Diskuze

Etický kodex internetové reklamy změní pravidla na webu

Erotická reklama na webech pouze od 22 do 3 hodin, každý banner s jasným označením, že se jedná o inzerci. Takovýto etický kodex internetové reklamy byl včera přijat. Řídit by se jím měla velká část českého internetu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pepýk

10. 3. 2003 11:40
Jsem zvědav

jak to bude vypadat. Jaké servery (a jak dlouho) se podle kodexu budou řídit a zda se k nim budou přidávat další. Pravdou je, že mě internetová reklama opruzuje čímdál víc. Před pár měsíci jsem se dobrovolně rozhodl přestat používat Webwasher, ale na některých stránkách je to opravdu k nevydržení, takže zvažuji, že se k němu opět vrátím. Také doufám, že bude na serverech nějaká ikonka, abych je mohl kontrolovat a abych si byl jistý, že (např. na zive.cz) čtu článek nebo recenzi a ne jen reklamu, která se tak pouze tváří. Zdraví http://pepyk.szm.com" target="_blank" rel="nofollow">Pepýk.

0 0
možnosti

Tomáš Kostrhoun

10. 3. 2003 16:46
Re: Jsem zvědav
Kodex je společným materiálem SVIT a SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu). Kodex je již teď schváleným interním materiálem těchto sdružení a je závazný pro jejich členy (mimochodem členy jsou v podstatě všechny významnější subjekty na poli internetové reklamy - jak servery, tak i mediální agentury - ty jsou ve SPIRu). Samozřejmě je otázkou jak tvrdě se bude jeho porušování postihovat, ale jedná se určitě o důležitý krok k zavedení určitých mantinelů pro internetovou reklamu. A jedním z hlavních principů je právě JASNÉ odlišení komerčních materiálů od materiálů redakčních. Mělo by být společnou snahou nás všech, aby byl internet důvěryhodným zdrojem informací....
0 0
možnosti

Petr

8. 3. 2003 22:42
Aligátor

Nejhusnější a nejpodlejší reklama je ta se zobrazením nějaké jiné stránky po zadání www adresy.Napíšu např. http://www.seznam.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.seznam.cz a načte se nějaká zatraceně hnusácká stránka nevím od jaké agentury,ale je na ní aligátor na obrázku a tuším že také v titulku.Za tohle by měl dostat nejenom zadavatel,ale i poskytovatel pořádně přez držku!

Ještě doufám,že se nejedná o nějakýho vira nebo trojskýho koně,s tím aligátorem.To už by mě fakt dodělalo a musel bych si pořídit některý z těch prográmků na potlačení všech druhů reklamy.

0 0
možnosti

loner

7. 3. 2003 11:49
Proc?
Komu to poslouzi? Jaky to komu prinese zisk nebo vliv? To je to oc tu bezi. Mala zajmova skupinka si vytvari nejaka pravidla.
0 0
možnosti

Yaroukh

8. 3. 2003 13:35
Re: Proc?

A oc tu tedy bezi ? Povez nam to PLZ. Myslels' tim prispevkem neco ? Je to jako ptat se "komu poslouzi pravidla silnicniho provozu ?" a hledat za tim zajmy nejake skupinky ... Jestli mas pocit, ze to nekoho znevyhodnuje, tak to napis a nehraj si tu na tajemnyho detektiva (bez urazky) ...
Primarne to bude prinos pro uzivatele a myslim, ze tem je u )(, "komu to prospeje". (Jakoze si myslim, ze ani ty sam poradne nevis komu, jak a na ci ukor by to mohlo prospet.)

Ja budu jenom rad, kdyz ty zas_any reklamy pujdou stopnout. Pred cca tydnem byla prave na TechNetu jakasi flashova reklama, ktera (bezice paralelne v sesti oknech) browser naprosto vyradila z provozu - proste se nehnulo uz nic ... A to byla jeste z tech, ktery maj enabled context-menu a da se vyskrtnout Play (takze se aspon zastavi) ...
(P3-550/GF2400/256 neni sice zadny delo, ale tyhle zku_veny reklamy jsou tim jedinym, co mi kompa @work utaha; hry nehraju a na browseni a praci to staci)

Vydelaji na tom ale i inzerenti - dneska jsem se uz dozral a v `hosts` jsem quli tem onMouseOver-reklamam (diky jejichz zvukovejm efektum jsem si uz parkrat malem kaknul) zablokoval vsechno z bbmedia.cz ... Tim ovsem trati nejen ti inzerenti, kteri tyhle zku_vene "sokove reklamy" pouzivaji, ale i ti, kdo maji reklamu obycejnou/neobtezujici.

Spis jsem skeptickej a myslim si, ze to stejne nemala cast zainteresovanych nebude respektovat ...

0 0
možnosti

7. 3. 2003 7:37
Tak jsem si napřed myslel že to je příprava na apríla

Ale zdá se že není.
Je sice hezké že se jedná o etický kodex, ale nechtěl bych se dožít za pár měsíců aby se to uzákonilo, vznikla komise, která na to bude dohlížet, kontrolovat Web, rozdávat pokuty,  odvolávat ředitele (pardon, webmastery), popřípadě vydávat osvědčení a povolení.
To pak ten Internet můžeme rovnou zabalit.
Ostatně, jak si to představují technicky? To budou měnit bannery podle času ????
No vida, to není tak špatná myšlenka,dávat v primeTime víc reklam:):)

 

0 0
možnosti

wsadsxd fsws

6. 3. 2003 21:18
Reklama

Lidi co je to reklama? Slyšeli ste někdy něco například o programu Proxomitron?

Stačí ho vhodně nastavi a zadna reklama / ani na Technetu / se nezobrazuje.

Používám ho a sem snim jiz 3 roky spokojen, reklama se nenacita, nezobrazuje, stranka se nacita rychleji ...

0 0
možnosti

7. 3. 2003 16:18
Re: Reklama
To si myslite, ze nevidite zadnou reklamu, ale co treba textova reklama formou hypertextoveho odkazu nebo PR clanku? Reklame nikdy neuniknete na 100%, jen omezite jeji prisun.
0 0
možnosti

Jirka Lahvička

6. 3. 2003 16:56
SVIT
SVIT určitě nepředstavuje "podstatnou část českého internetu". Podlě mě je to spíše úzká zájmová skupina, kde jsou aktivní v podstatě jen ti, kdo mají internetový titul jako přívěšek papírového.
0 0
možnosti

Martin Bartoň

7. 3. 2003 0:13
Re: SVIT
No nevim jak ostatni, ale CD-R server mezi ně rozhodně nepatří, tak nás neházejte do stejného pytle prosím, pane Lahvička!
0 0
možnosti

6. 3. 2003 14:45
hmm.

hlavne, ze na vasej stranke mate flasha cez celku obrazovku...

 

0 0
možnosti

Jakub

6. 3. 2003 15:11
Re: hmm.
...ale je u něj odkaz "přeskočit". Takže nic špatného, co se týka kodexu.
0 0
možnosti