Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DivX 6.0 už klepe na dveře

Společnost DivXNetworks poodhalila něco ze svých plánů na nejbližší měsíce. Letos se má video kodek DivX co nejvíce rozšířit ve stolních i přenosných přehrávačích, napřesrok se dočkáme uvedení DivX 6.0 s dvojnásobně účinnou kompresí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Harry

Hmm, nejsem si jist, zda ma H.264 vubec neco oficialne spolecneho s MPEG-4. MPEG-4 je totiz licencovany.
0/0
19.3.2003 18:50

Vláďa

Re:
Mam takovej dojem, že H.264 je rozšíření standartu MPEG-4. Čau
0/0
20.3.2003 14:47

_

A co jako resite?
Ano titulek nic moc, ale s tou ridkou polevkou je to tak vsude, ;-) takze pokud se Vam to nelibi, nectete to. Informativni hodnotu to ma, ac malou. A CHTELO BY TO uvaded VZDY odkazy na vyrobce, zdroje apod. toto uz me docela sere. Prectu si nejakou informaci, od kodeku, po nejakou newsu a vzdy pokud chci vedet vic, byt by to bylo nejaky priblbly PR, tak mosim googlovat, to je na petikorunu...
0/0
19.3.2003 2:30

lummox

Re: A co jako resite?
"...pokud se Vam to nelibi, nectete to..." pokud se ti nelibi nase prispevky, tak na ne neodpovidej.
0/0
19.3.2003 20:24

_

Re: A co jako resite?
Kritizovat umi kazdej... ;-)
0/0
20.3.2003 17:39

lummox

Re: A co jako resite?
stvorit takovejhle bezduchej clanek taky. a krome toho, narozdil od redaktoru technetu, ja nejsem za svoje vylevy placenej :-)
0/0
20.3.2003 18:51

Harry

Kdyztak H.264, jo!? Nak se vam ta cisla pletou, sakra... 2x vyssi komprese je blbost. IMHO MPEG-4 uz je na hranici svych moznosti. Napr. B-frames prinaseji kompresni usporu 20-30% a nevim o nicem, co by to jeste nejak mohlo dramaticky vylepsit. Nehlede na to, ze kazde sebemensi zvyseni komprese se vykoupeno drastickymi naroky na vypocetni vykon (nekolikanasobny nepomer). Lets go XviD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DivX je sracka...
0/0
18.3.2003 19:02

Josef Komárek

Re:
Máte pravdu, prohodil jsem čísla... díky za upozornění.
0/0
18.3.2003 19:11

Zdenek

Uff, to je uleva
Jeste stesti ze si nejdriv ctu komentare a teprve potom clanek- ted vidim ze druhy krok neni potreba. Jinak Frantisek Mrkvicka ma urcite pravdu v prvnim bode (ze udelat 2x lepsi kompresi je prakticky vyloucenp), a patrne i v druhem (ze cena za preneseny/vypaleny megabajt pujde drasticky dolu).
0/0
18.3.2003 14:48

Frantisek Mrkvicka

"2x vyssi komprese" - blud
Vyjma toho ze je tento clanek skutecne ala "Blesk" tak je IMHO nejvetsi blud "2x vyssi komprese" - 2x vyssi komprese ceho/kdy/s jakymi vysledky/hw naroky? 2x vyssi komprese pri stejne kvalite prehravani? Ani nahodou - IMHO je uz DivX5 celkem na hranici za kterou se dostat moc nelze, mozna o par procent (proste z fekalie bic neupletes - pod jistou mez se moc jit neda), ale urcite ne "2x vyssi" pri stejne kvalite zobrazenho videa. pripadne jedste - pri jakych HW narocich  - pokud usetrim 10-15% bitrate ( vic myslim ani nahodou ) pri X-krat vyssich HW narocich tak je to uprimne k ho***. Navic - podle mne je pomaly zbytecne se morit s cim vyssi kompresi videa - DVD vypalmechny budou do roka za par kacek, media jsou levne uz ted, prutocnost internetu se preci jen postupne zvysuje - a to tady bude za chvili BluRay disk a dalsi technologie, u kterych nas skutecne nebude trapit, jestli ma hodina kvalitniho zaznamu 1 , 2 nebo 4 GB...
0/0
18.3.2003 10:28

Dlouhán

Re:
Ano, jak správně píšeš - podle TVÉHO názoru. A ten jaksi nemusí být ten nejsprávnější. Myslím, že je mnohem lepši počkat na to, až DivX 6.0 bude, než vynášet takovéto soudy a ani nemít možnost to vyzkoušet ;-)
0/0
18.3.2003 10:47

Vláďa

Re:
Něco se dá ale předvídat. Třeba,že příští rok nebudou stokoňový autaa se spotřebou 3 litry na sto. Tak se dá taky (a to mnohem líp než u aut) předvídat, že ze standardu MPEG-4 se už o moc víc vymáčknout nedá. To je stejný jako s LAME. Ten je taky maximálně optimalizovanej, ale je to pořád jenom empétrojka a MP3Pro, Vorbis, AAC, AACPlus a další formáty budou účinější. Pamatuju si, jak při vydání MS kodeků v8 hlásil Bill, že budou mít kvalitu DVD při datovym toku 600 kbps. A tůtej správě bych věřil asi tak stejně. Čau, Vláďa
0/0
20.3.2003 16:04

Josef Komárek

Re:

1) že něco klepe na dveře, neznamená to, že musí nutně okamžitě vstoupit. Produkt byl ohlášen, připravuje se a titulek je z tohoto hlediska korektní. Kdybych napsal "DivX 6.0 už je tady", pak by se o zavádějící titulek skutečně jednalo.
2) DivX 6.0 má mít dvakrát účinnější kompresi. To prohlásil šéf DivXNetworks, tak prosím kamenujte jeho a ne redakci Technetu. Nepochybně se počítá s nárůstem výkonu počítačů do roku 2004. Přece nebudou vyvíjet novou technologii pro zastaralý hardware.

0/0
18.3.2003 11:24

Re:

1) že něco klepe na dveře, neznamená to, že musí nutně okamžitě vstoupit.

ne to neznamena, ale me to spise pripomina, jak klepal na dvere komunismus... prvne mel byt tusim v 1958...

2) tak prosím kamenujte jeho a ne redakci Technetu

redakci Technetu? nad článkem je podepsan nejaky Josef Komarek, ne redakce

a k te kompresi: z ceho jini udelaji zpravicku na 3 radky, vy udelate clanek, tedy polevku, ridkou polevku, velmi ridkou polevku - ale aspon se tak pozna, ze delate pro MF dnes

 

 

0/0
18.3.2003 14:57

Josef Komárek

Re:
Co se na CeBITu urodilo a jak to uvařila zahraniční média, tak jsem vám to také naservíroval. Své informace jste si našel a i když máte výhrady, úkol byl splněn. BTW copak jde o to, kdo zprávu zpracoval? O zdvojnásobení účinku komprese by informovala každopádně, uvádí to zdroje.
0/0
18.3.2003 19:03

ami

Re:

ad 1) a nechtěli byste náhodou aby se do nadpisu nacpal celej článek? Od čeho ten nadpis asi je než aby upoutal čtenáře?!

ad 2) Jestliže někdo píše na něčí stránce a je nějakou redakcí zaměstnán, tak se cítí jení součástí a bere vaše neopodstatněné útoky nejen na sebe... já to pochopit dokážu, ale to je asi otázka IQ...

poslední poznámka : no comment

0/0
25.3.2003 21:15

jack.vseumel

Re:

Fascinujes me....

Tvoje bludy jsou skutecne uchvetne:)

1) Kdyby kodili lidi jako jses ty, tak by nikdo nepotreboval komprese? Vzdyt v dnesni dobe 100GB disku se ti na nej vejde celej film v nekomprimovanym AVI:-)

2) Propustnost internetu se zvysuje???? Jsem na koleji s 10Mb linkou a reknu ti, ze je to sakra rozdil, jestli mas tahat 650MB nebo 9.4GB...(aspon 15ti nasobnej rozdil:-). Takze jim ver, ze asi neco vymysleli!!!

Jack.V

0/0
18.3.2003 13:22

Re:

s tim nekomprimovanym avi jsi to prehnal, ale to asi citis sam...

treba to bylo mysleno takhle: s pribyvajici HW narocnosti budu potrebovat kazde dva roky novy pocitac za cca 25 000,- s DPH, bez softwaru a monitoru;

pokud bychom zustali na +- dnesni narocnosti, za dva roky 25 000 nikdo neprodela na tom, ze bude muset pouzit o trochu vice kusu medii... 

0/0
18.3.2003 15:05

Jerry

Klepe na dvere ...
Souhlasim s lummoxem, titulek jako z Blesku, take mne nenapada jiny duvod, nez zvyseni pagerate. Myslim, ze redakce by si mela ohlidat takoveto zavadejici titulky, pokud nechce odradit ctenare ....
0/0
18.3.2003 9:53

lummox

klepe na dvere?
"DivX 6.0 už klepe na dveře" "...by měla spatřit světlo světa zkraje roku 2004..." opravdu mate zapotrebi si tak ubohymi triky zvysovat pagerate?
0/0
18.3.2003 0:28

Radio

Re: klepe na dvere?
Jsem si přečetl, že přístroje s integrovaným DivX6 ... Mám takový dojem že rozdíl je vydat kodek jako sw a nebo ho integrovat do železa...
0/0
18.3.2003 8:41

Re: klepe na dvere?
Omluva, je to napsaný výce nahoře ...
0/0
18.3.2003 8:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.