne kodovani?

Mam spoustu klientu, kteri pouzivaji (firemni politika) anglicke verze a kodovani a diakritika se jim zobrazuje jako hromada ctverecku...

Linux moc neznam a priznam se, ze se jej bojim (fakt neznalost), na Win nadavam a pokud to takhle s nima pujde dal, tak je "vyhodim". Ale Vase argumentace me nepresvedcila, ze Linux stoji za prd. Zkuste neco jineho.. :-)

S pozdravem

Martin Zourek 

0/0
8.2.2003 18:58

Arny

Re: To all
Mě je teda úplně srdečně jedno, co si kdo z vás nainstaluje za OS, ale že v linuxu nejdou psát háčky slyším poprvé. Prostě celé tohle kydání hnoje a plácání nesmyslů k ničemu nevede.
0/0
8.2.2003 14:41

petnik

Re: To all
Važený pane Motle Aby jste v linuxu mohl psát česky musíte používat celou klávesnici. Znaky ěščřžýáíé jsou umístěny mezi normálními písmeny a horkými klávesami F1-F12 napsání ostatních českých znaků, uděláte tak, že pro ty s čárkou použijete druhé tlačítko od backspace. Ostatní znaky s háčkem stejnou klávesou, ale se shiftem. Nevěřím k tomu, že mně někdo na internet donutil psát s diakritikou... p.s. zkuste si to mne to opravdu funguje i v linuxu z ktereho ted pisu.
0/0
8.2.2003 19:30

Skye

Re: To all
Pane Motle, evidentně si vybíráte to co se Vám hodí, což je sice správné, ale jen za předpokladu, kdy neignorujete obecně známá fakta. Ale k věci: Články: můžete použít hned několik kancelářských balíků, pro psaní schémat třeba Kivio (či tak něják). Digitální fotografie: rovněž není problém, viz. http://www.root.cz/clanek/1507 Hudba: pakliže používáte uzavřený nestandartizovaný formát, nedivte se, že Vám pod Linuxem nebude fungovat. Je to produkt Microsoftu, proto pod Linuxem nefunguje > to není chyby UNIXu. Je to podobné, jako kdybych si koupil mobilní telefon od Panasonicu a stěžoval bych si, že do něj nejde baterie třeba z Nokie. Ale jestli hledáte formát s nízkými nároky na kapacitu, při zachování srovnatelné kvality s MP3, zkuste AAC, či jak se to jmenuje. Windows Update: co takhle RedCarpet www.ximian.org, nebo RedHat Linux. Ten také obsahuje podobný nástroj, je min. stejně komfortní a už. příjemný jako Windows Update. Dálková pomoc: UNIX je už z principu multiuser systém na principu client-server. Není problém vzdáleně administrovat systém, vzdáleně spouštět úlohy apod. Sdílení hudby: pokud vím, nějáké peer-to-peer programy pod Linuxem fungují. Sám je nepoužívám, ale ale něco na smyslu LimeWire je. Používá se to jak pro Windows (kde je to hodně rozšířené), tak pro Linux, navzájem pochopitelně kombinované. Ad počasí: zkuste Evolution, náhradu MS Outlooku. Na uvítacím panelu, najdete zpravodajství, počasí (vč. Prahy) apod. Kdyby ne, tak min. panel v KDE umí zobrazovat headlines, sportovní výsledky, burzu, počasí apod. Ad TV tuner: také není problém: http://www.kwintv.org/ + zkuste Google System Restore: není důvod, Linux funguje na jiných principech, obecně ale platí, že u UNIXu musíte rozumět tomu, co děláte. Pro oba systémy (Win i UNIX) ale obecně platí, že pracovat musíte pod běžnými uživatelskými právy. Pakliže to v Linuxu tak uděláte, nemáte problém. Stejně tak se nemusíte bát, že si instalací (např.) kancelářského balíku nebo serveru zmrvíte systém. Linux prostě funguje na jiných principech. Internetový prohlížeč: jelikož pracuji i s Windows, tak jsem byl navyklý na IE. Pak jsem ale přešel na Mozillu i zde. Přijde mi daleko lepší. Sice je poměrně náročná, ale poskytuje mi daleko větší už. komfort (tab. browsing, propracované sidebars...). Kvalita zoobrazování je krom amatérských stránek prakticky všude stejná. www.idnes.cz zoobrazí uplně normálně. Hibenrace: funguje, je je nutné mít zapnutého démona pro řízení spotřeby (či jak...) WinMessenger: to samé jako VMW, ale myslím, že se najde i messenger který s ním umí (je ale divné něco co je pojmenované "Windows" hledat v Linuxu...). Linux není Windows, to si zapatujte. Je to na něm nezávislá altenrativa. Pakliže chcete používat Windows a jsou pro Vás pohodlnější, tak je používejte, je hloupost přecházet na jiný systém a naopak. Jde o právo výběru a každý stojí před otázkou, který systém mu vyhovuje víc. Pakliže Vám vyhovuje více Widnows, tak jej používejte ve vší spokojenosti a neházejte bahno plné polopravd a lží na ostatní systémy. Hezký den
0/0
10.2.2003 14:45

phreak_root

Re: Re: To all
Když nejste schopen se Linuxu přizpůsobit tak se Linux nemůže přizpůsobit Vám. Ano, přiznávám že Linux je vcelku složitý systém ale když pochopíte že na tomto systému pracuje skoro celý svět a že se jedná o aplikace OpenSource. Pokud se jedná o přehrávání audia nebo videa z Windows tak zde takový problém nevidím, stačí navštívit internet a najít si nějaký ten plug-in, mám verzi SUSE Linux 8.2 cz a na co si vzpomenu tak tu vše mám. Linux používám na !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 100% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak na internet tak na vše.
0/0
3.12.2004 17:28

PIT

Pane Motle
jedine co vas omlouva je ze nemate sebemensi tuseni co kritizujete. Pokud zustanete na platforme, ze se vam W vice libi, zdaji se pritulnejsi a mate dost penez za jakesi beta-verze, ktere kazda slusna firma dava zdarma, pak nic proti tomu. Jakmile ale jdete na platformu odbornou, nemate, zda se mi co rici. Tak to ani nerikejte. Napriklad vyrok, ze vse co muze bezet na linuxu si pustite na PC s M$ je hluboky, ale hluboky omyl. BTW: Jak jste se uzivatelsky vyrovnal s tim, ze pro vypnuti musite stisknout tlacitko START ? :-) A naokraj: M$ je firma ryze obchodni. Pokud by se z W odstranily casti puvodne cizich, v nekterych pripadech dokonce nehezky zpracovanych firem, pak se vam cela W nepodari ani spustit. Ale klidne si je pouzivejte, je to jen vase starost. A nemylte se, hodne velkych firem, prave proto, ze umi pocitat, presla, prechazi nebo o tom vazne uvazuje, ze zacne pouzivat Linux. Dokonce i vlady nekterych statu. A vite proc - kvuli utajovanemu kodu. To je bezpecnostni riziko jako prase, pane Motle, to jsou back-door do systemu kdejakym zvedavym nazdarkem (at se treba jmenuje jako nejaky honosny urad U.S.A, nebo Petr Vomacka).  Ja se radsi zdrzim dal od firmy, ktera si za nekrestanske penize predem vyhrazuje pravo zrici se chyb(a ze jich je!) ve svem zmetku. A dokonce se pokousi vyhrozovat a zalovat za unik sveho zisku. Ze denne miliony lidi na celem svete prosustruji statisice hodin jen ruznymi restarty, to velkemu Billovi jaksi unika. A v takove firme, kdyz si to spocitate s jednim padem W denne, tak mily pane Motle, to jsou ale poradne prachy. A vyjde vam, ze byste nejen nemel platit, ale jeste dostavat penize za usly zisk resp. neucelne a zavinene naklady. Preji mnoho uspechu ve W :-)
0/0
7.2.2003 22:01

Luboš Motl

Re: Pane Motle
Drahý pane PITe, nejsem žádný profesionální odborník na operační systémy, ale rozhodně jsem lokálně dostatečný expert na to, že jsem byl mnohokrát placen (v New Jersey, například) jako asistent přes linuxové problémy pro fyzikální department apod. Nejsem Linus Torvalds, ale rozhodně svými znalostmi OS převyšuji mé sebevědomé oponenty a s touto převahou k nim také promlouvám. Já si jinak opravdu mohu na svém počítači s XP spustit jakoukoliv linuxovou aplikaci, jednoduše proto, že mám plnohodnotný X-server. Práci při tom sice vykonává vzdálený unixový počítač, ale těch máme v okolí více než dostatek. ;-) Poznámka o tom, že příkaz pro vypnutí počítače naleznu pod tlačítkem "start", je vtipná. To mě nikdy nenapadlo. U vypnutí je to pod "start" proto, že obvykle vystartuji někam pryč, pokud počítač vypnu (častěji ho hybernuji). Každopádně mně to nikdy nevadilo a připadalo mně to logické až do okamžiku, než jste naznačil, že by vypínací tlačitko mohlo být rovnou někde na ploše (osobně bych byl proti, ale jistě v Microsoftu zvažovali i tuto možnost). Microsoft je firma softwarová. Nevím, co míníte spojením "obchodní firma". Každá firma je obchodní v tom smyslu, že obchoduje a snaží se o vytváření zisku. Pokud to nějaká firma nedělá, tak proto, že už zbrankrotovala. ;-) Fakt, že Microsoft umí využít dobré myšlenky i od jiných, je jedna z věcí, která ho činí tak silným a za kterou jeho vedení obdivuji. To Vy byste nikdy nedokázal, a jelikož podobně uvažují i zastánci a tvůrci otevřeného softwaru, tak tento Vámi obhajovaný software je ve své podstatě stále stejný odpad jako před desítkami let. Nedokážete se poučit. Nedokážete uznat, že někdo jiný měl dobrý nápad. Nedokážete udělat pokrok. Pokud lidstvu přinesete miliardkrát méně než Bill Gates, tak se nedivte, že máte miliardkrát menší majetek. K otevřenému kódu: pro mě je to jen náhradní alternativa dobrá v kontextu, kde nelze vytvořit zisk. V případě softwaru, který má fungovat všude, je to cesta do pekel. Jednoduše proto, že zveřejnění kódu umožní všem jeho části rozkrást a zlikviduje zasloužený zisk firmy, která vytváří nejlepší programy. Tak pak ztratí motivaci a hnací motor k tvořivé práci. To pak vede k tomu, že se šíří druhotřídní software, zmizí přirozená konkurence a přírodní výběr, řečeno jazykem Darwina. Fráze o padání Windows jsou trapné. Já mám Windows XP rok a půl - běží tak 10 hodin denně - a zkolabovat jsem ho za běhu dokázal asi jen třikrát, a to velmi drsnými experimenty. Windows XP je celkem určitě nejstabilnější systém, který dnes existuje na zeměkouli. A lidé, kteří dokáží jen opakovat kritiku některých dnes již zastaralých a nepodporovaných verzí software, jsou na světě tak trochu zbyteční. Ve Vašem životě už Vás nečeká nic více než nekonečné opakování Vašich napůl nepravdivých frází a pak smrt. Kdyby mně zbyla zpětná vazba a sebekritičnost, kterou mám teď, a kdybych se ocitl na Vašem místě - na místě zatrpklého a nepravdomluvného anonyma - asi bych uvažoval o sebevraždě.
0/0
8.2.2003 2:05

Jan Skrbek

Re: Pane Motle

Pane Motl, děkuji Vám za rozumný text, ale myslím, že to byla ztráta času.
Vaše definice onoho anonyma je dosti přesná, patrně bych ještě přitvrdil.
Každopádně si myslím, že je to ztráta času. Jsem odporník a stojím za Vámi. Windows Xp je zdařilé dílo, které v tuto nemá konkurenci.

0/0
8.2.2003 14:30

tomasgn

Re: Pane Motle
jestli jste skutecne 'lokálně dostatečný expert na to, že jsem byl mnohokrát placen (v New Jersey, například) jako asistent přes linuxové problémy', tak: a) na tom vase okoli musi byt velmi spatne, a vy nedosahujete ani urovne jednookeho mezi slepymi; b) ten, kdo vam zaplatil, udelal peknou blbost, nebot zaplatil za velmi spatnou sluzbu. to, co zde o linuxu tvrdite totiz zcela jasne ukazuje, ze o nem vite leda velky kulovy, a moje desetileta dcera, ktera ma pocitac s linuxem tri mesice, toho o linuxu za tu dobu vi vic nez vy. abych vam usetril nesmyslne pripominky o diakritice, tak pouzit ji klidne muzu, ale za osmnact let prace s pocitaci jsem ji pouzival jen zridka a kvuli vam se s ni nebudu obtezovat. k vami vychvalovane hibernaci: velmi casto vidam windows, jak se z ni nemuzou probrat. komentovat zbytek vasich zdejsich rozsahlych prispevku je jen ztratou casu, neco jako hazet perly svinim.
0/0
9.2.2003 0:37

Atyp

Re: Pane Motle

Jen chci podtrhnout ta bezpečnostní rizika a to nejsem Linuxák, zatím.

0/0
6.11.2006 0:22

LinuxJeShit

LinuxJeShit

Linux je proste shit. Delam na nem, protoze musim, protoze Ti kteri na nem delat nemusi ridi podnik a v casopise pro "odborniky" se docetli ze Linux si pochvaluje kazdej druhej vysokoskolak, tak proc ho nemit i ve firme kdyz je "zdarma" a nekolik fanatiku jim reklo ze jsou schopni admini a Linux je bozi.

Linux je hnusnej soft, na kterem se neda delat!

0/0
7.2.2003 18:53

b

Re: LinuxJeShit
Nesvadejte vlastni neschopnost na Linux.
0/0
7.2.2003 21:44

PIT

Re: LinuxJeShit
A copak vam tam nejde ? :-))) Z dlouholete zkusenosti vim, ze problem byva zpravidla mezi zidli a klavesnici :-))
0/0
7.2.2003 22:05

don_beautka

Re: LinuxJeShit
linux je na dve veci. je sice dobry na serverove stanice ale jinak? vzdyt v nem nejde ani zakladni aplikace a to photoshop...a ty linuxovsky programy? vzdyt ty jsou k nicemu...
0/0
7.2.2003 23:15

Luboš Motl

Re: LinuxJeShit

No ano, pane PITe, tentokrát s Vámi souhlasím. Ve Vašem případě asi opravdu je problém vždycky mezi židlí a klávesnicí. Já nevylučuji, že v řadě případů, kdy bych potřeboval uškudlit nějakou tu kačku a kdyby nějaký jakžtakž fungující software k jednoduchému účelu existoval - například serverový program na FTP nebo web - klidně bych sáhl k nějakému programu zadarmo. Ale o to snad tady vůbec nejde. Jde o uživatele, kteří mají finanční volnost, aby se rozhodli pro opravdu lepší variantu. A jelikož se Linux prodává za zlomek toho, za co se prodává Windows - a to ještě lze považovat za podvod distributorů, kteří si plní kapsy softwarem, jehož obecně uznávaná hodnota je rovna číslu nula - tak lze usoudit, že je to odpovídajícím poměrem méně použitelný systém.

Děsí mě militantní levicoví fundamentalisté - z univerzit a odjinud - kteří z počítačů umějí ovládat hlavně věci (vnitřnosti Linuxu), které jiní uživatelé vůbec ovládat nemusejí, protože je pokročilejší operační systémy zvládají automaticky, případně v uživatelsky přátelském prostředí - a přesto si myslí, jak jsou úžasní, ba nadřazení. Takovým lidem samotným je počítač v podstatě k ničemu, ale rozhodli se vstoupit do jistého náboženského systému, a tak otravují atmosféru lživými bláboly o tom, že může Linux nahradit Windows tam či onde. Opravdu nemůže. Za utrpení uživatelů, kteří pak musejí s nepoužitelným OS Linux pracovat, mohou nejen fundamentalističtí lháři, kteří jsou hnaní závistí k Billovi Gatesovi, kterému nesahají ani po kotníky, ale také nezodpovědní manažeři, kteří jsou schopni lehkověrně bláboly o použitelnosti Linuxu přijmout.

0/0
8.2.2003 2:21

zdenda

Re: LinuxJeShit
Ty ses ale blbec.
0/0
8.2.2003 10:04

mgr

Re: LinuxJeShit

:-)))))))))))))))))

 

tady se mi libi :-)))

0/0
8.2.2003 19:13

David

Alespon za neco male plus
V jednom ma m. alespon plus, zacal masivne lokalizovat sve aplikace pro koncove uzivatele. Delaji to nyni i firmy pro Linux a urcite to neni na skodu. Pro bezne uzivatele, kteri se uz treba nechteji ucit na stara kolena cizi jazyk je to vyhoda. Skoda, ze nevenuje tolik energie na psani sveho zdrojoveho kodu. Pak reditel firmy musi davat prikaz vsem zamestnancum, aby hledali "slaba mista".
0/0
7.2.2003 18:33

David

Lednice a zachod v jednom
Predstavte si, ze si koupite jidlo a misto do lednice ho date do zachodu. Druhy den ho zacnete jist. Nechapu, jak programatori a analytici urcite firmy, kteri se chlubi jak delaji uzivatelsky privetivy software mohou dovolit temporary soubory vesele ukladat primo do adresare, ve kterem jsou ostatni dulezite soubory operacniho systemu. Nebo az pujdete ze samoobsluhy s nakupem jeste 4x obejdete vas blok, aby jste to meli delsi (napr. cd \program files na rozdil od cd /tmp, cd /bin, cd /usr, cd /var). Nebo si kupte "prekladovy" slovnik pro programovani typu a nazvu promennych (napr. "HSZ hszItem" kontra "TItem Item").
0/0
7.2.2003 18:20

AntiMottl

Re: Lednice a zachod v jednom
To je prave ta nesystemovost a amaterstina, ktera je vecem od MS vlastni...Chybi tam ta nekdy vysmivana veda ....
0/0
7.2.2003 18:34

a

Re: Lednice a zachod v jednom
Aha, odbornik se ozval!
0/0
7.2.2003 18:56

AntiMottl

trocha historie
Mnohokrat jsem se zamyslel, proc Microsoft a vse kolem nej tolik plive na UNIXovy svet. Mozna to je zpusobeno davnym mindrakem. V dobach, kdy Microsoft zacinal, zabyval se hrackovymi systemy (nic proti tomu - maji svuj nesporny vyznam !!), jako treba interpreter Basicu, koupil napodobeninu jednoulohoveho systemu CP/M pro 8 bitove pocitace, kterou pak sikovne strelil IBM k jejich prvnim PC a tak dale... Na druhe strane existoval UNIXovy svet, plny spickovych profesionalu a lidi kolem computer science. Tem byly samozrejme ty amaterske veci od MS k smichu....a zde ma koreny ten Mindrak. MS pak udelal Windows 1.0, 2.0, 3.0, 3.1 , 3.11 - vse z pohledu computer science amaterske vytvory. Programatori, kteri je delali byli tak rikajic "vedou nedotceni". Nebyli hloupi, ale chybelo jim vzdelani a zkusennosti tech UNIXovych profiku. A Mindrak rostl a silil...Kdyz chtel Gates konecne vrhnout na trh neco profesionalne pouzitelneho, musel najmout lidi, kteri se motali kolem jineho systemu, stejne dobreho jako UNIX - VMS, tedy skutecne pocitacove vedce. Ti udelali dobre svoji praci, dostali zaplaceno a odesli...Zaplaceno dostali za jadro jednouzivatelskeho multitaskoveho systemu (Windows NT). Hosi od MS z toho ale pak chteli mit server. A tak roubovali a roubovali jak Pejsek s Kocickou od pana Capka a vysledkem byl jakys takys server. Server s nepruhlednou konfiguraci, _relativne_ slusnou stabilitou, ale se zahadnymi chybami, ktere umel vysvetlit malokdo...holt zase tam chybela ta computer science, kterou delaji zavrzenihodni nerdi na univerzitach, kteri nemaji nekriticky obdiv ke kapitalismu 19. stoleti (to je usmevne, ze jo Mottle...)...Inu MS to okorenil barevnymi svetylky, blikatky a listickami, ucinil par zmen v naprosto nepruhledne a pozoruhodne podivne databazi "registry" a udelal z toho Workstation. A byl na svete server i Workstation, plno barevnych svetylek a tak...Melo to uspech - klasicke UNIXy byly drahe, tuze drahe, jak na serverech tak na pracovnich stanicich, Windows NT a pozdeji Win2000 a jeste pozdeji XP se dobre prodavaly pro svoji relativni laci. Jenze paralelne s tim se kdesi ve Finsku na univerzite v Helsinkach zrodilo male zviratko. Takovy maly tucnacek, zpocatku nevinna hricka studenta informatiky, ktera zacala necekane rust a silit... po par letech zde byl funkcni system, vychazejici z principu UNIXu...Argument lace serveru od MS byl najednou pryc - tucnak se dal stahnout z Internetu zdarma - stacilo mit lidi, kteri to umi rozchodit...a co horsiho - dokonce i na stanicich se cim dal casteji (pravda jeste nesmele) to zviratko objevuje...Vyrobci velkych UNIXu se pomalu take zacali s tucnakem kamaradit (pravda, trochu skripali zubama, ale byl to koneckoncu UNIX, mluvili stejnou reci). Zacalo vznikat mnozstvi novych tucnaccich firem... A u Microsoftu a jeho priznivcu zase zacal rust a silit ten Mindrak. Proc se najednou objevilo neco, co jim nabouralo ty skvele plany ? Pomluvy nepomahaly, Straseni nepomahalo...Ti zatraceni geekove zase ukazali, ze ne jen kseftem a vexlem ziv je clovek....Pokracovani mozna nekdy priste :-))
0/0
7.2.2003 18:07

David

Neco z praxe
Podnik s 1.100 zamestnancu, 6 serveru Alpha s Compaq True64 Unix a Digital Ultrix, PC servery s Linuxem, PC u koncovych uzivatelu jsou s W95/98/NT/XP. Software na serverech Oracle, Interbase, Sybase, Apache, u koncovych uzivatelu jsou databazove aplikace psane v Delphi Enterprise a ruzne aplikace jinych vyrobcu. Za 6 let byl jediny pad databaze z duvodu fyzicke poruchy disku a to bez ztraty dat. Nemusim pripominat, ze kdyz se instaluji nove aplikace na serverech, tak se nemusi provadet restartt a ani se me nikde neobjevuje sponka menici se v kolobezku, pes vrtici ocasem a jine zbytecnosti. Jak by to asi vypadalo, kdyby misto unixu byky na serverech NT ? Problemy jsou hlavne u koncovych uzivatelu s win. (fonty, formatovani ve wordu, atd.), pripadne na jednom serveru s W2000, kde bezi mrdfosoft terminal server.
0/0
7.2.2003 17:57

AntiMotl

Re: Neco z praxe
Davide - znam to z vlastni praxe. Je to tak. Jenze Mottlovi to tezko vysvetlis. Mottl zije v zajeti ideologickych bludu. Tady nejde o technickou stranku veci - do te onm nevidi a nema zjevne informace. On proste veri, ze Linux a Unix je spatny, protoze ho vymysleji lide, kteri nechodi v kravatach a na kazdem rohu nevykrikuji, jak je ten tatik Bush skvelej... V tom je Mottluv problem, Davide. My 2 vime o cem je rec. Mottl ne. To je politruk (svazak) a prenasi to i do oblasti operacnich systemu...
0/0
7.2.2003 18:16

Antimottl

Zajimave, sakra...
Kdyz je ten Linux tak spatny a amatersky :-)) Proc se ho MS tolik boji ?? Jednou kdosi vypravel o prijimacim rizeni na programatora do Microsoftu. Ulohy byly tak trivialni, ze by je vyresil zak prvniho rocniku stredni skoly...Sakra, ze v tom Microsoftu museji ale delat sami profici...No - to jen tak na okraj. Technicka vsuvka. Jadro systemu WinNT/2000/XP je velmi dobre - vsak jej take delali lide, kteri kdysi vymysleli system VMS (proste to udelali Microsoftu jako kseft, MS jim zaplatil)...Kdyby vsak zustalo u toho pekneho jadra...
0/0
7.2.2003 17:32

Lubos Motl

Potrefene husy
No vida, jak se obhajci amaterskeho a nespolehliveho softwaru ozvali. Chci jen vsechny ujistit, ze pisu jen prispevky podepsane svym jmenem, a nemohu za to, ze v Ceske republice existuje alespon jeste jeden clovek se soudnymi nazory na konkurencni boj v softwarovem prumyslu. Anonymum a Antimottlum asi nema cenu odpovidat. (Mimochodem, moje jmeno se pise s jednim "T"; zkuste trochu vylepsit svoje zakladni vzdelani.)
0/0
7.2.2003 17:16

AntiMottl

Re: Potrefene husy
Mily Mottle, Ozval jsem se proto, ze pisete zjevne nesmysly. Nejsem fanaticky obhajce cehokoliv a jelikoz se programovanim a tim , ze do OS vidim, zivim, vim i o slabinach Linuxu - tak jako ma slabiny kdokoliv a cokoliv. Jelikoz vidim, ze mate nedostatek informaci, snazim se vam rozsirit obzory.
0/0
7.2.2003 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.